Rovaniemen koirapuisto

hullu paikka

Mihin voisin tehdä vetoomuksen siitä, että saataisiin tänne roihinkin toinen koirapuisto? täälä on ihan älyttömän paljon koiria ja yksi puisto jossa sattuu välillä ikäviä juttuja, koska koiria on kerralla sielä niin paljon. Joskus ollut viikonloppuna jopa parisenkymmentä, ja vaikka puisto onkin iso niin kaikkihan ne temuaa samassa paikassa.

Mutta koiriakin paljon pahempi ongelma on niiden omistajat. Oma urokseni on juuri murkkuiän kynnyksellä ja menin sen kanssa joku aika sitten puistoon. Koirani rakastaa sielä oloa ja oli ihan innoissaan. Puistossa oli meille ennestään tuttuja ja tuntemattomiakin. heti sisään päästyämme musta uros koira kävi koiramme kimppuun, hyppäsi selkään, nylkytti ja murisi. Koiramme alistui heti. Käskin koiran omistajaa hakemaan rakkinsa pois, kun ei tehnyt muuta kuin naureskeli vieressä. Omistaja haki koiran pois, mutta ei saanut siihen mitään tolkkua ja kohta se olikin jo uudestaan koiramme kimpussa. siinä vaiheessa mulla meni hermo ja revin piskin pois. hetken koiramme sai juosta rauhassa kunnes toinen oli taas kimpussa. mua ihmetytti suuresti koiran omistaja, hänen mielestään näytti olevan ratkiriemukasta että hänen koiransa löylyttää pienempää. aikani kiusaajakoiraa potkittuani omani päältä laitoin omani naruun ja lähdin pois. olin niin raivoissani että kädet tärisi.

sinä päivänä päätin, että mun koiraa ei enää alista kukaan. ens kerralla otan kovat otteet käyttöön, niin omistajan kuin sen toisen koirankin kanssa. pääsääntöisesti koirapuistossa on ihan mukavaa porukkaa mutta joskus oikeen huomaa että jotkut omistajat tuovat koiransa sinne vain kiusaamaan muita koiria.

mitä olette tehneet tällaisissa tilanteissa? pitääkö vaan aina lähteä pois jos koira käy kimppuun ja omistaja ei välitä? sääli kun mua ei enää kiinnosta mennä koko koirapuistoon ja mun koira niin rakastaa sitä..

9

3054

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neitoselleni

      Oltiin tuossa syksymmällä, kyseisessä puistossa. ja enää ei TODELLAKAAN käydä. Aluksi olin koirani kanssa kahdestaan, sitten tuli muutamia koiria lisää, niiden kanssa tultiin toimeen. KUNNES sinne tuli tyyppi kahden koiran kanssa, oltiin jo lähdössä pois ja laitoin neitin naruun ja hädin tuskin portista ulos päästiin niin siinä oltii jo kimpussa.. ja meijän pimulle tuli lekurikeikka tikit korvan taa.. pisti niin vihaksi ku omistaja ei uskaltanu väliin.. onneks
      sain omani pelastettua aika nopeasti.ja nyt ollaa aidattu oma tontti ja neiti saa olla irrallaan. ja naapurissa käydään leikkimässä :)

    • wewew23222

      Sanotaan nyt näin, että kaikki koirat (urokset) kyllä aloittaa alistamisen kun ikää tulee tarpeeksi. Eli periaatteessa ei tuollaiseen omistaja voi mitenkään vaikuttaa... tietysti voisi viedä koiransa pois puistoista.
      Itsekin olen kyllä huomannut, että toiset koiranomistajat (liikaa yleistämättä) ovat aika vittumaisia toisille korien omistajille. Aina ollaan nokkapystyssä ja pidetään omaa koiraa parempana kuin toisen. Koskaan ei osata ottaa rennosti asioita. Täytyy sanoa, että jos toinen koira alistaa toista niin ei se ole maailmanloppu. Oppii ainakin toinen koira olemaan kiltisti nähdessään muita koiria ja olemaan valmiiksi se alistettu osapuoli. Itse ainakin olin kiitollinen kun naapurin pentin koira ärähti omalle räksyttäjä koiralleni ja sen jälkeen ei ole koirani pahemmin räksyttänyt.

      • ei saa..

        omaa koiraansa hallintaan ja lopettamaan muiden koirien kiusaamista,tulee koiran omistajineen poistua puistosta ja tulla vasta sitten takaisin kun koira on hallinnassa.

        "Täytyy sanoa, että jos toinen koira alistaa toista niin ei se ole maailmanloppu. Oppii ainakin toinen koira olemaan kiltisti nähdessään muita koiria ja olemaan valmiiksi se alistettu osapuoli. "
        Koira ei ajattele näin. Nuorelle,epävarmalle koiralle on todella ahdistavaa jos vanhempi koira kiusaa ja alistaa kokoajan. Se ei opi olemaan kiltisti vaan alkaa aikuistuttuaan pahimmillaan hyökkimään kaikkien kimppuun tai tulee entistä aremmaksi. Myös luottamus omistajaan kärsii.

        Vähän aikaa sitten vanhempi uros kävi puistossa narttupentuni kimppuun,koska pentuni ei antanut sen astua itseään vaan ärähti. Sama uros kävi parin muunkin nartun kimppuun samasta syystä.


      • ja kunnolla jos ei saa koir...
        ei saa.. kirjoitti:

        omaa koiraansa hallintaan ja lopettamaan muiden koirien kiusaamista,tulee koiran omistajineen poistua puistosta ja tulla vasta sitten takaisin kun koira on hallinnassa.

        "Täytyy sanoa, että jos toinen koira alistaa toista niin ei se ole maailmanloppu. Oppii ainakin toinen koira olemaan kiltisti nähdessään muita koiria ja olemaan valmiiksi se alistettu osapuoli. "
        Koira ei ajattele näin. Nuorelle,epävarmalle koiralle on todella ahdistavaa jos vanhempi koira kiusaa ja alistaa kokoajan. Se ei opi olemaan kiltisti vaan alkaa aikuistuttuaan pahimmillaan hyökkimään kaikkien kimppuun tai tulee entistä aremmaksi. Myös luottamus omistajaan kärsii.

        Vähän aikaa sitten vanhempi uros kävi puistossa narttupentuni kimppuun,koska pentuni ei antanut sen astua itseään vaan ärähti. Sama uros kävi parin muunkin nartun kimppuun samasta syystä.

        yksinkertaista ja jops ei uskalla kun koira mukana niin odottaa jengin kanssa kun yksin ja ei muuta kuin monoa.


    • kaksikoissua

      Taidanpa tietääkin aloittajan mainitseman koiran.. Itse olen sitä mieltä että jos oma koira aiheuttaa ongelmia ja kiusaa muita, silloin on lähdettävä, eikä "pakottaa" toisia, muiden kanssa pärjääviä koiria lähtemään. Se on törkeää. Itse en siedä koriltani minkäänlaista toisen nylkyttämistä tai alitamista. Jos sopua ei omien koirieni taholta tule, lähdemme pois. Minusta typerälle omistajalle täytyy sanoa suoraan, eri asia sitten tajuaako...

      Nykyisin en puistoile ollenkaan toisen koiramme kanssa, koska se ei tule muiden kanssa toimeen ja siihen on ollut tyytyminen. Nuorempaa käytän puistossa muutaman kerran viikossa. Puistoilu olisi kaikille mukavampaa jos kaikki ymmärtäisivät säännöt..

    • kaksikoissua

      Niin, mieki oon muuten miettiny sitä vetoomusasiaa, sellanen pitäs tehä kaupungille. Mutta miekään en tiiä mihin se sitte osoitetaan. Siihen sais koottua varmaan melko monen omistajan nimet... :)

      • ÄRRRR!

        Tänäänkin sinne tuli koira joka välittömästi alkoi murista toisille koirille jotka yritti lähestyä, ja aikansa murisi ja kävi koirani kimppuun, oman koirani otin samantien ja päätin lähteä koko puistossa ennenkö joutuu selvittään isompaa tappelua. On todella raivostuttavaa että omistajat antavat koirien olla miten sattuun puistossa ja tosiaan vain naureskelevat sitten koiriensa "hauskalle" käyttäytymiselleen.
        On niin väärin että pitää itse lähteä pois vaikka oma koira ei tee muuta kuin joudu kohteeksi.. Niiden pitäisi lähteä jotka ovat häiriöksi ja jotka eivät tule toimeen toisten koirien kanssa.. En käsitä miksi sinne edes tulee jos tietäää että oma koira alkaa vaan rähistä siellä eikä tule toimeen...


      • koiruli,,,
        ÄRRRR! kirjoitti:

        Tänäänkin sinne tuli koira joka välittömästi alkoi murista toisille koirille jotka yritti lähestyä, ja aikansa murisi ja kävi koirani kimppuun, oman koirani otin samantien ja päätin lähteä koko puistossa ennenkö joutuu selvittään isompaa tappelua. On todella raivostuttavaa että omistajat antavat koirien olla miten sattuun puistossa ja tosiaan vain naureskelevat sitten koiriensa "hauskalle" käyttäytymiselleen.
        On niin väärin että pitää itse lähteä pois vaikka oma koira ei tee muuta kuin joudu kohteeksi.. Niiden pitäisi lähteä jotka ovat häiriöksi ja jotka eivät tule toimeen toisten koirien kanssa.. En käsitä miksi sinne edes tulee jos tietäää että oma koira alkaa vaan rähistä siellä eikä tule toimeen...

        idiotti joka tuo agressiivisen koiran puistoon, varsinkin rottweiler omistajat ja myös kaukaasianpaimenkoirien!!! Siksi opettavat puistossa rottweileria käyttäytymään oikein. Viime keväänä kaheli kiharapäinen kaukaasianpaimenkoiran omistaja kävi monta kertaa Porin koirapuistossa, se puri muita koiria monille tuli itku silmiin.


      • ei rovaniemeläinen
        koiruli,,, kirjoitti:

        idiotti joka tuo agressiivisen koiran puistoon, varsinkin rottweiler omistajat ja myös kaukaasianpaimenkoirien!!! Siksi opettavat puistossa rottweileria käyttäytymään oikein. Viime keväänä kaheli kiharapäinen kaukaasianpaimenkoiran omistaja kävi monta kertaa Porin koirapuistossa, se puri muita koiria monille tuli itku silmiin.

        tarkempaa osoitetta siihen koirapuistoon jos se vielä on pystyssä..?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      332
      2868
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2164
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1620
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      934
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe