Vauva 3 kk kakkaa vihreää, joskus limaista kakkaa. Olen käynyt vyöhyketerapeutilla, joka sanoi, että mahdollisesti alleregiaa. Olen maidottomalla dieetillä, sillä imetän. Onko kukaan kuullut tuosta vihreästä kakasta mitään?
Vihreää kakkaa?
13
5068
Vastaukset
- viherkakkaaja
Vauvalta tulee kaikenväristä kakkaa, älä huolestu vauvasi on terve.
- Mrs. Hanky
Voi olla oire allergiasta kuten vyöhyketerapeuttisi ehdotti tai ei mistään kuten ilmoitti edellinen vastaaja...lima antaisi ymmärtää että suoli jostain on ärtynyt (tosin esim. kunnon räkätauti teettää kai vauvoilla sekin limaisia kakkoja). Meillä kävi just tuossa 3kk iässä ihan sama juttu, juuri kun vauva alkoi laittaa kaikkea suuhunsa. Neuvolasta neuvoivat antamaan niitä maitohappobakteereita (rela-tipat) joiden myötä vaiva katosi. Mutta siihen meni muutama päivä.
- Vihreää ja limaista
Meillä rotavirus teki kakan vihreäksi ja limaiseksi.
- teki vihreäksi
antibioottikuuri. Mahavaivoja. Relatipat auttaa.
- ....
teki vihreäksi kirjoitti:
antibioottikuuri. Mahavaivoja. Relatipat auttaa.
Meillä tuli kun sai toista korviketta mihin tottunut. Masuvaivaa siis ja loppui kun palattiin tuttuun merkkiin.
- miksi maidoton?
Taisi olla ihan sivuseikka, mutta kiinnitti huomioni.. Miksi ihmeessä olet maidottomalla dieetillä, kun imetät?? Nykyohjeistuksen mukaan, kun mitään ruoka-aineita ei saa eikä kannata välttää vaan varmuuden vuoksi. Enkä tosiaan tiedä yhtään äitiä joka imetyksen takia välttäisi maitotuotteita..
- +++
Mitään ei kannata välttää varmuuden vuoksi, Eli jos lapsella ei ole mitään vaivoja, niin mitään ei tulisi välttää. Mutta alkuperäinenhän epäilee maitoallergiaa.
En minäkään tiedä yhtään äitiä, joka välttäisi maitotuotteita varmuuden vuoksi, mutta useampiakin jotka välttävät niitä, koska vauva saa allergiaoireita äitinsä syömistä maitotuotteista. Itse olen muutaman kerran kokeeksi välttänyt maitotuotteita, mutta kun ei siitä ollut mitään hyötyä, palautin maidon ruokavalioon. Montaa muuta ruoka-ainetta olen välttänyt ja saanut sen ansiosta vauvani paranemaan.
Jos ei maidoton dieetti auta 2 viikossa, kannattaa maitotuotteet palauttaa ruokavalioon, ja vaikka näyttäisi että tehoaa, kannattaa silti kokeilla maidon palauttamista, jotta jos syy onkin ollut joku muu ja on poistunut maidottoman ruokavalion aikana, niin ei tule sitten turhaan välttäneeksi maitoa.
- Äiti+Tyttövauva
Meidän tytöllä alkoi vatsavaivat,eli ilmaa masussa,kahden viikon ikäisenä.Niihin hankittiin avuksi cuplaton tippoja,tällöin kakka sinapin keltaista. Heti kun lopetettiin nuo tipat niin alkoi tulla vihreää kakkaa..Neuvolassa kysyin tästä niin sanoi että ilmavaivat tekee kakasta vihreetä :) Välillä on kyllä keltaista,ja välillä taas vihreetä ja keltaista sekaisin..
- nimetön....
vihreä kakka voi tulla, esimerkiksi jos vauvalla on jotain vatsavaivoja. Monesti koliikista kärsivillä on vihertävää kakkaa. Mutta sitte vauvoilla nyt tuo kakan väri ja koostumus voivat vaihdella.
- alkupeäinen mutsi
Tietystikään en vältä maitoa huvin vuoksi. Kokeilen sitä toki taas jossain vaiheessa ja niin kauna kun en käytä maitoa, otan kalsiumisa purkista. Mukavampaahan tuota maitoa olisi juoda. Se vyöhyketerapeutti vaan sanoi, että maito on hyvin yleinen ongelmien aiheuttaja vauvoilla. En tiedä nyt sitten, mikä on aiheuttanut mitäkin, mutta ainakin ilmavaivat ovat helpottuneet, eivät toki loppuneet. En tiedä, mistä johtuu, mutta kakka on edelleen vihreää ja limaista.
- siksi että...
Siksi maidottomalla, kun vyöhyketerapeutti sanoi, että kannattaa kokeilla jonkin aikaa, on kuulemma yleinen vauvojen vatsavaivojen aiheuttaja. Oli siis ilmavaivoja ja on toki edelleenkin, mutta jolievempiä. Mutta nyt tuo vihreä kakka...
- kakka muutui
vihreäksi kun aloin antamaan tuttelia 3.5kk ikäisenä ja esikoisen kaki oli aina vihreää koska sai pelkästään korviketta. Jos muita oireita, mahakipuja tai muita ei tule, ei varmaan kantsi olla huolissaan.
- Äiti kahdelle
Meijän pojulla on aina ollut vihreää kakkaa. Ei kärsi ilmavaivoista, kasvaa hyvin, eikä ole sairastellut. Mä olen ymmärtänyt, että rintamaitoa saavan lapsen kakka voi olla melkein minkälaista vaan... Ei ole tullut mieleenkään huolestua =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi313575Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi473157Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo593037Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs532970100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es522569Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks342149Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä522109Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa601952- 451829
- 491637