Mihin pakata hajuvesipullo?

Lontooseen

En oo lentäny sen jälkeen, ku nämä uudet turvamääräykset on tullu voimaan ja mietin, että onko lasinen hajuvesipullo nykyisin kiellettyjen listalla käsimatkatavaroissa? Jos se pitää laittaa ruumaan, niin eikös se voi hajota..
Entä onko tietoa saako matkalaukun lukita, jos matkustaa englantiin? Oon jostain kuullu, että joillaki (lähinnä amerikkaan suuntautuvilla) lennoilla on kiellettyä lukita matkalaukku..

11

2491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paitsi

      taxfreestä ostetut menevät ruumaan.

      Mulla on AINA matkalaukut lukittuna, Jenkkilästä en osaa sanoa mikä käytäntö niillä on. Ei kuulu mun matkailukartalle ollenkaan.

      • takuu juttu

        säännöt ne on jenkeissä myös. Alle 100 ml hajuvesi käsiavaroihin ja isommat matkalaukkuun. Ostokset menee tai on valmiinna jo omalla penkillä.


    • Tuoksua mukana

      Kyllä alle 100 ml hajuvesipullon voi laittaa samaan litran pussiin, mihin muutkin käsimatkatavaroissa kuljetettavat nesteet pannaan. Ei ole ainakaan ikinä otettu pois.

      • ...--...

        ...Pullon pitää olla täysi ja avaamaton, muuten ei saa ottaa mukaan.


      • tarkemmin
        ...--... kirjoitti:

        ...Pullon pitää olla täysi ja avaamaton, muuten ei saa ottaa mukaan.

        Mistä tämä tieto on peräisin? Minä olen kyllä kuljettanut avattua ja vajaata pientä hajuvesipulloa käsipakaasissa muiden nesteiden kanssa, viimeksi viikko sitten.


      • ...--...
        tarkemmin kirjoitti:

        Mistä tämä tieto on peräisin? Minä olen kyllä kuljettanut avattua ja vajaata pientä hajuvesipulloa käsipakaasissa muiden nesteiden kanssa, viimeksi viikko sitten.

        ...Britanniaan ja Hollantiin ei saa tuoda käsimatkatavaroissa avattuja nesteitä, tai ne takavarikoidaan. Tiedän tämän koska matkustan näissä maissa parikymmentä kertaa vuodessa.


      • Lontooseen
        ...--... kirjoitti:

        ...Britanniaan ja Hollantiin ei saa tuoda käsimatkatavaroissa avattuja nesteitä, tai ne takavarikoidaan. Tiedän tämän koska matkustan näissä maissa parikymmentä kertaa vuodessa.

        Tuo oli uutta mulle. Pitääkö todella paikkansa, että kaikki purkit ja purnukat pitää olla avaamattomia? Eli jos ottaa esim. meikkipussukan käsimatkatavaroihin, niin mascara, meikkivoide yms. pitää olla käyttämättömiä? Tarkastaako joku sen, että onko ne avattu? Kyllä on nykypäivän lentäminen tehty hankalaksi jos näin on.


      • possuttaa muita
        ...--... kirjoitti:

        ...Britanniaan ja Hollantiin ei saa tuoda käsimatkatavaroissa avattuja nesteitä, tai ne takavarikoidaan. Tiedän tämän koska matkustan näissä maissa parikymmentä kertaa vuodessa.

        Hollantiin saa viedä avattuja nestepakkauksia siinä sallitussa muovipussissa sallitun kokoisina niin monta kuin siihen pussiin mahtuu. Kukaan ei ainakaan tarkastanut mun hammastahnatuubista oliko siellä vielä sinetti suulla. Eikä niillä ole siellä todellakaan aikaa niitä availla.


      • ,,,,,,
        Lontooseen kirjoitti:

        Tuo oli uutta mulle. Pitääkö todella paikkansa, että kaikki purkit ja purnukat pitää olla avaamattomia? Eli jos ottaa esim. meikkipussukan käsimatkatavaroihin, niin mascara, meikkivoide yms. pitää olla käyttämättömiä? Tarkastaako joku sen, että onko ne avattu? Kyllä on nykypäivän lentäminen tehty hankalaksi jos näin on.

        Toi yksi nyt vaan yrittää älyttää.
        Siellä tarkistetaan vain että nestepakkaukset ovat tarpeeksi pieniä ja se minigrippi- tai muu pussi on just oikean kokoinen. Muu ei niitä kiinnosta. Nosta se pussi näkyville repusta/laukusta, etteivät joudu odottamaan kun auot vetoketjuja ja etsit sitä repun pohjalta.


      • hate
        possuttaa muita kirjoitti:

        Hollantiin saa viedä avattuja nestepakkauksia siinä sallitussa muovipussissa sallitun kokoisina niin monta kuin siihen pussiin mahtuu. Kukaan ei ainakaan tarkastanut mun hammastahnatuubista oliko siellä vielä sinetti suulla. Eikä niillä ole siellä todellakaan aikaa niitä availla.

        se teille täältä selviää http://www.ilmailuhallinto.fi/Nesteiden_kuljetus


    • pikkupullo

      Lontoosta ei vissiin saa hajuvettä vaan sekin pitää laahata täältä. Heikkoa on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      422
      1816
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      185
      1461
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      108
      1402
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      144
      1341
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      970
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      956
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      913
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe