Tiibetinspanieli

värit

Olen kovasti kiinnostunut Tiibetinspanieleista ja aijonkin sellaisen hankkia heti kun on suinkin mahdollista. Itse en vain oikein pidä väristä soopeli vaan rakastuin kuvaan jossa Tiibetinspanieli oli muuten valkoinen, mutta päässä ja selässä oli hieman mustaa ja vaaleanruskeaa. Haluaisinkin tietää millä "tremillä" tuota väriyhdistelmää kutsutaan jotta voin sitä sitten käyttää kun olen pentua hankkimassa. Laitan linkin jossa näkemäni kuva on, vaikka se ei taida olla oikein sopivaa. Laitan silti. :o http://www.koiramaa.fi/UserFiles/Image/tenusuuri.JPG

12

2629

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aika jänskä...

      En ole mikään tipsu-ihminen (sellaisen hankkiminen oli kuitenkin joskus harkinnassa, toiseen rotuun lopulta päädyin) enkä tiibetinspanieleiden virallisista väreistä tiedä, mutta tuollaiseen väriin en tipsulla ole koskaan törmännyt. Onkohan ihan puhdasrotuinen? Siis en tiedä, mietin vain...

      Ylipäänsä tiibetinspanieleita on muunkin värisiä kuin soopeleita. Mm. mustia, black & tan -värisiä, harmaita, kermanvärisiä... Että löytyy niitä muitakin kuin soopeleita.

      • on..

        Olen nähnyt samanlaista väritystä kennelien sivuilla, kyllä se siis taitaa puhdasrotuinen olla. (:


      • kuules

        mietipä nyt kuule uudestaan, ennen ku rupeet analysoimaan rotugenetiikkaa julkisesti!


    • tipsu

      tietääkseni se väri on nimeltään particolor. :)

    • kusilumi

      se on particolor.

    • ko, koira, joka on kuvassa on kasvattini :)
      Koiruus on particolour, sen isä on myöskin particolour väritykseltään ja emä punasoopeli.. Ko. koiralla on täyssisko, joka myöskin particolour ja veli, joka on soopeli.

      • Minäkin olen ihaillut samaa kuvaa ja toivoisin löytäväni tuollaisen tipsun itsellenikin. Onko sinulla tulossa pentuja lähitulevaisuudessa? Koiran hankinta on suunnitelmissa lähitulevaisuudessa, muutaman kuukauden sisällä, jos kaikki sujuu toiveiden mukaan.


      • Neilikkaruusu kirjoitti:

        Minäkin olen ihaillut samaa kuvaa ja toivoisin löytäväni tuollaisen tipsun itsellenikin. Onko sinulla tulossa pentuja lähitulevaisuudessa? Koiran hankinta on suunnitelmissa lähitulevaisuudessa, muutaman kuukauden sisällä, jos kaikki sujuu toiveiden mukaan.

        On tulossa, toivottavasti. 2 narttua astuttanut. Syyskuun loppupuolella toivon mukaan syntyy. Toiseen toivottavasti tulee partista/ b&t. Mutta en voi olla satavarma kuitenkaan asiasta.


      • missi-tipsu kirjoitti:

        On tulossa, toivottavasti. 2 narttua astuttanut. Syyskuun loppupuolella toivon mukaan syntyy. Toiseen toivottavasti tulee partista/ b&t. Mutta en voi olla satavarma kuitenkaan asiasta.

        Eipä tietenkään voi olla varma. Voinko olla sinuun yhteydessä jotenkin muuten kuin tällä yleisellä foorumilla. Minulle voisi lähettää viestin ainakin tuon Neilikkaruusu-nimimerkin kautta.


      • Neilikkaruusu kirjoitti:

        Eipä tietenkään voi olla varma. Voinko olla sinuun yhteydessä jotenkin muuten kuin tällä yleisellä foorumilla. Minulle voisi lähettää viestin ainakin tuon Neilikkaruusu-nimimerkin kautta.

        laitettu viestiä. Toivottavasti sait?


      • thv
        Neilikkaruusu kirjoitti:

        Minäkin olen ihaillut samaa kuvaa ja toivoisin löytäväni tuollaisen tipsun itsellenikin. Onko sinulla tulossa pentuja lähitulevaisuudessa? Koiran hankinta on suunnitelmissa lähitulevaisuudessa, muutaman kuukauden sisällä, jos kaikki sujuu toiveiden mukaan.

        hei particolor narttu vapaana jaanalla puh:0404770348 on söörmarkussa ja hyväsukuinen pentu.


    • Anonyymi

      Hei!:)
      Varmasti on ihanan näköisiä ne valkoiset jne. Mutta minun isovanhempien tipsu oli pentuna lähes musta, mutta aikuisena siitä tuli soopeli. Eli jos se on pentuna vaikka soopeli niin se voi muuttua aikuisena... Meillekin tulee tipsu talvella tai keväällä, tai siitä tulee minun oma. Minä haluaisin kovasti tumman tai vaalean soopelin... Mutta eihän värillä ole loppujen lopuksi mitään väliä...
      Onnea, kun saat tipsun!:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe