Voinhan softata huoletta ilman sulaketta ? Aseestani löytyy m110 virit ja 9,6v akku. Eilen säätelin piuhoja ja unohin irrottaa akun ennenkuin tökin liittimiä yhteen sulake ilmeisesti paloi siinä. Ennen palamista ase toiminut moitteetta. Eli eihän se sulake mikään must ole, vai kannattaako se kuitenkin hankkia, mistä saa ja mikä hinta ?
Ilman sulaketta
17
1713
Vastaukset
- tietoa on
tottakai kannattaa hankkia sulake meinaan sulake tulee havemmaksi kuin uusi ase
- aggressivo
Sulake on täysin pakollinen, muuten ei ase toimi.
Sulakkeen tarkoitus on estää moottoria rikkoutumasta, jos tapahtuu ylikuumeneminen.
Sulake palaa moottorin sijasta.
Älä osta sulaketta jossa on ampeereita vähemmän tai enemmän kuin akussa.
(viisaat korjatkoon)- jsf
Sulake ei todellakaan ole pakollinen. Itse asiassa ehjässä aseessa siitä on vain haittaa koska se lisää resistanssia turhaan. Itse olen poistanut jokaisesta aseestani sulakkeen ja hyvin on pelittänyt. Sulakkeeseen menevät johdot täytyy tietenkin yhdistää.
- aggressivo
jsf kirjoitti:
Sulake ei todellakaan ole pakollinen. Itse asiassa ehjässä aseessa siitä on vain haittaa koska se lisää resistanssia turhaan. Itse olen poistanut jokaisesta aseestani sulakkeen ja hyvin on pelittänyt. Sulakkeeseen menevät johdot täytyy tietenkin yhdistää.
Selvä
- m3tsAEp31kk0
Sulake suojaa aseen sähköpiiriä eli vakiolta akkua, kytkintä ja moottoria. Jos rataslaatikko jumittaa ja moottori ei pääse kääntymään palaa sulake virtapiirin heikoimpana kohtana, jos sulaketta ei ole niin voi moottori levitä yms.
Silti isoja akkuja käyttävistä viriaseista on usein poistettu sulake. Sulakkeita saa ihan elektorniikan ylesiliikkeistä.
Käytetyn sulakkeen "tehokkuus" riippuu siitä millaista akkua käytetään mutta luulen että 25A sulake riittäisi 9,6V akun kanssa. - m3tsAEp31kk0
Sulake suojaa aseen sähköpiiriä eli vakiolta akkua, kytkintä ja moottoria. Jos rataslaatikko jumittaa ja moottori ei pääse kääntymään palaa sulake virtapiirin heikoimpana kohtana, jos sulaketta ei ole niin voi moottori levitä yms.
Silti isoja akkuja käyttävistä viriaseista on usein poistettu sulake. Sulakkeita saa ihan elektorniikan ylesiliikkeistä.
Tulee varmaan toista kertaa mutta mitä siitä.
Käytetyn sulakkeen "tehokkuus" riippuu siitä millaista akkua käytetään mutta luulen että 25A sulake riittäisi 9,6V akun kanssa.
Toista kertaa.Jos ase on täysin kunnossa, niin sulaketta ei tarvitse, ellei esim laita akun liitintä väärin päin (punainen mustaan jne.) Henk. koht. mielestäni sulake on täysin hyödytön, koska esim moottori ei ihan heti kärvähdä, eli täytyy vain tajuta irroittaa akku jos ase ei toimi. Tosin tällöin akku kannattaa ottaa aina säilytyksessäkin ollessa pois.
- öröörör
Vaikka joku sanoi että sulake on pakollinen, sehän EI ole pakollinen. Eli siis 25a sulake tai ei mitään ? Vanha mikä paloi omissa sähläyksissäni oli 20a
- ilmandd
kyllä ilman sulaketta voi pelata.
- ilmanddyyrtrty
kyllä ilman sulaketta voi pelata.
- Torzii
Sen verran vaan että on noista RC himmissa huomannu että sulake on järkevä koska pienikin vesitippa voi aiheuttaa oikosulun tai jos johdot osuu runkoon (jos on metallirunko) niin ei ole hirveä investointi laittaa sulakkeeseen rahaa kun ostaa uutta moottoria.
- öööörör
Sanokaas joku nettisivu tai kauppa helsingissä mikä myy noita sulakkeita ja mikä on hinta ?
- proosofterrrr
öööörör kirjoitti:
Sanokaas joku nettisivu tai kauppa helsingissä mikä myy noita sulakkeita ja mikä on hinta ?
Ihan nemestä, huoltoasemilta/varaosaliikkeistä. Pieni lasiputkisulake, ei sen kummempaa...
proosofterrrr kirjoitti:
Ihan nemestä, huoltoasemilta/varaosaliikkeistä. Pieni lasiputkisulake, ei sen kummempaa...
Sulake lisää vastusta virrankulkuun, ja siksi on jopa suositeltavaa että se poistetaan asetta viritettäessä. Eli ennen kuin virittää kannattaa miettiä osaako asentaa osat siten että voi luottaa niiden toimivan. Jos näin on niin mitään ongelmaa ei synny.
J- örörör
yber_softaaja kirjoitti:
Sulake lisää vastusta virrankulkuun, ja siksi on jopa suositeltavaa että se poistetaan asetta viritettäessä. Eli ennen kuin virittää kannattaa miettiä osaako asentaa osat siten että voi luottaa niiden toimivan. Jos näin on niin mitään ongelmaa ei synny.
JItselläni se sulake tosiaan paloi kun räpläsin piuhoja. Ampuessa se ei todellakaan palanut. Joten jätänpä väliin.
- ruggaturra
Oma ase toimi moitteettomasti vuoden kunnes ampuu vähän ja sitten lopettaa otan akun pois ja sama juttu taas akku toimii toisessa aseessa kunnolla kaveri sanoi että ongelma on sulakkeessa onko muka näin?
- Anonyymi
Mulla on semmonen ongelma ask202 aseessa että sulake menee vähän väliä.
Tietäiskö joku mitä pitäs tehdä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1673447- 152096
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2231490Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701241- 441211
- 371121
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381063Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke1361031- 47994
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.39974