Tiibetinspanieli

värit

Olen kovasti kiinnostunut Tiibetinspanieleista ja aijonkin sellaisen hankkia heti kun on suinkin mahdollista. Itse en vain oikein pidä väristä soopeli vaan rakastuin kuvaan jossa Tiibetinspanieli oli muuten valkoinen, mutta päässä ja selässä oli hieman mustaa ja vaaleanruskeaa. Haluaisinkin tietää millä "tremillä" tuota väriyhdistelmää kutsutaan jotta voin sitä sitten käyttää kun olen pentua hankkimassa. Laitan linkin jossa näkemäni kuva on, vaikka se ei taida olla oikein sopivaa. Laitan silti. :o http://www.koiramaa.fi/UserFiles/Image/tenusuuri.JPG

12

2673

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aika jänskä...

En ole mikään tipsu-ihminen (sellaisen hankkiminen oli kuitenkin joskus harkinnassa, toiseen rotuun lopulta päädyin) enkä tiibetinspanieleiden virallisista väreistä tiedä, mutta tuollaiseen väriin en tipsulla ole koskaan törmännyt. Onkohan ihan puhdasrotuinen? Siis en tiedä, mietin vain...

Ylipäänsä tiibetinspanieleita on muunkin värisiä kuin soopeleita. Mm. mustia, black & tan -värisiä, harmaita, kermanvärisiä... Että löytyy niitä muitakin kuin soopeleita.

• on..

Olen nähnyt samanlaista väritystä kennelien sivuilla, kyllä se siis taitaa puhdasrotuinen olla. (:

• kuules

mietipä nyt kuule uudestaan, ennen ku rupeet analysoimaan rotugenetiikkaa julkisesti!

• tipsu

tietääkseni se väri on nimeltään particolor. :)

• kusilumi

se on particolor.

• ko, koira, joka on kuvassa on kasvattini :)
      Koiruus on particolour, sen isä on myöskin particolour väritykseltään ja emä punasoopeli.. Ko. koiralla on täyssisko, joka myöskin particolour ja veli, joka on soopeli.

• Minäkin olen ihaillut samaa kuvaa ja toivoisin löytäväni tuollaisen tipsun itsellenikin. Onko sinulla tulossa pentuja lähitulevaisuudessa? Koiran hankinta on suunnitelmissa lähitulevaisuudessa, muutaman kuukauden sisällä, jos kaikki sujuu toiveiden mukaan.

• Neilikkaruusu kirjoitti:

Minäkin olen ihaillut samaa kuvaa ja toivoisin löytäväni tuollaisen tipsun itsellenikin. Onko sinulla tulossa pentuja lähitulevaisuudessa? Koiran hankinta on suunnitelmissa lähitulevaisuudessa, muutaman kuukauden sisällä, jos kaikki sujuu toiveiden mukaan.

On tulossa, toivottavasti. 2 narttua astuttanut. Syyskuun loppupuolella toivon mukaan syntyy. Toiseen toivottavasti tulee partista/ b&t. Mutta en voi olla satavarma kuitenkaan asiasta.

• missi-tipsu kirjoitti:

On tulossa, toivottavasti. 2 narttua astuttanut. Syyskuun loppupuolella toivon mukaan syntyy. Toiseen toivottavasti tulee partista/ b&t. Mutta en voi olla satavarma kuitenkaan asiasta.

Eipä tietenkään voi olla varma. Voinko olla sinuun yhteydessä jotenkin muuten kuin tällä yleisellä foorumilla. Minulle voisi lähettää viestin ainakin tuon Neilikkaruusu-nimimerkin kautta.

• Neilikkaruusu kirjoitti:

Eipä tietenkään voi olla varma. Voinko olla sinuun yhteydessä jotenkin muuten kuin tällä yleisellä foorumilla. Minulle voisi lähettää viestin ainakin tuon Neilikkaruusu-nimimerkin kautta.

laitettu viestiä. Toivottavasti sait?

• thv
        Neilikkaruusu kirjoitti:

Minäkin olen ihaillut samaa kuvaa ja toivoisin löytäväni tuollaisen tipsun itsellenikin. Onko sinulla tulossa pentuja lähitulevaisuudessa? Koiran hankinta on suunnitelmissa lähitulevaisuudessa, muutaman kuukauden sisällä, jos kaikki sujuu toiveiden mukaan.

hei particolor narttu vapaana jaanalla puh:0404770348 on söörmarkussa ja hyväsukuinen pentu.

• Anonyymi

Hei!:)
      Varmasti on ihanan näköisiä ne valkoiset jne. Mutta minun isovanhempien tipsu oli pentuna lähes musta, mutta aikuisena siitä tuli soopeli. Eli jos se on pentuna vaikka soopeli niin se voi muuttua aikuisena... Meillekin tulee tipsu talvella tai keväällä, tai siitä tulee minun oma. Minä haluaisin kovasti tumman tai vaalean soopelin... Mutta eihän värillä ole loppujen lopuksi mitään väliä...
      Onnea, kun saat tipsun!:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      107
      5658
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3723
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3255
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      455
      2601
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      264
      1641
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1376
    7. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      14
      1322
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1313
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1258
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      151
      1206
    Aihe