solifer supermoto tai -enduro

tietämätön isukki

elikkä. kokemuksia jommasta kummasta moposta kaivataan. missä tehty, millainen laatu ym. ym. perusjuttuu; omakohtaisia kokemuksia ja varsinkin nuorison - siis asiantuntioiden - mielipiteitä kaivataan. pojalle tartteis ostaa mopo mut en viitsi ostaa käytettyä kun noi edellämainitut maksaa uutena suhteellisen "vähäsen". kiitos etukäteen

390

73344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............

      Soliferin uusista enduroista tuskin kenelläkään on vielä kovin palon omaa kokemusta, ovat sen verran uusia tuotteita. Kiinalaista valmistettahan nuo ovat, Skyteamin endurot ja s-motot taitavat olla joksenkin samaa kamaa. Kannattaa tutustua vaikkapa motot.net -osoitteessa Skyteam-keskusteluun, sieltä saanee hyviä vinkkejä ja kokemuksia laitteista.

      Itseäni kiinostaisi kokeilla Soliferin enduroa omassa käytössä. Nelitahtisena luulisi olevat melko bensapihi ja kokoakin on ihan passelisti tällaiselle keskimittaiselle tyypille. Kevyessä ja rauhallisessa työmatka-ajossa luulisi kestävänkin, nuorison käytössä taas ei kestä yhtään mikään...

      • Generic

        Solifer on kiinan ihme vehje, ite suosittelisin vaikkapa Generic mopoja. Itävaltalainen nuori mopon valmistaja, itellä ainaki toimii täydellisesti. Vakiona menee sen 50 km/h. Hinta kohdallaan.


      • .-..-
        Generic kirjoitti:

        Solifer on kiinan ihme vehje, ite suosittelisin vaikkapa Generic mopoja. Itävaltalainen nuori mopon valmistaja, itellä ainaki toimii täydellisesti. Vakiona menee sen 50 km/h. Hinta kohdallaan.

        Itelläni on solifer supermoto ja se on ihan susi.
        sähkökäynnistyskin meni ihan paskaksi ja peilikin hajosi käteen kun sitä yritti säätää. ei kannata ostaa kiinalaista.


      • Venttiili
        Generic kirjoitti:

        Solifer on kiinan ihme vehje, ite suosittelisin vaikkapa Generic mopoja. Itävaltalainen nuori mopon valmistaja, itellä ainaki toimii täydellisesti. Vakiona menee sen 50 km/h. Hinta kohdallaan.

        Asiasta voi olla montaa mieltä mutta musta generic on paskempi kuin solikka. Vakiona saatanan tukkonen vaihteet ovat niin hanurista ku vaihteet voi olla. Ja tiedän kokemuksesta, olen lainannu kaverin generic trigger SM useempaa otteesee. Aika samaa tasoo ku solikka. Itte ottasin Riejun mutta siinä tulee sitä hintaaki jo jokunen huntti lisää


      • :::::.....::::::::
        Generic kirjoitti:

        Solifer on kiinan ihme vehje, ite suosittelisin vaikkapa Generic mopoja. Itävaltalainen nuori mopon valmistaja, itellä ainaki toimii täydellisesti. Vakiona menee sen 50 km/h. Hinta kohdallaan.

        "Unoha solifer
        Kirjoittanut: Generic 27.5.2008 klo 21.04

           
           Solifer on kiinan ihme vehje, ite suosittelisin vaikkapa Generic mopoja. Itävaltalainen nuori mopon valmistaja, itellä ainaki toimii täydellisesti. Vakiona menee sen 50 km/h. Hinta kohdallaan."


        Taas näitä ennakkoluuloisia. minulla solifer supermoto ja ollu tasan 1 vika 1100km aikana takavalon polttimo palanut


      • kllol

        sinun pylly ajollas menee laakerit paskaks

        ja älä yleistä etteikö me osata ajaa !½


      • Solifer50R

        ihan samaa mieltä olen, itse oon 15 ja ajelen Solifer 50R skootterilla, tosi siisti peli on, ei oo nyt tullu mitää vikoja, mut jotkut täällä on 10 vuotiaita jotka on just ja just nähny mopon ja spammaavat Soliferia paskaksi, soliferi on tosi hyvä minun mielestä...tyylikäs ja luotettava.


      • gögögög
        Generic kirjoitti:

        Solifer on kiinan ihme vehje, ite suosittelisin vaikkapa Generic mopoja. Itävaltalainen nuori mopon valmistaja, itellä ainaki toimii täydellisesti. Vakiona menee sen 50 km/h. Hinta kohdallaan.

        generic mopot valmistetaan kiinassa eikä itävallassa


      • Ja hyvin kestää
        .-..- kirjoitti:

        Itelläni on solifer supermoto ja se on ihan susi.
        sähkökäynnistyskin meni ihan paskaksi ja peilikin hajosi käteen kun sitä yritti säätää. ei kannata ostaa kiinalaista.

        Ei mitään vikaa paitsi kerran piti tulppa vaihtaa ja kulkee vakiona mittarin 62km/h (mittari heittää pari kilsaa tunnissa). Suosittelen! Antsa


      • ..,..,
        .-..- kirjoitti:

        Itelläni on solifer supermoto ja se on ihan susi.
        sähkökäynnistyskin meni ihan paskaksi ja peilikin hajosi käteen kun sitä yritti säätää. ei kannata ostaa kiinalaista.

        Kaikki valmistetaan nykyään kiinassa mutta laadun tarkkailijoita siellä yrityksillä on kuitenkin sen verran paljon et ei sieltä mitkään ruoskat tule suomeen. Valmistetaanhan Nokiatkin nykyään kiinassa ja kuka niitä haukkuu ?


      • dsfgrghgfg
        Generic kirjoitti:

        Solifer on kiinan ihme vehje, ite suosittelisin vaikkapa Generic mopoja. Itävaltalainen nuori mopon valmistaja, itellä ainaki toimii täydellisesti. Vakiona menee sen 50 km/h. Hinta kohdallaan.

        Itävaltalais/taiwanilainen. sitä myy itävaltalainen firma ja ne mopot sille tekee niiden tehtaassa työskentelevät lapsityöläiset.


      • Jum**auta sentään
        Generic kirjoitti:

        Solifer on kiinan ihme vehje, ite suosittelisin vaikkapa Generic mopoja. Itävaltalainen nuori mopon valmistaja, itellä ainaki toimii täydellisesti. Vakiona menee sen 50 km/h. Hinta kohdallaan.

        Mulla on Solifer Supermoto. Oon ajanut 2000kilometriä ja hiukkasen revitellytkin. Ei MITÄÄN vikaa paitsi kytkinvaijeri ei kestänyt kun lainasin serkulle. Kaverin Derbissä kävi samalla lailla. Ja kulkee 62km/h kun ei ole sähköistä rajoitinta. Tänään otan kurit pois ja vaihdan ensi viikolla kunnon ilman putsarin ja maskin. Kulkee sen jälkeen noin 87km/h. Että jaa derbipojat vetään kätöseen viivoille. :P


      • esim minä
        ..,.., kirjoitti:

        Kaikki valmistetaan nykyään kiinassa mutta laadun tarkkailijoita siellä yrityksillä on kuitenkin sen verran paljon et ei sieltä mitkään ruoskat tule suomeen. Valmistetaanhan Nokiatkin nykyään kiinassa ja kuka niitä haukkuu ?

        esim minä haukun nokioita!! kaikki minulla olleet nokiat (5kpl) "kaatuilee" ja sammuu itekseen. ja soliferista sen verran että kyllä siihen kannattaa luottaa, kaverillakii sellanen enduro ja hyvin on toiminu. suosittelen ja onhan se kuitenkin parempi kuin Nokian känny :P


      • jee jee
        Jum**auta sentään kirjoitti:

        Mulla on Solifer Supermoto. Oon ajanut 2000kilometriä ja hiukkasen revitellytkin. Ei MITÄÄN vikaa paitsi kytkinvaijeri ei kestänyt kun lainasin serkulle. Kaverin Derbissä kävi samalla lailla. Ja kulkee 62km/h kun ei ole sähköistä rajoitinta. Tänään otan kurit pois ja vaihdan ensi viikolla kunnon ilman putsarin ja maskin. Kulkee sen jälkeen noin 87km/h. Että jaa derbipojat vetään kätöseen viivoille. :P

        no saitko kenopää kulkee 87 en oikeen usko ku tos paskas kusee mittari ensikskii 10 ja siel ei pahemmiten oo mitää kurei mitkä vaikuttas nopeuteen noin paljoon ku väität nii et oot tainu ite jäähä hakkaa hanskaan


      • Solikan omistaja
        Jum**auta sentään kirjoitti:

        Mulla on Solifer Supermoto. Oon ajanut 2000kilometriä ja hiukkasen revitellytkin. Ei MITÄÄN vikaa paitsi kytkinvaijeri ei kestänyt kun lainasin serkulle. Kaverin Derbissä kävi samalla lailla. Ja kulkee 62km/h kun ei ole sähköistä rajoitinta. Tänään otan kurit pois ja vaihdan ensi viikolla kunnon ilman putsarin ja maskin. Kulkee sen jälkeen noin 87km/h. Että jaa derbipojat vetään kätöseen viivoille. :P

        Minkälaisen ilmanputsarin laitoit ja mistä hommasit, kun itelläni on kans Solifer SM -09 ja en löydä siihen minkäänlaisia sopivia ilmanputsareita. Pliis vinkkejä :D


      • Monkibomber_93
        Jum**auta sentään kirjoitti:

        Mulla on Solifer Supermoto. Oon ajanut 2000kilometriä ja hiukkasen revitellytkin. Ei MITÄÄN vikaa paitsi kytkinvaijeri ei kestänyt kun lainasin serkulle. Kaverin Derbissä kävi samalla lailla. Ja kulkee 62km/h kun ei ole sähköistä rajoitinta. Tänään otan kurit pois ja vaihdan ensi viikolla kunnon ilman putsarin ja maskin. Kulkee sen jälkeen noin 87km/h. Että jaa derbipojat vetään kätöseen viivoille. :P

        Sen kun näkis ku kuriton Solifer vetäis lähemmäs yhdeksääkymppiä. Ei siitä saada tuollaisia lukemia edes 72cc:llä.


      • Niko Pukero
        Ja hyvin kestää kirjoitti:

        Ei mitään vikaa paitsi kerran piti tulppa vaihtaa ja kulkee vakiona mittarin 62km/h (mittari heittää pari kilsaa tunnissa). Suosittelen! Antsa

        mullaki on solifer super moto 09 ja on helvetin hyvä ainoo huolto mityä onjoutunu tekee ni on joutunu vaihtaa männän ja muuten porattiin samalla Jee ei yhtään mitään vikaa


      • Apriliaapina
        :::::.....:::::::: kirjoitti:

        "Unoha solifer
        Kirjoittanut: Generic 27.5.2008 klo 21.04

           
           Solifer on kiinan ihme vehje, ite suosittelisin vaikkapa Generic mopoja. Itävaltalainen nuori mopon valmistaja, itellä ainaki toimii täydellisesti. Vakiona menee sen 50 km/h. Hinta kohdallaan."


        Taas näitä ennakkoluuloisia. minulla solifer supermoto ja ollu tasan 1 vika 1100km aikana takavalon polttimo palanut

        Kyl se aprilia on paras! Derbi olis toisella sijalla


      • Apriliaapina
        jee jee kirjoitti:

        no saitko kenopää kulkee 87 en oikeen usko ku tos paskas kusee mittari ensikskii 10 ja siel ei pahemmiten oo mitää kurei mitkä vaikuttas nopeuteen noin paljoon ku väität nii et oot tainu ite jäähä hakkaa hanskaan

        Jos ei halua kytältä sakkoi sit kannattaa lisäta sinne kuristukset ja rajoittimet. Muuten aprilian sain kulkemaan 62km/h poistamalla pakarista kurit ja pistämällä isomman suutimen. Niin että kyllä pelaa hyvin!


      • ViLe?=))=
        Generic kirjoitti:

        Solifer on kiinan ihme vehje, ite suosittelisin vaikkapa Generic mopoja. Itävaltalainen nuori mopon valmistaja, itellä ainaki toimii täydellisesti. Vakiona menee sen 50 km/h. Hinta kohdallaan.

        solifer ei ole kokonaan kiinalainen se on suomalainen/kiinalainen mopo siis se hän on aikas hyvä jos ei revi osia irti niinku jotku -.-


      • hmm..
        Apriliaapina kirjoitti:

        Kyl se aprilia on paras! Derbi olis toisella sijalla

        apikka ja derbi sama mopo:D


      • gfgwegdsfgh
        :::::.....:::::::: kirjoitti:

        "Unoha solifer
        Kirjoittanut: Generic 27.5.2008 klo 21.04

           
           Solifer on kiinan ihme vehje, ite suosittelisin vaikkapa Generic mopoja. Itävaltalainen nuori mopon valmistaja, itellä ainaki toimii täydellisesti. Vakiona menee sen 50 km/h. Hinta kohdallaan."


        Taas näitä ennakkoluuloisia. minulla solifer supermoto ja ollu tasan 1 vika 1100km aikana takavalon polttimo palanut

        Takavalon kuuluu palaakkin , muuten saa sakot


      • Liian syvällä
        ..,.., kirjoitti:

        Kaikki valmistetaan nykyään kiinassa mutta laadun tarkkailijoita siellä yrityksillä on kuitenkin sen verran paljon et ei sieltä mitkään ruoskat tule suomeen. Valmistetaanhan Nokiatkin nykyään kiinassa ja kuka niitä haukkuu ?

        Kiinaan ei kannata luottaa, edes nokialaisissa.


      • kokemustaon(ko)
        Monkibomber_93 kirjoitti:

        Sen kun näkis ku kuriton Solifer vetäis lähemmäs yhdeksääkymppiä. Ei siitä saada tuollaisia lukemia edes 72cc:llä.

        KYllä kaverinki apikka menee sen 79-82 kepsiin ja pelkät kurit on alkukäyrästä porattu vittuun ja katti otettu pois


      • itelläki on toi pask
        Ja hyvin kestää kirjoitti:

        Ei mitään vikaa paitsi kerran piti tulppa vaihtaa ja kulkee vakiona mittarin 62km/h (mittari heittää pari kilsaa tunnissa). Suosittelen! Antsa

        mittari heittää parikytkilsaatunnissa....


      • Nokia >.<
        ..,.., kirjoitti:

        Kaikki valmistetaan nykyään kiinassa mutta laadun tarkkailijoita siellä yrityksillä on kuitenkin sen verran paljon et ei sieltä mitkään ruoskat tule suomeen. Valmistetaanhan Nokiatkin nykyään kiinassa ja kuka niitä haukkuu ?

        Kukaan ketä tietää vähänkään teknologiasta ei sano Nokiaa hyväks! Ihan vaan tiedoksenne ne on ollu vanhaa tekniikkaa kohta 4 vuotta ja Lumiakin myy vaan designilla sekä mukanopeudella. Ite hankin Samsung Galaxy S2:sen just ja sitä ei voi edes verrata Lumiaan, vaikka jopa vanhempi.

        Herätkää tähän päivään!


      • Olenyliveto
        Jum**auta sentään kirjoitti:

        Mulla on Solifer Supermoto. Oon ajanut 2000kilometriä ja hiukkasen revitellytkin. Ei MITÄÄN vikaa paitsi kytkinvaijeri ei kestänyt kun lainasin serkulle. Kaverin Derbissä kävi samalla lailla. Ja kulkee 62km/h kun ei ole sähköistä rajoitinta. Tänään otan kurit pois ja vaihdan ensi viikolla kunnon ilman putsarin ja maskin. Kulkee sen jälkeen noin 87km/h. Että jaa derbipojat vetään kätöseen viivoille. :P

        jos nyt taas tuosta lähetään niin aika hyvin saat osia vaihella että saat solikan 90 kulkemaan...


      • Generic
        dsfgrghgfg kirjoitti:

        Itävaltalais/taiwanilainen. sitä myy itävaltalainen firma ja ne mopot sille tekee niiden tehtaassa työskentelevät lapsityöläiset.

        ne on kaikki nykyää kiinalaisii koneit. generic on itävaltalais suunnitteinen KIINALAINEN mopo... mulla levis triggerist öljypumppu ja kondensaattori sen myötä... muuten hyvä mopo helppo virittää sinänsä


      • Solifer FAN
        Generic kirjoitti:

        Solifer on kiinan ihme vehje, ite suosittelisin vaikkapa Generic mopoja. Itävaltalainen nuori mopon valmistaja, itellä ainaki toimii täydellisesti. Vakiona menee sen 50 km/h. Hinta kohdallaan.

        Haista sinåä vittu soliferit on parhaita ja kyllä ihan suomen ihmeitä toisinku nuo sinun perseen nuoleskelu Genericit


      • Tää menee eeppisee.
        ..,.., kirjoitti:

        Kaikki valmistetaan nykyään kiinassa mutta laadun tarkkailijoita siellä yrityksillä on kuitenkin sen verran paljon et ei sieltä mitkään ruoskat tule suomeen. Valmistetaanhan Nokiatkin nykyään kiinassa ja kuka niitä haukkuu ?

        KAIKKI haukkuu nokioita. Oisit käyttäny tohon tarkotukseen huaweita OP.


      • Kyllä Juuri Niin Aivan.
        Apriliaapina kirjoitti:

        Kyl se aprilia on paras! Derbi olis toisella sijalla

        Vitum dööbi! On parempi.


      • Epäilys.
        Jum**auta sentään kirjoitti:

        Mulla on Solifer Supermoto. Oon ajanut 2000kilometriä ja hiukkasen revitellytkin. Ei MITÄÄN vikaa paitsi kytkinvaijeri ei kestänyt kun lainasin serkulle. Kaverin Derbissä kävi samalla lailla. Ja kulkee 62km/h kun ei ole sähköistä rajoitinta. Tänään otan kurit pois ja vaihdan ensi viikolla kunnon ilman putsarin ja maskin. Kulkee sen jälkeen noin 87km/h. Että jaa derbipojat vetään kätöseen viivoille. :P

        Jhuuu vakioväleillä? Kyyllä...


    • bikebou solikka

      Jooh eli itellä on supermoto ja runko on todella jämäkkä kone tehokas ja vaikuttaa muutenkin laadukkaalta peliltä ja mopo on mukava ajaa.

      • ostettu

        SE on sama kun skyteam ja laadukkaalta vaikuttaa, ostettiin tuommoinen supermoto solivieteri


      • tuleva ostaja

        hei! mulla ois kysyttävää soliferin supermotosta. Onko luotettava ja onko ollu vikoja? Ja kulkeeko paljon vakiona.


      • DiViD

        tollanen tuli tossa viimeviikolla ja nopealla vilkasulla laatu on ihan ok. Kasatessa jäi peili käteen ja huomasin että taka posket (katteet) ei istu tasapuolisesti ylhäältä katsottuna. eli jotain pientä viimeistely miinuksia mutta muuten toimiva peli ja tukeva ajaa koonsa puolesta. muutama kuva http://www.latua.com/supermoto


      • Tämmönen vaan
        DiViD kirjoitti:

        tollanen tuli tossa viimeviikolla ja nopealla vilkasulla laatu on ihan ok. Kasatessa jäi peili käteen ja huomasin että taka posket (katteet) ei istu tasapuolisesti ylhäältä katsottuna. eli jotain pientä viimeistely miinuksia mutta muuten toimiva peli ja tukeva ajaa koonsa puolesta. muutama kuva http://www.latua.com/supermoto

        Ite oon kans ajatellu tollasen hommata mut en haluis hobbyhallilta tilata kun siellä vissiin kalliimpi (en kyllä oo varma).Siis onko kenelläkää tietoa kuinka paljon suunnilleen maksais jostain muualta kun hobby hallista koska siellähän se vissiin on kalliimpi vai??


      • DiViD
        Tämmönen vaan kirjoitti:

        Ite oon kans ajatellu tollasen hommata mut en haluis hobbyhallilta tilata kun siellä vissiin kalliimpi (en kyllä oo varma).Siis onko kenelläkää tietoa kuinka paljon suunnilleen maksais jostain muualta kun hobby hallista koska siellähän se vissiin on kalliimpi vai??

        www.motorpower.fi myy ainakin jotain mallia tuosta ja www.solifer.fi kertoo jälleenmyyjät myös :)
        hinta ei oo paha jos sen ostaa hobbyhallista suoraan .


      • Tämmönen vaan
        DiViD kirjoitti:

        www.motorpower.fi myy ainakin jotain mallia tuosta ja www.solifer.fi kertoo jälleenmyyjät myös :)
        hinta ei oo paha jos sen ostaa hobbyhallista suoraan .

        Okei. Kiitti :)


      • 123 ukkeli
        tuleva ostaja kirjoitti:

        hei! mulla ois kysyttävää soliferin supermotosta. Onko luotettava ja onko ollu vikoja? Ja kulkeeko paljon vakiona.

        noo, Mun veljel on toi solifer sm.. ihan on hyvä vehe.. ei oo ollu teknisii vikoi. yks oli vika oli kaasarin kaa. mut ei ollu paha vika. vakiona voi mennä sen 60.. SUOSITTELEN. ; )


      • zöke
        DiViD kirjoitti:

        tollanen tuli tossa viimeviikolla ja nopealla vilkasulla laatu on ihan ok. Kasatessa jäi peili käteen ja huomasin että taka posket (katteet) ei istu tasapuolisesti ylhäältä katsottuna. eli jotain pientä viimeistely miinuksia mutta muuten toimiva peli ja tukeva ajaa koonsa puolesta. muutama kuva http://www.latua.com/supermoto

        mitkä kaikki piti itte kasata oliko kone irti vai mitä??


      • DiViD
        zöke kirjoitti:

        mitkä kaikki piti itte kasata oliko kone irti vai mitä??

        Elikkäs tanko on käännettynä ales ja peilit irti, ja käsisuojat on irti. takapäästä on pieni heijastin on mukana paketissa.. bensaakin oli tankissa omassa :D eniten aikaa menee sen kuljetuskehikon purkamiseen.


      • theo

        mulla on vikoja enemmän siinä kuin laki sallii , niinkuin eräs sivari sanoi ;)

        Hyvä , mutta aina rikki


      • theo
        tuleva ostaja kirjoitti:

        hei! mulla ois kysyttävää soliferin supermotosta. Onko luotettava ja onko ollu vikoja? Ja kulkeeko paljon vakiona.

        vikoja on sikana ainaki mun solikassa

        vakiona menee sen 60 - 63 mutta ala mäkeen oon saanu 75-80 vedettyy , :D jos on vaa alamäkee nii kyll se sitte menee


      • Theo
        DiViD kirjoitti:

        tollanen tuli tossa viimeviikolla ja nopealla vilkasulla laatu on ihan ok. Kasatessa jäi peili käteen ja huomasin että taka posket (katteet) ei istu tasapuolisesti ylhäältä katsottuna. eli jotain pientä viimeistely miinuksia mutta muuten toimiva peli ja tukeva ajaa koonsa puolesta. muutama kuva http://www.latua.com/supermoto

        viikon sulla ollu se ?

        Mulla leikkas 700km kone

        ventiilit meni 800km rikki

        mittari 500km mykäks

        putki irti 600km

        takavalo palaa aina ja polliisi poika inittää

        ps kaverilta kone irti

        nooh mitä toi 1-2 kk ollu huolossa


        että laatua on vai ? D_


      • tarskah

        Kauanko oot ajellu? Että pysyykö miten kasassa kun eikös tämä soliferi oo joku kiinanromu?


      • super(mo)tard
        DiViD kirjoitti:

        tollanen tuli tossa viimeviikolla ja nopealla vilkasulla laatu on ihan ok. Kasatessa jäi peili käteen ja huomasin että taka posket (katteet) ei istu tasapuolisesti ylhäältä katsottuna. eli jotain pientä viimeistely miinuksia mutta muuten toimiva peli ja tukeva ajaa koonsa puolesta. muutama kuva http://www.latua.com/supermoto

        siis en kyllä ikinä kehtais postailla MILLEKKÄÄN foorumille mtn kuvia, jos mun Solifer Supermoto ois noin vakio. Oon sentään joillaki tavoin panostanu ulkonäköön....

        >_______>

        Mutta jos noi kuvat oli tarkotettu niille, jotka ostaa ton mopon UUTENA, niin ei siten mtn...


      • Tktheo
        tarskah kirjoitti:

        Kauanko oot ajellu? Että pysyykö miten kasassa kun eikös tämä soliferi oo joku kiinanromu?

        8000km ajettu , toinen kone menossa ja 3 sylinteri ....

        kiinan vehje on , menee sen 70km/h , eturatas 14piikkinen , laatu huono vauhti hyvä :D


      • älävittuosta
        tuleva ostaja kirjoitti:

        hei! mulla ois kysyttävää soliferin supermotosta. Onko luotettava ja onko ollu vikoja? Ja kulkeeko paljon vakiona.

        Ostin tollasen ja ajoin alle 2000km mikää ei toiminu niinku pitäs sit menin ja ostin derbi drd limited editionin eikä mitään ongelmia. Derbiä saa käytettynä solikan hintaan ja se kannattaa!


      • sdfsdfsdf
        älävittuosta kirjoitti:

        Ostin tollasen ja ajoin alle 2000km mikää ei toiminu niinku pitäs sit menin ja ostin derbi drd limited editionin eikä mitään ongelmia. Derbiä saa käytettynä solikan hintaan ja se kannattaa!

        Mä taas ostin uuden derbin jua meni paskaks.
        Palautin ja ostin solikan ja hyvin toimii.


      • ddgfgdfgdfg
        Theo kirjoitti:

        viikon sulla ollu se ?

        Mulla leikkas 700km kone

        ventiilit meni 800km rikki

        mittari 500km mykäks

        putki irti 600km

        takavalo palaa aina ja polliisi poika inittää

        ps kaverilta kone irti

        nooh mitä toi 1-2 kk ollu huolossa


        että laatua on vai ? D_

        Älä itse selitä paskaa... ei sua kukaan usko.

        Mieti jos mä väittäisin että jammu leikkas paketissa kiinni?

        Skytarit kestää vaikka kuinka revittäis. Kiinni ei leikkaa jos öljyt on kohallaan.


      • Käteen
        älävittuosta kirjoitti:

        Ostin tollasen ja ajoin alle 2000km mikää ei toiminu niinku pitäs sit menin ja ostin derbi drd limited editionin eikä mitään ongelmia. Derbiä saa käytettynä solikan hintaan ja se kannattaa!

        Ja ole hiljaa!! Hyvä, Derbi, Parempi, Paras, Solifer!


      • asiaa...
        ddgfgdfgdfg kirjoitti:

        Älä itse selitä paskaa... ei sua kukaan usko.

        Mieti jos mä väittäisin että jammu leikkas paketissa kiinni?

        Skytarit kestää vaikka kuinka revittäis. Kiinni ei leikkaa jos öljyt on kohallaan.

        juuri näin


      • sdfsdfsdf
        asiaa... kirjoitti:

        juuri näin

        Nyky öljyillä se kiinnileikkaaminen on aika tuntematon ilmiö.


      • isäukko
        Tktheo kirjoitti:

        8000km ajettu , toinen kone menossa ja 3 sylinteri ....

        kiinan vehje on , menee sen 70km/h , eturatas 14piikkinen , laatu huono vauhti hyvä :D

        Poika sai alkukesällä Solifer Supermoton. Kerkisi kortin saatuaan kaksi viikkoa ajaa ja nyt on ollut yli 2 kuukautta korjaamolla odottamassa osia. Eivät ole saaneet varaosia. Ei ole paineita eikä lähde käymään. Eli sylinteri-, venttiili- tai tiivistepuolen vika. Huollosta ei ole kerrottu mitään selitystä.

        Alunperin hankittiin sopivan hinnan vuoksi sekä siksi, että Solifer oli vanha tunnettu kotimainen mopon kasaaja sekä paikkakunnalla on merkkihuolto. En pelännyt kiinalaista, koska arvelin kotimaisen tunnetun yhtiön valitsevan kuitenkin toimivan kokonaisuuden ja huoltopalvelun tarvittaessa pelaavan.

        Nyt täytyy sanoa, että pojan kesä kyllä meni piloille paskan tuotteen ja palvelun vuoksi.


      • Jocee
        isäukko kirjoitti:

        Poika sai alkukesällä Solifer Supermoton. Kerkisi kortin saatuaan kaksi viikkoa ajaa ja nyt on ollut yli 2 kuukautta korjaamolla odottamassa osia. Eivät ole saaneet varaosia. Ei ole paineita eikä lähde käymään. Eli sylinteri-, venttiili- tai tiivistepuolen vika. Huollosta ei ole kerrottu mitään selitystä.

        Alunperin hankittiin sopivan hinnan vuoksi sekä siksi, että Solifer oli vanha tunnettu kotimainen mopon kasaaja sekä paikkakunnalla on merkkihuolto. En pelännyt kiinalaista, koska arvelin kotimaisen tunnetun yhtiön valitsevan kuitenkin toimivan kokonaisuuden ja huoltopalvelun tarvittaessa pelaavan.

        Nyt täytyy sanoa, että pojan kesä kyllä meni piloille paskan tuotteen ja palvelun vuoksi.

        Harmin paikka pojan puolest kun joutuu oottelee et pääsis taas ajelee:(


      • soliferongay
        theo kirjoitti:

        vikoja on sikana ainaki mun solikassa

        vakiona menee sen 60 - 63 mutta ala mäkeen oon saanu 75-80 vedettyy , :D jos on vaa alamäkee nii kyll se sitte menee

        nii joo menee munkin manki 150 alamäkee, hahaha.

        solikan ja yleensäkin KAIKKI mittarit mopoissa heittää 5-10

        solikassa ja halvemmissa voi heittä 20, ja se on todistettu. eli se sun solikka menee sen 40-45 tasasel ja alamäkee just 50-55 niin lussu on. navigaattorilla katottu (en minä) mutta nähnyt, eli älä leiju paskalla mopolla, osta kevari!


      • theo93
        soliferongay kirjoitti:

        nii joo menee munkin manki 150 alamäkee, hahaha.

        solikan ja yleensäkin KAIKKI mittarit mopoissa heittää 5-10

        solikassa ja halvemmissa voi heittä 20, ja se on todistettu. eli se sun solikka menee sen 40-45 tasasel ja alamäkee just 50-55 niin lussu on. navigaattorilla katottu (en minä) mutta nähnyt, eli älä leiju paskalla mopolla, osta kevari!

        Itse asiassa mulla on Kevari , Rieju SMX 125 joka leipo kiini 3300 km kohdalla

        joten ota jölli suuhun ja suksi pyllyyyn :D


      • .....
        ddgfgdfgdfg kirjoitti:

        Älä itse selitä paskaa... ei sua kukaan usko.

        Mieti jos mä väittäisin että jammu leikkas paketissa kiinni?

        Skytarit kestää vaikka kuinka revittäis. Kiinni ei leikkaa jos öljyt on kohallaan.

        ime kölliii


      • tk1992
        isäukko kirjoitti:

        Poika sai alkukesällä Solifer Supermoton. Kerkisi kortin saatuaan kaksi viikkoa ajaa ja nyt on ollut yli 2 kuukautta korjaamolla odottamassa osia. Eivät ole saaneet varaosia. Ei ole paineita eikä lähde käymään. Eli sylinteri-, venttiili- tai tiivistepuolen vika. Huollosta ei ole kerrottu mitään selitystä.

        Alunperin hankittiin sopivan hinnan vuoksi sekä siksi, että Solifer oli vanha tunnettu kotimainen mopon kasaaja sekä paikkakunnalla on merkkihuolto. En pelännyt kiinalaista, koska arvelin kotimaisen tunnetun yhtiön valitsevan kuitenkin toimivan kokonaisuuden ja huoltopalvelun tarvittaessa pelaavan.

        Nyt täytyy sanoa, että pojan kesä kyllä meni piloille paskan tuotteen ja palvelun vuoksi.

        silleen se on

        ja Solikkaa ei kannata
        eikä riejuun kevarii

        muista ei kokemusta :D


      • asodfl
        ddgfgdfgdfg kirjoitti:

        Älä itse selitä paskaa... ei sua kukaan usko.

        Mieti jos mä väittäisin että jammu leikkas paketissa kiinni?

        Skytarit kestää vaikka kuinka revittäis. Kiinni ei leikkaa jos öljyt on kohallaan.

        noista öljyistä semmost et solikkaan ei mene iha mikää tavallinen 4 - tahti öljy ku vaihoin ite solikkaa öljyt ekan kerran nii sai kyl ettiä et minkä laista siihe uskaltaa pistää

        ja jos sait viel venttiilitki paskaks nii kannattaisko välil säätää niit nääs ei mikää 4 - tahti vehe kestä jos venttiilien säädöt on päin vittua

        ja solikasta viel semmosta et jos tykkää laittaa mopoa nii osta solihka nääs siit tulee aiva mahottoman hieno jo pienel laitol :)


      • Näinhän se on
        sdfsdfsdf kirjoitti:

        Nyky öljyillä se kiinnileikkaaminen on aika tuntematon ilmiö.

        EI NE LEIKKAA KIINNI JOS TARKISTAA ÖLJYT SOPIVIN VÄLIAJOIN ;)


      • xIATEYRMOMx
        Theo kirjoitti:

        viikon sulla ollu se ?

        Mulla leikkas 700km kone

        ventiilit meni 800km rikki

        mittari 500km mykäks

        putki irti 600km

        takavalo palaa aina ja polliisi poika inittää

        ps kaverilta kone irti

        nooh mitä toi 1-2 kk ollu huolossa


        että laatua on vai ? D_

        hahha : DD itte ajanu yli 1600 km ja mulla ei menny muutaku takajarru sököks : DD että on laadukkaampaa ku sähkövikanen derbinpaska : Dq


      • kokemustaonko
        Theo kirjoitti:

        viikon sulla ollu se ?

        Mulla leikkas 700km kone

        ventiilit meni 800km rikki

        mittari 500km mykäks

        putki irti 600km

        takavalo palaa aina ja polliisi poika inittää

        ps kaverilta kone irti

        nooh mitä toi 1-2 kk ollu huolossa


        että laatua on vai ? D_

        kerros ny poka minkälaasis 2 tahreis on venttiilit?


      • Mixu
        Tktheo kirjoitti:

        8000km ajettu , toinen kone menossa ja 3 sylinteri ....

        kiinan vehje on , menee sen 70km/h , eturatas 14piikkinen , laatu huono vauhti hyvä :D

        Paljo sulla on välit siinä?


      • Tktheo kirjoitti:

        8000km ajettu , toinen kone menossa ja 3 sylinteri ....

        kiinan vehje on , menee sen 70km/h , eturatas 14piikkinen , laatu huono vauhti hyvä :D

        Paljo sulla on välit siinä?


      • seeerme
        Tktheo kirjoitti:

        8000km ajettu , toinen kone menossa ja 3 sylinteri ....

        kiinan vehje on , menee sen 70km/h , eturatas 14piikkinen , laatu huono vauhti hyvä :D

        paljo sul o takarattaa koko?


      • K01571N3N
        Theo kirjoitti:

        viikon sulla ollu se ?

        Mulla leikkas 700km kone

        ventiilit meni 800km rikki

        mittari 500km mykäks

        putki irti 600km

        takavalo palaa aina ja polliisi poika inittää

        ps kaverilta kone irti

        nooh mitä toi 1-2 kk ollu huolossa


        että laatua on vai ? D_

        No kaikki vehkeet menee paskaks jos niistä ei pidetä huolta...


      • DiViD kirjoitti:

        www.motorpower.fi myy ainakin jotain mallia tuosta ja www.solifer.fi kertoo jälleenmyyjät myös :)
        hinta ei oo paha jos sen ostaa hobbyhallista suoraan .

        Tietäisitkö, mistä löytäisin vm. 2008 solifer STM enduroon( 4-tahti), denin kaasari 13-milliseen, kohokammion kumitiivisteen?


      • sulla on köntsät
        soliferongay kirjoitti:

        nii joo menee munkin manki 150 alamäkee, hahaha.

        solikan ja yleensäkin KAIKKI mittarit mopoissa heittää 5-10

        solikassa ja halvemmissa voi heittä 20, ja se on todistettu. eli se sun solikka menee sen 40-45 tasasel ja alamäkee just 50-55 niin lussu on. navigaattorilla katottu (en minä) mutta nähnyt, eli älä leiju paskalla mopolla, osta kevari!

        lol itsellesi..2t solikka ilmankuristuksia tasaisella jäällä 70,3km/h gps nopeutta..


      • Mages691
        tuleva ostaja kirjoitti:

        hei! mulla ois kysyttävää soliferin supermotosta. Onko luotettava ja onko ollu vikoja? Ja kulkeeko paljon vakiona.

        Moi. Mulla on kans supermoto, se kulkee vakiona alamäkee 72km/h mut suoral 65km/h, on luotettava. mulla toiminu tosihyvin :)


    • meeksi

      Tere. Kaipasit tietoja Soliferin joko enduro tai supermoto mallista. Itse ostin sen enduro mallin ja hyvin on toiminut. Kuluttaa vähän bensaa 2-t malleihin verrattuna.
      Mopo on toiminut moitteetta ja olen tyytyväinen. Solifer on tehty Skyteamin lisenssillä elikkä se on siis kiinalainen mopo. Vaikka jotkut voivat kuvitella että se hajoaa käsiin niin mulla ei ole ollut ongelmia.

      Itse ostin kyseisen mopon hobbyhallista hinnalla 1550e. Hinta on matalahko muttei niin matala kuin esim. kinroadeissa jotka eivät kestä metriäkään.

      • ostaja isä

        Saitko paperit rekkarointia varten siitä , me ostetiin myös Hobbyhallista mopo tuli vaan ei papereita !!!!! soittivat jostain oulusta että eivät ole saaneet niitä ulos koneelta .... prkl poika on tosi pahana kun ei pääse ajelee


      • meeksi
        ostaja isä kirjoitti:

        Saitko paperit rekkarointia varten siitä , me ostetiin myös Hobbyhallista mopo tuli vaan ei papereita !!!!! soittivat jostain oulusta että eivät ole saaneet niitä ulos koneelta .... prkl poika on tosi pahana kun ei pääse ajelee

        Sama juttu täällä! Mopo tuli siististi kontissa muttei papereita. Paperit tuli muutaman päivän päästä postissa. Minuakin harmitti. On kyllä aika leväperäistä tuo hobbyhallin touhu. Luulin että olen ainut jolle ei tullut papereita.


      • ostajan isä
        meeksi kirjoitti:

        Sama juttu täällä! Mopo tuli siististi kontissa muttei papereita. Paperit tuli muutaman päivän päästä postissa. Minuakin harmitti. On kyllä aika leväperäistä tuo hobbyhallin touhu. Luulin että olen ainut jolle ei tullut papereita.

        et oo ainut!! selittäävät jotakin jostain tietokone sotkusta , että siksi eivät saa kuulemma ulos niitä, ja toi mopohan tuli oulusta todennäköisesti Soliferilta ei vantaalta vaikk hoppari sitä myy!


      • avot
        ostajan isä kirjoitti:

        et oo ainut!! selittäävät jotakin jostain tietokone sotkusta , että siksi eivät saa kuulemma ulos niitä, ja toi mopohan tuli oulusta todennäköisesti Soliferilta ei vantaalta vaikk hoppari sitä myy!

        Itse tilasin hobby hallista supermoton ja pitäis kohta alkaan tulemaan , niin miten se mopo sitten rekisteröidään? Viedäänkö ne paperit vaan katasastusasemalle, vai?


      • paperit siel
        avot kirjoitti:

        Itse tilasin hobby hallista supermoton ja pitäis kohta alkaan tulemaan , niin miten se mopo sitten rekisteröidään? Viedäänkö ne paperit vaan katasastusasemalle, vai?

        oulussa muka tietokoonella jossa on joku vika paha rekisteröidä ku mukaa tulee skyteamin ohjekirja mistä kannet on revitty irti ja joku lappu missä käsi suojien asennus ohjeet............


      • Burchi
        paperit siel kirjoitti:

        oulussa muka tietokoonella jossa on joku vika paha rekisteröidä ku mukaa tulee skyteamin ohjekirja mistä kannet on revitty irti ja joku lappu missä käsi suojien asennus ohjeet............

        Onko kokemusta paljon kulkee vakiona että kulkeeko hyvin ja jaksaako vääntää isojenkin mäkien yli?


      • venttiili

        Niin tuolla soliferin sivuil sanotaa että enduroo on oranssina ja mustana ni onko kukaa havainnu semmosta mustana vai meenaakoha ne sil mustal supermotoa??


      • kun kun kun
        Burchi kirjoitti:

        Onko kokemusta paljon kulkee vakiona että kulkeeko hyvin ja jaksaako vääntää isojenkin mäkien yli?

        Iroitat metalli lätkän ilmanputsarista ja imu- kaulan yläpään nylon holkin ja tiivisteen reijän hio t saman kokoiseksi kuin imu kaulan reikä ja imu kaulan alapäässä on holkki joka pitää poistaa pako putkessa myös kuristuksia jotka pitää poistaa jotta vääntää kunnolla. Ei kuristuksienkaan kanssa ole huono mutta kun vaihtaa vaihteen meinaa nyykähtää. Näiden poistamisen ei pitäisi vaikuttaa huippu nopeuksiin kun on cdi rajoitettu peli kyseessä. noh kaikki ottaa ne pois omalla vastuulla ................


      • burchi
        kun kun kun kirjoitti:

        Iroitat metalli lätkän ilmanputsarista ja imu- kaulan yläpään nylon holkin ja tiivisteen reijän hio t saman kokoiseksi kuin imu kaulan reikä ja imu kaulan alapäässä on holkki joka pitää poistaa pako putkessa myös kuristuksia jotka pitää poistaa jotta vääntää kunnolla. Ei kuristuksienkaan kanssa ole huono mutta kun vaihtaa vaihteen meinaa nyykähtää. Näiden poistamisen ei pitäisi vaikuttaa huippu nopeuksiin kun on cdi rajoitettu peli kyseessä. noh kaikki ottaa ne pois omalla vastuulla ................

        kulkeeko paljonkin sen yli 45km/h kurittomana??


      • tarkottaa
        venttiili kirjoitti:

        Niin tuolla soliferin sivuil sanotaa että enduroo on oranssina ja mustana ni onko kukaa havainnu semmosta mustana vai meenaakoha ne sil mustal supermotoa??

        Itellä on tuo Enduro...oranssina aika isokokosena mopona ollu melkonen katseidenkääntäjä...että väri sais kyllä olla pikkasen huomiota herättämättömämpi.

        Moottoripyörähän se oikeasti on, mopon kone vaan pultattu kiinni.


      • meeksi
        kun kun kun kirjoitti:

        Iroitat metalli lätkän ilmanputsarista ja imu- kaulan yläpään nylon holkin ja tiivisteen reijän hio t saman kokoiseksi kuin imu kaulan reikä ja imu kaulan alapäässä on holkki joka pitää poistaa pako putkessa myös kuristuksia jotka pitää poistaa jotta vääntää kunnolla. Ei kuristuksienkaan kanssa ole huono mutta kun vaihtaa vaihteen meinaa nyykähtää. Näiden poistamisen ei pitäisi vaikuttaa huippu nopeuksiin kun on cdi rajoitettu peli kyseessä. noh kaikki ottaa ne pois omalla vastuulla ................

        Kertokaa solifer enduron omistajat, että kuinka teillä mopo vääntää vakiona?
        Mulla kyseinen mopo on vielä vakio kun ei ole sisäänajo vielä lähelläkään loppua. Mopossa ei ole paljo ollenkaan vääntöä ku ei jaksa mennä mäkiä ylös kuin kakkosella. Huiput on reilut 45km´h muttei meinaa saavuttaa sitä koska nelosella ei alavääntö meinaa riittää kiihtymiseen.

        Kertokaa onko jokin vialla ennen kuin alan poistamaan kureja...


      • vaan
        meeksi kirjoitti:

        Kertokaa solifer enduron omistajat, että kuinka teillä mopo vääntää vakiona?
        Mulla kyseinen mopo on vielä vakio kun ei ole sisäänajo vielä lähelläkään loppua. Mopossa ei ole paljo ollenkaan vääntöä ku ei jaksa mennä mäkiä ylös kuin kakkosella. Huiput on reilut 45km´h muttei meinaa saavuttaa sitä koska nelosella ei alavääntö meinaa riittää kiihtymiseen.

        Kertokaa onko jokin vialla ennen kuin alan poistamaan kureja...

        Kyllä se siitä notkistuu.
        noin 70km jälkeen pitäisi jo vääntää paremmin eikä mäissäkään hyytyä niin pahasti.


      • meeksi
        vaan kirjoitti:

        Kyllä se siitä notkistuu.
        noin 70km jälkeen pitäisi jo vääntää paremmin eikä mäissäkään hyytyä niin pahasti.

        Sisäänajoa oli ajettu yli 200km eikä vääntöä ollut silti riittävästi. Enkä edes paina kuin 60kg. Otin imukaulan kurit pois ja nyt jaksaa kulkea ihan eritavalla. kulkee yli 60km/h kevyesti.


      • Venttiili

        Juu tota tuli se enduro nyt muutaman mutkan kautta kotiin saakka paperit ja kaikki mukana (melkein kuukauden myöhässä).... vikana on se ettei kone käy. 40 metrii se kulki ja sitte se vaa sammu. kaikkee me siit katottii mut ei vörkkiny, taitaa olla kaasaris jossai venttiilis vika ku moottori tulvii bensaa samantien. Ja etuvalo ei toiminu... Toivottavasti ei oo yleinen vika, tai en anna kenellekkään ennakkoluuloja mopon kestämisestä. Ihan hyvän tuntunen ja kivan jämäkän kokonen.


      • meeksi
        meeksi kirjoitti:

        Sisäänajoa oli ajettu yli 200km eikä vääntöä ollut silti riittävästi. Enkä edes paina kuin 60kg. Otin imukaulan kurit pois ja nyt jaksaa kulkea ihan eritavalla. kulkee yli 60km/h kevyesti.

        Tarvitsen Solifer enduroon uuden tulpan koska huolto-ohjelma näin kehottaa...
        Tietääkö kukaan mikä tulppa siihen kävis ku nykyinen on joku A7RTC. Mikä olis NGK:n vastaava tulppa???


      • HULPAloo vihdoinki paprut
        Venttiili kirjoitti:

        Juu tota tuli se enduro nyt muutaman mutkan kautta kotiin saakka paperit ja kaikki mukana (melkein kuukauden myöhässä).... vikana on se ettei kone käy. 40 metrii se kulki ja sitte se vaa sammu. kaikkee me siit katottii mut ei vörkkiny, taitaa olla kaasaris jossai venttiilis vika ku moottori tulvii bensaa samantien. Ja etuvalo ei toiminu... Toivottavasti ei oo yleinen vika, tai en anna kenellekkään ennakkoluuloja mopon kestämisestä. Ihan hyvän tuntunen ja kivan jämäkän kokonen.

        on Solifer supermoto on ajettu 777km ainoa vika on ollut se että mangnetosta tulevat johdot olivat taitettu nippusiteellä niin että hörppi vettä tiivisteen välistä mutta nippusiteen katkaisu fiksasi vian.


      • Ventiili
        HULPAloo vihdoinki paprut kirjoitti:

        on Solifer supermoto on ajettu 777km ainoa vika on ollut se että mangnetosta tulevat johdot olivat taitettu nippusiteellä niin että hörppi vettä tiivisteen välistä mutta nippusiteen katkaisu fiksasi vian.

        Joo toi mopo on lähetetty Järvenpään auto & muovi nimiseen liikkeeseen, jossa ne yrittää saada selville jonku vian siitä...
        Kuulemma jossai toisessa korjaamos on samallainen vika solifer enduros, ja tehtaallaki ovat tietosia robleemasta mutta ei tiiä missä vika...


      • Venttiili
        Ventiili kirjoitti:

        Joo toi mopo on lähetetty Järvenpään auto & muovi nimiseen liikkeeseen, jossa ne yrittää saada selville jonku vian siitä...
        Kuulemma jossai toisessa korjaamos on samallainen vika solifer enduros, ja tehtaallaki ovat tietosia robleemasta mutta ei tiiä missä vika...

        No nyt se vika on selvinny. Oli **valuvirhe** kaasarissa. Aika hyvä meisinki soliferillä nykyää...


      • juzo
        meeksi kirjoitti:

        Sama juttu täällä! Mopo tuli siististi kontissa muttei papereita. Paperit tuli muutaman päivän päästä postissa. Minuakin harmitti. On kyllä aika leväperäistä tuo hobbyhallin touhu. Luulin että olen ainut jolle ei tullut papereita.

        mullakaa ei oo tullu papereita ku olivat unohtaneet sinne soliferin tehtaalle. meinaa vähä ärsyttää ku ei oo vielläkää tullu niitä papereita postissa, ku ostin mopon viime perjantaina. kui lujaa soliferilla saa ajaa ku se on sisään ajossa? ku mulla ei oo niitä ohje kirjoja.


      • samp
        kun kun kun kirjoitti:

        Iroitat metalli lätkän ilmanputsarista ja imu- kaulan yläpään nylon holkin ja tiivisteen reijän hio t saman kokoiseksi kuin imu kaulan reikä ja imu kaulan alapäässä on holkki joka pitää poistaa pako putkessa myös kuristuksia jotka pitää poistaa jotta vääntää kunnolla. Ei kuristuksienkaan kanssa ole huono mutta kun vaihtaa vaihteen meinaa nyykähtää. Näiden poistamisen ei pitäisi vaikuttaa huippu nopeuksiin kun on cdi rajoitettu peli kyseessä. noh kaikki ottaa ne pois omalla vastuulla ................

        missä kohtaa putkessa on kurit


      • ___---___---___
        meeksi kirjoitti:

        Sisäänajoa oli ajettu yli 200km eikä vääntöä ollut silti riittävästi. Enkä edes paina kuin 60kg. Otin imukaulan kurit pois ja nyt jaksaa kulkea ihan eritavalla. kulkee yli 60km/h kevyesti.

        Hei.
        Viittisitkö kertoo et missä sen imukaulan kurit oikeen sijaitsee... Ite oon yrittäny ettii, ei vaan löydy. Laita joku kuva jos vaan on ja kerro et miten saan ne kurit pois. Vi****** ku ei kule tuo p**** mihinkään, vaikka on 400km lasissa.
        Vastaa mun sähköpostiin [email protected]


      • ????
        kun kun kun kirjoitti:

        Iroitat metalli lätkän ilmanputsarista ja imu- kaulan yläpään nylon holkin ja tiivisteen reijän hio t saman kokoiseksi kuin imu kaulan reikä ja imu kaulan alapäässä on holkki joka pitää poistaa pako putkessa myös kuristuksia jotka pitää poistaa jotta vääntää kunnolla. Ei kuristuksienkaan kanssa ole huono mutta kun vaihtaa vaihteen meinaa nyykähtää. Näiden poistamisen ei pitäisi vaikuttaa huippu nopeuksiin kun on cdi rajoitettu peli kyseessä. noh kaikki ottaa ne pois omalla vastuulla ................

        pitäis säätää nokkahihna (nokkaketju, jakopään hihna/ketju tai mikä liekään...) niin että miten siihen pääsee käsiksi? onko se moottorin kyljessä oleva pyöreä kansi kiinni kierteillä vai miten sen saa auki? miktä on sitten sen hihnan oikeat säätöarvot?


      • zöke
        vaan kirjoitti:

        Kyllä se siitä notkistuu.
        noin 70km jälkeen pitäisi jo vääntää paremmin eikä mäissäkään hyytyä niin pahasti.

        "ajoa vaan" joo mun solikalla on ajettu reippaat 400km eikä meinaa 1vaihteella vääntää joitain mäkiä ylös meinaa hyytyä nyt on huollos toivottavasti toimii sen jlkeen mut toi ajoa vaan kommentti ihan sontaa


      • nissanisti
        meeksi kirjoitti:

        Tarvitsen Solifer enduroon uuden tulpan koska huolto-ohjelma näin kehottaa...
        Tietääkö kukaan mikä tulppa siihen kävis ku nykyinen on joku A7RTC. Mikä olis NGK:n vastaava tulppa???

        solifer supermoton tulppa/skyteam NGK CR7HS kärkiväli 0,6-0,7


      • HiukaC hukas
        meeksi kirjoitti:

        Sisäänajoa oli ajettu yli 200km eikä vääntöä ollut silti riittävästi. Enkä edes paina kuin 60kg. Otin imukaulan kurit pois ja nyt jaksaa kulkea ihan eritavalla. kulkee yli 60km/h kevyesti.

        Anteeks , oon iha kujalla , mutta missä ne kurit sijaitsevat noin suunnilleen siinä putkessa ? onko niitä muuallakin kun imukaulas ? vai hä ? Ite ko katoin ni koko putki hitsattu kiinni joka kohasta , että ota siitä sitten kureja pois , rälläkän voimin :P joo .. Ois kiva jos joku vastais ?


      • meeksi
        HiukaC hukas kirjoitti:

        Anteeks , oon iha kujalla , mutta missä ne kurit sijaitsevat noin suunnilleen siinä putkessa ? onko niitä muuallakin kun imukaulas ? vai hä ? Ite ko katoin ni koko putki hitsattu kiinni joka kohasta , että ota siitä sitten kureja pois , rälläkän voimin :P joo .. Ois kiva jos joku vastais ?

        Siis tarkoitan sitä imukaulan kuria. imukaula on kaasarin ja pytyn välissä jossa bensa kulkee sylinteriin... kuri on imukaulan alapäässä ja se
        kannattaa porata pois kokonaan... kulkee ihan eritavalla


      • meeksi
        ???? kirjoitti:

        pitäis säätää nokkahihna (nokkaketju, jakopään hihna/ketju tai mikä liekään...) niin että miten siihen pääsee käsiksi? onko se moottorin kyljessä oleva pyöreä kansi kiinni kierteillä vai miten sen saa auki? miktä on sitten sen hihnan oikeat säätöarvot?

        No se nokkaketju pitäis olla itsestään kiristyvä. Sen pyöreän nokkarattaan suojan saa irti silleen et löysäät sen kannen vastakkaisella puolella olevan pultin. Se kiristää sen suojuksen ja pitää sen kiinni... Säätöarvoista en tiedä mitä meinaat mut älä mee pistään ventiilien ajoitusta perseelleen samalla taikka venat osuu mäntään ja kaikki menee silpuks!


      • MigoZZ
        kun kun kun kirjoitti:

        Iroitat metalli lätkän ilmanputsarista ja imu- kaulan yläpään nylon holkin ja tiivisteen reijän hio t saman kokoiseksi kuin imu kaulan reikä ja imu kaulan alapäässä on holkki joka pitää poistaa pako putkessa myös kuristuksia jotka pitää poistaa jotta vääntää kunnolla. Ei kuristuksienkaan kanssa ole huono mutta kun vaihtaa vaihteen meinaa nyykähtää. Näiden poistamisen ei pitäisi vaikuttaa huippu nopeuksiin kun on cdi rajoitettu peli kyseessä. noh kaikki ottaa ne pois omalla vastuulla ................

        onko kurien poisto laillista, jos ei ni onko mitää tapaa saada vauhtia laillisesti


      • ostanut.
        meeksi kirjoitti:

        Sama juttu täällä! Mopo tuli siististi kontissa muttei papereita. Paperit tuli muutaman päivän päästä postissa. Minuakin harmitti. On kyllä aika leväperäistä tuo hobbyhallin touhu. Luulin että olen ainut jolle ei tullut papereita.

        Ite ostin mopon Oulun K-raudasta paperit annettiin käteen. Mopo oli peilejä ja takaheijastinta vaille valmis. :)


      • ostanut.

        ffssfejsfbIUFI21E24:lle isi maksaa kaiken. Jos ajaa jonku pari vuotta mopolla niin siihenhän kannattaa sijoittaa ainaki sen 3200€ jos on yhtä tyhmä ku tuo ffssfejsfbIUFI21E24. Jos vois selvitä tuommosella huono merkkiseksi oletetulla mopolla jonka saa kaupasta 1400:lla. Ei tarvi mitään 2-tahti vinkua joka mäessä ääntää ni-ni-ni-nö-boo-booo


      • pasizzmn
        vaan kirjoitti:

        Kyllä se siitä notkistuu.
        noin 70km jälkeen pitäisi jo vääntää paremmin eikä mäissäkään hyytyä niin pahasti.

        Kun on ajanu joku 2-5 vuotta ni mopo kiihtyy paljon nopeammin ja parempi ajotuntuma


      • meeksi
        MigoZZ kirjoitti:

        onko kurien poisto laillista, jos ei ni onko mitää tapaa saada vauhtia laillisesti

        ei se kurien poisto laillista kai ole mut kyl se kannattaa ku toi on IHAN luumu vakiona... vakio solifer on ihan scheisse...


      • solifer supermoto
        zöke kirjoitti:

        "ajoa vaan" joo mun solikalla on ajettu reippaat 400km eikä meinaa 1vaihteella vääntää joitain mäkiä ylös meinaa hyytyä nyt on huollos toivottavasti toimii sen jlkeen mut toi ajoa vaan kommentti ihan sontaa

        ja kulkee yli 52km/h ja en ole ottanu kureja pois. Ostin Rovaniemen K-raudasta ja hinta oli reilu 1400€.


      • -.-
        MigoZZ kirjoitti:

        onko kurien poisto laillista, jos ei ni onko mitää tapaa saada vauhtia laillisesti

        no ookko vähän tyhmä?!! ei teitenkää oo laillista, mopo saa kulkee korkeintaan 45 lain mukaan ja jos menee yli ni saa sakot riippuen siitä kui paljo menee yli:O


      • suuttimen koko
        meeksi kirjoitti:

        Sisäänajoa oli ajettu yli 200km eikä vääntöä ollut silti riittävästi. Enkä edes paina kuin 60kg. Otin imukaulan kurit pois ja nyt jaksaa kulkea ihan eritavalla. kulkee yli 60km/h kevyesti.

        jos imukaulan kurin ottaa pois nii pitää vaihtaa isompi suutin tai leipoo kiinni. voisko joku kertoa minkä kokone toi alkuperäne o nii vois ostaa isomma... eihä se oo ku muutama euro:D


      • huoh-.-
        ostajan isä kirjoitti:

        et oo ainut!! selittäävät jotakin jostain tietokone sotkusta , että siksi eivät saa kuulemma ulos niitä, ja toi mopohan tuli oulusta todennäköisesti Soliferilta ei vantaalta vaikk hoppari sitä myy!

        ettekö tajua hoppari lähettää tilauksen soliferille ja se lähettää mopon ja paperit tulee sitte kun olet laskun maksanu !!!


      • tktheo
        meeksi kirjoitti:

        ei se kurien poisto laillista kai ole mut kyl se kannattaa ku toi on IHAN luumu vakiona... vakio solifer on ihan scheisse...

        67menee vakiona , menee virittettyjen ohi , mitäs siihen sanot ....


      • feggegegeg
        suuttimen koko kirjoitti:

        jos imukaulan kurin ottaa pois nii pitää vaihtaa isompi suutin tai leipoo kiinni. voisko joku kertoa minkä kokone toi alkuperäne o nii vois ostaa isomma... eihä se oo ku muutama euro:D

        Suutin on alunperin 45 ilman toimii hyvin koolla 75 imukaulan ja pakoputken kuristukset poistettuna.


      • asdadasd
        Venttiili kirjoitti:

        No nyt se vika on selvinny. Oli **valuvirhe** kaasarissa. Aika hyvä meisinki soliferillä nykyää...

        Se kaasari onkin japanilainen!!

        Japsit o paskoja?? =D


      • ..
        burchi kirjoitti:

        kulkeeko paljonkin sen yli 45km/h kurittomana??

        kulkee se sen 70- 85 kuristamattomana


      • xIATEYRMOMx
        meeksi kirjoitti:

        Kertokaa solifer enduron omistajat, että kuinka teillä mopo vääntää vakiona?
        Mulla kyseinen mopo on vielä vakio kun ei ole sisäänajo vielä lähelläkään loppua. Mopossa ei ole paljo ollenkaan vääntöä ku ei jaksa mennä mäkiä ylös kuin kakkosella. Huiput on reilut 45km´h muttei meinaa saavuttaa sitä koska nelosella ei alavääntö meinaa riittää kiihtymiseen.

        Kertokaa onko jokin vialla ennen kuin alan poistamaan kureja...

        No itsellä saa kiihtymään hyvällä tuurilla 60 km/h nelosella ja kakspäällä pääsee tasasella maksimillaan 58 km/h

        itse en osaa sanoa mikä on vialla, koska en ymmärrä tätä mopohömppäihmekieltä : DD


      • _MiXeD_
        -.- kirjoitti:

        no ookko vähän tyhmä?!! ei teitenkää oo laillista, mopo saa kulkee korkeintaan 45 lain mukaan ja jos menee yli ni saa sakot riippuen siitä kui paljo menee yli:O

        saahan se mopo vakiona mennä 63, mutta jos enemmän menee, niin tulee kevariverot, ja kevari- ja autokortti siirtyy.


      • virittäjänvirttäj'ä
        HiukaC hukas kirjoitti:

        Anteeks , oon iha kujalla , mutta missä ne kurit sijaitsevat noin suunnilleen siinä putkessa ? onko niitä muuallakin kun imukaulas ? vai hä ? Ite ko katoin ni koko putki hitsattu kiinni joka kohasta , että ota siitä sitten kureja pois , rälläkän voimin :P joo .. Ois kiva jos joku vastais ?

        ku ottaa putken pois alakäyränkohalt ja pytystä nii siin näkyy sellanen pilli nii sen vetää mirkelillä pois ja vaihtaa suuttimen nii kulkee...


      • päri-c
        tktheo kirjoitti:

        67menee vakiona , menee virittettyjen ohi , mitäs siihen sanot ....

        Älä puhu paskaa


    • toni

      no enpä menis kehumaa mutta hyvin sisään ajettuna varmaaan kelpo peli ja tuota solifer skootteria älä
      osta se on huono (ei kestä osat!)

    • aairsoft

      Onko liian iso n. 170 cm pitkälle???
      Istumakorkeushan on jotaki 92 cm..

      Ja pääasia: Saako ajaa mopokortilla, onhan se 50cc, mut silti?

      • DiViD

        Ainakin tuota supermotoa pystyy vielä tiputtamaan jonkiverran ennenku loppuu kierre iskarista. oon itse 177/80kg ja mulle tuo on sopivan kokoinen tosin kun tottui sillon moopoiässä että mopo on pieni ja kevyt niin tuo on iso ja kömpelö alkuun. Tuohan on kevarin runkoon tehty 50cc.
        ja juu mopokortilla tuota saa kuljettaa :)

        hyvin on pelittänyt jo 500km eikä mitään muuta vikaa ole kuin että takavantetn keskiö ei oo koneistettu ihan keskele eli suomeksi takaratas ja vanne hypyttää. Vanteen oikaisin itse mutta takaratasta ei saa pyöritettyä niin ettei se nytkytä. takuukorjaukseen aattelin laittaa...


      • aairsoft
        DiViD kirjoitti:

        Ainakin tuota supermotoa pystyy vielä tiputtamaan jonkiverran ennenku loppuu kierre iskarista. oon itse 177/80kg ja mulle tuo on sopivan kokoinen tosin kun tottui sillon moopoiässä että mopo on pieni ja kevyt niin tuo on iso ja kömpelö alkuun. Tuohan on kevarin runkoon tehty 50cc.
        ja juu mopokortilla tuota saa kuljettaa :)

        hyvin on pelittänyt jo 500km eikä mitään muuta vikaa ole kuin että takavantetn keskiö ei oo koneistettu ihan keskele eli suomeksi takaratas ja vanne hypyttää. Vanteen oikaisin itse mutta takaratasta ei saa pyöritettyä niin ettei se nytkytä. takuukorjaukseen aattelin laittaa...

        Juu.. kiitoksia vaan!


      • MarkusP
        aairsoft kirjoitti:

        Juu.. kiitoksia vaan!

        Juu mulla on nyt ollu vähän aikaa toi SM ja hyvin on toiminu. Alussa ei jaksanu vääntää, ei sitten yhtään. Nyt on ajettu se 610km ja vääntöä on ihan erilailla. Ajelin siis 500km rauhallisesti ja näin on moottori ruvennut vetristymään. Kulkee vakiona n.60 (64/kmh omat huiput suoralla) ja vääntää nelosellakin mäet ylös. Ihan kelpo peli :)


      • nikoomg
        MarkusP kirjoitti:

        Juu mulla on nyt ollu vähän aikaa toi SM ja hyvin on toiminu. Alussa ei jaksanu vääntää, ei sitten yhtään. Nyt on ajettu se 610km ja vääntöä on ihan erilailla. Ajelin siis 500km rauhallisesti ja näin on moottori ruvennut vetristymään. Kulkee vakiona n.60 (64/kmh omat huiput suoralla) ja vääntää nelosellakin mäet ylös. Ihan kelpo peli :)

        ihmetyttää vaan semmonen, kun kävin liikkeessä kokeilemassa niin kulki vain 30km/h!!! mikä siinä on ? vai onko se alussa aina semmonen?
        kertokaa kokemuksia.


      • nikoomg
        nikoomg kirjoitti:

        ihmetyttää vaan semmonen, kun kävin liikkeessä kokeilemassa niin kulki vain 30km/h!!! mikä siinä on ? vai onko se alussa aina semmonen?
        kertokaa kokemuksia.

        siis se oli solifer supermoto.. :/


      • MarkusP
        nikoomg kirjoitti:

        ihmetyttää vaan semmonen, kun kävin liikkeessä kokeilemassa niin kulki vain 30km/h!!! mikä siinä on ? vai onko se alussa aina semmonen?
        kertokaa kokemuksia.

        osaatko ajaa? meinaan nelitahdin kanssa vaihteen vaihtaminen on aika erilaista kun kaks tahdin. Mulla kun sain ton kulki vaan joku 50 mutta nyt menee 65km/h vakiona ja heittää meneen vakio kaks taheista ohi.


      • nikoomg
        MarkusP kirjoitti:

        osaatko ajaa? meinaan nelitahdin kanssa vaihteen vaihtaminen on aika erilaista kun kaks tahdin. Mulla kun sain ton kulki vaan joku 50 mutta nyt menee 65km/h vakiona ja heittää meneen vakio kaks taheista ohi.

        niin.. ehkä en osaa ajaa, mut nyt ainakin varmistuin
        että ostan ton solikan. :) kiitoas


      • nikoomg
        MarkusP kirjoitti:

        osaatko ajaa? meinaan nelitahdin kanssa vaihteen vaihtaminen on aika erilaista kun kaks tahdin. Mulla kun sain ton kulki vaan joku 50 mutta nyt menee 65km/h vakiona ja heittää meneen vakio kaks taheista ohi.

        jotain neuvoo sit siihen vaihteen vaihtamiseen, make? ;d


      • MarkusP
        nikoomg kirjoitti:

        jotain neuvoo sit siihen vaihteen vaihtamiseen, make? ;d

        No elikkäs. Kun itse en ole löytänyt kierrosmittaria niin teeppäs sillei, että nyt kuulostelet että millon alkaa kuulua liian isoilla kierroksilla. vaihdat sen jälkeen aina vaihteen että kytkin pohjaan (nopeasti voi sitten kun moottori lämmin, hitaammin kylmällä)
        Muista ettet vaihda kovin usein, koska haittaa kiihtymistä. Elikkäs, vaihdepoljin saattaa olla jäykkä, mutta se vetristyy, ja sitä pitää joskus kiskaista kunnolla :> mutta sen oppii sitten, se saattaa alussa olla hidasta mutta tulee refleksinä, huomaat sitten :>


      • nikoomg
        MarkusP kirjoitti:

        No elikkäs. Kun itse en ole löytänyt kierrosmittaria niin teeppäs sillei, että nyt kuulostelet että millon alkaa kuulua liian isoilla kierroksilla. vaihdat sen jälkeen aina vaihteen että kytkin pohjaan (nopeasti voi sitten kun moottori lämmin, hitaammin kylmällä)
        Muista ettet vaihda kovin usein, koska haittaa kiihtymistä. Elikkäs, vaihdepoljin saattaa olla jäykkä, mutta se vetristyy, ja sitä pitää joskus kiskaista kunnolla :> mutta sen oppii sitten, se saattaa alussa olla hidasta mutta tulee refleksinä, huomaat sitten :>

        Kiitos make. ostan ton supermoton viikonloppuna, ilmottelen sitten mitenkä pelaa. ;D


      • MarkusOP
        nikoomg kirjoitti:

        Kiitos make. ostan ton supermoton viikonloppuna, ilmottelen sitten mitenkä pelaa. ;D

        Juu eipä kestä! ;) ilmotteles vaan. Muista sitten että öljyt kannattaa vaihtaa kun oot ajanu 150km ;) ja aja ekat parisataa vähän löysemmin niin vääntöä rupeaa löytymään! onnea nyt vaan :D


      • jatama
        MarkusP kirjoitti:

        Juu mulla on nyt ollu vähän aikaa toi SM ja hyvin on toiminu. Alussa ei jaksanu vääntää, ei sitten yhtään. Nyt on ajettu se 610km ja vääntöä on ihan erilailla. Ajelin siis 500km rauhallisesti ja näin on moottori ruvennut vetristymään. Kulkee vakiona n.60 (64/kmh omat huiput suoralla) ja vääntää nelosellakin mäet ylös. Ihan kelpo peli :)

        Meillekin hankittiin toi Supermoto. Nyt on takana 150 km. Öljyt vaihdettu. Alussa ei oikein tahtonut kulkee mutta nyt on pikkuhiljaa parempaan suuntaan menossa. Vääntöä ei ylämäkeen vielä löydy mutta tasasella kulkee kyllä lähelle 60 km/h. Muuten mopon historia papereineen menee ihan rpikulleen tämän sivun keskustelujen mukaan. Muuten on pelannu hyvin mut sais kyllä kulkee ylämäet reippaammin. Toivottavasti paranee kun kilometrejä tulee lisää. Mikä se oikea sisäänajon kilometri määrä oikein on? Onko se todelle se mitä lukee ohjekirjassa eli 1600 km. Onko parempaa tietoa? Voiko sille tehdä jotakin? Olen kuullut että 300 km riittää, lieneekö totta?


      • nikoomg
        jatama kirjoitti:

        Meillekin hankittiin toi Supermoto. Nyt on takana 150 km. Öljyt vaihdettu. Alussa ei oikein tahtonut kulkee mutta nyt on pikkuhiljaa parempaan suuntaan menossa. Vääntöä ei ylämäkeen vielä löydy mutta tasasella kulkee kyllä lähelle 60 km/h. Muuten mopon historia papereineen menee ihan rpikulleen tämän sivun keskustelujen mukaan. Muuten on pelannu hyvin mut sais kyllä kulkee ylämäet reippaammin. Toivottavasti paranee kun kilometrejä tulee lisää. Mikä se oikea sisäänajon kilometri määrä oikein on? Onko se todelle se mitä lukee ohjekirjassa eli 1600 km. Onko parempaa tietoa? Voiko sille tehdä jotakin? Olen kuullut että 300 km riittää, lieneekö totta?

        ite oon ajanu sen 150, pitäskö öljyt vaihtaa? kulkee
        hikiseen 50. :S vääntöä on vähän tullut lisää, tuleeko vielä?


      • jatama
        nikoomg kirjoitti:

        ite oon ajanu sen 150, pitäskö öljyt vaihtaa? kulkee
        hikiseen 50. :S vääntöä on vähän tullut lisää, tuleeko vielä?

        Öljyn vaihto tulisi ohjekirjan mukaan suorittaa 150 ajetun kilometrin jälkeen. Toki ne voi varmaan itsekin vaihtaa mutta itse käytin merkki huollossa vaihdattamassa että on sit takuun piirissä. 300 ajetun kilometrin jälkeen tarkistetaan pulttien ja muttereiden kireys. Tämän varmaan voi tehdä itse. Mulla on takana vasta 200 km mutta "Solikka" kulkee jo n. 60 km/h. Näyttää siltä että mitä enempi ajaa sitä paremmin se rupeaa kulkemaan. Toki vääntöä saisi olla lisää...


      • nikoomg
        jatama kirjoitti:

        Öljyn vaihto tulisi ohjekirjan mukaan suorittaa 150 ajetun kilometrin jälkeen. Toki ne voi varmaan itsekin vaihtaa mutta itse käytin merkki huollossa vaihdattamassa että on sit takuun piirissä. 300 ajetun kilometrin jälkeen tarkistetaan pulttien ja muttereiden kireys. Tämän varmaan voi tehdä itse. Mulla on takana vasta 200 km mutta "Solikka" kulkee jo n. 60 km/h. Näyttää siltä että mitä enempi ajaa sitä paremmin se rupeaa kulkemaan. Toki vääntöä saisi olla lisää...

        ootteko ajanu tutkaan ne huippu lukemat vai kahotteko mittarista, mulla mittari kusettaa aika pahasti..


      • jatama
        nikoomg kirjoitti:

        ootteko ajanu tutkaan ne huippu lukemat vai kahotteko mittarista, mulla mittari kusettaa aika pahasti..

        Todellista lukemaa lienee vaikea sanoa mutta tutkan näyttötaulu näytti 57 km/h kun ajoin mopon mittarin mukaan 60 km/h. Sitä näyttääkö tutkataulu todellista lukemaa, en pysty sanomaan.Hyvin se kuitenkin kulkee... kunhan vauhtiin vain pääsee... tasasella tietenkin...


      • Solifer Supermoto
        jatama kirjoitti:

        Todellista lukemaa lienee vaikea sanoa mutta tutkan näyttötaulu näytti 57 km/h kun ajoin mopon mittarin mukaan 60 km/h. Sitä näyttääkö tutkataulu todellista lukemaa, en pysty sanomaan.Hyvin se kuitenkin kulkee... kunhan vauhtiin vain pääsee... tasasella tietenkin...

        Eli ois tässä pari aika nyyppä kysymystä, mut en löydä soliferin supermotosta sitä trippimittarin nollaus painiketta mistään, kun ohjekirjoissa mittaristo on ainoastaa endurosta :/ Sit kysysin vielä että saako siinä SM:ssä mistään kierroslukumittaria ja kun siinä LCD näytössä kuitenkin HIEMAN näkyy paljonko tankissa on polttoainetta, muttei kovin hyvin niin johtuuko se siitä että näyttö on rikki vai onko se lisävaruste? Muuten hyvin on toiminut ja mukava ajaa :D ja kiitos vastauksista etukäteen


      • nikoomg
        Solifer Supermoto kirjoitti:

        Eli ois tässä pari aika nyyppä kysymystä, mut en löydä soliferin supermotosta sitä trippimittarin nollaus painiketta mistään, kun ohjekirjoissa mittaristo on ainoastaa endurosta :/ Sit kysysin vielä että saako siinä SM:ssä mistään kierroslukumittaria ja kun siinä LCD näytössä kuitenkin HIEMAN näkyy paljonko tankissa on polttoainetta, muttei kovin hyvin niin johtuuko se siitä että näyttö on rikki vai onko se lisävaruste? Muuten hyvin on toiminut ja mukava ajaa :D ja kiitos vastauksista etukäteen

        en oo itekkään löytäny kierros mittaria ja missä se juttu on mistä näkyy onko paljon bensaa ? solikka hyvin toiminu, vääntöö on tullu, sais tulla lisää. ajanu nyt sen 300km ja öljyt vaihdoin siinä 250km kun oli mittarissa. sanokaa jotain tapoja huoltaa ite?? kiitos


      • jatama
        Solifer Supermoto kirjoitti:

        Eli ois tässä pari aika nyyppä kysymystä, mut en löydä soliferin supermotosta sitä trippimittarin nollaus painiketta mistään, kun ohjekirjoissa mittaristo on ainoastaa endurosta :/ Sit kysysin vielä että saako siinä SM:ssä mistään kierroslukumittaria ja kun siinä LCD näytössä kuitenkin HIEMAN näkyy paljonko tankissa on polttoainetta, muttei kovin hyvin niin johtuuko se siitä että näyttö on rikki vai onko se lisävaruste? Muuten hyvin on toiminut ja mukava ajaa :D ja kiitos vastauksista etukäteen

        Supermoton trippimittarin nollaus tapahtuu siten että painetaan vasenmassa alakulmassa olevaa mustaa nappia missä lukee MODE. Painat sitä niin monta kertaa kunnes tulet kohtaan TRIP. Nollaus tapahtuu painamalla nappia yhtäjaksoisesti koko ajan usean sekunnin ajan. Mittari nollautuu. Kierroslukumittaria en ole löytänyt saatika polttoaineen mittaria. Jos olet ne löytänyt, kerrotko miten ne saa näkyviin. Ohjekirjahan ei ole Solikan vaan jonkun muun mallin. Kuvatkaan eivät stemmaa solikkaan. Ohjekirjassahan puhutaan vaan moottoripyörästä, ei moposta.


      • Solifer Supermoto
        jatama kirjoitti:

        Supermoton trippimittarin nollaus tapahtuu siten että painetaan vasenmassa alakulmassa olevaa mustaa nappia missä lukee MODE. Painat sitä niin monta kertaa kunnes tulet kohtaan TRIP. Nollaus tapahtuu painamalla nappia yhtäjaksoisesti koko ajan usean sekunnin ajan. Mittari nollautuu. Kierroslukumittaria en ole löytänyt saatika polttoaineen mittaria. Jos olet ne löytänyt, kerrotko miten ne saa näkyviin. Ohjekirjahan ei ole Solikan vaan jonkun muun mallin. Kuvatkaan eivät stemmaa solikkaan. Ohjekirjassahan puhutaan vaan moottoripyörästä, ei moposta.

        Olinpa tyhmä kun en itse tota tajunnut :P Kiitos vaan oli paljon apua ja ymmärtääkseni kuvat ovat Endurosta? O.O


      • DiViD
        jatama kirjoitti:

        Todellista lukemaa lienee vaikea sanoa mutta tutkan näyttötaulu näytti 57 km/h kun ajoin mopon mittarin mukaan 60 km/h. Sitä näyttääkö tutkataulu todellista lukemaa, en pysty sanomaan.Hyvin se kuitenkin kulkee... kunhan vauhtiin vain pääsee... tasasella tietenkin...

        Mittasin gps laitteilla supermotoni todellisen nopeuden ja nauratti oikein kun sain huippunopeudeksi 53km/h kun mittari näytti 63-64 ja mittarilukemaalla 47 oli todellinen nopeus 40kmh :D
        toi tosiaan isommalla pääsuuttimella ja ilman kuristuksia..


      • jatama
        DiViD kirjoitti:

        Mittasin gps laitteilla supermotoni todellisen nopeuden ja nauratti oikein kun sain huippunopeudeksi 53km/h kun mittari näytti 63-64 ja mittarilukemaalla 47 oli todellinen nopeus 40kmh :D
        toi tosiaan isommalla pääsuuttimella ja ilman kuristuksia..

        No, voihan he... Mulla on mittarissa 650 km ja se on vakio. Miten sen sit saa kulkemaan paremmin. Kiihtyä ainakin sais paremmin. Oliko niin että kurit pitää poistaa imukaulasta, ilmanputsarista ja pakoputkesta. Ja mikä se ihme vekotin on siinä pakoputken alkupäässä mistä lähtee kuminen letku ylös??? Onko sillä jotakin tekemistä nopeuteen??? Voisko joku valaista... Ja miten sen mittarin sit saa näyttämään totta???


      • DiViD
        jatama kirjoitti:

        No, voihan he... Mulla on mittarissa 650 km ja se on vakio. Miten sen sit saa kulkemaan paremmin. Kiihtyä ainakin sais paremmin. Oliko niin että kurit pitää poistaa imukaulasta, ilmanputsarista ja pakoputkesta. Ja mikä se ihme vekotin on siinä pakoputken alkupäässä mistä lähtee kuminen letku ylös??? Onko sillä jotakin tekemistä nopeuteen??? Voisko joku valaista... Ja miten sen mittarin sit saa näyttämään totta???

        Huiput ei juurikaan kasva mutta 75 suutin ja imukaulan kuristus holkki pois ja hioo sen mustan bakeliitti tiivisteen sopivaksi niin saa kiihtyvyyttä hieman lisää :)

        pakoputkessa oleva letku ja mötikkä ovat vain päästöjen vähentämistä varten.. ei vaikuta nopeuteen taikka vääntöön.. pakoputken kuristus ei sekään vaikuta ihan kamalasti kulkemiseen. nyt ajanut omalla 1200mk eikä suurempaa vikaa paitsi että oon takavanteen joutunut rihtaamaan ja pultteja kiristelemään ja vaihtamaan oikeen mittaisiin :D


      • jatama
        DiViD kirjoitti:

        Huiput ei juurikaan kasva mutta 75 suutin ja imukaulan kuristus holkki pois ja hioo sen mustan bakeliitti tiivisteen sopivaksi niin saa kiihtyvyyttä hieman lisää :)

        pakoputkessa oleva letku ja mötikkä ovat vain päästöjen vähentämistä varten.. ei vaikuta nopeuteen taikka vääntöön.. pakoputken kuristus ei sekään vaikuta ihan kamalasti kulkemiseen. nyt ajanut omalla 1200mk eikä suurempaa vikaa paitsi että oon takavanteen joutunut rihtaamaan ja pultteja kiristelemään ja vaihtamaan oikeen mittaisiin :D

        Kiitti. Nyt muutokset on tehty ja kulkee ihan toisella tavalla. Ajettu n. 800 km ja muuten on pelannut hyvin mutta yks päivä takajarrut jäi jumiin. Muutaman tunnin jälkeen takajarrujen kylmettyä ne aukes ja nyt se pelaa taas ihan hyvin (missä vika???). Se mikä jarrujen lukkiutumisen aiheutti, jäi kyllä arvailujen varaan. Onko kellään ko. asiasta tietoa ja täytyykö jarruille jotakin tehdä? Taka lipan otin pois kokonaan ja tein uudet kiinnitykset takavilkuille ja takajarruvalolle. Rekisterikilven siirsin takalokasuojan sisään. Nyt näyttää tosi hienolta ja virtaviivaiselta toi takaosa.


      • jatama
        jatama kirjoitti:

        Kiitti. Nyt muutokset on tehty ja kulkee ihan toisella tavalla. Ajettu n. 800 km ja muuten on pelannut hyvin mutta yks päivä takajarrut jäi jumiin. Muutaman tunnin jälkeen takajarrujen kylmettyä ne aukes ja nyt se pelaa taas ihan hyvin (missä vika???). Se mikä jarrujen lukkiutumisen aiheutti, jäi kyllä arvailujen varaan. Onko kellään ko. asiasta tietoa ja täytyykö jarruille jotakin tehdä? Taka lipan otin pois kokonaan ja tein uudet kiinnitykset takavilkuille ja takajarruvalolle. Rekisterikilven siirsin takalokasuojan sisään. Nyt näyttää tosi hienolta ja virtaviivaiselta toi takaosa.

        Solikan takajarrut jäi taas jumiin. Ne lukkiutuivat niin kovaa kiinni että takapyörä ei pyörinyt yhtään. Takajarrulevykin oli niin kuuma että ei voinut edes koskea. Takajarrusatulan kumit näytti olevan ulompana kuin ne saisi olla. Tämä oli jo toinen kerta kun näin käy. Jarrujen kylmettyä ne taas toimii. Onko kellään ollut samanlaisia ongelmia jarrujen kanssa??? Mitä voisi tehdä vai onko parempi viedä suoraan huoltoon, onhan siinä vielä toi takuukin voimassa...


      • DiViD
        jatama kirjoitti:

        Solikan takajarrut jäi taas jumiin. Ne lukkiutuivat niin kovaa kiinni että takapyörä ei pyörinyt yhtään. Takajarrulevykin oli niin kuuma että ei voinut edes koskea. Takajarrusatulan kumit näytti olevan ulompana kuin ne saisi olla. Tämä oli jo toinen kerta kun näin käy. Jarrujen kylmettyä ne taas toimii. Onko kellään ollut samanlaisia ongelmia jarrujen kanssa??? Mitä voisi tehdä vai onko parempi viedä suoraan huoltoon, onhan siinä vielä toi takuukin voimassa...

        takajarru on säädetty väärin "liian lehelle levyä" ja siel on huonot nesteet! eli lyhennä siitä jarrupolkimelta pääsylinteriin menevää tankoa kiertämällä sitä aika reilusti mutta muista kokeilla että jarru toimii vielä.. omassa oli sama ongelma.


      • jatama
        DiViD kirjoitti:

        takajarru on säädetty väärin "liian lehelle levyä" ja siel on huonot nesteet! eli lyhennä siitä jarrupolkimelta pääsylinteriin menevää tankoa kiertämällä sitä aika reilusti mutta muista kokeilla että jarru toimii vielä.. omassa oli sama ongelma.

        Käytin solikkaa tuhannen kilometrin huollossa ja siellä kertoivat vian olleen juuti tuo edellä mainitsevasi vika. Nyt se on korjattu ja jarrut tomii moitteettomasti. Että kitti vaan tiedossa.


      • Ken
        MarkusP kirjoitti:

        Juu mulla on nyt ollu vähän aikaa toi SM ja hyvin on toiminu. Alussa ei jaksanu vääntää, ei sitten yhtään. Nyt on ajettu se 610km ja vääntöä on ihan erilailla. Ajelin siis 500km rauhallisesti ja näin on moottori ruvennut vetristymään. Kulkee vakiona n.60 (64/kmh omat huiput suoralla) ja vääntää nelosellakin mäet ylös. Ihan kelpo peli :)

        Mulla kans toi Solifer Supermoto.. ajettu koku 350km tasanen suora menee kans jjoku 60km/h mut alamäes saanu MAX. 70km/h mut kiihtyy ihan sairaan huonosti eikä mitään vääntöö.. paraneeks se siit sitte ? ja vähän virittelystä onko tietoo ?


      • shpth
        jatama kirjoitti:

        Meillekin hankittiin toi Supermoto. Nyt on takana 150 km. Öljyt vaihdettu. Alussa ei oikein tahtonut kulkee mutta nyt on pikkuhiljaa parempaan suuntaan menossa. Vääntöä ei ylämäkeen vielä löydy mutta tasasella kulkee kyllä lähelle 60 km/h. Muuten mopon historia papereineen menee ihan rpikulleen tämän sivun keskustelujen mukaan. Muuten on pelannu hyvin mut sais kyllä kulkee ylämäet reippaammin. Toivottavasti paranee kun kilometrejä tulee lisää. Mikä se oikea sisäänajon kilometri määrä oikein on? Onko se todelle se mitä lukee ohjekirjassa eli 1600 km. Onko parempaa tietoa? Voiko sille tehdä jotakin? Olen kuullut että 300 km riittää, lieneekö totta?

        Ni kerropas ny tosta nopeudesta! Meneekö se 60 km/h ja jos menee niin meneekö se sen verran vakiona vai ookko viritelly? Aattelin vaan ku haluisin tietää ku ei ton solikan supermoton nopeutta löyvy mistään. Eli kiitos jo etukäteen...


      • jatama
        shpth kirjoitti:

        Ni kerropas ny tosta nopeudesta! Meneekö se 60 km/h ja jos menee niin meneekö se sen verran vakiona vai ookko viritelly? Aattelin vaan ku haluisin tietää ku ei ton solikan supermoton nopeutta löyvy mistään. Eli kiitos jo etukäteen...

        SM ei tahdo kulkea vakiona sitten mihinkään. Varsinkin ylämäet tuottaa suuria vaikeuksia kun pienempää piti tarjota koko ajan. Poistettuani kurit ilmanputsarista, imukaulasta ja pakoputkesta SM kulkee nyt n. 70- 75 km/h ja vääntää ihan eritavalla. Kiihtyvyys on kokonaan toista luokkaa, että ei uskoisi olevan edes sama mopo. Vakiona sain kulkemaan sen hikisesti 50 km/h ja alamäkeenkin vähän enenmän. Joten vakiolta ei kannata odottaa liikoja ei edes vaikka kilometrejä tulee enemän. Tietysti toi "sisäänajo" kannattaa suorittaa vakiona niin ei tuu sit ongelmia jatkossa. Ja jokainenhan tekee noi muutokset ihan omalla vastuulla...


      • shpth
        jatama kirjoitti:

        SM ei tahdo kulkea vakiona sitten mihinkään. Varsinkin ylämäet tuottaa suuria vaikeuksia kun pienempää piti tarjota koko ajan. Poistettuani kurit ilmanputsarista, imukaulasta ja pakoputkesta SM kulkee nyt n. 70- 75 km/h ja vääntää ihan eritavalla. Kiihtyvyys on kokonaan toista luokkaa, että ei uskoisi olevan edes sama mopo. Vakiona sain kulkemaan sen hikisesti 50 km/h ja alamäkeenkin vähän enenmän. Joten vakiolta ei kannata odottaa liikoja ei edes vaikka kilometrejä tulee enemän. Tietysti toi "sisäänajo" kannattaa suorittaa vakiona niin ei tuu sit ongelmia jatkossa. Ja jokainenhan tekee noi muutokset ihan omalla vastuulla...

        Asia selvä! Aattelin vaan ku porukat puhuu koko ajan tosta 60 km/h:sta... Jos tuon vehkeen hankin ni jätän ne kurit kyllä rauhaan, koska en silleen tiiä mopoista paljon p:täkään saatika sitten niiden virittämisestä, joten kiitosta vaan vastauksesta...


      • zöke
        jatama kirjoitti:

        SM ei tahdo kulkea vakiona sitten mihinkään. Varsinkin ylämäet tuottaa suuria vaikeuksia kun pienempää piti tarjota koko ajan. Poistettuani kurit ilmanputsarista, imukaulasta ja pakoputkesta SM kulkee nyt n. 70- 75 km/h ja vääntää ihan eritavalla. Kiihtyvyys on kokonaan toista luokkaa, että ei uskoisi olevan edes sama mopo. Vakiona sain kulkemaan sen hikisesti 50 km/h ja alamäkeenkin vähän enenmän. Joten vakiolta ei kannata odottaa liikoja ei edes vaikka kilometrejä tulee enemän. Tietysti toi "sisäänajo" kannattaa suorittaa vakiona niin ei tuu sit ongelmia jatkossa. Ja jokainenhan tekee noi muutokset ihan omalla vastuulla...

        on kyl aika omituista et teillä joillain on pako putkes kureja mulla on ihan tyhjä putki ollu osto päivästä lähtien. mut sitte asiaan nii mimmonen kuristus siellä imukaulas on onko laitettu laippa mihin on porattu tietyn kokonen reikä vai joku kumi härpäke ja siitä ilman putsarista ei siellä oo mitään kureja en kyl oo varma onko sulla samallainen ilman putsari koska niitä on sm mopossa kahta erillaista.


      • soliferin omistaja
        jatama kirjoitti:

        Solikan takajarrut jäi taas jumiin. Ne lukkiutuivat niin kovaa kiinni että takapyörä ei pyörinyt yhtään. Takajarrulevykin oli niin kuuma että ei voinut edes koskea. Takajarrusatulan kumit näytti olevan ulompana kuin ne saisi olla. Tämä oli jo toinen kerta kun näin käy. Jarrujen kylmettyä ne taas toimii. Onko kellään ollut samanlaisia ongelmia jarrujen kanssa??? Mitä voisi tehdä vai onko parempi viedä suoraan huoltoon, onhan siinä vielä toi takuukin voimassa...

        joo... mulla on toi solifer ollu kohta kesäsätä asti. ja sanon vaan senverran että ei kannata ostaa kun: esimerkiksi kun ajelin tossa talvella niin halkes öljysäiliö elikkä sinne minne laitetaan öljyt.. rupes valumaan autotallin lattialle pelkkänä norona. ja jarrut menivät lukkoon .. painaakin kuin synti otan varmaan sen rauta hässäkän sieltä takaa näyttää paremmalta..


      • theo
        jatama kirjoitti:

        SM ei tahdo kulkea vakiona sitten mihinkään. Varsinkin ylämäet tuottaa suuria vaikeuksia kun pienempää piti tarjota koko ajan. Poistettuani kurit ilmanputsarista, imukaulasta ja pakoputkesta SM kulkee nyt n. 70- 75 km/h ja vääntää ihan eritavalla. Kiihtyvyys on kokonaan toista luokkaa, että ei uskoisi olevan edes sama mopo. Vakiona sain kulkemaan sen hikisesti 50 km/h ja alamäkeenkin vähän enenmän. Joten vakiolta ei kannata odottaa liikoja ei edes vaikka kilometrejä tulee enemän. Tietysti toi "sisäänajo" kannattaa suorittaa vakiona niin ei tuu sit ongelmia jatkossa. Ja jokainenhan tekee noi muutokset ihan omalla vastuulla...

        mulla menee vakiona 63 suoralla , jos on lämmin kone , en voi ymärtää miks muilla ei mee ?

        johtuukohan siitä että huolossa ottivat sen mustan muovisen putken pois vai siitä että pakoputki on kiini 1 muterilla ???

        Vastakaahan


      • shpth
        jatama kirjoitti:

        SM ei tahdo kulkea vakiona sitten mihinkään. Varsinkin ylämäet tuottaa suuria vaikeuksia kun pienempää piti tarjota koko ajan. Poistettuani kurit ilmanputsarista, imukaulasta ja pakoputkesta SM kulkee nyt n. 70- 75 km/h ja vääntää ihan eritavalla. Kiihtyvyys on kokonaan toista luokkaa, että ei uskoisi olevan edes sama mopo. Vakiona sain kulkemaan sen hikisesti 50 km/h ja alamäkeenkin vähän enenmän. Joten vakiolta ei kannata odottaa liikoja ei edes vaikka kilometrejä tulee enemän. Tietysti toi "sisäänajo" kannattaa suorittaa vakiona niin ei tuu sit ongelmia jatkossa. Ja jokainenhan tekee noi muutokset ihan omalla vastuulla...

        Kysyisin sellasta, että kun tota solifer sm:ää alunperin kattelin tossa viime vuoden puolella, niin mielestäni (voin tietysti olla väärässäkin) soliferin sivuilla luki silloin, että mopo on rekisteröity kahdelle. Nyt kuitenkaan ei sitä tietoa enää löydy ja motonetin sivuilla luki, että istumapaikkoja olisi vain yksi.

        Eli oiskos mitään tietoa, että kummin päin se asia nyt sitten oikeasti on, eli onko mopo rekisteröity kahdelle vai ei?

        Kiitosta vaan... :)


      • enduron omistaja
        shpth kirjoitti:

        Kysyisin sellasta, että kun tota solifer sm:ää alunperin kattelin tossa viime vuoden puolella, niin mielestäni (voin tietysti olla väärässäkin) soliferin sivuilla luki silloin, että mopo on rekisteröity kahdelle. Nyt kuitenkaan ei sitä tietoa enää löydy ja motonetin sivuilla luki, että istumapaikkoja olisi vain yksi.

        Eli oiskos mitään tietoa, että kummin päin se asia nyt sitten oikeasti on, eli onko mopo rekisteröity kahdelle vai ei?

        Kiitosta vaan... :)

        itellä on semmonen oranssi enduro malli niin se ainakin on rekisterissä kahelle. tai voi rekisteröidä


      • jfhfhjfjfjfjj
        enduron omistaja kirjoitti:

        itellä on semmonen oranssi enduro malli niin se ainakin on rekisterissä kahelle. tai voi rekisteröidä

        solifer supermoto on kaksipaikkainen


      • Solikkap
        jatama kirjoitti:

        SM ei tahdo kulkea vakiona sitten mihinkään. Varsinkin ylämäet tuottaa suuria vaikeuksia kun pienempää piti tarjota koko ajan. Poistettuani kurit ilmanputsarista, imukaulasta ja pakoputkesta SM kulkee nyt n. 70- 75 km/h ja vääntää ihan eritavalla. Kiihtyvyys on kokonaan toista luokkaa, että ei uskoisi olevan edes sama mopo. Vakiona sain kulkemaan sen hikisesti 50 km/h ja alamäkeenkin vähän enenmän. Joten vakiolta ei kannata odottaa liikoja ei edes vaikka kilometrejä tulee enemän. Tietysti toi "sisäänajo" kannattaa suorittaa vakiona niin ei tuu sit ongelmia jatkossa. Ja jokainenhan tekee noi muutokset ihan omalla vastuulla...

        Tota, mul ois pari kysymystä liittyen soliferin enduro malliin.. Eli siis olen ostamassä tämmösen..

        Ensinnäkin on onhanse varmasti rekisteröity kahdelle..? En tahdo löytää sitä solikan sivuilta..

        Toistaseksi, miten sisään ajo kannattaa suorittaa, tai siis kuinka pitkään kannattaa ajaa sisään. Itse olen ajatellut ajaa 500km.. Miten tuo sitten kannataa ajaa, puolella kaasulla ja rauhallisesti..?

        Sitten, löysin tuolta motorpowerin sivuilta tämmosen samanlaisen Skyteam enduron. Jotain olen kuullut, että solikka ja Skyteam ovat samaa merkkiä. Tuolla sivuilla on tuo enduro mustan ja vähän hillitymmillä väreillä, kuin tämä soliferin räikeä oranssi. Kattelen nyt sitten ja mietin kumman otan..

        Ja linkki tuonne motorpowerin Skyteamiin on

        http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=365


      • .
        shpth kirjoitti:

        Kysyisin sellasta, että kun tota solifer sm:ää alunperin kattelin tossa viime vuoden puolella, niin mielestäni (voin tietysti olla väärässäkin) soliferin sivuilla luki silloin, että mopo on rekisteröity kahdelle. Nyt kuitenkaan ei sitä tietoa enää löydy ja motonetin sivuilla luki, että istumapaikkoja olisi vain yksi.

        Eli oiskos mitään tietoa, että kummin päin se asia nyt sitten oikeasti on, eli onko mopo rekisteröity kahdelle vai ei?

        Kiitosta vaan... :)

        Mullaon on solifer enduroja rekisterissä kahdelle ja takan oikeen mukava matkustaa :)


      • 15-V
        jatama kirjoitti:

        Supermoton trippimittarin nollaus tapahtuu siten että painetaan vasenmassa alakulmassa olevaa mustaa nappia missä lukee MODE. Painat sitä niin monta kertaa kunnes tulet kohtaan TRIP. Nollaus tapahtuu painamalla nappia yhtäjaksoisesti koko ajan usean sekunnin ajan. Mittari nollautuu. Kierroslukumittaria en ole löytänyt saatika polttoaineen mittaria. Jos olet ne löytänyt, kerrotko miten ne saa näkyviin. Ohjekirjahan ei ole Solikan vaan jonkun muun mallin. Kuvatkaan eivät stemmaa solikkaan. Ohjekirjassahan puhutaan vaan moottoripyörästä, ei moposta.

        ohjekirja on SOLIFER ENDURON koska siinä näkyy ''viisarimittari'' ja supermotossa on digitaalimittari


      • _MiXeD_

        ei ole ainakaa mulle ku mä oon joku 169-170 pitkä, ja jalat ylettyy kokonaa maaha tuosta pelista. et siitä sitt hankkimaan vaan, sen verran voin sanoo tost, että toi on aika vakaa ajaa, ja aika jämärän oloinen. ja kyl se iha hyvi neloselki mäet ylös menee. ja eihän nuo kiinalaiset paskoja oo... kuhan vain huoltaa, eli vaihtaa öljyt, säätää venttiilit, jne...


      • Solihvieteri is pest
        jatama kirjoitti:

        Kiitti. Nyt muutokset on tehty ja kulkee ihan toisella tavalla. Ajettu n. 800 km ja muuten on pelannut hyvin mutta yks päivä takajarrut jäi jumiin. Muutaman tunnin jälkeen takajarrujen kylmettyä ne aukes ja nyt se pelaa taas ihan hyvin (missä vika???). Se mikä jarrujen lukkiutumisen aiheutti, jäi kyllä arvailujen varaan. Onko kellään ko. asiasta tietoa ja täytyykö jarruille jotakin tehdä? Taka lipan otin pois kokonaan ja tein uudet kiinnitykset takavilkuille ja takajarruvalolle. Rekisterikilven siirsin takalokasuojan sisään. Nyt näyttää tosi hienolta ja virtaviivaiselta toi takaosa.

        Pojalla jumitti etujarru ja syynä oli jarrusäiliön pohjalla olevan pikkiriikkisen paluukanavan tukos. Eli valupaskaa tukkeena. Neulalla auki ja katsoo et neste tulee takaisin sitä kautta ja avot. Toimii.


    • zöke

      tietääkö kukaan että saako tossa supermotossa siitä taka valosta sitä mustaa väli palikkaa pois et sais taka valon vähän sisempään

      • jatama

        Takavalon siirtäminen sisemmäksi supermotossa on hankalaa koska takalippa jossa takavalo ja rekisterikilpi ovat samaa osaa ja on kiinnitetty aina satulan taka osaan asti. Musta "takalokari" on kiinnitetty niin että poistaminen vie koko takaosan pois. Rekisterikilven voi toki kiinnittää sisemmäksi jos tekee sille oman kiinnikkeen. Takalokarin sisäosan keskiosasta löytyy hyvä paikka sille. Toki takavalonkin voi siirtää sinne kunhan tekee sille oman kiinniikkeen tai vaihtaa kokonaan uuden takavalon joka sopii sinne. Sitten voi leikata takalokarin lipan pois siten että jättää joko takavalon osan paikalleen tai leikkaa sen kokonaan pois alkuperäisen takavalon yläpuolelta. Näin minä aioin tehdä. Toivottavasti tuli ymmärretetysti kerrotttua toi takavalon ja rekisterikilven siirto.


      • MarkusP
        jatama kirjoitti:

        Takavalon siirtäminen sisemmäksi supermotossa on hankalaa koska takalippa jossa takavalo ja rekisterikilpi ovat samaa osaa ja on kiinnitetty aina satulan taka osaan asti. Musta "takalokari" on kiinnitetty niin että poistaminen vie koko takaosan pois. Rekisterikilven voi toki kiinnittää sisemmäksi jos tekee sille oman kiinnikkeen. Takalokarin sisäosan keskiosasta löytyy hyvä paikka sille. Toki takavalonkin voi siirtää sinne kunhan tekee sille oman kiinniikkeen tai vaihtaa kokonaan uuden takavalon joka sopii sinne. Sitten voi leikata takalokarin lipan pois siten että jättää joko takavalon osan paikalleen tai leikkaa sen kokonaan pois alkuperäisen takavalon yläpuolelta. Näin minä aioin tehdä. Toivottavasti tuli ymmärretetysti kerrotttua toi takavalon ja rekisterikilven siirto.

        Jahas. Nyt otin imukaulan holkin pois! yllätyin kun katsoin että reikä joka imee oli vain 8mm!:O
        noh, nyt kulkee mittarin mukaan noin 70km/h ja 69 gps:n mukaan. Tyytyväinen olen.


      • jatama
        MarkusP kirjoitti:

        Jahas. Nyt otin imukaulan holkin pois! yllätyin kun katsoin että reikä joka imee oli vain 8mm!:O
        noh, nyt kulkee mittarin mukaan noin 70km/h ja 69 gps:n mukaan. Tyytyväinen olen.

        Poista vielä ilmansuodattimesta se musta metalli lätkä Ja hio imukaulan yläosan ja kaasarin välinen musta paksu tiiviste saman kakoiseksi imukaulan kanssa. Johan kulkee ja hyvin.


      • perrhana
        MarkusP kirjoitti:

        Jahas. Nyt otin imukaulan holkin pois! yllätyin kun katsoin että reikä joka imee oli vain 8mm!:O
        noh, nyt kulkee mittarin mukaan noin 70km/h ja 69 gps:n mukaan. Tyytyväinen olen.

        otin imukaulan irti ja sitä ei saa mitenkään siitä irti... porasin siihen isomman reiän ja iskin powah viltterin kiinni(vaati suodatin hieman muokkausta)
        mutta vääntää sentään paremmin että kannattaa suurentaa vähä sitä reikää :P

        HAKKASIN SITÄ VASARALLA JA MUILLA MUTTA EI EES LIIKAHTANU
        ...ja jotku sanoo ettei kinkitt kestä...


      • jatama
        perrhana kirjoitti:

        otin imukaulan irti ja sitä ei saa mitenkään siitä irti... porasin siihen isomman reiän ja iskin powah viltterin kiinni(vaati suodatin hieman muokkausta)
        mutta vääntää sentään paremmin että kannattaa suurentaa vähä sitä reikää :P

        HAKKASIN SITÄ VASARALLA JA MUILLA MUTTA EI EES LIIKAHTANU
        ...ja jotku sanoo ettei kinkitt kestä...

        Imukaulan alaosassa sijaitseva "kuristus" eli alumiinen prikka istuu kyllä kiinni ja lujaa. Itse sain sen irti poraamalla kartioterällä hitaasti siten että sain aikaan ns. lämpölaajenimisen. Kun alumiini prikka lämpesi tarpeeksi, irtosi se hetkessä. Toki sitä voi lämmittääkin esim. kuumailmapuhaltimella mutta siinä täytyy tietysti olla varovainen. Kuumentamisen jälkeen sen voi vetää pois vaikka pihdeillä. Tämä täytyy tietysti tehdä aika nopeasti sillä jäähtyminen tapahtuu myös aika nopeasti. Hakkamalla sitä tuskin saa irti...


      • ...
        jatama kirjoitti:

        Imukaulan alaosassa sijaitseva "kuristus" eli alumiinen prikka istuu kyllä kiinni ja lujaa. Itse sain sen irti poraamalla kartioterällä hitaasti siten että sain aikaan ns. lämpölaajenimisen. Kun alumiini prikka lämpesi tarpeeksi, irtosi se hetkessä. Toki sitä voi lämmittääkin esim. kuumailmapuhaltimella mutta siinä täytyy tietysti olla varovainen. Kuumentamisen jälkeen sen voi vetää pois vaikka pihdeillä. Tämä täytyy tietysti tehdä aika nopeasti sillä jäähtyminen tapahtuu myös aika nopeasti. Hakkamalla sitä tuskin saa irti...

        teen tuon ensviikolla kiitos avusta


      • MigoZZ
        jatama kirjoitti:

        Imukaulan alaosassa sijaitseva "kuristus" eli alumiinen prikka istuu kyllä kiinni ja lujaa. Itse sain sen irti poraamalla kartioterällä hitaasti siten että sain aikaan ns. lämpölaajenimisen. Kun alumiini prikka lämpesi tarpeeksi, irtosi se hetkessä. Toki sitä voi lämmittääkin esim. kuumailmapuhaltimella mutta siinä täytyy tietysti olla varovainen. Kuumentamisen jälkeen sen voi vetää pois vaikka pihdeillä. Tämä täytyy tietysti tehdä aika nopeasti sillä jäähtyminen tapahtuu myös aika nopeasti. Hakkamalla sitä tuskin saa irti...

        Onko toi kurien poisto laillista


      • ....
        MigoZZ kirjoitti:

        Onko toi kurien poisto laillista

        Eihän se oo jos 45km/h ylittyy ja tuon poistamisen jälkeen se menee sen 60-70km/h ...ELI EI OLE..


    • dfgarh

      Hei, tietääkö kukaan missä ne kuristukset oikeen on?

      • jatama

        Lue edellinen viesti niin saat tietää missä ne ovat...


    • zöke

      tietääkö kukaan paljonko ton supermoton bensan kulutus on 100:sla ja paljonko täydellä tankilla voi ajaa?? (edes noin lukemia)

      • adhdad

        Ohjekirjassa sanotaan että 1.5L sataselta.


      • MarkusP
        adhdad kirjoitti:

        Ohjekirjassa sanotaan että 1.5L sataselta.

        Juu tuo 1.5l on se matkakulutus joka kuluu kun ajat matkaa putkeen 100km mutta kaupunkiajo on eri juttu. Starttaamiseen menee bensaa, kiihdyttämiseen jne. Joten sanoisin että eiköhän se kulutus ole 2-3l paikoilla. =)


      • DiViD
        MarkusP kirjoitti:

        Juu tuo 1.5l on se matkakulutus joka kuluu kun ajat matkaa putkeen 100km mutta kaupunkiajo on eri juttu. Starttaamiseen menee bensaa, kiihdyttämiseen jne. Joten sanoisin että eiköhän se kulutus ole 2-3l paikoilla. =)

        Työmatkaa ajan 16km päivässä tolla supermotolla tollasta aika mäkistä maastoa niin sitä bensaa uppoaa 200km jälkee tankkiin melkein 5½ litraa kerralla :D


      • nfniof
        DiViD kirjoitti:

        Työmatkaa ajan 16km päivässä tolla supermotolla tollasta aika mäkistä maastoa niin sitä bensaa uppoaa 200km jälkee tankkiin melkein 5½ litraa kerralla :D

        ei kyllä ole mikää bensajuoppo mul on yamha dt 50 kuluttaa 7 l satasella..


      • Migzooo
        adhdad kirjoitti:

        Ohjekirjassa sanotaan että 1.5L sataselta.

        käyttääkö se mitä bensaa???


      • 95E
        Migzooo kirjoitti:

        käyttääkö se mitä bensaa???

        Tietenki 95E


    • zöke

      oisko joku halukas myymään tota solikan tarakkaa??

      • nikoomg

        tarkotatko sitä rautasta irto tarakkaa? sen voin myydä


      • zöke
        nikoomg kirjoitti:

        tarkotatko sitä rautasta irto tarakkaa? sen voin myydä

        en tarttee enää


    • zöke

      tietääkö kukaan mikä on mopokortin näkö vaatimukset??

      • Joned

        No luulisin et se olis se 180 astetta eli normaali ihmisen näkökenttä.


      • zöke
        Joned kirjoitti:

        No luulisin et se olis se 180 astetta eli normaali ihmisen näkökenttä.

        no vau hieno huomio kaikkilla on toi 180 asteen näkö, mut tarkotin niikun mitkä on näkö rajat ilman laseja et saa aja mopoa


      • MarkusP
        zöke kirjoitti:

        no vau hieno huomio kaikkilla on toi 180 asteen näkö, mut tarkotin niikun mitkä on näkö rajat ilman laseja et saa aja mopoa

        joo se on kai sillain, että lääkärintodistuksesa sut laitetaan siihen näkötestiin ja sit se kyselee niitä kirjaimia. Se lääkäri määrittää sen että onko tarpeeks hyvä näkö sen perusteella miten näät ne kirjaimet =)


      • j:pää

        Mopokortin näkövaatimukseksi riittää kunhan olet
        täysin sokea niin johan oot liitenteessä täys pimee.


      • J:pää
        zöke kirjoitti:

        no vau hieno huomio kaikkilla on toi 180 asteen näkö, mut tarkotin niikun mitkä on näkö rajat ilman laseja et saa aja mopoa

        zöke osta mopo älä laseja


    • jee jee

      mul on nytte toi solikka sm sil on ajettu melkein 70km mut ei kule mihinkään hikiseen menee 45km/h et tuleeko nopeutta vielä vai jääkö noin laiskaksi

      • DiViD

        kyllä se siitä notskistuu kunhan maltat hoitaa sisäänajon huolella! eli ei mielellään täyskaaulla jne. kuten ohjekirjassa sanotaan :)


      • tyning
        DiViD kirjoitti:

        kyllä se siitä notskistuu kunhan maltat hoitaa sisäänajon huolella! eli ei mielellään täyskaaulla jne. kuten ohjekirjassa sanotaan :)

        Itellä on toi solifer supermoto ja tossa sitä rupesin riisumaan ja sain hyvä idean että laitan siihe ktm takalokarin :) Olis upee peli sitte kuhan vaan sais sovitettuu sen paikallee kun tuo soliferin oma takalokari on niin p******** kun se jatkuu ihan alas asti! No ainahan sen voi leikata pelkän lippaosan irti siitä soliferista ja tehdä pultti-mutteri virityksen silleen että kestää :D


      • jatama
        tyning kirjoitti:

        Itellä on toi solifer supermoto ja tossa sitä rupesin riisumaan ja sain hyvä idean että laitan siihe ktm takalokarin :) Olis upee peli sitte kuhan vaan sais sovitettuu sen paikallee kun tuo soliferin oma takalokari on niin p******** kun se jatkuu ihan alas asti! No ainahan sen voi leikata pelkän lippaosan irti siitä soliferista ja tehdä pultti-mutteri virityksen silleen että kestää :D

        Itse tein sillain että poistin koko mustan takalokarin jossa vilkut, takavalo ja rekisterikilpi ovat.Tein kokonaan uuden kiinnitys raudan vilkuille. Takajarruvalon kiinnitin näiden väliin. Rekistetikilvelle tein uuden levyn ja kiinnitin sen takavalon alle. Koko pakkaus siirtyi huomattavasti taakse päin alkuperäisestä. Näyttäää muuten huomattavasti virtaviivaiselta nyt. Ja on ennenkaikkiea laillinen versio. Tavaratelineen otin tietenkin jo alussa pois. Takarekisteri kilpi oli ensin takalokarin sisällä mutta se ei oikein näkynyt sieltä joten muutin sen paikan uudelleen. Näyttäähän toi virkavaltakin olevan nyt tyytyväinen kun eivät viimeksi sanoneet mitään muutoksesta. Kysyivät vaan ajokortin ja mopon paperit. Lopuksi toivottivat hyvää matkaa... että silleen...


    • DiViD

      Eli onko muilla samaa oiretta että kone täristää reilusti korkeilla kierroksilla n.55km/h nelosella?? itsellä olisi mielessä että puran koneen ja tasapainotan kaikki hilut jos vaikka kulkupuoli hieman paranisi siinä ohessa ;)

    • joku vaan

      Eli tietääkö kukaan, että onko Solifer Enduroon valmistettu erilaisia kate sarjoja? Nuo oranssit katteet omasta mielestä ihan perseestä ja herättää liikaa huomiota kirkkaan oranssilla värillä. Jos ei, niin sitten varmaan pitää itse vetästä tarrat irti ja maalata katteet eri väriseksi.

      Ja sitten vielä se, että onko Soliferin E ja SM malleihin valmistettu muita custom osia? Nuo monet osat ei kuulemma tahdo sopia kun eroaa sen verran italialaisista ja espanjalaisista malleista...

      • jatama

        Itselläni on toi Supermoto ja rupes toi harmaa väri jo kyllästyttämään. Joten vein katteet maalaamoon ja uudeksi väriksi tuli mattamusta ja vielä lakka päälle. Etu haarukan valkoiset muoviosat maalattiin KTM:n oransilla. Sivukatteihin hain mainostoimistosta samaa oranssia ja niistä tehtiin kapeat suikaleet katteiden syvennykseen.Nyt näyttää ihan toiselta pyörältä. Mikäli haluat katteihin erivärin, taitaa olla ainut vaihtoehto poistaa tarrat ja maalauttaa uudelleen haluamallasi värillä. Toki noi Supermoton harmaat katteet näyttää aivan samanlaisilta kuin Endurossa. Solikan maahantuojalta Oulusta voi toki kysellä eri mahdollisuuksia ja lisävarusteita. Numerot saat netistä, menemällä Solifer OY:n sivuille.


      • meeksi
        jatama kirjoitti:

        Itselläni on toi Supermoto ja rupes toi harmaa väri jo kyllästyttämään. Joten vein katteet maalaamoon ja uudeksi väriksi tuli mattamusta ja vielä lakka päälle. Etu haarukan valkoiset muoviosat maalattiin KTM:n oransilla. Sivukatteihin hain mainostoimistosta samaa oranssia ja niistä tehtiin kapeat suikaleet katteiden syvennykseen.Nyt näyttää ihan toiselta pyörältä. Mikäli haluat katteihin erivärin, taitaa olla ainut vaihtoehto poistaa tarrat ja maalauttaa uudelleen haluamallasi värillä. Toki noi Supermoton harmaat katteet näyttää aivan samanlaisilta kuin Endurossa. Solikan maahantuojalta Oulusta voi toki kysellä eri mahdollisuuksia ja lisävarusteita. Numerot saat netistä, menemällä Solifer OY:n sivuille.

        Ei kannata maalata sillä jos kaadut niin maali irtoo todella helposti ja sitte vituttaa. Motorpowerilta saa katteita tuohon peliin 20e/kpl. Ei kallista ja väreinä on punainen/musta.


      • =joo_o=
        jatama kirjoitti:

        Itselläni on toi Supermoto ja rupes toi harmaa väri jo kyllästyttämään. Joten vein katteet maalaamoon ja uudeksi väriksi tuli mattamusta ja vielä lakka päälle. Etu haarukan valkoiset muoviosat maalattiin KTM:n oransilla. Sivukatteihin hain mainostoimistosta samaa oranssia ja niistä tehtiin kapeat suikaleet katteiden syvennykseen.Nyt näyttää ihan toiselta pyörältä. Mikäli haluat katteihin erivärin, taitaa olla ainut vaihtoehto poistaa tarrat ja maalauttaa uudelleen haluamallasi värillä. Toki noi Supermoton harmaat katteet näyttää aivan samanlaisilta kuin Endurossa. Solikan maahantuojalta Oulusta voi toki kysellä eri mahdollisuuksia ja lisävarusteita. Numerot saat netistä, menemällä Solifer OY:n sivuille.

        Meniskö soliferin supermotooon tällanen takalippa:
        http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=321-2109LT ? etten ostaisi turhaan... :)


      • :::::.....::::::::

      • Joku
        meeksi kirjoitti:

        Ei kannata maalata sillä jos kaadut niin maali irtoo todella helposti ja sitte vituttaa. Motorpowerilta saa katteita tuohon peliin 20e/kpl. Ei kallista ja väreinä on punainen/musta.

        Ite en löydä mistään tuolta sivulta katteita. Voitko lähettää linkin sinne mistä löysit katteet?


      • Tktheo93
        Joku kirjoitti:

        Ite en löydä mistään tuolta sivulta katteita. Voitko lähettää linkin sinne mistä löysit katteet?

        Siis mistä sä löydät tilattavat Skyteam supermoto katteet ?

        linkkiä pyydetäs :D


      • stode

    • %&amp;#

      Onkohan noissa sopermotossa ja endurossa mitään muita eroja kuin ulkonäkö?

      • joo_o ....

        ei muuta kuin väritys tarrat valomaski rengaskoko mittari ja etuhaarukka


      • Nimetön
        joo_o .... kirjoitti:

        ei muuta kuin väritys tarrat valomaski rengaskoko mittari ja etuhaarukka

        Kuin hyvin lähtee kiihtymään kun ottaa sen sormuksen pois kun oma mopo ei oikeen jaksa vääntää? Ja paljo lähtee kulkemaan kun nyt kulkee jo jotain 60km/h ja oon vaan vähän viilaillu sitä kaasarin ja imukaulan välissä olevaa tiivistettä.


      • kannataako
        Nimetön kirjoitti:

        Kuin hyvin lähtee kiihtymään kun ottaa sen sormuksen pois kun oma mopo ei oikeen jaksa vääntää? Ja paljo lähtee kulkemaan kun nyt kulkee jo jotain 60km/h ja oon vaan vähän viilaillu sitä kaasarin ja imukaulan välissä olevaa tiivistettä.

        Hei onko tämä Solifer Supermoto sitten hyvä?

        Ainakin on halpa! moponi on pakko olla 4tahti joten onko jotain parempia 4tahti mopoja kuin tämä?


      • Theo
        kannataako kirjoitti:

        Hei onko tämä Solifer Supermoto sitten hyvä?

        Ainakin on halpa! moponi on pakko olla 4tahti joten onko jotain parempia 4tahti mopoja kuin tämä?

        No toi on ihan hyvä kulkee 60 km/h mutta mulla ei oo oikee kasassa pysyny

        suosittelen Solikkaa

        tai sitte osta 125 nelari


      • Menee hermo
        Theo kirjoitti:

        No toi on ihan hyvä kulkee 60 km/h mutta mulla ei oo oikee kasassa pysyny

        suosittelen Solikkaa

        tai sitte osta 125 nelari

        Oon yrittäny repiä sitä imukaulan holkkia ihan saatanasti eikä lähde irti millään!?!?Voisko joku auttaa....


      • SOLIKAN omistaja
        Menee hermo kirjoitti:

        Oon yrittäny repiä sitä imukaulan holkkia ihan saatanasti eikä lähde irti millään!?!?Voisko joku auttaa....

        ite en oo aatellu kokonaan ottaa pois ku kulkee turhan kovaa lakiin verrattaessa mutta oon aatellu viilailla siitä 1/4 osan pois...


      • Jennzki

        öö, myydäänkö oulun k-raudoissa tuota soliferin
        enduroa? jos joku tietää nii vastatkaa. :) Kitooos.
        ite katoin höbbyhallin sivuilta, nii eipä ollu tuota enää sielä, vaikka eilen viel oli.. :o


    • Solifer omistaja

      Morjes, eli kävi tommone että talvella kupli katteista se muovikelmu päältä ja tuli rumaakin rumemmat katteet, en muutenkaan pidä noista katteista. Haluaisin maalata noi, jos jollain kokemuksii ja vinkkei niin kertokaa pliis? Ja aion maalata spraymaaleil. Kysymys kuuluukin että mitä aineita tarvitsen, pysyykö soliferin katteissa maali ja että millaiset pohjatyöt. Jos joku voisi ihan kohta kohdan kertoa niin olisi kiva.

      • supermotoon maski

        morjee,morjee. tietääkö joku onko supermotoon sopivia etumaskeja???
        meinaa ei oikee sytytä noi kaks lamppua päällekäi...


      • Polisport
        supermotoon maski kirjoitti:

        morjee,morjee. tietääkö joku onko supermotoon sopivia etumaskeja???
        meinaa ei oikee sytytä noi kaks lamppua päällekäi...

        Eiköhän siihen mee melkein kaikki maskit :D itselläni on polisportin emx dual ja sopii melkein kuin nenä päähän omaan solikkaani :D


    • de'ja'huu

      Onko kannattavaa vaihtaa solifersupermotoon isompi eturatas? Ja minkäs kokonen pääsuutin valmiina mopossa?

