Miten PP:n saa

avattua ???

PowerPoint -esitys on ilmeisesti tallennettu Vistalla. Tiedosto ei avaudu XP:ssä. Onko olemassa jotakin Viewer -tyyppistä ohjelmaa, jolla ongelman saa poistettua? Ei viitsisi tämän johdosta koko käyttöjärjestelmää vaihtaa.

2

1999

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikrotuki 9

      Etkö ole kuullut Open Office ohjelmasta?
      Ilmainen, suomenkielien, helppo asentaa.

      Microsoft Office paketti ( siis se maksullinen ) sisältää Word, Excel, Powerpoint, Assecc ja Outlook ohjelman.
      Näillä kun on vielä se hieno ominaisuus että uudemmalla versiolla tehtyä tiedostoa ei saa vanhemmalla versiolla auki.

      Kun itse epäilit että syy on Vistassa, ( saattaa ollakin, täysi susi se on ), mutta ei jollain lisäsovelluksella tehty tiedosto niinkään ole riippuvainen käyttöjärjestelmästä. Vaan juuri sen kyseisen sovellusohjelman versioeroista.

      Itse joudun työni puolesta tekemään yrityksille tarjouksia, ohjeita ym, todella paljon.
      Word ja Excel on noissa käyttämiäni ohjelmia.
      Minulla on Officesta 97 versio, siis jo yli 10 vuotta vanha ja se on kaikkein paras.
      Uusimmissa ei ole mitään sellaista ominaisuutta mitä tarvitsen.
      Nämä lähettämäni tiedostot saa kuka tahansa auki, jolla jokukin Office versio on.
      Mutta ajattele tilannetta jossa minä olen se opastaja ja "myyjä", pitäisi siis palvella asiakasta.
      Lähettäisinkin uudella versiolla tehtyjä asiakirjoja ja vastaanottajan koneeseen tulee teksti: et saa tätä auki, kun sinulla on liian vanha versio ohjelmasta.
      Se olisi suurin moka mitä voi tehdä.

    • Veikkailisin, että kyse on Microsoft Office 2007 uusista tiedostomuodoista, jotka eivät aukea vanhemmalla kalustolla. Vista ei sinänsä liene syynä, vaan olisko niin, että Office 2007 ei pyöri kuin Vistalla tms?

      Microsoftilla varmaan monia hyviä syitä vaihtaa tiedostoformaattiaan, mutta jos minä olisin päättävässä asemassa olevana (kuvitellaan näin) tehnyt noin, niin syynä olisi se, että haluan pakkomyydä uuden version tekemällä sen oletusasetuksilla epäyhteensopivaksi kaikkiin muihin ohjelmiin. Tämä voi tehdä, jos on ylivoimainen markkinajohtaja. Vähintään muutama % käyttäjistä jättää oletukset päälle (luultavasti yli 50%). Tällöin sähköpostissa lähetetty liitetiedosto toimii samalla "suosituksena päivittää jälleen kerran Microsoftin ohjelmia". Vähän kuin virusta levittäisi.

      Tässä aika kattava mahdollisuus toimenpiteisiin siinä tilanteessa, ettei ole käytössä Microsoftin uusinta Office-versiota:
      http://wiki.services.openoffice.org/wiki/Documentation/FAQ/General/OpeningMSO2007Files
      Useimmat ehdotetuista vaihtoehdoista vaatinevat OpenOfficen asentamisen (ilmaiseksi kuitenkin!) mutta on siellä muitakin vaihtoehtoja. Pelkko OpenOffice 2.4 ei kuitenkaan riitä. Syksyllä pitäisi tulla versio 3.0 (jota lienee jo saatavissa betana in english?) joka ratkaisee tämän ongelman. Kun Microsoftin päivitystahti vaikuttaa hitaammalta kuin Oo:n, tuo korjaus riittänee joksikin aikaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe