Kalevi kuule,

kysymys sinulle

Ihan keskusteluja olen seurannut ja kotisataman katsoin, jossa myös olit, joskin silloin en vielä ollut tätä palstaa lukenut, on mieleeni tullut monta kysymystä, jotka sinulle nyt esitän.Vastaa jos haluat.Montako kertaa vuodessa itse käyt Agadirissa ja millä menet sinne, otatko aina valmiin paketin eli lennot ja hotellin? Miten tulit aikanaan menneeksi Marokkoon eli oliko se "rakkautta ensi silmäyksellä"eli paikka oli niin ihana?Itse olen Marokossa myöskin lomaillut,myös Agadirissa,yleensä suurin osa lomista menee Casablancassa, koska mieheni on sieltä kotoisin ja lapsemme viihtyvät siellä, kun on serkkuja kavereina.Ilmeisesti käyt vain talvikausina,itse olen ollut molempina,sekä Agadirissa että Casablancassa.Bussithan ovat halpoja ja tosi hyviä,kun lähtee myöhään illalla Casablancasta, on aamulla perillä Agadirissa, samoin toisinpäin.Kiva kun aina vastailet viesteihin, niitä on aina kiva lukea.Hyvää kevättä!

9

1637

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valitettavasti nyt päättyneenä kautena minulla ei ollut mahdollisuutta matkustaa Marokkoon. Olen käynyt siellä noin kaksi kertaa vuodessa.Olen käyttänyt Aurinkomatkoja eli olen mennyt syksyllä kun kausi alkaa ja sitten taas keväällä niin että olen tullut kauden päättymislennolla takaisin.Matkat ovat olleet aina pakettimatkoja. Se että menin Marokkoon ja Agadiriin oli nopea valinta. Olin varannut aikoinani matkan viikoksi Sri Lankalle ja toiseksi viikoksi Nepalin Katmanduun.Siinä kävi sitten kuitenkin niin, että tuo matkatoimisto perui matkan. Minulle tarjottiin Kanarian Saaria tai Marokkoa. Valitsin sen enempää miettimättä Agadirin. Matkan kesto oli kaksi viikkoa enkä viihtynyt lainkaan. Kaikki tökki.KUn sitten istuin paluumatkalla koneessa niin mietin mistä tämä nyt sitten johtui. Ehkä siihen vaikutti se että olin paneutunut Sri Lankaan ja Nepaliin.Tulin kuitenkin omassa mielessäni siihen tulokseen, että vika onkin minussa, ja että minun pitää antaa Kuningaskunnalle vielä uusi mahdollisuus.Niinpä varasin uuden matkan,ja sillä tiellä olen.Olin juo aikaisemmin käynyt muutamassa muussa islamilaisissa maissa, joten jonkinlainen tuntuma minulla piti olla.Nii8n että mistään "rakkaudesta ensi silmäyksellä" ei ollut kysymys.Olen oppinut paljon islamilaisesta maailmasta.Nautin kahviloissa istumisesta, ja hyvinstä pikkuleivistä siellä.Pidän marokkolaisesta ruuasta. Oum Kalthumista olin jo oppinut pitämään aikoinaan Kairossa.Olen oppinut myöskin pitämään arabipopista.Yksinkertaisesti vaan viihdyn siellä. Aurinkoa ja lämmintä sekä ystävällisiä ihmisiä.Olen myös matkustellut jossain määrin maan sisälläkin. Nyt vielä pitäisi päästä käymään Ouorzazatessa ja Zagorassakin. Insha Allaah.Niin että tälläinen on tämä minun tarinani. Hyvää kevättä myös. Kalevi

    • Olen käynyt Marokossa ja lähinna Agadirissa parisen kertaa vuodessa. Syksyllä ja keväällä. Matkustan Aurinkomatkoilla, joten se on valmis paketti.Valitettavasti en päässyt käymään lainkaan nyt päättyneellä kaudella.Mistään "rakkaudesta ensi silmäyksellä" ei ollut kysymys. Minulla oli aikoinaan tarkoitus matkustaa viikoksi Sri Lankalle ja toisekjsi viikoksi Nepalin Katmanduun. Matkatoimisto perui kuiten tuon lennon, ja minulle tarjottiin vaihtoehdoksi Kanarian Saaria ja Marokkoa. Väitsin kiireessä Marokon ja kun tulin sinne niin en viihtynyt lainkaan.Kaikki tuntui tökkivän.Paluumatkalla koneessa mietin syitä ja tulin siihen tulokseen että vika oli minussa itsesäni.Olin jo aikaisemmin vieraillut muutamassa toisessa arabivaltiossa, joten mistään suuresta kulttuurishokista ei voinut olla kysymys. Päätin kuitenkin antaa Kuningaskunnalle vielä uuden mahdollisuuden ja varasin uuden matkan.No sillä tiellä minä olen. Olen oppinut sanomattoman paljon islamilaisesta maailmasta.Pidän auringosta lämmöstä ja katukahviloista. Olen oppinut pitämään arabimusiikista. Oum Kalthoumin musiikkiin tutustuin jo Kairossa.Agadirissä kohtaa ystävällisiä ihmisiä. Minulla on ollut tilaisuus matkustella myöskin muussa osin tätä maata. Toivottavasti minulla on vielä mahdollisuus matkustaa uudelleen tähän minulle mieluisaan Kuningaskuntaa. Insha Allaah! Jten tässä oli tämä minun tarinani. Hyvää kevättä myöskin. Kalevi

    • sb.adnane

      siellä mont bussit agadirista casablancaa, (CTM=satiam, ja SOPRATOUR)ovat hyvät bussit. maksaa noin 16 euroa , matka voi olla 7 tuntia

    • Alafu

      Heippa,vaikka en Kalevi olekkaan,niin kerron kuinka minä matkustan Marokkoon.Aikaa ja kärsivällisyyttä vaatii,mutta rahaa ei niinkään.Tämä on nyt mun viimeaikaisin reittini.Tampere-Frankfurt-Marrakesch.Bussilla pääsee etelään päin ja junalla pohjoiseen.Aikataulut pelittää ihan hyvin.Aikaisemmin kun Frankfurtista ei ollut halpalentoa Marrakechiin lensin Espanjaan joko Murciaan tai Jereziin.Sieltä bussilla Algeciraan,lautalla yli Tangeriin,CTM-bussilla Agadiriin.Monesti minulla on vain menoliput,netistä etsin sitten takaisintulon.Olen asunut aiemmin pysyvästi Marokossa,joten minulla ei ole pelkoa siellä liikkuessa,vaikka olen nainen ja matkustan yksin.Parin viikon reisulle ei ihan viitsi lähteä näin "vaivalloisesti",mutta jos aikaa on niin kaikista eniten näkee ja kokee.Monta ihmistä on ollut vuosien saatossa mukaan lähdössä,mutta aina on tullut se "sitkun mutkun" mukaan vaikka matka olisi kuinka halpa.Minulle Marokossa käynti on ystävien ja työkavereiden tapaamista ja tietenkin pikkasen lomailua täältä kireiden pipojen maasta.
      Luen aina Kalevin jutut ja olen iloinen,kun hän on oivaltanut Marokon ja marokkolaisten olemuksen.
      Hyvää kevättä ja onnistuneita Marokon matkoja!!

      • maroc

        Voisitko kertoa miten paljon se matka sitten maksaa jos ostaa sen sillä tavalla. Mun mielestä just kevät-kesä matkoja Marokkon on vaikea tehdää kauheiden hintojen vuoksi :(


      • Alafu
        maroc kirjoitti:

        Voisitko kertoa miten paljon se matka sitten maksaa jos ostaa sen sillä tavalla. Mun mielestä just kevät-kesä matkoja Marokkon on vaikea tehdää kauheiden hintojen vuoksi :(

        Varmaan tiedät halpalentoyhtiön Ryanair? Heidän sivuiltaan olen sekkaillut matkat,aina ovat olleet lennot yhteensä mennen tullen alle 200 eur.Lento siis Tampereelta,yöpyminen Frankfurtissa.( olen ollut kentällä )Seuraavana aamuna lennän Marrakechiin ja sieltä bussilla Agadiriin (90dh)Mitä aiemmin ottaa lennot,niin aina halvempia kuin ns.äkkilähdöt.Nyt näyttävät olevan kesän jotkut päivät "kalliita".Itse olen menossa elokuussa,Insallah.Silloin viivyn taas pidempään Marokossa.Lippuja en ole vielä ottanut.Mielelläni kertoilen lisää,jos voin auttaa.


      • Marokko...
        Alafu kirjoitti:

        Varmaan tiedät halpalentoyhtiön Ryanair? Heidän sivuiltaan olen sekkaillut matkat,aina ovat olleet lennot yhteensä mennen tullen alle 200 eur.Lento siis Tampereelta,yöpyminen Frankfurtissa.( olen ollut kentällä )Seuraavana aamuna lennän Marrakechiin ja sieltä bussilla Agadiriin (90dh)Mitä aiemmin ottaa lennot,niin aina halvempia kuin ns.äkkilähdöt.Nyt näyttävät olevan kesän jotkut päivät "kalliita".Itse olen menossa elokuussa,Insallah.Silloin viivyn taas pidempään Marokossa.Lippuja en ole vielä ottanut.Mielelläni kertoilen lisää,jos voin auttaa.

        Hei! Satuin lukemaan tämän viestisi. Olis hauska tuntea tosiaan joku Marokon tuntija.
        Itseäni kiinnostais matkustaa tuonne Marrakechiin päin ja Agadiriinkin. En vain yksin uskaltais lähteä noin vain varsinkaan naisena sinne.
        Ranskan taitokin on niin ja näin. Perusteita osaan, opiskelin 5 v. sitten.
        Mielessä on jossain vaiheessa matkustaa juuri noille paikoille. Kai varmaan ekal kerral turvaudun järjestettyyn matkaan...


      • Marokko... kirjoitti:

        Hei! Satuin lukemaan tämän viestisi. Olis hauska tuntea tosiaan joku Marokon tuntija.
        Itseäni kiinnostais matkustaa tuonne Marrakechiin päin ja Agadiriinkin. En vain yksin uskaltais lähteä noin vain varsinkaan naisena sinne.
        Ranskan taitokin on niin ja näin. Perusteita osaan, opiskelin 5 v. sitten.
        Mielessä on jossain vaiheessa matkustaa juuri noille paikoille. Kai varmaan ekal kerral turvaudun järjestettyyn matkaan...

        Olen useasti kirjoitellut tuosta matkustamisesta islamilaiseen maahan. On totta, että miehelle on hieman helpompaa matkustaminen kuin naiselle.Marokko on kuitenkin hyvin länsimaalainen maa.Marokkolaiset ovat pääsääntöisesti tottuneen turisteihin.ja he ovat uteliaan ystävällisiä.Tämä koskee ainakin turistipaikkoja kuten esim Marrakechiä ja Agadiriä. Olen aikaisemmin useasti maininnut, ettei kukaan siellä väkipakolla tunkeudu seuraan.Mnusta nainen voi aivan hyvin matkustaa yksin.MIkäli haluaa tuntustua maahan ja kansaan hieman syvemmin niin silloin kannattaa osallistua omien matkanjärjestäjien (suomalaisten) järjestämiin retkiin. Retkien aikana saa oppailta melkoisen tietopaketin maasta ja siellä asuvien ihmisten elämästä. Ainakin Aurinkomatkoilla ja Marrakechin retkillä on kerrottu "syntymästä hautaan saakka". Näin on ilmeisesti myös muiden matkanjärjestäjien osalta.

        Suosittelen matkaa Agadiriin ja sieltä sitten retkeä esim. Marrakechiin.Hyvää kesän jatkoa. Kalevi


      • kalevi.s kirjoitti:

        Olen useasti kirjoitellut tuosta matkustamisesta islamilaiseen maahan. On totta, että miehelle on hieman helpompaa matkustaminen kuin naiselle.Marokko on kuitenkin hyvin länsimaalainen maa.Marokkolaiset ovat pääsääntöisesti tottuneen turisteihin.ja he ovat uteliaan ystävällisiä.Tämä koskee ainakin turistipaikkoja kuten esim Marrakechiä ja Agadiriä. Olen aikaisemmin useasti maininnut, ettei kukaan siellä väkipakolla tunkeudu seuraan.Mnusta nainen voi aivan hyvin matkustaa yksin.MIkäli haluaa tuntustua maahan ja kansaan hieman syvemmin niin silloin kannattaa osallistua omien matkanjärjestäjien (suomalaisten) järjestämiin retkiin. Retkien aikana saa oppailta melkoisen tietopaketin maasta ja siellä asuvien ihmisten elämästä. Ainakin Aurinkomatkoilla ja Marrakechin retkillä on kerrottu "syntymästä hautaan saakka". Näin on ilmeisesti myös muiden matkanjärjestäjien osalta.

        Suosittelen matkaa Agadiriin ja sieltä sitten retkeä esim. Marrakechiin.Hyvää kesän jatkoa. Kalevi

        Olen tavannut yhden aika rämäkän naisen joka matkusti mm. Marokossa ja blondikin oli, hyvin selvinnyt näköjään.

        Itse olen aiemmin käynyt vain Turkissa ja kokenut tämän kiusallisen uteliaisuuden siellä. Ainoastaan kun nykyisen exäni kanssa kuljin sain olla rauhassa ettei kaupoista huudeltu mulle mitään eikä ravintoloista.
        Kävin siellä eräässä baariravintolassa syömässä, niin työntekijät olivat uteliaita mun suhteen kun ainoa asiakaskin olin siinä vaiheessa päivää.
        Eräs tyyppi koetti treffejäkin sopia mun kanssa kovasti. Tämä oli Icmelerissä.

        Nyt kiinnostais tutustua puolestani Marokkoon, käydä Agadirissa ja Marrakechissakin.
        Jäänee talvilomalle tämäkin mutta hyvin ehdin varmasti maksamaan matkani siihen mennessä. Näemmä Tjäreborg järjestää sinne matkoja ja Area. Pitää katsella. :)
        Pelottanut on kyllä ajatus matkustamisesta tähän vieraaseen maahan, samoin Turkkiinkin matkustus ekalla kerralla paljon jännitti.
        Onneks osaan paremmin Ranskaa kuin Turkkia kuitenkin. Nyt vaan pitää kertailla kovasti ja harjoitella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      247
      2419
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      177
      1536
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1386
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1103
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1099
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      980
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      218
      977
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      875
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      700
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      699
    Aihe