Feliway haihdutin

??!

Terppa!

Eli minkälaisia kokemuksia feliway haihduttimesta?
Mulla nyt on ollut se pistokkeessa päälle 5viikkoa, eikä se neste sielt purkista oo hävinny mihinkään? :o ku eiks yhen purkin pitäny kestää 4-6vko?

8

1746

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sae

Ylettyyhän se ruskea sauva nesteeseen? Onko haihdutin kunnolla pistorasiassa ja pystysuorassa?

Meillä on yleensä tuossa vaiheessa enää lirut purkin pohjalla.

• "tyhmää"

eli siis nämä feliway suihkeethan on tarkoitettu että eläin eli kissa rauhoittuu eikä ota ressiä tietyistä asioista esim. matkustamisesta. näitä haihduttimia olen myös nähnyt eläinlääkäreissä sillä kyseiset käynnithän ovat eläimille yleensä ressaavia.
        No miksi kissan omassa elin ympäristössä, tutussa sellasaisessa, pitää pitää näitä "raihoitushaihduttimia". Kissako pitää huumata ollessaan kotonaankin että ei tee ilkeyttä ja elä oikeaa normaalia kissan elämää?!
        Tätä asiaa en ymmärrä sitten ollenkaan....
        Se joka kissan ja yleensäkkin eläimiä ottaa täytyy osata varautua terveellä järjellä vahinkoihin esim naarmuihin tapeteissa ja sohvissa....

• Sae
        "tyhmää" kirjoitti:

eli siis nämä feliway suihkeethan on tarkoitettu että eläin eli kissa rauhoittuu eikä ota ressiä tietyistä asioista esim. matkustamisesta. näitä haihduttimia olen myös nähnyt eläinlääkäreissä sillä kyseiset käynnithän ovat eläimille yleensä ressaavia.
        No miksi kissan omassa elin ympäristössä, tutussa sellasaisessa, pitää pitää näitä "raihoitushaihduttimia". Kissako pitää huumata ollessaan kotonaankin että ei tee ilkeyttä ja elä oikeaa normaalia kissan elämää?!
        Tätä asiaa en ymmärrä sitten ollenkaan....
        Se joka kissan ja yleensäkkin eläimiä ottaa täytyy osata varautua terveellä järjellä vahinkoihin esim naarmuihin tapeteissa ja sohvissa....

Feliway on kissan omaa naamaferomonia eli samaa ainetta, jolla se merkkaa paikkoja aina puskiessaan ja raapiessaan. Kissa erittää feromonia jatkuvasti, kuten kaikki eläimet, ihmisetkin. Jokaisessa kissakodissa on siis tätä samaa ainetta jo luonnostaan.

Joskus tulee tilanteita esimerkiksi useamman kissan kanssa, sairauksien aikana, uuteen kotiin muutettaessa tai muuten isojen ja stressaavien muutosten aikana, jolloin kissan oma feromoni ei riitä. Tällöin Feliwayn tuoma lisä auttaa lievittämään stressiä ja siten helpottaa kissan oloa. Kissa ei siis mitenkään huumaannu, moni omistaja ei edes huomaa eroa kissassa vaikka kissan olo onkin parempi.

Suihkeella on helppo kertoa kissalle, että tämä paikka on jo merkattu, kissa ei tunne tarvetta raapia Feliwaylla merkattuja paikkoja. On aivan turhaa antaa kissan raapia seiniä ja tapetteja kun sille voi luonnollisella keinolla kertoa, että se on hyödytöntä.

http://www.vetcare.fi/index.php?id=86
        Katso myös linkit sivun reunassa. :)

• ??!

kyllä se musta ihan kunnolla tos pistokkeessa on. Ruskea puikko on nesteessä ja pidän sitä systeemiä niin että se "liilamuovinen" mötti on ylöspäin.

• Sae
        ??! kirjoitti:

kyllä se musta ihan kunnolla tos pistokkeessa on. Ruskea puikko on nesteessä ja pidän sitä systeemiä niin että se "liilamuovinen" mötti on ylöspäin.

onko haihdutin lämmin? Jos on, niin ehkä neste vain haihtuu vähän hitaammin. Tai sitten se ei toimi.

• ??!
        Sae kirjoitti:

onko haihdutin lämmin? Jos on, niin ehkä neste vain haihtuu vähän hitaammin. Tai sitten se ei toimi.

Se on kyllä ihan kylmä. tai siis normaali. pistkoke kyllä toimii kun sillä aikoinaan puhelinta latasin. Pitäsköhän se sitten kenties palauttaa? mul on kuitti tallessa. vaihtaakohan ne sen sit uuteen. yliopiston apteekista ostin.

• Sae
        ??! kirjoitti:

Se on kyllä ihan kylmä. tai siis normaali. pistkoke kyllä toimii kun sillä aikoinaan puhelinta latasin. Pitäsköhän se sitten kenties palauttaa? mul on kuitti tallessa. vaihtaakohan ne sen sit uuteen. yliopiston apteekista ostin.

kysymässä apteekista. Haihduttimen pitäisi olla selvästi lämmin, kun se on pistorasiassa. Kokeile toista pistorasiaa?

• ??!
        Sae kirjoitti:

kysymässä apteekista. Haihduttimen pitäisi olla selvästi lämmin, kun se on pistorasiassa. Kokeile toista pistorasiaa?

Se lähti pelittämään.
        Vaihdoin toiseen pistorasiaan sen eilen illalla ja aamusta se oli jo lämmin/kuuma.Tarkkailen nyt että miten se tässä parinvkon aikana oikeen kuluttaa tota nestettä. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7748
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3722
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1160
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1013
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      973
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      772
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      268
      703
    Aihe