      • nikiz

        Noitahan saa ainakin Kouvolan K-Raudasta huomasin yks kerta.


      • asdasdasdsadasd

        Pääsuutin on kokoa 70 ja en näe jarkeä vaihtaa eteen yhtä isompaa eli 14 piikkistä ratasta. tokihan matkaajo on mukavempaa, mutta mäen tullen hyytyy.
        Tulee warre-ilmiö: Kuski kiihtyy ylämäessä ja mopo alamäessä. :D


      • pärtzi
        asdasdasdsadasd kirjoitti:

        Pääsuutin on kokoa 70 ja en näe jarkeä vaihtaa eteen yhtä isompaa eli 14 piikkistä ratasta. tokihan matkaajo on mukavempaa, mutta mäen tullen hyytyy.
        Tulee warre-ilmiö: Kuski kiihtyy ylämäessä ja mopo alamäessä. :D

        hei! olisin kiinnostunut supermoton virittämisestä. olen kuullut että mopo menisi kovempaa jos imukaulasta ottaisi jotkut kurit pois, mahtaako kukaan tietää kummalta puolelta imukaulaa ne kurit pitää poistaa, koneen puolelta vai kaasarin?? ja sittem miten katteista saa sen ruurukuvion poistettua helpoiten. Kiitos jo etukäteen:DD


      • dfff
        pärtzi kirjoitti:

        hei! olisin kiinnostunut supermoton virittämisestä. olen kuullut että mopo menisi kovempaa jos imukaulasta ottaisi jotkut kurit pois, mahtaako kukaan tietää kummalta puolelta imukaulaa ne kurit pitää poistaa, koneen puolelta vai kaasarin?? ja sittem miten katteista saa sen ruurukuvion poistettua helpoiten. Kiitos jo etukäteen:DD

        kaasarin puolella on pulteilla kiinni se imukaula, millä terällä saa imukaulan koneesta irti??


      • eetuna
        dfff kirjoitti:

        kaasarin puolella on pulteilla kiinni se imukaula, millä terällä saa imukaulan koneesta irti??

        Reikäpäinen torx, muistaakseni kokoa 30


      • neonsi
        pärtzi kirjoitti:

        hei! olisin kiinnostunut supermoton virittämisestä. olen kuullut että mopo menisi kovempaa jos imukaulasta ottaisi jotkut kurit pois, mahtaako kukaan tietää kummalta puolelta imukaulaa ne kurit pitää poistaa, koneen puolelta vai kaasarin?? ja sittem miten katteista saa sen ruurukuvion poistettua helpoiten. Kiitos jo etukäteen:DD

        Molemmin puolin, kaasarin päästä se muoviholiiki pois ja teet uuden tiivisteen sekä kannen puoleisesta päästä poraat sen holkin pois.


      • partzi
        neonsi kirjoitti:

        Molemmin puolin, kaasarin päästä se muoviholiiki pois ja teet uuden tiivisteen sekä kannen puoleisesta päästä poraat sen holkin pois.

        onko se kaasarin puoleinen holkki semmoinen musta nelikulmainen??


      • EnduroS
        partzi kirjoitti:

        onko se kaasarin puoleinen holkki semmoinen musta nelikulmainen??

        Niin, mistähän sais tilattua solifer enduroa? En tahdo mistään löytää.. Kiitoksia jo vastanneille..


      • pärtzi
        EnduroS kirjoitti:

        Niin, mistähän sais tilattua solifer enduroa? En tahdo mistään löytää.. Kiitoksia jo vastanneille..

        haluatko uuden vai käytetyn?? vanhoja saa vaikka keltaisesta pörssistä ja itse ostin supermoton järvenpäästä en muista osoitetta mutta hinta oli myös solifer enduron 1400,-


    • virii

      samurai 110 osia sopisko tohon viritykseks esim kaasari suoraan tai jotain sellasta?Imukaula näytti niin kierolta että ei taida ihan sopia vai??

    • eitiedä

      Pitäs saada tietoon että mistä löytyis ilmansuodatin, pitäis uus vaihtaa. Valaiskaa tietämätöntä. :D

    • hesssssu

      Kyllähän tuo solikka on jees, mutta heiveröiselle painavahko. kiihtyy aika laiskasti mutta kulkee hyvin, mutta toisaalta, ostaisit laadukkaamman 2-tahti mopon. itsellä tänään kävi silleen että vedin pannut asfaltilla, ja tanko vääntyi siltä puolelta joka osui maahan!! ei siis järin jykevää tekoa.

      • dsfsdfsdf

        No jaa...Ihan riittävän jykevää on.

        Kerran vedin oikein kimppa lervat kavereitten kaa. Ajettiin kolari.
        Derbistä, jammusta, gilerasta, pösötä ja kinroadista tanko vinoon.

        Että ne tangon on kaikilla samaa tasoa.


      • nikiz
        dsfsdfsdf kirjoitti:

        No jaa...Ihan riittävän jykevää on.

        Kerran vedin oikein kimppa lervat kavereitten kaa. Ajettiin kolari.
        Derbistä, jammusta, gilerasta, pösötä ja kinroadista tanko vinoon.

        Että ne tangon on kaikilla samaa tasoa.

        Jos haluaa hyvää ja asiallista tietoo solikasta niin tänne http://www.mopovertailu.fi/Supermoto/Solifer-Supermoto.html.

        Niinku siellä näkee koneen valmistaja on jinchengin ei skyteam.


      • dfgdfgdfg
        nikiz kirjoitti:

        Jos haluaa hyvää ja asiallista tietoo solikasta niin tänne http://www.mopovertailu.fi/Supermoto/Solifer-Supermoto.html.

        Niinku siellä näkee koneen valmistaja on jinchengin ei skyteam.

        Mikäs paska sivu tää tällänen on?

        Se kone ei todellakaa oo jincheng. Kone on skyteam.

        Soliferit on täys skytareita. Jinkussa vie vaihteetkin eri tavalla.


      • dfgdfgdfg
        nikiz kirjoitti:

        Jos haluaa hyvää ja asiallista tietoo solikasta niin tänne http://www.mopovertailu.fi/Supermoto/Solifer-Supermoto.html.

        Niinku siellä näkee koneen valmistaja on jinchengin ei skyteam.

        Mikäs paska sivu tää tällänen on?

        Se kone ei todellakaa oo jincheng. Kone on skyteam.

        Soliferit on täys skytareita. Jinkussa vie vaihteetkin eri tavalla.


      • voi voi voi voiiii
        nikiz kirjoitti:

        Jos haluaa hyvää ja asiallista tietoo solikasta niin tänne http://www.mopovertailu.fi/Supermoto/Solifer-Supermoto.html.

        Niinku siellä näkee koneen valmistaja on jinchengin ei skyteam.

        Se kone on ihan skyteam...

        http://www.motot.net/wiki/Skyteam_Enduro

        Tuollakin on "hyvää ja asiallista tietoo solikasta".

        Ja toiseksi:
        Olen nähnyt solikan ja skytarin vierekkäin. Olivat ihan samanlaiset paitsi että skytarissa luki skyteam. Muuten sarjanumeroiden paikat yms. olivat identtisiä.

        solikka = skyteam.


    • SOLIKKAA

      VITTU JOS SE HAJOO NI ET SAA OSII MELKEE MISTÄÄ OSTA CPI TAI YAMAHA DT

      • dfsfsdfsdf

        Kyseessä on siis skyteam.
        Se ei hajoa kuten derbi, vaan kestää ja pitkään.


      • pätrzi
        dfsfsdfsdf kirjoitti:

        Kyseessä on siis skyteam.
        Se ei hajoa kuten derbi, vaan kestää ja pitkään.

        moro! tietääkö kukaaan mikä sellane musta soikea juttu on siinä kaasarin vieressä?


      • ghdghd
        pätrzi kirjoitti:

        moro! tietääkö kukaaan mikä sellane musta soikea juttu on siinä kaasarin vieressä?

        millainen ilmanputsari tos solifer sm:ssä on??


      • hfghfghfgh
        pätrzi kirjoitti:

        moro! tietääkö kukaaan mikä sellane musta soikea juttu on siinä kaasarin vieressä?

        Taitaa olla ilmanputsari jos se on kaasarin takana.


      • ljkljklkjljl
        ghdghd kirjoitti:

        millainen ilmanputsari tos solifer sm:ssä on??

        Kaasarin takana on ilmanputsari. Se on suhteellisen iso, putkimainen, musta ja ottaa ilmaa penkin alta pitken kautta.


      • pärtzi
        hfghfghfgh kirjoitti:

        Taitaa olla ilmanputsari jos se on kaasarin takana.

        haitaaks se mitää jos siihe laittais samurai 110cc ilmanputsarin ku kokeilin sitä nii se meni aik hyvi siihe??


      • sdbjgjksdfg
        pärtzi kirjoitti:

        haitaaks se mitää jos siihe laittais samurai 110cc ilmanputsarin ku kokeilin sitä nii se meni aik hyvi siihe??

        Sil ei oo mitää merkitystä jos se sopii siihen ja toimii hyvin ja on ilmatiivis, eikä se tehoihin vaikuta yhtään jos et muuta aio tehä.


    • Tyttö 94

      Itelläni on Solifern enduro ja Peilihän siitä jäi käteen mutta muuten ollu hyvä peli ja mäkin semmoses korves ajan et tiet on ku perunapellolla ajas, mutta kaikki mäkilähdöt ja hiekkatiellä helvetin tasanen ja kyllä siitä vauhtia aian alamäkeen aika hyvin sää. Kyllä se käytössä kestää jos siitä oikeesti pitää huolta, Ite oon helvetin tarkka enne käyttöö ja käytön jälkeen et se on kunnossa mut ajossa oon nurinkin menny harvasen päivä kun tehny turhan jyrkän kurvin mutta sehän on taas kuskin vika eikä mopo siitä oo hajonnu vaika parikertaa oon nurin mennykkin.
      Kerran on jättäny tien päälle kun joku johto irtos mut sen sai äkkiä korjattuakin.

      • 4P3

        Ostin tollasen solifer sm:n ja en oo löytäny rekisteriotteelle sopivaa luukkua, onko sitä edes koko mallissa?


      • ghjghjghj

        Mullakin on peilit paskana... Kun oon kaatunu kummellakkin puolelle.
        Ajettu yli 7000km eikä muuta vikaa ku ne peilit.


      • ghfghgfhgf
        4P3 kirjoitti:

        Ostin tollasen solifer sm:n ja en oo löytäny rekisteriotteelle sopivaa luukkua, onko sitä edes koko mallissa?

        Sitä ei ole.
        Jos meinaat sellasta lokeroo.


      • jes...

        Itselläni on kyseinen mopo ja ajoin 70km ja söhköt ei toimi kuin mopon ollessa käynnissä, ja kaasua oi hädintuskin käyttää kun mopo rupeaa pätkimään ja lopulta sammuu. Mikä mahtaisi olla vikana?


    • solttu enduro

      itselläni ainakin on ollut nyt toista vuotta solifer enduro ja siinä ei ole ollut mitään vikaa tai moitittavaa toimii hyvin suosittelen :)... tosin ainut asia mikä siinä on vikana on että kun mopo on tuotu suomeen niin tehoja vähentääkseen on suomen tehtaalla leikattu pakoputkesta osa pois ja hitsattu tilalle vahvempaa putkea minkä sisällä on ns.ritilä joka vähentää tehoa ja rasittaa moottoria joten se kannattaa leikata irti ja hitsata normia putkea kiinni jos haluaa pidentää moottorin ikää:D

      • kiinnostunut.

        Missä päin putkea tämä sijaitsee?

        Kun putkenhan pitäisi kai olla melko kuriton.


      • jes...

        Itselläni on kyseinen mopo ja ajoin 73km ja lahosi. Sähköt ei toimi vaikka virta on päällä, ja kaasua voi hädin tuskin kääntää kun mopo alkaa pätkiä ja lopulta sammuu. Mikä voisi olla vikana?


      • derbimmmmmmäis
        jes... kirjoitti:

        Itselläni on kyseinen mopo ja ajoin 73km ja lahosi. Sähköt ei toimi vaikka virta on päällä, ja kaasua voi hädin tuskin kääntää kun mopo alkaa pätkiä ja lopulta sammuu. Mikä voisi olla vikana?

        Joo. Mulla on derbissä sama juttu, mut ei kule noin kovaa vaa o vakio, mut sähköt silti paskana ja sammuu kans.

        Noissa solkuissa tuollaiset viat ovat kyllä aika harvinaisia, mutta tsekkaappa nyt bensaletku. Jos sinne on päässyt paskaa. Sitten kato kaasari, imukaula ja ilmanputsari.


      • solikka kuski
        derbimmmmmmäis kirjoitti:

        Joo. Mulla on derbissä sama juttu, mut ei kule noin kovaa vaa o vakio, mut sähköt silti paskana ja sammuu kans.

        Noissa solkuissa tuollaiset viat ovat kyllä aika harvinaisia, mutta tsekkaappa nyt bensaletku. Jos sinne on päässyt paskaa. Sitten kato kaasari, imukaula ja ilmanputsari.

        Kiitti neuvosta. Vaihdoin nyt tulpan koska alkuperänen oli noen peitossa ja pelittää aika paljon paremmin, jotain pätkintää vielä mutta katon sen kaasarin ja imanputsarin vielä.


      • sm 09
        solikka kuski kirjoitti:

        Kiitti neuvosta. Vaihdoin nyt tulpan koska alkuperänen oli noen peitossa ja pelittää aika paljon paremmin, jotain pätkintää vielä mutta katon sen kaasarin ja imanputsarin vielä.

        Kyllä on toiminu hyvin ainakin ton 1400km ja kyllä on reviteltykki en tajuu tota et muka 800km kone leipoo kiinni? Kyllä kulkee mulla ainakin vaihde 1 menee 30km/h vaihde2 menee40 3 menee50 ja 4 menee sen jonkun 55-60


      • kinksi
        sm 09 kirjoitti:

        Kyllä on toiminu hyvin ainakin ton 1400km ja kyllä on reviteltykki en tajuu tota et muka 800km kone leipoo kiinni? Kyllä kulkee mulla ainakin vaihde 1 menee 30km/h vaihde2 menee40 3 menee50 ja 4 menee sen jonkun 55-60

        tasan tarkkaan mee ykkösellä kolmeekymppii


      • ex-derbisti
        kinksi kirjoitti:

        tasan tarkkaan mee ykkösellä kolmeekymppii

        Mutta aika kovaa saattaa mennä, on meinaan sellaset välit vakiona ja ei oo kierrosrajottimia, niin kyllä varmaan aika kovaa menee jos vaan uskaltaa kiinamopoa revittää.

        -nimim. 3 vaihteella liki 60km/h geipsiin skytarilla (ja kyllä kone huusi)


      • solikkkaaaaaaaa
        ex-derbisti kirjoitti:

        Mutta aika kovaa saattaa mennä, on meinaan sellaset välit vakiona ja ei oo kierrosrajottimia, niin kyllä varmaan aika kovaa menee jos vaan uskaltaa kiinamopoa revittää.

        -nimim. 3 vaihteella liki 60km/h geipsiin skytarilla (ja kyllä kone huusi)

        tasan tarkkaan kulki kone kyllä kuulosti että räjähtää mutta kulki


      • Sampax
        solikkkaaaaaaaa kirjoitti:

        tasan tarkkaan kulki kone kyllä kuulosti että räjähtää mutta kulki

        Itselläni Solifer enduro ollut jo reilu 1.5 vuotta ja toiminut ihan jees.Eli ei mitään suurempia vikoja.Ei ole kuin mennyt pari poltinta,tulppa,sulake ja vilkku rele.
        Mopon kulkupuolesta vielä että mittariin pääsee tasasella 65kmh ja jyrkkään mäkeen noin 80kmh,mutta kiihtyvyyteen tartteis hieman parannusta.Nopeus vaihtelee kyllä.Välillä menee lujaa ja välillä ei niin lujasti.Mikähän olisi vikana?
        Olen vaihtanut ilmanputsarin powerfiltteriin,porannut imukaulan kuria koneen puolelta (en kaasarin) eli oisko mitään muita viritys mahdollisuuksia?Isompaa suutinta kenties kun hieman viritetty tai oisko missään kurei vielä kuten kaasarin puolella ilman putsarissa?


      • Sampax
        Sampax kirjoitti:

        Itselläni Solifer enduro ollut jo reilu 1.5 vuotta ja toiminut ihan jees.Eli ei mitään suurempia vikoja.Ei ole kuin mennyt pari poltinta,tulppa,sulake ja vilkku rele.
        Mopon kulkupuolesta vielä että mittariin pääsee tasasella 65kmh ja jyrkkään mäkeen noin 80kmh,mutta kiihtyvyyteen tartteis hieman parannusta.Nopeus vaihtelee kyllä.Välillä menee lujaa ja välillä ei niin lujasti.Mikähän olisi vikana?
        Olen vaihtanut ilmanputsarin powerfiltteriin,porannut imukaulan kuria koneen puolelta (en kaasarin) eli oisko mitään muita viritys mahdollisuuksia?Isompaa suutinta kenties kun hieman viritetty tai oisko missään kurei vielä kuten kaasarin puolella ilman putsarissa?

        Korjaus tohon edelliseen eli *kaasarin puolella imukaulassa.


      • solikassa 72cc ja kulkee yli 100km/h. -.-
        Sampax kirjoitti:

        Itselläni Solifer enduro ollut jo reilu 1.5 vuotta ja toiminut ihan jees.Eli ei mitään suurempia vikoja.Ei ole kuin mennyt pari poltinta,tulppa,sulake ja vilkku rele.
        Mopon kulkupuolesta vielä että mittariin pääsee tasasella 65kmh ja jyrkkään mäkeen noin 80kmh,mutta kiihtyvyyteen tartteis hieman parannusta.Nopeus vaihtelee kyllä.Välillä menee lujaa ja välillä ei niin lujasti.Mikähän olisi vikana?
        Olen vaihtanut ilmanputsarin powerfiltteriin,porannut imukaulan kuria koneen puolelta (en kaasarin) eli oisko mitään muita viritys mahdollisuuksia?Isompaa suutinta kenties kun hieman viritetty tai oisko missään kurei vielä kuten kaasarin puolella ilman putsarissa?

        16mm kaasari ja 14 piikkinen eteen ja kevennät vähän (tarakka yms pois), niin menee 75km/h.


      • sampax
        solikassa 72cc ja kulkee yli 100km/h. -.- kirjoitti:

        16mm kaasari ja 14 piikkinen eteen ja kevennät vähän (tarakka yms pois), niin menee 75km/h.

        Niin mutta oisko kuristuksia missään kun en ole ostamassa mitään uutta kaasaria,mutta oon aatellu hieman että ostaisin eteen 12 tai taakse 65 rattaan niin sais hiema enemmä vetoa, mut ei kulkis varmaan ku 60.Tarakka otettu aikoi sitte pois.Ja sitä vielä että mistä noita rattaita saa tuohon enduroon?


      • Jocee
        sampax kirjoitti:

        Niin mutta oisko kuristuksia missään kun en ole ostamassa mitään uutta kaasaria,mutta oon aatellu hieman että ostaisin eteen 12 tai taakse 65 rattaan niin sais hiema enemmä vetoa, mut ei kulkis varmaan ku 60.Tarakka otettu aikoi sitte pois.Ja sitä vielä että mistä noita rattaita saa tuohon enduroon?

        Siis toi sisään ajo.Ei täydellä kaasulla eikä ihme kiihytyksiä vaan rauhallisesti hyvää tulee?? Sitä vielä että onko Genericin Trigger sm hyvä? hajooko 100km jälkeen,täristää,ei kulje yms. Kiitos jo etukäteen


      • wäldöö
        Jocee kirjoitti:

        Siis toi sisään ajo.Ei täydellä kaasulla eikä ihme kiihytyksiä vaan rauhallisesti hyvää tulee?? Sitä vielä että onko Genericin Trigger sm hyvä? hajooko 100km jälkeen,täristää,ei kulje yms. Kiitos jo etukäteen

        moro! elikkä kun aattelin poistaa kurit imukaulast,putkest ja ilmanputsarist, niin missä kohin noi putken kurit sijaitsee ja pitääkö olla isompi suutin jos ottaa kurit pois??


      • omaaava------
        wäldöö kirjoitti:

        moro! elikkä kun aattelin poistaa kurit imukaulast,putkest ja ilmanputsarist, niin missä kohin noi putken kurit sijaitsee ja pitääkö olla isompi suutin jos ottaa kurit pois??

        Putken kurit on siinä missä putkesta löytyy hitsaus sauma.

        MUTTA:
        Siinä ei ole järkeä koska ne eivät vaikuta tehoihin juuri yhtään. Saat vaan ruman putken, et tehoa tai nopeutta.


      • mul o mopo!
        omaaava------ kirjoitti:

        Putken kurit on siinä missä putkesta löytyy hitsaus sauma.

        MUTTA:
        Siinä ei ole järkeä koska ne eivät vaikuta tehoihin juuri yhtään. Saat vaan ruman putken, et tehoa tai nopeutta.

        joo tota 500km takana, vikoja: jarrut lukkiutuu helposti, ei muuta

        Paitsi:

        Miinuxet:

        ku ite kaaduin crossi radal nii tanko väänty (40km/h ja puolentoista metriin ilma lento),
        lokari jäi kätee ku ajoin kaverin perää ku sen vilkut ei toiminu...×D ja lol s*****a.
        ja käsisuojat paskana nekin katumisteni syytä

        oisko muute hyvii lokari, tanko ja käsisuoja ehdotuksii, ja mitä jarruille pitäis tehdä? nii ja takalippa pitäís vaihtaa siihenki vaa ehdotuksia

        Plussat: hyvä ajoasento,lämmitetyllä moottorilla 1-vaihteella 25, 2-vaihteella 35, 3-vaihteella 49 ja 4-vaihteella 63. vakio on...vielä. hyvä hinta-laatusuhde


      • Suomen Katuhaukka...ei näillä ajotaidoilla ×D
        omaaava------ kirjoitti:

        Putken kurit on siinä missä putkesta löytyy hitsaus sauma.

        MUTTA:
        Siinä ei ole järkeä koska ne eivät vaikuta tehoihin juuri yhtään. Saat vaan ruman putken, et tehoa tai nopeutta.

        joo tota 500km takana, vikoja: jarrut lukkiutuu helposti, eipä nää muut viat oo soliferin syytä

        Miinuxet:
        ku ite kaaduin crossi radal nii tanko väänty (40km/h ja puolentoista metriin ilma lento),
        lokari jäi kätee ku ajoin kaverin perää ku sen vilkut ei toiminu...×D ja lol s*****a.
        ja käsisuojat paskana nekin katumisteni syytä

        oisko muute hyvii lokari, tanko ja käsisuoja ehdotuksii, ja mitä jarruille pitäis tehdä? nii ja takalippa pitäís vaihtaa siihenki vaa ehdotuksia (se on vaa nii ruma ei paskana)

        Plussat: hyvä ajoasento,lämmitetyllä moottorilla 1-vaihteella 25, 2-vaihteella 35, 3-vaihteella 49 ja 4-vaihteella 63. vakio on...vielä. hyvä hinta-laatusuhde


    • solikka.

      Itse kanssa ajelen tälläisenä. On mennyt perheessä veljeltä veljelle ja nyt on kohta 25tkm takana ja ei ole ollut mitään vikaa. Miettikää!! Mopoa tosin on pidetty kuin kukkaa...

      Oli kannattava ostos. Oli halpakin. Suosittelen todella.

      • påspåspåspåsp

        ilmanputsarissa on kuri eikö vain? millainen se kuri o ja missä päin ilmaputsaria se sijaitsee??kiitos jo etukäteen


      • k0kemusta...
        påspåspåspåsp kirjoitti:

        ilmanputsarissa on kuri eikö vain? millainen se kuri o ja missä päin ilmaputsaria se sijaitsee??kiitos jo etukäteen

        Siinä putkimaisessa osassa jossa suodatin sijaitsee.
        Se on sellainen metalli ritilä.

        MUTTA:
        Ei vaikuta tämäkään tehoihin juuri yhtään.

        Jos haluat sen mopon kulkemaan 75km/h, niin osta 16mm kaasari.
        Jos haluat 80km/h, niin osta vielä 14 piikkinen eturatas ja kevennä pyörää.


      • Sampppa
        påspåspåspåsp kirjoitti:

        ilmanputsarissa on kuri eikö vain? millainen se kuri o ja missä päin ilmaputsaria se sijaitsee??kiitos jo etukäteen

        Se kuristus on siel imukaulassa alhaalla.Pytyn puolella ei kaasarin.


      • kyllä kyllä'...
        Sampppa kirjoitti:

        Se kuristus on siel imukaulassa alhaalla.Pytyn puolella ei kaasarin.

        Se ei ole ilmanputsarin kuri. Ilmanputsarin kuri on se ritilä sielä ilmanputsarissa joka ei kurista yhtään...

        Puhut nyt "imukaulan sormuksesta".


    • kevarilla nykyään....

      Suosittelen.
      Mulla kestäny kohta 22tkm ilman vikoja. (no okei, vilkku, lammpu ja sulake on kerrna palanut)

      Muuten aika laadukkaan tuntunen.
      Tuntuu vaan menevän vakiona aika kovaa.

      Mutta kyllä kannataa ostaa, niin ei mene rahat hukkaan.

      • =))))//

        onks se ilmanputsarin kuri semmone peukalon kokoinen musta pyöreä lätkä?


      • kyllä.......
        =))))// kirjoitti:

        onks se ilmanputsarin kuri semmone peukalon kokoinen musta pyöreä lätkä?

        Jos se on sielä ilmanputsarissa, niin on.


      • pallokala341
        kyllä....... kirjoitti:

        Jos se on sielä ilmanputsarissa, niin on.

        kiitos, yksi asia jäi vielä arvelluttamaan= semmone valkoinen liitin missä on neljä johtoa (valkone,keltane,vihree ja punainen) menee cdi-boksiin (luulisin), onko kellään tietoa mikä se valkonen liitin on?


      • skyteam 90km/h !
        pallokala341 kirjoitti:

        kiitos, yksi asia jäi vielä arvelluttamaan= semmone valkoinen liitin missä on neljä johtoa (valkone,keltane,vihree ja punainen) menee cdi-boksiin (luulisin), onko kellään tietoa mikä se valkonen liitin on?

        Sen kautta sähkövirta kulkee.
        Siihen ei kannata koskea. Se CDI on vakiona sellainen että se ei kurista yhtään.
        Eli siis kone kiertää niin paljon kuin uskaltaa kierrättää.


      • khålle941
        skyteam 90km/h ! kirjoitti:

        Sen kautta sähkövirta kulkee.
        Siihen ei kannata koskea. Se CDI on vakiona sellainen että se ei kurista yhtään.
        Eli siis kone kiertää niin paljon kuin uskaltaa kierrättää.

        paljon solikka kulkee ku ottaa sen imukaulan kurin veks?


      • asdasdasdasdasd
        khålle941 kirjoitti:

        paljon solikka kulkee ku ottaa sen imukaulan kurin veks?

        Yksilöstä riippuen 60-75km/h.

        Tuohon 75km/h pääsevät vain ne tikku-ukkelit joilla ei ole mahaa....


      • jljljlljpjljplpjlpj
        asdasdasdasdasd kirjoitti:

        Yksilöstä riippuen 60-75km/h.

        Tuohon 75km/h pääsevät vain ne tikku-ukkelit joilla ei ole mahaa....

        moni milline solikan ilmanputsari o?


      • Joo o
        asdasdasdasdasd kirjoitti:

        Yksilöstä riippuen 60-75km/h.

        Tuohon 75km/h pääsevät vain ne tikku-ukkelit joilla ei ole mahaa....

        Sanoisin kuitenkin että 50-60enintään sillä mun solikka meni hikisest 50 vakioon nyt imukaulan kuristus pois ja kulkee 58km/h


      • SimppaX
        =))))// kirjoitti:

        onks se ilmanputsarin kuri semmone peukalon kokoinen musta pyöreä lätkä?

        Ilmanputsarissa? Eihän siel pitäs olla mitään.. Jos siel on niin se on joku hemmetin roska. Ja jos on niin joku ei ole tainnu tietää mihin niit kurei vois tunkea...


    • terpivihaaja

      kestää hyvin muuta ei oo tarvinu vaihtaa kuin kumit, jarrupalat eteen ja taakse,akku,ketjut, rattaat ja kytkinlevyt ja mittarissa on reilu 28tkm

      ja mulla on 84cc pytty 110cc samurai crossin kansi 24mm mikuni ite tehty imukaula ja itetehty aika vakion näkönen tehari ja 16 hampikas etuhamppi ja kulkee noin 105 kmh ja keulii kaasusta ykkösellä.

      • Sampax

        Tuota kyselisin sitä että mistä mahdollisesti saisi tähän enskaan etu/taka rattaita?(linkkejä kiitos).
        Kun olen aatellu laittaa eteen 12 rattaan jotta jaksais vääntää paremmi.Auttaisiko tehoihin jos vaihtaisi isomman pako ja imu venttiilin tai onko se edes mahdollista?Kiitos etukäteen.


      • asdasdasdasdasdasdas
        Sampax kirjoitti:

        Tuota kyselisin sitä että mistä mahdollisesti saisi tähän enskaan etu/taka rattaita?(linkkejä kiitos).
        Kun olen aatellu laittaa eteen 12 rattaan jotta jaksais vääntää paremmi.Auttaisiko tehoihin jos vaihtaisi isomman pako ja imu venttiilin tai onko se edes mahdollista?Kiitos etukäteen.

        Kannattaa aluksi ottaa putkesta sellainen suodatin pois ja tukki hukkaputki.
        Ne auttavat hieman. Eivät paljoa, mutta hieman...


      • sdfghjkl
        asdasdasdasdasdasdas kirjoitti:

        Kannattaa aluksi ottaa putkesta sellainen suodatin pois ja tukki hukkaputki.
        Ne auttavat hieman. Eivät paljoa, mutta hieman...

        missä kohin se suodatin on?


      • kuritooon
        sdfghjkl kirjoitti:

        missä kohin se suodatin on?

        Itte asiassa siinä ei ole suodatinta putkessa. siellä on kuri. Eli hitsatty mötikkä todennäkösesti. No tosta en ole varma mut jos siel putkes on jotain niin siel on se kuri, ja sitten siitä alkukäyrästä lähtee se helvetin letku niin se on se hukkaputki. otat joko molikan ruuveil irti ja hitsaat umpeen...


      • tode90

        tarviiko suutinta vaihtaa jos ostin uuden kuristamattoman imukaulan ja pipercrossin ilmanputsarin??


      • Monkibomber_93
        tode90 kirjoitti:

        tarviiko suutinta vaihtaa jos ostin uuden kuristamattoman imukaulan ja pipercrossin ilmanputsarin??

        Tarvitsee.


    • seppo.93

      Iha hyvää mopo hintasekseen.
      Koht 15 000km mittarissa ja ei oo muuta vikaa ollu ku että sulake o menny varmaan 5 kertaa ja lappuja o vaihdeltu. Pientä bugii sähköissä siis, mut muuten tosi hyvä.

      • Sampax

        Eikö kukaan tiedä mistä tähän saa niitä rattaita?


      • asdasdasdads
        Sampax kirjoitti:

        Eikö kukaan tiedä mistä tähän saa niitä rattaita?

        Väittään että honda CRF150 rattaat kävis, mutta eipä käy. oon kokeillu.

        Varmaan pitais tilaa paljon hondan tai eri kiinalaisten rattaita ja kokeilla.


    • halukas tietään...

      TIETÄÄKÖ KUKAAN TAI ONKO KOKEMUSTA KÄYKÖ AITO HONDA MONKEYN KONE SOLIFER SUPERMOTOON? OIS KIVA AJELLA LUOTETTAVALLA HONDAN MOOTTORILLA KUIN SKYTEAM ROMULLA!!???????????????????????

      • onnee vaa hondalle

        Kyllähän se siihen sopii mutta tämä "skyteam romu" on vain parempi juuri tähän mopoon.
        Itse olen ajanut tällä "skyteamin romulla" yli 10 000km eikö koneeseen ole tullut mitään vikaa. Mopon ainoat viat ovat olleet vilkut, jotka palavat noin tuhannen kilometrin välein. ketjut uusittu kerran.

        Osta ihmeessä honfan kone tähän ja katso kuinka moposi kulkee noin 30km/h, koska se honda on niin tehoton. Ei mitään järkeä...

        Päätös on sinun.


      • klc
        onnee vaa hondalle kirjoitti:

        Kyllähän se siihen sopii mutta tämä "skyteam romu" on vain parempi juuri tähän mopoon.
        Itse olen ajanut tällä "skyteamin romulla" yli 10 000km eikö koneeseen ole tullut mitään vikaa. Mopon ainoat viat ovat olleet vilkut, jotka palavat noin tuhannen kilometrin välein. ketjut uusittu kerran.

        Osta ihmeessä honfan kone tähän ja katso kuinka moposi kulkee noin 30km/h, koska se honda on niin tehoton. Ei mitään järkeä...

        Päätös on sinun.

        Kumpi on parempi vakiona kiihtyvyydessä, supermoto vai enduro?? ajattelin ostaa tollasen solikan mut en tiiä kumpi...., Ja älkää ehdottako mitään derpiä tai ynm....


      • Luiska
        klc kirjoitti:

        Kumpi on parempi vakiona kiihtyvyydessä, supermoto vai enduro?? ajattelin ostaa tollasen solikan mut en tiiä kumpi...., Ja älkää ehdottako mitään derpiä tai ynm....

        Sm Riippuu tietenki yksilöistä mut sm on kyl yleens ärhäkämpi. eihän siinä juuri eroa ole ko katteet ja renkaat mut sm pienempi takaratas joten se voi nostattaa keulakki, kun taas endurossa on isompi takaratas. SM ON NOPEEMPI KIIHTYYN!


      • stode

        ei se käy siihe ku mankin koneen vetoakseli on lyhyempi ku solkku supermoton koneen vetari.. jos haluut kiinni nii vaiha vetari :D


    • Migga

      Itselläni on Solifer SM 08. sillän on ajettu n. 3900km ja toimii aivan hyvin. Kun taas sateella Solikka ei oikeen tykkää toimia. en tiedä syytä, mutta sateella mopo ei anna enään kaasua kun kierrokset nousevat tarpeeksi. Tästä syystä joudun ajamaan sateella aina 3-vaihteella. Toisin sanoen mopo hyytyy kun on tarpeeksi kosteaa.
      Jäin kerran jopa keskelle rinnettä kun soliferissa ei ollu tarpeeksi tehoja mennä rinnettä ylös sateella edes 1-vaihteella.

      • Migga

        Ja muuten kuinka soliferin penkki lähtee irti? en ole saanut sitä millään irti.


      • solikka 19 tkm !

        Mulla oli sama juttu derbissä ja kaverilla yamahassa. Ne tosin ei menny mäkiä kuivallakaan säällä.


        Mutta solikkaan:
        Toin ongelma on sellanen että kun ilma on kostea, niin seokseen päätyy väkisin vettä. solikassa tämä ongelma näkyy siksi että mopo on vakiona säädetty käymään todella laihalla jotta tehot olisivat pienemmät. (No tässä ei onnistuttu, vaan tehot ovat edelleen suuret.)

        Ongelman voi poistaa (kaikissa mopoissa) säätämällä seosta rikkaammalle.


      • dfgwdsfs

        Joo mulla on sama vika mut onks sul vakio ilmanputsari sillä se toimii normaalisti vaik kuinka ajas sateel.Power filtteril alkaa lagittaa


      • solikan omistaja

        onko sulla siinä vakio ilmanputsari mä kun vaihoin sen mustan mötikän powerfiltteriin ni ei alkanu enää toimii sateel.syy on siin et putsari kastuu eikä saa enää ilmaa


    • rrene

      kannattaako ostaa solifer supermoto uutena vai käytettynä (700km ajettu) ??
      vastailkaas niin tiedän minkä ostan. :)
      - kiitos jo etukäteen

      • 20 + 5 = ?

        Riippuu hinnasta.
        700 on aika vähän tuolle koneelle. Mutta käy kokeilemassa mopoa.


      • rrene
        20 + 5 = ? kirjoitti:

        Riippuu hinnasta.
        700 on aika vähän tuolle koneelle. Mutta käy kokeilemassa mopoa.

        mopo on kuitenkin 300 kilometrin päässä niin en tiedä kannattaako mennä jos ei ole varma.
        Ja siitä hinnasta, uutena se on vissiin joku 1400e ja tuo edellä mainittu on 900 euroa.


      • näin on....
        rrene kirjoitti:

        mopo on kuitenkin 300 kilometrin päässä niin en tiedä kannattaako mennä jos ei ole varma.
        Ja siitä hinnasta, uutena se on vissiin joku 1400e ja tuo edellä mainittu on 900 euroa.

        No veikkaan että saat yhtä hyvän mopon lähempääkin, mutta kokeilla kannattaa mopoa kuin mopoa.

        Älä sokkona osta.


      • ganstaräp
        näin on.... kirjoitti:

        No veikkaan että saat yhtä hyvän mopon lähempääkin, mutta kokeilla kannattaa mopoa kuin mopoa.

        Älä sokkona osta.

        tehä derbi pojat tiiätte varmasti et derbi on espanjalaista laatu kamaa ;) jokaikinen valmistettu muualla kuin kiinassa? joo jeps vetäkää kätee. tietäkäähä vain et volvoki siirrettii kiinaan nii katotaan nii kuinka moni sanoo sitä laatukamaks ku ruottalaaset homot ei enää kykeny tekemää volvoja itte =) mistä sitä tietää jos kakki pia valmistetaa kiinas. teillä paljo puhumista joilla ei oo mtn kokemusta solikasta ja ei mikää ihme jos mikää kestä tuollasta runkkausta ja koneen raiskausta (; kaverit sanonu et vaihtaas riejun solikkaa ja se on muute ärhäkkä.


    • barbi jäi viivalle

      On oikeesti ihan vitun hyvä mopo. halpakin.

      Mulla on ajettu 7000km. Kohta pitää ketjut vaihtaa.

      En tajua mistä näitä "solifer pn paska" juttuja tulee.

      • 12345678iuytr

        moro! mistä saisi solifer supermoton vakio osia. olen myymässä mopoa joka on viritetty ja haluaisin sen vakioksi ennen myyntiä, kaipaan pikaisia vastauksia!!!

        kiitos


      • oma meni kans 80km/h
        12345678iuytr kirjoitti:

        moro! mistä saisi solifer supermoton vakio osia. olen myymässä mopoa joka on viritetty ja haluaisin sen vakioksi ennen myyntiä, kaipaan pikaisia vastauksia!!!

        kiitos

        Ammattimies voi tilata niitä soliferin tehtaalta Oulusta. Ja käytettynä löytyy varmasti.


      • kukkakeppi095
        oma meni kans 80km/h kirjoitti:

        Ammattimies voi tilata niitä soliferin tehtaalta Oulusta. Ja käytettynä löytyy varmasti.

        onko tehtaalla mitään netti sivuja tai muita yhteystietoja?


      • solifer_kuski
        kukkakeppi095 kirjoitti:

        onko tehtaalla mitään netti sivuja tai muita yhteystietoja?

        omasta solikasta piti vaa tulpat vaihtaa, saatanan painava peli mutta vitun luotettava. suosittelen :P


      • sfsfsdfsfdsff
        kukkakeppi095 kirjoitti:

        onko tehtaalla mitään netti sivuja tai muita yhteystietoja?

        Nettisivut on. Ja sieltä saa puhelin numeron.

        muistaakseni...


    • Solikan omistaja

      Otin tässä pari päivää sitten Solifer SM:n kiertoilmaletkun hiiteen ja säädin vähän venttiilien välyksiä. Otin pois myös mustan mötikän, joka oli oikeassa reunassa, katteen alla. Onko vaarallista??? Olisiko mitään viritysvinkkejä, kun nelitahtia ei kuulemma paljolti voi viritellä esim. teharilla..

      • solifeeer

        sama juttu ku mietin et kandeeko laittaa samurai 110cc kaasarin tuoko paljoo tehoo lisää


    • sssssssooooooooo

      itel o tommone sm malline ja hyvät puolet siitä :
      - hyvät jarrut
      - tukevahko runko
      - poljin että sähkö startti
      - melko matala (sopii lyhyemmillekin)
      - hyvä laitto kohde (ei innostus pääse loppumaan)
      - suht. pieni kulutteinen
      - iso tankki
      - ihan ketterä ku ossaa ajaa
      - iha hyvä jousitus
      -halpa hinta
      ja miinukset :
      - laiskahko kone
      - mittari kusee kauheesti
      - rumahko täysin vakiona (siks onki hyvä laitto kohde)
      - ei oo papereille paikkaa kuten derbeissä
      - liian siliät katukumit (toisaalta helposti vaihettu)

      voin ite suositella jos on mopon laittajan alkua pojassa
      eikä tää oo niitä kiina mopoja mitkä hajuaa heti alta ajettaisa

      • sdfdssfsdfs

        Tottakai se on laiska jos on päristellyt 2t mopolla jota on viritetty.

        Oikeasti skyteamin/soliferin kone on todella tekohas ja pirteä, mutta sitä ei kovin helposti huomaa ku mopo painaa yli 100kg ja kuski päälle ja tankki täyteen ajokamat, niin 50cc nelari koneella on päällään 200kg...

        Että se kone on siis tehokas kun se jaksaa tuollaista taakkaa.
        Ja näkeehän sen tehon papereissakin. liki 3 Kw.


    • SDFR

      Mistä johtuu että minun Solifer Sm 08 ei suostu lähtemään käyntii polkemalla eikä sähköstartilla jos on kylmä kone? Saa josku polkea jopa 15 min mopoa käyntii jos ei ole mäkeä lähellä että vois mäki startata . Sitten kun olen ajanut sillä vähän aikaa ja kone on lämmennyt se lähtee käyntii sähköllä ja polkasemalla todella helposti.

      • asdasdasda_1

        Et kai polje kaasu pohjassa?
        Onko seos hyvä ?

        Vakiona se on melko laiha....


      • Sampax

        Joo eli kannattaa tsekata venttiilin välykset.Minulla oli sama juttu reilu viikko sitten ja se asia hoitui säätämällä venttiilien välyksiä :)


      • solifer 50r lpåsdfl
        Sampax kirjoitti:

        Joo eli kannattaa tsekata venttiilin välykset.Minulla oli sama juttu reilu viikko sitten ja se asia hoitui säätämällä venttiilien välyksiä :)

        ihan samaa mieltä olen, itse oon 15 ja ajelen Solifer 50R skootterilla, tosi siisti peli on, ei oo nyt tullu mitää vikoja, mut jotkut täällä on 10 vuotiaita jotka on just ja just nähny mopon ja spammaavat Soliferia paskaksi, soliferi on tosi hyvä minun mielestä...tyylikäs ja luotettava.

        ^^ mä kuule ajoin suoralla tiellä ja pakoputki tippui matkanvarrelle ja sen jälkeen, tapahtu viime kesänä enkä vieläkään ole saanut uutta pakoputkea


      • asdasdadasd
        solifer 50r lpåsdfl kirjoitti:

        ihan samaa mieltä olen, itse oon 15 ja ajelen Solifer 50R skootterilla, tosi siisti peli on, ei oo nyt tullu mitää vikoja, mut jotkut täällä on 10 vuotiaita jotka on just ja just nähny mopon ja spammaavat Soliferia paskaksi, soliferi on tosi hyvä minun mielestä...tyylikäs ja luotettava.

        ^^ mä kuule ajoin suoralla tiellä ja pakoputki tippui matkanvarrelle ja sen jälkeen, tapahtu viime kesänä enkä vieläkään ole saanut uutta pakoputkea

        Nuo solikan skopet ovat todella huoneja verraten vaihdemopoihin.

        Laadussa on melkoinen kuilu välissä.


      • SDFR
        asdasdasda_1 kirjoitti:

        Et kai polje kaasu pohjassa?
        Onko seos hyvä ?

        Vakiona se on melko laiha....

        Säädin seosta ja sekään ei pahemmin auttanut.


      • solikan omistaja
        solifer 50r lpåsdfl kirjoitti:

        ihan samaa mieltä olen, itse oon 15 ja ajelen Solifer 50R skootterilla, tosi siisti peli on, ei oo nyt tullu mitää vikoja, mut jotkut täällä on 10 vuotiaita jotka on just ja just nähny mopon ja spammaavat Soliferia paskaksi, soliferi on tosi hyvä minun mielestä...tyylikäs ja luotettava.

        ^^ mä kuule ajoin suoralla tiellä ja pakoputki tippui matkanvarrelle ja sen jälkeen, tapahtu viime kesänä enkä vieläkään ole saanut uutta pakoputkea

        et ole kiristäny putken ruuveja ne löystyy aikanaan


    • Smurffikuski900

      Itsellä on tuollainen solifer enduro vm.2009 hyvin on pelittänyt ainoa huono puoli siinä on että hyytyy mäissä ja kiihtyy aika kehnosti. Muuten aika täydellinen mopo. Itsellä ei ole paljoa vikaa moposta löytynyt ja se on jo vuoden ollut siis kovassa käytössä

      • sampax

        Saisko mistään valmiita korotuspaloja toho solikkaan,jotta sais tota perää nostettua.Vai pitää ite tehä?


    • siikamies

      Itse olen hyvin epäluuloinen näitä solikkoja vastaan, vaan olen katsellut muitten kommentteja ja hyvin luotettavalta vaikuttaa ja halpakin. Eli mistähän näitä saisi eri vuosimalleina, ihan uutena meinaan, kun 2010vm:ssä on etumaski kuin jostakin scifi-leffasta.

      • valitan.....

        Luulen että vanhempia saa vain käytettyinä.


    • Sellanensolifertuo

      Omistan tuollaisen solifer supermoton (2009) ja vikoja on ollut 1000km aikana:

      -Takarattaan pultteja irronnut
      -Pakoputken pultit katkennut
      -Mittaristo ei toimi
      -Takavalo palanut kaksi kertaa
      -Jarrut hirttäytynyt kiinni ja valuttanut nesteet kolme kertaa kunnes koko jarru vaihdettiiin
      -Etuvalojen polttimot vaihdettu
      -akku vaihdettu
      -Sähköstatin "kotelo" tippunut
      -Peili lentänyt ajon aikana, varsi vain jäi.

      Viat ovat yksilökohtaisia.

      Muuten ihan ok peli. Pikkuvikaa, kaiken tämän korjaukseen mennyt noin 400e.

      • asd ????? kusetat?

        Tää lienee provo.

        Itsellä ajettu yli 10 000km ja ei oo ees puolia noista vioista.

        Mulla on vaihdettu vaan polttimot ja akku. (Joka on muuten vakiona aika paska... hajoo talvella.)


      • Sampax
        asd ????? kusetat? kirjoitti:

        Tää lienee provo.

        Itsellä ajettu yli 10 000km ja ei oo ees puolia noista vioista.

        Mulla on vaihdettu vaan polttimot ja akku. (Joka on muuten vakiona aika paska... hajoo talvella.)

        Onko kellään kokemusta tosta stage 2 päivitys sarjasta?Mitenkä paljon pirteempi on ja kuinka kulkee?


    • 15-V

      Niin että kyllä tossa kyseisessä mopossa on vikoja mun omasta moposta on vaihdettu vaihepoljin koko takajarru systeemi akku taka valo on palanu laturi on vaihettu tulpan kärki palo kokonaan mittari on vaihettu mut haluaisin tietää miten tosta nollataan trippi kun en tiiä miten se nollataan

      • stode

        Mul on toi solkku enduro ja hyvin toimii.. aika paljon kaikenlaista vikaa.. maalasin mustaks ja otin tarakan pois.. jossain vaiheessa vaihan led takalipan!! imukaulan kuria olen viilannu vähä.. hllystä kyllä löytyis kuristamaton kaula ja 75 koon skyteam pbr suutin.. pitää varmaa jossai vaiheees vaihtaa sekin..!!


    • ylpeä solikasta

      mun solikka on 2v vanha ja ajettu 1100km (ei oo korttii) ei oo tarvinnu ku bensansuodatin vaihtaa ku talvella halkes. Hyvin kulkee mulla menee vakiona 55km/h. Kestää kuminpolttoo ja ringinpyöritystä hyvin. Talvella lähtee hyvin käyntiin ku on hiusten kuivaaja puhaltamassa koneeseen. Vakiona on hyvin hiljainen ääni ja ei kiihdy kovin hyvin. ps. älkää sanoko solikkaa paskaks ennenku ootte ajanu 500km sellasella

      • qwerqwdqwedqwqweqwe

        ". Talvella lähtee hyvin käyntiin ku on hiusten kuivaaja puhaltamassa koneeseen. "

        Eli ei lähde talvella hyvin käyntiin jos tommonen siihen täytyy virittää...

        " ps. älkää sanoko solikkaa paskaks ennenku ootte ajanu 500km sellasella"

        500km nyt ei ole mopolle matka eikä mikään vielä. Sanotaan että jossain noin 6000 km ajetuissa kiinanmopoissa alkaa paikat lähes lopullisesti hajoamaan, jopa niissä valioyksilöissäkin.

        Ja se sinmun 1100km eiole mopolla mikään matka. Lähes jokanen susiyksilökiinamopokin kestää tuon matkan.


      • :D:D
        qwerqwdqwedqwqweqwe kirjoitti:

        ". Talvella lähtee hyvin käyntiin ku on hiusten kuivaaja puhaltamassa koneeseen. "

        Eli ei lähde talvella hyvin käyntiin jos tommonen siihen täytyy virittää...

        " ps. älkää sanoko solikkaa paskaks ennenku ootte ajanu 500km sellasella"

        500km nyt ei ole mopolle matka eikä mikään vielä. Sanotaan että jossain noin 6000 km ajetuissa kiinanmopoissa alkaa paikat lähes lopullisesti hajoamaan, jopa niissä valioyksilöissäkin.

        Ja se sinmun 1100km eiole mopolla mikään matka. Lähes jokanen susiyksilökiinamopokin kestää tuon matkan.

        Frendilt katkes kytkinkahva sen soliferist :D:D


      • Monkibomber_93
        :D:D kirjoitti:

        Frendilt katkes kytkinkahva sen soliferist :D:D

        Ja ette osaa edes sitä vaihtaa?


      • stode
        Monkibomber_93 kirjoitti:

        Ja ette osaa edes sitä vaihtaa?

        haha! multki meni solkust kytkin kahva shaibaks :D


      • Solifermies94
        stode kirjoitti:

        haha! multki meni solkust kytkin kahva shaibaks :D

        Kyllä nuo kytkimetki on sitte aika yksilöitä. Itellä kesti kytkin vaikka otettii kamun riejun kaa vähä "matsii". Semmone kulumajälki jäi vaan, vaikka tankoki ja vaihepoljin siin rytäkässä väänty. Hyvin on mopo kestäny tähän asti. Ajettu 3400 Km ja ainut "vika" oli kun 3000 kilsan huollossa laittovat neulaventtiilin väärää asentoo ja liian paksun ilmanputsarin (vaahtomuovi) sinne koteloon. Alkuperäne akku ei ekaa talvee kestäny ja se piti vaihtaa uuteen ja laadukkaampaan.

        Ensikesäks tulee mopoon (solifer SM 08) pbr kromiänkkä, motorpowerin vaahtomuovinen ilmansuodatin ja 74 koon suutin (keihin?) Imukaulan kuristus poissa ja vakiosuuttimella ajettu noin 1500 kilsaa ja hyvi on kestäny... vaikka puhetta ollu että kone leikkaa jos ei vaiha suutinta. Kulkee reilu 60 km/h ja varmaan enemmänkin jos vaan kehtaa huudattaa. Hyvä mopo, jos vaan jaksaa pitää huolta ja talvella oisi hyvä säilyttää lämpimäs ni ei synny pakkasistaka vahinkoo. Plussaa vielä sekin, että esim. kaasarin tai ilmanputsarin vaihtaminen on melko helppoa koska runko on niin tilava. Yamahassa joutuu purkaa puolmopoo että pääsee kaasariin ees käsiks (?) :D

        Kaverilla Solifer enduro ja varsinainen maanantaikappale. Huoltaa ite joka toine viikko venttiilie välyksii ja sensellasta. On siis näitäkin yksilöitä :D


    • R0884N

      Tietääkö kukaa mikä vois olla mun mopos vialla ku se lähtee käyntii hyvi mut sit ku hidastaa mutkas se sammuu eikä käynnisty enää pitää venaa joku 3 minaa et se lähtee uudellee käyntii???

      • sepionparasnimiikinä

        mulla oli sama ongelma ja huollos katto nii oli reikä jossai mikä piti tukkii


    • 2 t jytä

      solikka 2 tahtinen uusi supermoto hankin 2 vkoa sitten nastoilla 1000 km, je hyvin pelaa ylivoimainen alle 2 tonaa

    • Ferago

      Mistä saisin soliferiini lyhyemmät välitykset? Taitaa vakiona olla edessä 12 piikkiä ja tarttis 11 tai 10 piikkisen eturattaan. Kattelin jo näitä rattaita mopo-sportista mutta ei ollut yhtään solifer sm :ään sopivaa.

    • nyt kyllä sieppaa.

      Mikä helvetti tässä n-09 solkku endurossa on kun venat ei pysy säädöissä!!Käykö näihin monkeyn venat,jospa ne toimisi tässä paskassa.

    • jertsa

      Kyllä noihin solifereihin menee mankin osat ainakin suurin osa. PS.Solifer enduron omistajat vaihtakaa herranjumala takalippa takavalo ja vilkut aivan helVetin rumat vakiona.

    • jertsa

      Ja tietääkö kukaan kun kaverin soliferiin koitettiin laittaa nappirajotinta cdi boxiin kiinni ja yleensähän se pistetään punaiseen johtoon kiinni.siellä mitään punasta ollu mustia vihreä ja oranssi.jätettiin touhu siihen ei viittiny alkaa turhaan rikkomaan johtoja.

      • stode

        Tosta nappirajottimesta en osaa kyl sanoo et miten se laitetaan.. ja sen voin sanoo et kannattaa todellaki vaihtaa vilkut ja takalippa ja tottakai se saatanan ruma tarakkaki pois.. vaihoin ite rajoittamattoman cdi boksin mut eipä vaikuttanu paljo paskaakaa


    • 4ever69position

      Oon hankimas mopp kysyn onko Solifer Enduro 50cc hyvä, vai pitäiskö hankkii joku muu??

    • kokemusta on :DD

      siinnä on omat vikansa kuten venttiilejä saa säätää aika usein mutta ei vaikeaa touhuu sekään. itellä on solifer supermoto 08 ja kulkee 78 tutkaan porattuna mut en suosittele käytettynä ostamaan, kun mittarissa on 4500 niin vikoja alkaa jonkin verran ilmenee mutta ei yleensä vielä kalliimpia sellasia, kyydissä olijalla on hirveetä matkustaa mutta kuskilla mukava ja tasanen kyyti painavuuden johdosta...... suosittelen ekaks mopoks

      • Onnellinen omistaja

        Mitkä ovat niiden venttiilien sopivat säädöt?


    • solikka= shit

      En suosittele Solifer supermotoa suorastaan kellekkään järkevälle ihmiselle. Kaverilla meinaan oli sellainen ja oli meinaan niin helvetin huono, sähkökäynnistys meni heti rikki, kone leikkasi melkein kiinni kun bensan syöttö oli aivan sekaisin, mittaristo sanoi itsensä irti, valot ei toiminut ja yhdellä matkalla kaverin solikka kulki mittariin 30 km/h!!!!! myös hienoksi laittaminen maksaa niin paljon että ei uskoisi. Suosittelen ennemmin vaikka derbin x-racea. Ittellä on meinaan ja on toiminut ihan tuhottoman hyvin ja saa kulkemaan noin 89 km/h pikkurahalla.

    • huono ku huono

      jos poliisi näkisi jonkun solikan liikenteessä niin se nauraisi max :D niin surkea vehje että, kulki paljon tai vähä.

      • stode

        onne kytät kyl mua vähäse katellu ku lataan vittu solkku endurol 120km/h ohi ja eikä ne vitun paskat saanu mua ees kiinni :DD et kyl se on iha siedettävä vekontin ku laittaa vaa hienoks ja virittää kunnol mut kyl niit vikoiki on nii vitusti mut mielummi solkku ku joku saatanan derbin paska joka ei kule yhtää mihinkää ja leikkaa joka toine päivä kiinni :DDD


    • HAHAHAHAHAHAHAHAH

      solifer=kiinan ihme kestää normi ajelua mutta jos ihan vähänkin rääkkäät niin runko vääntyy 180 astetta peilit tiippuu vilkut tippuu ja äänäri vääntyy 600 astetta ja katteet kaikki menee paskaks jonneil menee munat pystyy ku ajaa ohi niiten mankeilla deerdi gemmu rieju aprilia miehet menee ohi 600 lasis nauraen -molemmille ja lähet niiten perää pääset 45km just ja just kaikki teinit menee ohi 55km keewaylla tai kymcolla tai omalla isällä ratsasten kukkahattu tädit ajaa sun päälle niiten rullaattorilla ja niin siinä tapahtuu :)

      • VATUN PELLE :D

        mienköhän runko voi vääntyä jos siinä on 50cc kone ja kevarin runko? ei taida ihan jokaselta onnistua...


    • erkki550

      mul on solifer 08 kulkee vakina 62 (gps) owned.

    • kyllin tyhmä

      Itselläni oli noin 2kk solifer enduro. Ihan täysi paska. Vaihdelaatikko on uskomaton viritys joka rohisee ja paukkuu uutena. Vaihteet eivät pysy sisässä ja kone renklaa. 1000km ajon jälkeen (huollot tehty) ei mopo lähtenyt enää käyntiin kuin työntämällä. (syynä uskomattoman kämänen kansi) Mopo ei käänny, sen jarrut ovat surkeat. Ketjut venyvät kuin spagetti. Vaihdepoljin meni poikki normikäytössä. Suurin ongelma on, ettei varaosia saa mistään. Onneksi joku idiootti osti vekottimen pois samaan hintaan, kuin millä ostin sen =D. Perästä kuului että oli koko moottori mennyt halki vähän ajan kuluttua. Tilalle ostin yamaha dt:n ja hyvin pelaa.

    • solinisti

      solifer on eniten myyty, mulla on 2 tahti enduro ja 4000 km takana 2:n vuoden aikana,
      otin
      kuristimen pois putkesta ja kulkee n 60 km / hr
      ei muita virityksi kantsi tehdä
      hienosti pelaa suosittelen

    • soliferit rule

      hemmetti soikoo opetelkaa käyttää niitä ennen ku haukutte paskoiks, mun oma solifer enduro toimii hyvi vaikka käytettynä ostin ja kulkeeki mukavasti, kyl ne toimii jos on vähäkään tietoa mopoista -.-

    • haistakaaperse

      sanot vaan siellä. ihan romukasasta kerätty kaikki siihenkin paskaan.

      • asfafdfgssgd

        Puhuit vissii derbistä? Ainakin kirjotuksesta voi päätellä niin.


    • asdii

      Solifer supermoto 09 AIVAN paska (ainakin mun) Ei kulje mihkää, todella laiska (mun painolla) Sateessa ei toimi kunnolla sammuilee joka 2 minuutti.. Todella ruma maski :D

      • tietoalöytyy

        jos siinä on polisportin valomaski vakiona ni minkä vitun biltema häkkyrän sää siihen haluat..?


      • tietoalöytyy
        tietoalöytyy kirjoitti:

        jos siinä on polisportin valomaski vakiona ni minkä vitun biltema häkkyrän sää siihen haluat..?

        korjaus* oisit ostanu solifer enduron etkä sm :DD paska säkä-..


    • kinukit osaa mitään

      Jollain riisikepeillä koottu jossain bambumajassa. Derbikin sentään on italialaista laatua eli todela hyvää

    • 2 tahti jyrää

      hyvin pelittäämun enduro. 2 tahti
      laakista käyntiin, kireet äänet.
      perushuollot tehty

    • helpmejjagärsvensk

      MISTÄ LÖYTÄÄ 90-95 SUUTTIMEN SOLIFER SUPERMOTOON???

    • onko toivoa

      onko totta että solikkaa muka voi virittää vain pytyn vaihdolla? kaveri meinaan sano että 50cc kulkee sitä 50 kmh, 70cc kulkee 70 kmh, ja 80cc muka 80 kmh. oon meinaan aika huolestunut ku mitään ei saa mitään irti tosta pelistä ;(

      • magkmgkg

        onko 2- vai 4-tahti? itellä on 4-tahti ja kyllä kulkee 72cc pytyllä. nyt vähän yli 70km/h mutta kun vaihtaa eturattaan isompaan nii kulkee sen 85-100. oothan ottanu imukaulan kurin pois?


    • vitun nelitahit

      jos kuule laitat 70 kmh väleillä kulkemaan jotain 85- 100 nii ei se jaksa kiertää mihinkään. hitto ylämäkeen pitää mennä ykkösvaihteella ja vastatuuleen se on sitten 40 kmh max!!!!! JEEE -.-. ja saanen muistuttaa, SE ON VITTU NELITAHTI!!!!!! kaikki alle 250 kuutioiset nelitahdit on niin luumuja että ne kulkee max 50 kmh! ja mitään tehopiikkiäkään ei ole mikä on iha vitun säälittävää!!!!! tulee homot max taakse kyytiin sellasilla vehkeillä -.-

    • jonnet o homoja

      Ne jotka väittää solikkaa (siis kiinalaista) paskaksi ei osaa ajaa (jonneja). mikä tahansa kiinalainen toimii hyvin JOS niitä osaa käsitellä. itelläki ollu 2kk solifer enska (ajettu 1500km) eikä ole tullut mitään vikoja. Vaikka se ei jaksa vetää ylämäkiin niin huomautuksena, Solikan vakio välit (2-tahti) on 15-47. eli jos kurit pois nii jaksaa vääntää.

    • mieti ny vähä

      mut 4-tahdissa ei kuule mitään kureja ole ees mitkä vaikuttais nopeuteen. imukaulas on muka jokin pieni kuri mutta se ei muka auta mitenkään asiaan jos ottaa pois. putkessa ei ole mitään eikä äänenvaimentimessa. joten ainoat kurit on vain se että se on kiinalainen alitehoinen 4-tahti moottori ja sen suuri massa (130 kiloa). iha tiedoksi että derbi, yamaha ja muut "viritykseen soveltuvat" painaa 95 kiloa ja ehkä sen takia ne kulkeekin kunnolla vakionakin. vain kyykyt painaa ton 130:n verran mut ne joilla kyykkyjä on nii ne sentään laittaa kulkemaan, toisin ku jotkin kiinalais ihmeen omistajat

    • ottakaa mallia

      olen samaa mieltä äsköisen kanssa. jos kerran solikka on niin tehokas ja muutenkin maailman parhain laite niin miksi ei siitä löydy mitään tietoja, enempää kuvia, saati mitään keulinta videoita? solikassa on kuulemma sama moottori ku mankissa joten eikö luulis tulevan jotain videota ku manki pojatkin osaa, HÄH? vai jäättekö hakkaamaan vain tattia kotio katsellessanne ku 50cc monkey keulii ajatellen: mulla on samallainen moottori, kyl mullakin menis samallaisti jos haluisin (kädessä es, pelaa koneella koko päivän, ei kehtaa ajaa ees koko rotiskolla) tehkää joku ees tämmösen tapanen video jos meinaatte säilyttää naamanne http://www.youtube.com/watch?v=ZDa-AGmmlLM

      • moro1

        pakko myöntää että hyvää keulimista mut ei toi kyllä kulje..


    • AUTTAKAA

      Sanokaa joku mikä kierre on solifer enduron magneeton vauhtipyörässä?? Kun pitäs ulosvetäjä väsätä siihen

    • soliferkeijo

      Saako solifer sm 50 vm. 09:n maskia niitten valojen tilalle?

      • solifer enduro 4t

        ostin tänään uuden solikan
        kysymys kaasuttimen päältä imupuolelta lähtee letku kuuluuko sen olla jossain kiinni?
        En tarkoita kaasuttimen ylivutoletkua.
        missä vika takajarru poljin on ihan tunnoton eikä takajarru jarruta.
        jarru on jo ilmattu montakertaa ja jarrunestettä on.
        Onkohan kiinalaiset unohtanut pitää jarrusylinterin männän paikalleen?
        Muuten on hyvä mopo


    • solifer enduro 4t

      mites tossa menee sisään ajo ja millon on ensimmäinen huolto.
      en saanut suomen kielistä ohjekirjaa

      • soolifeer

        kuuluuko mg kopassa olla öljyä?oli kaupassa pistetty siitä ajoituksen säätöruuvista öljyä niin että sitä valu mg koppaa pitkin.


      • soolifeer

        kuuluuko mg kopassa olla öljyä?oli kaupassa pistetty siitä ajoituksen säätöruuvista öljyä niin että sitä valu mg koppaa pitkin.


      • soolifeer

        kuuluuko mg kopassa olla öljyä?oli kaupassa pistetty siitä ajoituksen säätöruuvista öljyä niin että sitä valu mg koppaa pitkin.


    • +9746387

      mulla on 4 tahti solifer supermoto -09, ainut vika on siin että startti rikki ja mittari välkkyy. kulkee noin 55 mittarin mukaan, otettu kuri pois imukaulasta, vaihdettu ilmanputsari ja eturatas 15. Ainutta mikä siin on huonoo on se että on aika laiska...

    • soliferi

      Mulla semmonen ongelma ku aukasin solikan sylinterin ja nokka-akselin irrotin ja enhän minä muistanu kahtoa asentoo niin sitte sain ohjeet ja kokosin. ja kun sain käyntiin , yritin polkee ja oli puristukset hukassa, mutta työntämällä sain käyntiin ja kun kaasutin kuului sylinterin paikkeilta tiheää nakutusta joka kiihtyi kaasuttaessa:S . osaiskohan viisaammat neuvoo mua ?

    • mopointoilija

      Ite ostan kyseisen mopon nyt kun halvalla sain käytettynä, 110e, saa nähä onks siitä mihinkä vaikka myyjä kovin vaakutteli että työntämällä käyntiin lähtee...

    • Soliferin omistaja

      Itellä on Solifer Enduro 50cc 2-tahti ostettu vuonna 2011 uutena eikä ole tähän mennessä ollut mitään suurempia vikoja ja on ajettu noin 1000km. Jos haluaa virittää niin kannattaa ottaa putkesta kurit pois niin menee sellaset 75 mittarin mukaan. 18mm kaasari jossa on myös kurit, nekun ottaa pois niin menee helposti yli 80. En ole vielä testannut. Kiihtyy mopo vaan melko hitaasti vakiona mutta kurit otettua kiihtyy iha kohtuu kovaa mutta kannattaa silti säätää välejä että saisi paremman kiihtyvyyden.

    • KIINAPASKA

      Soliferi sm 2009. Ajettu 2500km
      Vikoja:
      Putken kiinnikkeet paskana
      peilit paskana
      tanko vinossa
      kaasari tulvii
      sähköt toimii jos toimii
      moottorin kiinnikeet uusittu
      Positiivista
      iso
      vitun ruman värine
      kulkee 70kmh isommalla suuttimella eri ilmaputsarilla ja poratulla imukaulalla.

      • SAMAKIINAPASKA

        ja ainiin sähköstartti hajosi jo sisään ajossa ja takavalon polttimo uusittu 4 kertaa


    • DT50sm

      Älä vaa hemmetti mitää solikkaa osta :DDDDDDDDDDD ennemmin joku yamaha,rieju,derbi,gilera tai beta

      • solifer 2tahti

        ite ostin solifer stf 2013 ajettu nyt 1300km aluks huomasin et kytkin vaijeri oli ihan liian tunnoton mut säädin sen niin nyt toimii ja ei ole laiska otettiin viivat kaverin yamahan kanssa niin voitin reilusti huiput on siinä 55 kohal ja kuluttaa todella vähän


    • menittekö halpaan

      eihän näillä ole mitään tekemistä soliferin kanssa, kaikki ovat Kiinasta tuotuja Sanli tai jollakin muulla nimellä tuotuja romuja. Kylkeen lyödään vanhan ja kuuluisan tarrat ja sitä kutsutaan soliferiksi.
      Kai se Ladakin olisi Solifer jos sen kylkeen liimaisi Soliferi tarrat.

    • Solikkapoju

      Mikä on vika, kun ei lataa onko cdi p****** vai magneetto

      Taittista vaan vastauksista

    • VitunLaitonSolifer

      Itellähä solifer stf vm2013 . Ei mitään vikoja pela ku unelma.mitää en oo virittäny muutaku vsihtanusuuttimen kulkee 50kmh ja vitusti tehokkaampi ku mitkää saatana vakio betat tai riejuut. Kestävämpi ja parempi ku joku leipova derbi. Ja niille jotka sanoo et menee heti rikki tai laiska ni vittu iha omavika joseetteviitti näppejänne liata ees pikksen.

    • skyteeamsolikka

      itelläni on solifer enduro 4 tahti 2008 ja toimii täydellisesti ei mitään vikoja kun pitää hyvää huolta mun solifer enduro kulkee n.75km/h olen ottanut imukaulasta kurin ja pakoputken alkukäyrästä kurin ja vaihtanut uuden ilmansuodattimen. Suosittelen kaikille solifer enduroa se on oikeasti skyteam mutta sitä on markkinoitu solikan nimellä älkääkä verratko solifer supermotoja enduroon koska solifer supermotot ovat paljon isompia ja painavampia ja paskempia niiden valmistaja on sanli yms mutta solifer endurot ovat skyteamin valmistaminá ja todella hyviä ja saa kulkemaan kovaa enduro kulkee jo vakionakin 52 ja kaikki kurit pois niin 65 ja parempaa suodatinta niin 75-80 ja keulii kaassta:)

    • solikkaeipamaha

      itelläni on 2 soliferii toine vm 2008 4t enska ja toinen 2011vm 2t smoto. enduros on 72cc pytty ja 110cc avarrettu ja laskettu kansi ja 125cc virinokka muokattu sopimaan ja 22mm kaasari sekä itsetehty kokoputkisto. eturatas on laitettu 15 piikkiseks. kulkee gps 84 ja kiihtyy iha kivasti.
      2 tahti solikas taasen on täysin kuriton ja tyhjätty vakioputki (on muutes tehokas ja yläkiertoinen vakio putki tos 2t solikas) ja viilattu vakio sylinteri (huuhtelu kanavat siistitty ja avarrettu vähän ja ja pakoa levennetty ja viilattu n.3mm ylös päin ja kantta laskettu 3mm ja 24mm kaasari). kiertää todella hyvin ja todella repäisevä piikki ja nostaa keulaa todella hyvin) tarkoitus ois hommata toho viel vähä ylä kiertosempaa teharii nii pääsis viilaa pyttyy lisää tai hommata joku 70cc airsali ja kutitella siitä vähä lisää tehoa viilalla;) täl hetkel tää solikka kulkee sen 102gps ja kiihtyy aika hullusti:D on tää 2t solikka toiminu paljo paremmi ku toi 4t ja moottori on todella hyvin tehty am6 kopio kone (sama ku cpi sm) toi nelari sollen koneen pinnapultit esim on todella huonoa metallia ja katkeillut useampaan otteeseen mutta muuten pelannu hyvin. vakion nää solikat ei oo mtää erityisen nättei mutta oma 2t solkkani on laitettu todella nätiks siin on esim joku 6cm koropala,timelessin fatbar tanko,kawasaki kx muokatut takakatteet ja etu katteet on siniset ja takakatteet on maalattu valkoseksk ja myös runko maalattu valkoseks sekä laitettu jykevä usd keula ja suzuki rm numerokilpi on muutes nätti;))) eikä ees kuluta paljoo tää mun 2t solikka ihme kyllä) 4t solikas on vakio oranssit katteet ja pien koropala ja timeless crossi tanko iha nätti tääki on:) eikä toi mun 2t solikka oli ostaessa ihan vakio eikä maksanu mulle kun 80e ku entine omistaja ei saanu sitä käyntii sit katoin nii siel oli yks johto irti mikä lähtee cdi boksist:D eikä oo osiikaa menny ko reilu 50e :) (viilalla sitä 2tahtia viritetään ja sopivalla putkella eikä mennä ostaa mitää ylikalliita valmiita `"virisylinterejä" paitsi einää jonnet tiiä viilamisesta mitää)
      4t solikka makso sen 300 se oli ostettaessa iha hyvässä ja vakiossa kunnossa iha hyviä on molemmat kaikinpuolin ollu ajoasento näissä on todella hyvä ja koropalan kanssa vielä parempi. suosittelen varsikin 2t solikkaa jos halvalla saa.

    • CPI SM 50 PRO.. Teet poikasi onnelliseksi sekä yksi parhaista mopoista.. Itselläni on CPI SM 50 PRO 2011.. PARAS MOPO MITÄ MULLA ON OLLUT

    • Anonyymi

      kiitos, autoit minua

    • Anonyymi

      Mun solikassa on vaan aikasemmalta omistajalta ongelmia. Muuten on hieno vehje mutta osia saa ettiä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2072
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1481
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      23
      1462
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1387
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe