Onko kokemuksia kookosöljyn käytöstä?

kiinnostunut.,

Olisi mukava kuulla kokemuksia kookosöljyn käytöstä ulkoisesti. Otin kerran luontaistuote kaupasta esitteen, jossa kerrottiin että öljyä voi käyttä tosi monella tavalla. Erityisesti deodoranttina, olisi kiva kuulla jos joku on kokeillut. Itse hikoilen aika voimakkaasti, joten en tiedä uskoisinko, että auttaa.. Olisi mukava käyttää välillä jotain luomumpaa, kuin nuo normaalit deodorantit, miedommatkin monesti saavat kainalot kutisemaan. Myös kuivan ihon hoidosta jos on kokemuksia niin ovat tervetulleita. Itselläni vartalon iho on aika kuiva, kasvoissa sekaiho.

20

11552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sisäisesti käyttävä

      Apteekista saa parempia dödöjä, kuin marketin halvat.

      Kuivaan ihoon auttaa ruokavalio, ihon rasvaus kunnon voiteella (apteekissa parhaimmat) ja se että ei pese itseään koko ajan. Eli joka päivä ei saisi käydä suihkussa.

      Pesuaineella pestään koko kroppa vain kerran viikossa ja kunnon tuotteella.

      Kainalot ja jalat voi päivittäin pestä vaikka palasaippualla (LV paras, koska vähiten kemikaaleja), jolla hiki lähtee parhaiten.

      Alapesuun ei edes saa käyttää mitään pesuaineita.

      • deodoranttina

        ja ihovoiteena. Pitää hyvin hien poissa kainaloista, vaikka teen fyysistä työtä. Tuoksu on myös miellyttävä. Toimii erinomaisesti myös ihovoiteena eikä sitä tarvitse levittää kovinkaan paljon; on todella riittoisaa.

        Sisäisesti jos sitä nauttii, niin siitä saa kätevästi pitkäketjuisia rasvahappoja(lauriinia), joka on antibakteerinen, hävittää ruuansulatuskanavasta sieniä, hometta, viruksia eikä tässä kaikki: tyydyttynyt kookosrasva on myös terveellistä. Se kohottaa hyvää HDL-kolestrolia ja tasaa veren rasva-arvoja. Aiheesta on runsaasti tutkimuksia ja erittain hyvä kirjakin suomeksi "Syö rasvaa ja laihdu". Kirja löytyy mm. täältä:
        http://www.rasalas.fi/kirja.php?id=44


      • ja suolaa

        Apteekin dödöt täynnä kemikaaleja. Itse suosin emäksistä pesusuolaa, pesen sillä ja käytän sitä dödönä. Kookosöljyä käytän sisäisesti, mieliala parani aika nopeasti. Käytän sitä myös joskus ihon rasvaamiseen. Hiki lähtee suolalla ja iho pysyy pehmeänä. LV on kamala kuivattaja mun iholle, niinku muutkin saippuat. Niin ja sitten kun haluan vähän tuoksua, käytän eteerisiä öljyjä! Vaikka olen herkkä tuoksuille niin aidot, luonnosta peräisin olevat eivät ärsytä, vaan tuovat hyvän olon.


    • deodoranttina

      ja ihovoiteena. Pitää hyvin hien poissa kainaloista, vaikka teen fyysistä työtä. Tuoksu on myös miellyttävä. Toimii erinomaisesti myös ihovoiteena eikä sitä tarvitse levittää kovinkaan paljon; on todella riittoisaa.

      Sisäisesti jos sitä nauttii, niin siitä saa kätevästi pitkäketjuisia rasvahappoja(lauriinia), joka on antibakteerinen, hävittää ruuansulatuskanavasta sieniä, hometta, viruksia eikä tässä kaikki: tyydyttynyt kookosrasva on myös terveellistä. Se kohottaa hyvää HDL-kolestrolia ja tasaa veren rasva-arvoja. Aiheesta on runsaasti tutkimuksia ja erittain hyvä kirjakin suomeksi "Syö rasvaa ja laihdu". Kirja löytyy mm. täältä:
      http://www.rasalas.fi/kirja.php?id=44

