Elikkä nyt olen tässä jos pidemmän aikaa mietiskellyt, että josko sitä johonkin tuonne rapakon toiselle puolen lähtisi vuodeksi. Onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia tuolla olosta? Vähän toisaalta hirvittää ajatus lähtee vuodeks kauas pois frendeistä ja muista. Ja sitten vielä että onko teillä miten paljon rahaa tuolla oleskelussa mennyt... Ja kertokaahan sitä asumisesta/olemisesta siellä muutenkin, itsellä ois tarkotus samassa harrastaa urheilua aktiivisesti siellä, mutta sen varmaan saa haudata:(
High school year
5
683
Vastaukset
- nipnip
Meneppä nettisivulle www.demi.fi sieltä keskustelu -> koulu -> vaihtarikeskustelu
Keskustelussa mukana paljon entisiä, nykyisiä ja tulevia vaihtareita! Itse olen lähdössä syyskuun alussa Saksaan vaihtariksi, tuota keskustelua olen seurannut ja ollut siinä mukana jo pari vuotta ja olen saanut sieltä tosi paljon tietoa vaihtarivuodesta! Suosittelen sinullekin - Tytto87
vaihatrina USA:ssa,oregonissa,
oon ollu taalla kuukauden ja taa
on oikeesti ollu 100 kertaa hirveempaa kun edes
osasin kuvitella! Mulla ei oo ollu kotiikavaa
mut se etta taalla on yksin..taysin yksin!
Ennenku tutstuu porukoihin...on mulla jo kamuja...mut ei sellasia kun suomessa!
Taa on ollu elemani pelottavinta aikaa!
Mut uskon et taa on hieno kokoemus...
suosittelen...kunhan mietit ainakin 100 kertaa ennekuin paatat!!!! - Tytto87
siis mulla meni itse vuoteen 5600 euoa ja sit kaikki viisumi maksut sun muut kaytto rahat paalle niin mennee koko vuodenaikana 10 000 euroa...se on paljon rahaa!=)
Sun ei tosiaan tarvitse haudata urheilu suunnitelmia! Taalta kylla loytyy sulle urheiluperhe jos niin haluat! Ma lahdin EF:n kautta ja on ollu tosi hyvaa palvelua! Ja EF:n
valmennusleiri joka kesti kaks viikkoa ja se pidettin New Yorkin lahella oli tosi hyva alotus talle vuodelle! Loysin sielta jopa rakkaani...
nyt asustellaan vierekkaisissa taloissa ja on kuule ihanaa...mut silti on yksinaista!!! ei ainottakaan suomalaista tuittua koko osavaltiossa...itseasiassa ensimmainen suomalainen jonka tunnen taalla on toisella puolella USA Alabamassa...mieti tarkkaan!!! - kiwi
ite olen talla hetkella uudessa-seelannissa ja olen ollu jo taalla kohta 8kk ja en kadu yhtaan mitaan.I'm living my dream. Olen taalla AFs:n kautta ja vaikka vaihtarivuosi on kallista niin AFs antaa niin paljon takas, ne jarjestaa kaikenlaisia matkoja jne.. Sinuna tulisin toisella puolella maailmaa,mutta se johtuu kai siita kun ite olen taalla ja en edes halua menna kotiin 3kk paasta. Mutta sinuna menisin jonnekin vaihtariksi koska tama on kokemus jonka voi elaa vain kerran ja nuorena!=)
Ja taalla voi tehda niin paljon urheilua jo koulujen kautta etta sulla ei tulisi olemaan tylsaa. Ite teen paljon taideaineita ja nauti joka minutista koulu on taalla tosi tosi tosi helppoa. - =o)
Urheilun aktiivinen harrastaminen ei tule olemaan ongelma. Joka ikisessä High Schoolista löytyy jos jonkinnäköistä urheilua. Harjoitukset (tai pelejä toisia kouluja vastaan) n. 5 kertaa viikossa 2h kerralla.
Ainoa ongelma on, että isoissa kouluissa voi olla try-outit, jolloin pitää olla jo hyvä jotta pääsee mukaan joukkueeseen. Mutta jos sinä jo harrastat urheilua kovasti niin varmasti tuosta ei muodostu ongelmaa, ei ne nyt niin hankalia ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h473143- 342855
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062751Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv392476Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511945Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151589- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801231
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070