kyyhkyn ruokinta ja herneen hinta

remari

eli voisko joku kertoo kyyhkyn ruokkimisesta mistä olis hyötyä että sais saalista ensi syksynä ? ja paljonko maksaa herneen siemenet ? ja kuinka paljon hernettä pittää istuttaa että sitä on tarpeeks kyyhkyille ? ja voiko herneet vaan jättää pellolle että ei kerää niitä pois vai mitenkä? kertokaa =)

11

11582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • baikkkali

      ei sinun ole pakko sitä hernettä istuttaa kun ostat vaan kyyhkyille tarkotettua riistahernettä jota myydään 40 kg:n säkeissä ja kuukausi ennen kyyhky aloitusta alat ruokkimaan. vedät pellon karhilla mustalle mullalle ja siihen laitat hernekasoja, ohraa ja merisuolaa ni tulee kyyhkyä ja paljon :)

      • remari

        enpä olisi itse älynny että pystyy nuin halvalla tavalla kyhkyjä ruokkimaan. kiitoksia!


      • HerneenViljelijä

        Itääkö tuo riistaherne, jos laittaisin sitä kauran kanssa riistapelloksi...


    • hra.ampuja

      ei sun tarvii niit kasvattaa niit herneitä.ostat kaupasta kuivattuja herneitä ja liotat 1-3 tuntii ja pistät ison kiven tai ruokintalavan päälle.se tulee vaa ikävä kyllä aika kalliiks joten mä ite käytän syöttinä herne-kauranjyvä sekotusta.toimii joka päivä n.50 kyyhky ruokailemassa.kokeilehan.

      • Roussoksen Demis

        Miten olet rakentanut ja asetellut lavan?


    • SGT69

      Joo kyllä pojilla oli ihan hienot vinkit ehdottaa.
      Tosin ei kannata vuodattaa suuria kyyneleitä jos syötäntä ei onnistu. Kahtena syksynä tuotettu hyvät kyyhkykannat alueelle, mutta ennen aloitusta häipyvät. Syynä luultavammin kilometrien päässä olleet pellot joissa on ollut vehnä/herne sekoitusta rehuksi. Ei myöskään ole huono vaihtoehto tutustua viljelijöihin ja heidän kauttaan pyrkiä päästä alueille joissa viljellään em sekoitetta.

    • jaska paska

      kelpaapako alue pelto jossa on heina mutta keskellä noin 2-2 metriä

    • jiu mao

      Hieman arvellutavaa metsästystä, sama kuin tuo sorsien ruokintalautalta ampuminen, juuri sellaisten metsästäjien touhua jotka ovat laiskoja ja eivätkä muuten saa saalista ja tietty puoliautomaattihaulikko pitää olla ja kal 10/89 sillä eihan muuten kyyhkyt tipu, yksikin kyyhky kun lentää niin kolmen neljän porukka loilottaa haulikkonsa tyhjäksi..pikku-rambot metsästämässä.

    • Anonyymi

      Ruokkikaa rakkaudella, niin minä teen, haluan suojella lintuja! Iloa niistä, niiden kauneus, hellyys ja herkkyys! En syö minkään elävän lihaa, ystävieni!

      Lopettakaa muun elävän huijaaminen, hyväksikäyttö, riisto! Sepelkyyhky on hieno lintu, ainoa lintu joka kehittää kyyhkynmaitoa jolla ruokkii poikasiaan lempeästi. Linnut istuvat hellästi kylkikyljessä, rauhallinen kiltti liikuttava olento! Tapetaan niiden kumppaneita, niiden lapsia.. rikotaan elämää julman ahneesti! Miten kukaan voi tappaa !!
      Emme elä nälässä vaan yltäkylläisyydessä. Lopettakaa rikollinen elävien olentojen murhaaminen!

    • Anonyymi

      Halpamaista huijaamista! Ampuisitte toistenne päitä puskista, murhanhimoiset lahtaajat. Kun ei pääse ihmisiä ampumaan sitten pitää leikkiä viattomilla lempeillä kilteillä kauniilla pyhän hengen ja rakkauden symboleilla eli kyyhkysillä!
      Käyttää luottamusta väärin, pettää, aloitetaan lahtaaminen jo kun poikasia pesissä ja nääntyvät. Kirottu jokainen joka painaa liipaisinta ja murhaa pyhän linnun!

      Edes puluja ei saa ampua. Miksi sallitaan tämä sairas murhanhimo jonka kohteeksi sallittu viaton suloinen sepelkyyhky!

      • Anonyymi

        Lättyskii


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2042
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      165
      1582
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      153
      1521
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1338
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1270
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      275
      1105
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      129
      1019
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1012
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      993
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      52
      828
    Aihe