      • Nimetön

        Tosi mukava kuulla käyttökokemuksia. Täytyy alkaa kokeilemaan... Olen käyttänyt apteekin dödöjä ja todennut ne paljon paremmiksi kuin marketin, joita en ole pitkään aikaan käyttänytkään. Olen vain tässä pikkuhiljaa alkanut siirtyä luomumpaan hiustenhoidossa ym. niin kaikki muukin luomu-hygienia systeemit alkaa kiinnostamaan ja kaikki synteettiset mömmöt alkavat ällöttää. Kun olen vielä aika herkkä kaikille hajusteille ja muulle mitä näissä normaaleissa aineissa nyt sattuu olemaankaan, niin luomu vaikuttaa kaikin puolin parhaimmalta vaihtoehdolta. Luin netistä emäksisestä suolasta, ja se vaikutti myös erittäin mielenkiintoiselta...


      • luomuplikka
        Nimetön kirjoitti:

        Tosi mukava kuulla käyttökokemuksia. Täytyy alkaa kokeilemaan... Olen käyttänyt apteekin dödöjä ja todennut ne paljon paremmiksi kuin marketin, joita en ole pitkään aikaan käyttänytkään. Olen vain tässä pikkuhiljaa alkanut siirtyä luomumpaan hiustenhoidossa ym. niin kaikki muukin luomu-hygienia systeemit alkaa kiinnostamaan ja kaikki synteettiset mömmöt alkavat ällöttää. Kun olen vielä aika herkkä kaikille hajusteille ja muulle mitä näissä normaaleissa aineissa nyt sattuu olemaankaan, niin luomu vaikuttaa kaikin puolin parhaimmalta vaihtoehdolta. Luin netistä emäksisestä suolasta, ja se vaikutti myös erittäin mielenkiintoiselta...

        Itse olen jo vuosia käyttänyt ainoastaan hajusteettomia tuotteita.

        Apteekista ja Ruohonjuuresta saa hyviä tuotteita. Ruohonjuuressa on kaikki luomua, myös pesuaineet.

        Sieltä ostan mm. hammastahnaa ja shampoota.


      • hyvä kokemus

        Luin deodoranttivinkin täältä ja kokeilin tänään, kun minulla sattui olemaan purkki, olen käyttänyt sitä satunnaisesti kasvovoiteena, ja sisäisesti ja jonkin verran paistamiseen. Nyt totean, että kainalot ovat pysyneet yllättävän raikkaina tähän asti. Tavallisia dödöjä käytettyäni on aina illalla kainalot tuoksahtaneet hielle. Täytyypä kokeilla edelleen. Olisipa hieno juttu, jos voisi luopua noista kemikaalidödöistä kokonaan.

        Olisko jollain vinkkiä, millä voisi pestä hiuksensa, kun haluaisin korvata kemikaalishampoot jollakin muulla ?


      • luomuplikka
        hyvä kokemus kirjoitti:

        Luin deodoranttivinkin täältä ja kokeilin tänään, kun minulla sattui olemaan purkki, olen käyttänyt sitä satunnaisesti kasvovoiteena, ja sisäisesti ja jonkin verran paistamiseen. Nyt totean, että kainalot ovat pysyneet yllättävän raikkaina tähän asti. Tavallisia dödöjä käytettyäni on aina illalla kainalot tuoksahtaneet hielle. Täytyypä kokeilla edelleen. Olisipa hieno juttu, jos voisi luopua noista kemikaalidödöistä kokonaan.

        Olisko jollain vinkkiä, millä voisi pestä hiuksensa, kun haluaisin korvata kemikaalishampoot jollakin muulla ?

        Shampoota saa luomuna ilman mitään ylimääräisiä kemikaaleja.

        Ekokaupoissa myydään.

        Kookosöljy auttaa myös huuliherbekseen. Syön sitä öljyä ja jos meinaa jerbes tulla, niin nuolaisen huuleni öljyllä ja jo saman päivän aikan herbes rupeaa "kuolemaan".

        Pari kertaa vuodessa meinaa herbes tulla.

        En ole sitä kallista lääkettä enään tarvinnut, mikä meni aina vanhaksi.


    • käytän mä

      Oliko se kivideodoranttia, joita saa luontaistuotekaupoista. Yks dödö-stick kestää 10 vuotta ja ennemmin menee rikki kuin kuluu pois. Ja erittäin tehokas hien sitoja kainaloissa.

      Kookosta käytän iholle, mukava tuoksu.

    • kookosöljyä käytätte

      ja mistä sitä hankitte? Kiitos!

      • ainakin

        luontaistuotekaupasta. Kylmäpuristettua kookosöljyä, Virgin coconut oil. Minulla on tuommoinen 1 l:n purkki, maksoi n. 30 euroa. Pienempiäkin purkkeja on, jos haluat ensin kokeilla.


      • saa..

        ainakin luontaistuotekaupasta.
        Olen käyttänyt kylmäpuristettua kookosöljyä(virgin coconut oil). Maksoi n. 30 euroa litran purkki. Pienempiäkin purkkeja on.


      • on_huomattu_tehoaineeksi
        ainakin kirjoitti:

        luontaistuotekaupasta. Kylmäpuristettua kookosöljyä, Virgin coconut oil. Minulla on tuommoinen 1 l:n purkki, maksoi n. 30 euroa. Pienempiäkin purkkeja on, jos haluat ensin kokeilla.

        käytän kookosta monesti iholle http://eu.iherb.com/nature-s-way-organic-coconut-oil-16-oz-454-g/4567?rcode=mdv672
        http://eu.iherb.com/search?sug=coconut oil&kw=coconut &rank=31&rcode=mdv672


    • aritha

      Etnokaupasta saa halpaa kookosöljyä ja muitakin öljyjä. Kookosöljyä on käytetty vuosisatoja hiustenhoidossa Intiassa. Se on suhteellisen kevyttä mutta hoitavaa. Voit käyttää sitä öljyhoitona ennen shampoopesua tai pienen määrän jätettävänä hoitoaineena hiuksiin.

      • kookoksen ystävä

        Vaan kokeilkaapa oikeaa luomu kookos-shampoota, organic formulations skandinavia oy:ltä saa todella toimivaa ja ihanaa Coconut shampoota (edullisesti). Olen käyttänyt n. 6kk ja uskallan suositella kaikille. Hoitaa ja suojaa hiuksia tehokkaasti, hiukset tuntuvat oikeasti puhtailta ja raikkailta :D. ja mikä parasta, niin shampoo on täysin luomua!!


      • kuka.näist.määrää
        kookoksen ystävä kirjoitti:

        Vaan kokeilkaapa oikeaa luomu kookos-shampoota, organic formulations skandinavia oy:ltä saa todella toimivaa ja ihanaa Coconut shampoota (edullisesti). Olen käyttänyt n. 6kk ja uskallan suositella kaikille. Hoitaa ja suojaa hiuksia tehokkaasti, hiukset tuntuvat oikeasti puhtailta ja raikkailta :D. ja mikä parasta, niin shampoo on täysin luomua!!

        Luulisi hoitoshampoota voitavan ostaa marketistakin. Mutta ei. apteekista sekin on haettava. Menee jo yliholhouksen piikkiin.


    • öljy

      Se käy myös mielipiteensä ja pimppi tykkää hyvää

    • TiinaPee3

      Kookosöljy on todella kätevä tuote jota me ollaan käytetty vähän kaikkeen esim. hiusten ja ihon hoitoon. Voin suositella. Netistä löytyy myös tosi kätevät sivut kookosöljyn käytöstä ja hyödyistä osoitteessa kookosoljy.com.

    • Tupios

      On ja mällit lentää sekunnissa.

    • Pallas.Athena

      Kokos'öljy on hyvää hiustenhoidosta varpaisiin, ulkoisesti ja sisäisesti.
      Pikku nokare kielelle vahvan kahvin kanssa ja jaksaa kuntoilla ilman keksin mielitekoa.
      Saunassa olen käyttänyt omatekoista koivunlehti'öljyä. Tosin käytän rapsiöljyä, mihin murskaan koivunlehtiä ja annan muhia pari viikkoa ja siilaan pulloihin jääkaappiin.
      Ihanaa saunassa pestä ensin, sipaista koivu'öljyä ja nauttia talvellakin koivun tuoksusta; kokosöljystä tulisi kai parempaa, mutta myös kalliinpaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      199
      32963
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      255
      21262
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      432
      10785
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6595
    5. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      72
      5530
    6. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      53
      4775
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      195
      4030
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1597
    9. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      100
      1527
    10. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      52
      1459
    Aihe