akun ampeerimäärä

moottoreilija

Minkälainen akku pitäisi olla
honda cbr 600f - 88
12v mutta montako ampeeria?

8

1969

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • D.E.Auville

      Otapa yhteyttää -suoraan taikka netin kautta- asiantuntevaan akkukauppaan.

      Ampeereja (=kapasiteettia eli ''voimaa'') akussa saa olla vaikka kuinka paljon, homma toki toimii, mutta voi olla , ettei laturi saa liian suuren ampeerimäärän akkua koskaan täyetten, ja lopulta se lopahtaa.

      Esimerkin vuoksi; Autoon voidaan ottaa ampeerimäärältään suuri akku esim. jatkuvia kylmäkäynnistyksiä varten taikka jos käytössä on paljon virtaa syöviä laitteita. Tällöin on kuitenkin huolehdittava, että laturissa on tarpeeksi ytyä akun lataamiseen.

      Kesäkäytössä oleva m-pyörä lähtee kyllä käyntiin vähän vähemmilläkin ampeereilla. Jos on kunnossa. Ehkä enemmänkin kannattaa kiinnittää huomiota akun laatuun, ettei tulisi sorruttua halpaan kinuskikamppeeseen.

      • moottoreilija

        niin mutta paljonko tuo enempi tai vähempi on.
        ostin vahingossa vain 6ah akun. taisi tulla vähän pieni.


      • Mulla on ollut

        kiinassa tehty geeliakku Möhkö-Kawassa jo puolenkymmentä vuotta ilman minkäänlaisia ongelmia. Sitä ennen perinteinen akku kypsyi kahdessa kesässä ja muutenkin piti säännöllisesti katsoa nesteen määrä jota kyllä kului melkoisesti. Geeliakulle ei ole tehty koko aikana yhtään mitään paitsi onhan se talvet kytkettynä viisaaseen laturiin. Voi niissä tietysti laatueroja olla mutta otin riskin kun maksoi uutena Ebay:ssä alle 50,-.


    • YTX9-BS

      Täältä manuaalit:
      http://www.brandt.fi/honda/mp/ohjekirjat.php?l=class&a=3

      Ainakin -89 -manuaalissa speksataan 8Ah akku. Akku on huoltovapaa ja tyyppi YTX9-BS (YUASA), mikä on Hondassa hyvin tavallinen koko (Googlattu tieto). Siihen löytyy vastaavia geeliakkuja tai huoltovapaita nesteakkuja vaikka Biltemasta, kalleimmillaankin noin puoleen hintaan verrattuna tuohon Yuasaan.

      Jos akku on liian pieni, sillä jää starttiyritysten lukumäärä pieneksi ja kylmässä sisäisen vastuksen takia voi mp jopa jäädä käynnistymättä, jos ei pyörä ole ihan tiptop-kunnossa. Yuasan akut on kieltämättä laadultaan parhaita.

      • ParempiVaihtoehtomgm

        YUASA kesti itellä 2vuotta,MGM 2 vuotta.
        MGM =52e stormilla
        YUASA =74.50 McScatterilla


      • Pk tampere
        ParempiVaihtoehtomgm kirjoitti:

        YUASA kesti itellä 2vuotta,MGM 2 vuotta.
        MGM =52e stormilla
        YUASA =74.50 McScatterilla

        Minulla yuasa 6v. mgm ostin viime kesäkuussa, takuuseen toinen toinen heinäkuussa ja nyt maanantaina akku kaupoille, EI tule seuraava olemaan mm!!!


    • Oikea koko on 9Ah

    • Mopomies

      Yuasa akku kestänyt motskarissa 3 kesää. Aiemmion ostin kaikenmaailman merkkeihin värkättyjä akkuja jotka lahosivat ennen pitkää. Yuasa on paras!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      68
      1354
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      54
      1042
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      52
      889
    4. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      97
      828
    5. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      84
      784
    6. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      780
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      690
    8. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      32
      690
    9. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      56
      673
    10. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      645
    Aihe