Minulla on puutalossani varaava sähkölämmitys, eli sähkövastukset lämmittävät lämminvesivaraajaa (koko noin 2 m3) yösähköllä. Mietin tässä, että kumpi olisi edullisempi tapa lämmittää (sähkönkulutuksen kannalta):
A) pitää varaajan lämmitys koko ajan päällä eli varaaja lämpenee joka yö, kunnes termostaatti katkaisee lämmityksen täyden lämpötilan saavutettuaan.
B) Laittaa varaajan lämmitystä päälle vasta silloin, kun varaajan lämmöt alkavat olla melko matalat ja lämmittää varaaja yhtenä yönä täyteen lämpöön ja taas kytkeä lämmitys pois jne.
Laittakaa mietteitä, teoria- tai kokemustietoa.
Lämmitys + sähkönkulutus.
3
1615
Vastaukset
- asdasdadssda
lämmittää sitä varaajaa joka yö ja säätää sen varaajan kattolämpö (= lämpö, johon asti lämmitetään) niin alas kuin mahdollista (lämmön yhä riittäessä). Näin lämpötilaero lämpimän veden ja ympäröivän tilan välillä on aika pienin mahdollinen.
- kannata
Nuo varaajajutut eivät ole enää tätä päivää. Yösähkö on n.päiväsähkön hintainen. Sinuna lämmittäisin aina tarvittaessa ja alkaisin miettimään lämmitysmuodon muuttamista esim.maalämpöön.
Eroa ei tosiaankaan ole kuin jotain 0,6 snt/ kWh, yö- ja päiväsähkön välillä. Oikeassa olet, ettei tuolla varaajalla kikkailulla taida pystyä säästämään, pitää katsoa muitakin lämmitystapoja.
Talossani on kiertovesi-lämmitys, joka ottaa vetensä varaajasta. Eli talvella on pakko lämmittää varaajaa, jotta saa talon lämpimäksi. Kesällä varaajaa tarvitsee lämmittää kerran tai kaksi kuukaudessa, riippuen vedenkäytöstä.
Olen lämmittänyt kerralla varaajan täyteen lämpöön ja sitten katkaissut lämmityksen. Kun varaaja on jäähtynyt, niin sitten taas olen lämmittänyt sen täyteen..riittää aika kauan käytössäni, kun se on 2 m3 kokoinen varaaja.
Olen harkinnut puulämmitystä, kun tuota metsää vähän löytyy..puulämmitys kytkettäisiin sitten varaajaan. Takka löytyy jo, sillä saa lämmitettyä leutoina päivinä mainiosti, ei tarvitse kiertovettä välttämättä käyttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003555147- 162286
- 1942129
- 1071506
- 811427
- 741012
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu571007IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2969Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.123883Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59786