Hyvin ympäripyöreä kysymys, mutta kenelläkään ideaa:
-70 rekennettu talo, savimaapohja. Noin 15 viimeisen vuoden aikana sokkeli haljennut vaakasuunnassa ja seinäänkin (sisä / ulko) tullut halkeamia. Epäilys on sokkelin alla olevan maan painuminen huonosti tehdyn sadevesienohjauksen johdosta. Halkeama on maksimissaan ehkä 2 cm leveä. Talo on täystiilinen. Salaojista ei varmuutta.
Mitä maksaa korjaus? Tiedän, että on vaikea vastata kun ei tiedä tapausta kunnolla, mutta nyt kiinnostaa ihmisten omakohtaiset kokemukset: Hinta, työn määrä, korjaantuiko ongelma?
Hinnasta ei mitään "haisua", 1000e, 10000e, 100000eur.
Sokkelin painuminen / halkeamat
4
1840
Vastaukset
- ilman paaluja
niin melko korjaamaton paikka eli maksaa yli 100 000 euroa.
- no johan on hintaa
Eikös tolla hinnalla kannata purkaa koko talon pääty, tehdä pohjat uusiksi ja rakentaa uusi pääty? Luulis tuon lähestymistavan jäävän halvemmaksi.
- pelkän päädyn
no johan on hintaa kirjoitti:
Eikös tolla hinnalla kannata purkaa koko talon pääty, tehdä pohjat uusiksi ja rakentaa uusi pääty? Luulis tuon lähestymistavan jäävän halvemmaksi.
paalutus, koko talo pitää purkaa tai tehdä paalutus jälkikäteen talon alle kuten Turussa tehdään kerrostaloille. Maksaa vaan miljoonia.
- kiinni
no johan on hintaa kirjoitti:
anturaan. Jos antura kestäisi. Kun paalutuskin on jäänyt tekemättä, niin anturakin saattaa olla alimittainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938696
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264858- 504308
- 623867
- 513246
- 503060
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.542790Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422415