tähänkö tullaan ?

Suomi seuraa aina Ruotsin esimerkkiä hyvässä ja pahassa. Ruotsalainen kauppaketju Ica on myynyt jälleen pahentunutta lihaa. Edellisellä kerralla sormeiltiin päiväyksiä ja nyt sen myymästä lihasta löydettiin liikaa maha- ja suolistobakteereita.

Bakteerien liian suuri pitoisuus johtuu Ican laatupäällikön mukaan siitä, että eläimet ovat olleet liian likaisia teurastettaessa. Syynä siis maajussien laiminlyönnit. Millaista lienee ollut eläinten kohtelu ao. tiloilla?

Tällainen on todennäköisesti seuraus, kun kustannukset vedetään liian alas. Ruotsalaiset ovat systemaattisesti ajaneet alas maataloustukiaan, ja sama vaatimus on ollut esillä täällä Suomessakin. Halutaan seurata Ruotsin esimerkkiä. Jäljet ovat kuitenkin pelottavia, ruokaturvallisuus on kärsinyt. Kruunu ei näytäkään olevan hyvä konsultti, ja luulen, että samoin on euron laita. Vai onko euro viisaampi kuin kruunu , tuskin ?

10

612

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asia on ku sanot

      Hyvä on aina syyttää alempaa porrasta!!
      Vaikka itsessä on syy koska firmoille ei enään riitä mikään tuotto rahalle.

      Ja ihme teurastamo jos liha ja paskat on tekemisissä toistensa kanssa!

      Pikkuhiljaa paljastuu kansankodin totuus!

      • a1b2c

        oli muutama kuukausi sitten viljelijöiltä sellaisia kirjoituksia että Valiolla työntekijät saavat aikaiseksi maailman parhaasta raaka-aineesta huonompaa maitoa kuin naapurimaissa, joka tarkoittaa ihan selvästi että työntekijät pilaisivat maidon.
        Vieläkö olette tällä kannalla.


      • a1b2c kirjoitti:

        oli muutama kuukausi sitten viljelijöiltä sellaisia kirjoituksia että Valiolla työntekijät saavat aikaiseksi maailman parhaasta raaka-aineesta huonompaa maitoa kuin naapurimaissa, joka tarkoittaa ihan selvästi että työntekijät pilaisivat maidon.
        Vieläkö olette tällä kannalla.

        Suomessa tuotetaan maailman parasta ja puhtainta maitoa. Suomalaiset tuottajat voivat olla ylpeitä. Voidaan myös todeta, että maataloustuet ja tuottajille maksettu laatuporrastettu hinta toimivat.
        http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/paakirjoitukset/03/fi_FI/hieno_tulos/

        Suomalainen maito on korkealuokkaista myös jalostuksen ansiosta. Maitoon lisätty kalsium ehkäisee kansantaudiksi noussutta osteoporoosia. D-vitamiinin lisäys auttaa kalsiumin imeytymisessä. Suomalaisessa ilmastossa ei D-vitamiinin lähdettä liiemmälti esiinny, koska aurinko näyttäytyy harvakseen vuoden mittaan.
        http://www.maitojaterveys.fi/index.php?id=19

        Lue erityisesti sinä, joka luulet, että aikuinen ei tarvitse maitoa tai , että maito on bulkkituote. Tämä ei ole kepupropagandaa, eikä tukien iltalypsyä.


      • kredit
        a1b2c kirjoitti:

        oli muutama kuukausi sitten viljelijöiltä sellaisia kirjoituksia että Valiolla työntekijät saavat aikaiseksi maailman parhaasta raaka-aineesta huonompaa maitoa kuin naapurimaissa, joka tarkoittaa ihan selvästi että työntekijät pilaisivat maidon.
        Vieläkö olette tällä kannalla.

        että jos teuraseläin on "lantapanssaroitunut" (kuten teurastamon kuvilla seljennetty ohje asian ilmaisee), ei sitä teurastamo ota, vaan matkan pää on muualla.


      • järkähtämättömänlevoton
        a1b2c kirjoitti:

        oli muutama kuukausi sitten viljelijöiltä sellaisia kirjoituksia että Valiolla työntekijät saavat aikaiseksi maailman parhaasta raaka-aineesta huonompaa maitoa kuin naapurimaissa, joka tarkoittaa ihan selvästi että työntekijät pilaisivat maidon.
        Vieläkö olette tällä kannalla.

        On ne hyviä ne tuotteetkin. Ja Venäjälle menisi meidän tuottamaamme laadukasta maitoa kaupaksi.


      • KURALLE SUOMALAISMAIDOSTA
        Akkre kirjoitti:

        Suomessa tuotetaan maailman parasta ja puhtainta maitoa. Suomalaiset tuottajat voivat olla ylpeitä. Voidaan myös todeta, että maataloustuet ja tuottajille maksettu laatuporrastettu hinta toimivat.
        http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/paakirjoitukset/03/fi_FI/hieno_tulos/

        Suomalainen maito on korkealuokkaista myös jalostuksen ansiosta. Maitoon lisätty kalsium ehkäisee kansantaudiksi noussutta osteoporoosia. D-vitamiinin lisäys auttaa kalsiumin imeytymisessä. Suomalaisessa ilmastossa ei D-vitamiinin lähdettä liiemmälti esiinny, koska aurinko näyttäytyy harvakseen vuoden mittaan.
        http://www.maitojaterveys.fi/index.php?id=19

        Lue erityisesti sinä, joka luulet, että aikuinen ei tarvitse maitoa tai , että maito on bulkkituote. Tämä ei ole kepupropagandaa, eikä tukien iltalypsyä.

        Jos mainostamasi tuote on parasta,miksei maha kestä sitä.Ruotsalaiset broilerit ovat tosi laadukkaita,pienikokoisia,kiinteälihaisia,seisovat omilla jaloillaan,toisin kuin suomalaiset,jotka ylilihavina,stressaantuneina nojailevat toisiinsa,etteivät kaatuisi.Suomen broilerikasvatus täyttää kaikki eläinrääkkäyksen kriteerit.


      • vinkki ilmaiseksi!
        KURALLE SUOMALAISMAIDOSTA kirjoitti:

        Jos mainostamasi tuote on parasta,miksei maha kestä sitä.Ruotsalaiset broilerit ovat tosi laadukkaita,pienikokoisia,kiinteälihaisia,seisovat omilla jaloillaan,toisin kuin suomalaiset,jotka ylilihavina,stressaantuneina nojailevat toisiinsa,etteivät kaatuisi.Suomen broilerikasvatus täyttää kaikki eläinrääkkäyksen kriteerit.

        Osta suoraan tilalta maitoa, se auttaa. Kokeiltu on hyvää neuvoa ja se on tepsinyt. Suosittelen.


      • oioioioi
        KURALLE SUOMALAISMAIDOSTA kirjoitti:

        Jos mainostamasi tuote on parasta,miksei maha kestä sitä.Ruotsalaiset broilerit ovat tosi laadukkaita,pienikokoisia,kiinteälihaisia,seisovat omilla jaloillaan,toisin kuin suomalaiset,jotka ylilihavina,stressaantuneina nojailevat toisiinsa,etteivät kaatuisi.Suomen broilerikasvatus täyttää kaikki eläinrääkkäyksen kriteerit.

        Laktoosi-intoleranssia epäiltäessä hakeudutaan ensin omalle terveysasemalle. Muita kanavia ovat esimerkiksi kouluterveydenhuolto ja työterveyshuolto.

        http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,818,1733,1992,1980


    • on kylläkin myös

      mahassa ja suolistossa. Olisiko nauta ollutkin puhdas mutta teurastuksessa jotakin muuta tapahtunut?

      • huidotaan puolen

        metrin puukolla, se saattaa joskus lipsahtaa ja tulla mahanesteet ruhon päälle. Sama pätee koneelliseen teurastukseen. Ei noita ko bakteereja tosiaan naudan nahasta löydy, ei ulkoa eikä sisältä.

        Noh, nuo bakteerit ovat hyvinkin vaarattomia, voihan niissä joskus olla jotain vaarallista, esim salmonella ja ehec, sekä muita, mutta nekin on yleensä vain suoliston loppupäässä, eikä vainakaan lueta maha-bakteeristoon. Myös ihminen itse voi kantaa jopa vaarallista maha bakteeria, eikä edes itse sitä huomaa.

        Joten suurelta osin pilkunnussimista koko homma....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe