Elviksestä vuonna 1977

.....................

Minkä ihmeen takia väitetään Elviksen olleen surkea vuonna -77? Olen jo vuosia ihmetellyt tätä väitettä. Youtubesta löytyi näköjään nämä leikkeet 19, 21 ja 26 kesäkuuta 1977.

Hurt:
http://youtube.com/watch?v=VQpZU2xWXlc

My Way:
http://youtube.com/watch?v=fb6UpLmiS1c

Unchained Melody:
http://youtube.com/watch?v=W9zyxOv49r8

Älkää välittäkö jos jätkälle on kertynyt useampi kilo. Hirveätä jeesustelua ihmisiltä Elviksen painon noususta. Suomessa 90% yli 40 vuotiaista on läskejä. Ei se niin harvinaista ole. Älkääkä uskoko kirjoja taikka elokuvia, jotka perustuvat katkeran/petollisen ex-akan tai ex-henkivartijan juttuhin. Lukekaan ennemmin englanninkielisiä kirjoja Elviksestä, joiden valikoimassa voi olla vaikka vähäsen enemmän puolueetonta tietoa. Monet suomennetut kirjat ovat juuri näitä "skandaalikirjoja".

Älkää jatkako enää Elvis Vs. MJ juttuja. Molemmat ovat historian suurimpia musiikin vaikuttajia, joita molempia varjostaa skandaalit, rahastus ja paskapuhe.

15

604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......................

      Kyllähän elvis vuonna 77 oli paikotellen rajussakin pilleri kunnossa,mutta vuoden 70 polk salad anniestä ei voi kuitenkaan puhua..............

      • Elviksen...

        lauluääni säilyi ja jopa parani loppua kohden, mutta kun muistelee vielä neljän vuoden takaista "Alohaa", niin kyllä pudotus on ollut kova...


      • Alohassa
        Elviksen... kirjoitti:

        lauluääni säilyi ja jopa parani loppua kohden, mutta kun muistelee vielä neljän vuoden takaista "Alohaa", niin kyllä pudotus on ollut kova...

        ääni ei huonoimillaan. 69-70 ja 77 ääni oli aivan eri luokkaa. Tämä on sit vaan mun mielipide.


      • tarkoitin...
        Alohassa kirjoitti:

        ääni ei huonoimillaan. 69-70 ja 77 ääni oli aivan eri luokkaa. Tämä on sit vaan mun mielipide.

        Elviksen yleistä kuntoa Alohassa. Elvis oli tuolloin uransa huipulla monella tapaa. Siitä 4 vuotta eteenpäin, niin ei voisi edes uskoa samaksi ihmiseksi...


      • Selvis
        tarkoitin... kirjoitti:

        Elviksen yleistä kuntoa Alohassa. Elvis oli tuolloin uransa huipulla monella tapaa. Siitä 4 vuotta eteenpäin, niin ei voisi edes uskoa samaksi ihmiseksi...

        Olet oikeassa. Jokainen näkee, että Elvis oli Alohassa vetreässä kunnossa. Maailmanlaajuinen televisiointi oli hänelle sellainen haaste, että hän vähensi pillereiden syömistä huomattavasti ja piti kilot kurissa tuota konserttia varten.

        Valitettavasti hän oli kuitenkin jo aamuyöllä konsertin jälkeen huoneessaan täydessä pilleritokkurassa. Elviksellä olisi pitänyt olla kaiken aikaa uusia entistä suurempia haasteita. Valitettavasti se ei ollut käytännössä mahdollista.


      • niin...
        Selvis kirjoitti:

        Olet oikeassa. Jokainen näkee, että Elvis oli Alohassa vetreässä kunnossa. Maailmanlaajuinen televisiointi oli hänelle sellainen haaste, että hän vähensi pillereiden syömistä huomattavasti ja piti kilot kurissa tuota konserttia varten.

        Valitettavasti hän oli kuitenkin jo aamuyöllä konsertin jälkeen huoneessaan täydessä pilleritokkurassa. Elviksellä olisi pitänyt olla kaiken aikaa uusia entistä suurempia haasteita. Valitettavasti se ei ollut käytännössä mahdollista.

        Sopiva haaste Elvikselle olisi ollut Euroopan/Aasian/Australian kiertueet. Elvistähän kosiskeltiin ulkomaille Alohan jälkeen, mutta Eversti Parker ei tähän suostunut.

        Se olisi voinut olla Elviksen pelastus ainakin, joksikin aikaa. Heti Alohan jälkeen Elvis lähti Las Vegasiin vetämään loputtomilta tuntuneita yökerho esiintymisiä tai Yhdysvaltojen kierrtueita.


      • pablo83
        niin... kirjoitti:

        Sopiva haaste Elvikselle olisi ollut Euroopan/Aasian/Australian kiertueet. Elvistähän kosiskeltiin ulkomaille Alohan jälkeen, mutta Eversti Parker ei tähän suostunut.

        Se olisi voinut olla Elviksen pelastus ainakin, joksikin aikaa. Heti Alohan jälkeen Elvis lähti Las Vegasiin vetämään loputtomilta tuntuneita yökerho esiintymisiä tai Yhdysvaltojen kierrtueita.

        euroopan kiertue ois ollut juuri oikea haaste elvikselle...käsittääkseni elvis olis halunnu euroopan keikoille mutta niinkun sanoit niin
        eversti parker ei tähän suostunut...syytä en tosin tiedä.


      • Mr Goldman
        Elviksen... kirjoitti:

        lauluääni säilyi ja jopa parani loppua kohden, mutta kun muistelee vielä neljän vuoden takaista "Alohaa", niin kyllä pudotus on ollut kova...

        Kyllä jo Alohassa oli pudottu korkealta ja kovaa. Vaisua, ponnetonta ja liian varman päälle vedettyä ja vesitettyä esiintymistä. Tilaisuus näyttää maailmalle että vielä on homma hallussa ja täältä pesee mutta ei, mieluummin tuodaan esiin massojen turvallinen viihdytäjä ja väsähtänyt tähti...


      • viihdyttäjä?
        Mr Goldman kirjoitti:

        Kyllä jo Alohassa oli pudottu korkealta ja kovaa. Vaisua, ponnetonta ja liian varman päälle vedettyä ja vesitettyä esiintymistä. Tilaisuus näyttää maailmalle että vielä on homma hallussa ja täältä pesee mutta ei, mieluummin tuodaan esiin massojen turvallinen viihdytäjä ja väsähtänyt tähti...

        Massojen viihdyttäjä Elvis oli uransa alussa: vuosina 56 ja 57 hänen singlensä olivat USA:n levytilastojen ykköspaikalla noin puoli vuotta kumpanakin vuonna. Tällaiseen massojen viihdyttämiseen Elvis ei yltänyt levymyynnissä koskaan myöhemmin.


      • Mr Goldman
        viihdyttäjä? kirjoitti:

        Massojen viihdyttäjä Elvis oli uransa alussa: vuosina 56 ja 57 hänen singlensä olivat USA:n levytilastojen ykköspaikalla noin puoli vuotta kumpanakin vuonna. Tällaiseen massojen viihdyttämiseen Elvis ei yltänyt levymyynnissä koskaan myöhemmin.

        Yleisömäärät keikoilla taas 70-luvulla aivan eri lukemissa vaikka levymyynti hiipui tasaista tahtia ja hyvällä syyllä voidaan puhua massojen viihdyttäjästä molempina aikakausuna


    • on on

      aina paras

    • Mr Goldman

      Kiloilla ja turpealla olemuksella ei olekaan mitään merkitystä mutta se puhkuva, puhiseva ja mylvivä sairas esiintyjä on valovuosien päässä siitä viriilistä, energisestä ja mahtavan lava-aktin omaavasta artistista joka Elvis oli vielä jopa vuonna -71. Herkän tulkitsijan ja rajun rokkaajan ääni oli mennyt pillerikuurien myötä ja tilalla oli siirappisen paksu, tukkoinen ja volyymiltään järjetön, lähes tunnistamaton instrumentti. Kuunnelkaa (ja katsokaa) peräkkäin vaikkapa That's The Way It Is-taltiointeja ja perään noita surullisen kuuluisia CBS-tallenteita, eroa ei varmaankaan ole mahdotonta havaita?

      • romani1

        Jos vertaa vuotta 70 ja 77 on selvä ero. Se että, moni ei olisi esintynyt siinä kunnossa vaan olisi mennyt hoitoon mutta, 77 on jotain sympaattista ja siinä Elvis vetää suhteessa hyvin, verraten hänen kuntoon. Hurt meni hyvin ja How Great Thou Art meni hyvin pitkällä loppupuristuksella. Minä olen nähnyt rainakoneella Elviksen todellisen viimeisen konsertin, Ruotsissa 1981. Yksi nainen oli kuvanut salaa, melkein koko konsertin. Hän jännitti niin että, 5 minuttia alusta on ilman ääntä. Siinä Elvi oli paremmassa vedossa kun CBS:n konsertitsta. Tiedän että Early moorning rain on siitä viimeisestä konsertista ja se oli niin henkevä ja hyvä. Oletko nähnyt kuvan, missä Elvis on kuvassa Linda Tompsonin kanssa, istuen lentokoneessa (omassa) Siinä Elvis oli laiha ja hyvän näköinen. Hän pysty välillä laihduttamaan ja olla kun pantteri lavalla, niinkuin eräs suomalainen nainen sanoi, joka oli Elviksen konsertissa 1976. On monia jotka sanoo että, viellä viimevuosina, hän pystyi todella hyviin suorituksiin. Siis yksi huonompi ja yksi parempi. Jossain Hawain kuvissa hän on serkkunsa kanssa hyvin laihana v1977 että, kyllä se oli karusellia
        Terveisiä Heluna


      • Mr Goldman
        romani1 kirjoitti:

        Jos vertaa vuotta 70 ja 77 on selvä ero. Se että, moni ei olisi esintynyt siinä kunnossa vaan olisi mennyt hoitoon mutta, 77 on jotain sympaattista ja siinä Elvis vetää suhteessa hyvin, verraten hänen kuntoon. Hurt meni hyvin ja How Great Thou Art meni hyvin pitkällä loppupuristuksella. Minä olen nähnyt rainakoneella Elviksen todellisen viimeisen konsertin, Ruotsissa 1981. Yksi nainen oli kuvanut salaa, melkein koko konsertin. Hän jännitti niin että, 5 minuttia alusta on ilman ääntä. Siinä Elvi oli paremmassa vedossa kun CBS:n konsertitsta. Tiedän että Early moorning rain on siitä viimeisestä konsertista ja se oli niin henkevä ja hyvä. Oletko nähnyt kuvan, missä Elvis on kuvassa Linda Tompsonin kanssa, istuen lentokoneessa (omassa) Siinä Elvis oli laiha ja hyvän näköinen. Hän pysty välillä laihduttamaan ja olla kun pantteri lavalla, niinkuin eräs suomalainen nainen sanoi, joka oli Elviksen konsertissa 1976. On monia jotka sanoo että, viellä viimevuosina, hän pystyi todella hyviin suorituksiin. Siis yksi huonompi ja yksi parempi. Jossain Hawain kuvissa hän on serkkunsa kanssa hyvin laihana v1977 että, kyllä se oli karusellia
        Terveisiä Heluna

        "Hurt meni hyvin ja How Great Thou Art meni hyvin pitkällä loppupuristuksella."

        Tämähän on tietysti mielipidekysymys. Itse en ole koskaan lämmennyt noille huutamisversioille, tosin Hurtiin se kuuluu mutta miksi tuo(kin) kappale pitää vetää ylinopeudella läpi. How Great Thou Art sen sijaan on järjetön raiskaus kauniista ja herkästä studioversiosta, toisaalta malliesimerkki siitä miten äänen laatu korvattiin voimakkuuden lisäämisellä.

        "Minä olen nähnyt rainakoneella Elviksen todellisen viimeisen konsertin, Ruotsissa 1981. Yksi nainen oli kuvanut salaa, melkein koko konsertin."

        Itse asiassa tuo "pätkiskokoelma" on voitu kuvata ihan missä tahansa, osa kuvasta on niin epäselvää ettei kukaan pysty sanomaan milloin ja missä kamera on ollut. Todennäköisesti suurin osa materiaalista on kyllä oikealta keikalta

        "Siinä Elvi oli paremmassa vedossa kun CBS:n konsertitsta. Tiedän että Early moorning rain on siitä viimeisestä konsertista ja se oli niin henkevä ja hyvä."

        Paremmassa vedossa kyllä, ei kuitenkaan kovin ihmeellinen suoritus kuitenkaan. Aikakauteen ja Elviksen kuntoon nähden kuitenkin yli keskitason.

        "Oletko nähnyt kuvan, missä Elvis on kuvassa Linda Tompsonin kanssa, istuen lentokoneessa (omassa) Siinä Elvis oli laiha ja hyvän näköinen. Hän pysty välillä laihduttamaan ja olla kun pantteri lavalla, niinkuin eräs suomalainen nainen sanoi, joka oli Elviksen konsertissa 1976."

        No tuo pantterikuvaus on aikamoista liioittelua, toki paikan päällä on fiilis ollut varmastikin sellainen jo keikka on ollut loppuvuoden kiertueelta missä vauhti oli astetta parempaa pitkästä aikaa. En muista tuota kuvaa mutta toki Elvis hyvältäkin näytti oikeasta kulmasta ja sopivissa vaatteissa.

        "On monia jotka sanoo että, viellä viimevuosina, hän pystyi todella hyviin suorituksiin. Siis yksi huonompi ja yksi parempi. Jossain Hawain kuvissa hän on serkkunsa kanssa hyvin laihana v1977 että, kyllä se oli karusellia"

        Vaatteet vaikuttivat valtavasti. Hawaijin kuvissa on päällä rennot ja hiukan löysät verkkarit ja joissakin kuvissa t-paita. Tiukat esiintymisasut taas korostivat (turhaan) vatsan seutua ja toinen iso tekijä kiertueilla oli Elviksen kehon nestepitoisuus. Hänelle annettu kortisoni turvotti naamaa ja kehoa ja näytti siltä että paino nousu ja laski suuria määriä jopa viikon aikana. Tosiasiassa kyse oli turvotuksen määrän muutoksista.


      • romani1
        Mr Goldman kirjoitti:

        "Hurt meni hyvin ja How Great Thou Art meni hyvin pitkällä loppupuristuksella."

        Tämähän on tietysti mielipidekysymys. Itse en ole koskaan lämmennyt noille huutamisversioille, tosin Hurtiin se kuuluu mutta miksi tuo(kin) kappale pitää vetää ylinopeudella läpi. How Great Thou Art sen sijaan on järjetön raiskaus kauniista ja herkästä studioversiosta, toisaalta malliesimerkki siitä miten äänen laatu korvattiin voimakkuuden lisäämisellä.

        "Minä olen nähnyt rainakoneella Elviksen todellisen viimeisen konsertin, Ruotsissa 1981. Yksi nainen oli kuvanut salaa, melkein koko konsertin."

        Itse asiassa tuo "pätkiskokoelma" on voitu kuvata ihan missä tahansa, osa kuvasta on niin epäselvää ettei kukaan pysty sanomaan milloin ja missä kamera on ollut. Todennäköisesti suurin osa materiaalista on kyllä oikealta keikalta

        "Siinä Elvi oli paremmassa vedossa kun CBS:n konsertitsta. Tiedän että Early moorning rain on siitä viimeisestä konsertista ja se oli niin henkevä ja hyvä."

        Paremmassa vedossa kyllä, ei kuitenkaan kovin ihmeellinen suoritus kuitenkaan. Aikakauteen ja Elviksen kuntoon nähden kuitenkin yli keskitason.

        "Oletko nähnyt kuvan, missä Elvis on kuvassa Linda Tompsonin kanssa, istuen lentokoneessa (omassa) Siinä Elvis oli laiha ja hyvän näköinen. Hän pysty välillä laihduttamaan ja olla kun pantteri lavalla, niinkuin eräs suomalainen nainen sanoi, joka oli Elviksen konsertissa 1976."

        No tuo pantterikuvaus on aikamoista liioittelua, toki paikan päällä on fiilis ollut varmastikin sellainen jo keikka on ollut loppuvuoden kiertueelta missä vauhti oli astetta parempaa pitkästä aikaa. En muista tuota kuvaa mutta toki Elvis hyvältäkin näytti oikeasta kulmasta ja sopivissa vaatteissa.

        "On monia jotka sanoo että, viellä viimevuosina, hän pystyi todella hyviin suorituksiin. Siis yksi huonompi ja yksi parempi. Jossain Hawain kuvissa hän on serkkunsa kanssa hyvin laihana v1977 että, kyllä se oli karusellia"

        Vaatteet vaikuttivat valtavasti. Hawaijin kuvissa on päällä rennot ja hiukan löysät verkkarit ja joissakin kuvissa t-paita. Tiukat esiintymisasut taas korostivat (turhaan) vatsan seutua ja toinen iso tekijä kiertueilla oli Elviksen kehon nestepitoisuus. Hänelle annettu kortisoni turvotti naamaa ja kehoa ja näytti siltä että paino nousu ja laski suuria määriä jopa viikon aikana. Tosiasiassa kyse oli turvotuksen määrän muutoksista.

        En kommentoi, montaa kohtaa mutta, hän oli myös laiha välillä, jopa v 1977. En tarkoita sitä hienoa, kuvakokoelmaa maaliskuun lomasta, vaan kuvia, juuri T paita eri kuvakulmista/ eri kuvat, siinä hän on laiha. Muuten ei ollut serkku, vaan velipuoli joka oli kuvissa. Muisti heikkenee koko ajan. How great thou art ei miellestääni ollut hyvä, alkuperäisotokseta, studiossa. Siinä hän laulaa sen alhaalta mutta, joku 1972 tai Gracelandin 1974, oli hyvät. Pidän niistä eniten
        Muistatko kun oli kymmen vuotta Elviksen kuolemasta ja koko yön tuli Elvistä radiosta ja sinne sai soittaa. Jake Nyman oli toimittaja siinä oli se nainen puhelimessä, joka kertoi siitä "pantteri " konsertista. Häntä on haastatteltu, jossain lehdessä. En tunne monta, jotka kävi Elvis Konserteissa mutta, on niitä. Sellaisen kuvan saa kylläkin että, oli hyviä konserttejä, myös loppupuolella., kun kuuntelin Helsingin kavereiden käynnit konserteissa. Sanoihan Duke? Aamu TV:ssä että, 1974 oli hyvä vuosi Elvikselle. Siis tiedät bassonsoittajan, joka oli Tamperella keikalla, vähän aikaa sitten. En päässyt siihen. Olitko sinä. Me ihmiset ollaan, niin erilaisia. Meitä on paljon, jotka pitävät kuvista, viimeiseltä lomalta maaliskuussa Havaijilla. Siinä on herkkiä kuvia. Hyvä kuva Elviksestä, kun istuu auton takapenkillä, verkkari takki, aika auki. Kuvat rannalta Gingerin ja hänen siskon kanssa. Semmoisia kivoja kuvia. Se kuva missä Elvis makaa Gingerin päällä.jotenkin puolimakaa, Ginger on puoliksi tuolilla ja yläruumis lattialla. Kyllähän sinä muistat. Se toisiasia että Ekvikselle kuuluvat lääkkeet, teki turvotusta enemmän on tosiasia. Me vanhar Elviksen fanit, nähdään asiat, vähän erilaisina. Siitä pidän, kun kiinnostus Elviksen lopputuotantoon on noussut. Sitä oli artikkeli amerikkalaisessa lehdessäkin. Kuule, me ollaan varmaan tuttuja. Olisi nastaa tietää kuka olet, kun olet ollut jo mukana Ruotsin Elvisfanclubin ajoista. Minä olen Heluna stadista ja entinen valtionvirkalija. Työskennellyt koko Euroopassa ja ja Etelä-Afrikassa ja jouduin omien takija skandaaliin 2001. Nykyään teen töitä Unkarissa ja Romaniasa mutta, pääasiassa Suomessa ja Romanian kerjäläiset ovat yksi työkohteista. Pelastusarmeijassa olen ruotsalaisella puolella, sotilaana. Ennen olin päihdetyössä. Bill Burke kutsui minun poikaa Kwicksilver nimellä, kun oli Suomessa. Oletko minun tuttava, ehkä ollut yötä meillä Vantaala, mutta se siitä. Anonyyminä saa olla mutta olisi kivaa tietää.
        Terveisin Heluna Suomen kunkun puoliveli


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11201
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3123
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2974
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2177
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1938
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1734
    9. 85
      1698
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe