cavan ulkoilu

marika99

Käytän reilu puolivuotiasta cavaa pihalla n. 4-5 krt päivässä, yksi pidempi lenkki ja muut sellaisia 10min ulkoiluja. Onko liian vähän?
Onko normaalia cavalle että lenkillä ollessaan on hyvin kiinnostunut kaikesta, hyppii aina kohti kun tulee ihmisiä tai koira. Muutenkin on aloittanut tuollaisen hyppimisen omiin käsiini lenkillä, aika rasittavaa kun ei pääse eteenpäin. Mikähän olisi hyvä keino lopettaa hyppiminen? olen koittanut sanoa kerran tiukasti ei, pysähtyminen, ei huomiota kun pomppii ja kun lopettaa, kehua ja jatkaa matkaa. mutta pomppiminen jatkuu heti kun matka jatkuu..

Kiitos asiallisista vastauksista!

2

548

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miu

Ehkä ei vielä kannattaisi kovin pitkiä lenkkiä tehdä,ettei nivelet rasitu, kun pentu on vielä noinkin nuori. Cavalier on mitään pelkäämätön ja sosiaalinen koira, ja kaikesta innostuminen on tyypillistä. Vaikka kyllä pentu varmasti rauhoittuu hieman iän myötä. Mutta on ihan normaalia että innostuu. Laske pentu pannasta aina alas ja palkitse kun rauhoittuu.

• yksi vinkki

Uusimmassa Cavalier-lehdessä on artikkeli muun muassa tästä lenkkeilystä. Kuten edellinen kommentoija vastasi, ei liian pitkiä lenkkejä kannata vielä tehdä.

Koiran koulutus vaatii kärsivällisyyttä ja joidenkin koirien kohdalla satoja toistoja ennen kuin opetettava asia menee "jakeluun" (mikäli menee koskaan).

Kokeile: aina kun koira hyppää käsiäsi vasten nosta polvesi esteeksi ja sano tiukasti aivan normaalilla äänellä ei, muista että et huuda, tai käännä koiralle selkäsi ja sano ei.

Osaa cava olla jääräpäinenkin. Siitä on itselläni aivan omakohtaista kokemusta. Yksi cavoistani ei ole vieläkään oppinut seuraa käskyä (6-v.), eikä opikaan, kun taas kaksi muuta oppivat seuraa, paikka ym.muut käskyt helposti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      82
      4757
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      184
      2073
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1772
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      174
      1390
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1261
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1086
    7. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      16
      1047
    8. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      983
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      300
      967
    10. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      966
    Aihe