kosinta

tapoja

Hei! Kertokaa millälailla teitä kosittiin?
Mitä itse piditte kosinnasta?

8

3424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli niin

      että poikaystävän kanssa "poikettiin" samaan paikkaan, jossa sovittiin seurustelusta, hän sitten kysyi siellä. Oltiin tosin puhuttu kihloista jo paljon, joten se ei sinällään tullut yllätyksenä mutta hauskaa oli silti ja on edelleen:D

    • dsftgjil

      laivalla..ei todellakaan ollut mikään "känniläisen päähänpistos" siippani oli hankkinut sormukset valmiiksi, ja lopulta rohkeni polvistua perinteisesti eteeni..lupakin oli isukilta kysytty..eli perinteitä kunnioittaen.. Itse arvostin tuota perinteisyyttä, sillä kosinta on kuitenkin lupaus avioliitosta.. sormusten kanssa kosintakin oli erittäin arvostettavaa..sillä silloin se ei anakaan voi tuntua siltä, että toinen koputtelisi kepillä jäätä..tai että olisi tosiaankin hetkellinen mielenhäiriö.. voiko rakkauttaan paremmin näyttää? aikaa on käytetty sormusten hankintaan ja sen koon mietintään..ja rahatkin on jo laitettu likoon.. ei toimi kaikilla eikä kaikkiin..meillä tämä sujui luonnollisen ihanasti :)

    • kylläkin

      sellaisen neuvon, että älä hanki sormusta valmiiksi ainakaan, ellet pysty lainaamaan tyttöystävän sormusta malliksi tai jtn. ja silloinkin...sormet on eri kokoisia. Ei kovin kiva yllätys, jos sormus vääränkokoinen tai varsinkin, jos malli on vääränlainen. Eli jotenkin romanttisempaa on tarjoutua ostamaan toiselle ihan sellainen sormus, mistä hän pitää:)

      • perinneihminen

        Kaikista perinteisin kihlasormus on yksinkertainen rinkula ja vihkisormuksen morsian valitsee itse niistä prameammista malleista, joten sikäli ei ole niin suuri riski ostaa sormuksia valmiiksi... Toki kannattaa ottaa mitat, jos se suinkin vain on mahdollista.

        Minua mies kosi kotona ihan arkisissa ympyröissä, mutta se oli silti mitä romanttisinta, koska en osannut odottaa kosintaa vielä tuossa vaiheessa ja oli ihanaa kun mies sanoi, ettei malttanut odottaa pidempään:) Sormuskaupoille menimme heti seuraavana päivänä.

        Miten muuten on, jos kosija ostaa sormukset valmiiksi, kaiverruttaako hän ne myös etukäteen? Se vasta olisikin riski, mutta toisaalta jos sormukset joka tapauksessa joutuu palauttamaan liikkeeseen kaiverrusta varten, niin onko sitten paljoa mieltä ostaa niitä valmiiksi?


      • Kinderillä!

        (ei hernenenäisille:) Kosia voi vaikka tuohisormuksella tai kinderin muovinpalasella, ja pyytää seuraavana päivänä morsmaikku kauppaan. Myös joku muu koru, kirje tms. konkreetinen muisto juuri tuosta hetkestä on romantikkojen mieleen.


    • Satuliekka

      Mies vei minut veneellä mökillämme ollessa jonkin matkan päähän keräämään omenapuun kukkia. Kun oli kerännyt minulle kimpun syliin, hän polvistui ja pyysi vaimokseen. Oli vielä tehnyt itse puusormuksen muistoksi kosinnasta. Olin onnesta soikeana ja vielä kun omenapuu on lempikukkani. Häissämme, joita nyt tanssitaan parin kuukauden päästä, on teemana omepapuun kukat ;)

    • Mimmu

      Mieheni vei minut silmät sidottuina kotikaupunkiimme hotellin sviittiin,jossa hän polvistui eteenki sadan kynttilän loisteessa ja pyysi vaimokseen. Sormuskin oli juuri oikean kokoinen - oli mitannut sormeni nukkuessani :)

    • Maailmankansalainen

      Päivä ennen karkauspäivää... 28.2.2008. Ensin käytiin syömässä seisovassa pöydässä. Sitten mies istutti mut sohvalle, tuli vierelle laulaen "Romanssia" ja kysyin sen jälkeen, lähtisinkö elämänpituiselle seikkailumatkalle hänen kanssaan..

      Tiesin päivän etukäteen, mutten tapaa, ja kyllä oli ihanaa.... Häät on heinäkuun lopulla!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1194
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      52
      716
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      588
    Aihe