Hepatiitti B tartunnan saanut

Kumi ei pelasta

Sain sitten tartunnan. Testi näytti positiivista, vielä tutkitaan onko se vanha tartunta vai saatu hiljattain. Maksa-arvot tällä hetkellä hyvät. Mitään oireita ei ole. Arvelen sen tarttuneen 2,5kk sitten suojatussa seksikontaktissa suudellessa, tai sitten se on vanha tartunta.

Muut sairastuneet, millaista se on ollut? Iskeekö minulle kohta maksatulehdus, kun itämisaika on keskimäärin 3kk?

6

2456

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tartunnan olet

sitten saanut...ajattelin vain kun tälle palstalle viestisi laitoit...

• provosoit

Tunnut niin epävarmalta.Yritys aikaansaada
      keskustelua ......

• Kumi ei pelasta

Valitettavasti ei ole provo. Ja matkalta tuli tosiaan. En aiemmin käsittänyt kuinka herkästi se voi tarttua. Ei täällä taida olla kohtalotovereita, sen verran harvinainen tartunta kumminkin. Taisi olla 400 tapausta vuodessa Suomessa. Tosin ei näitä varmaan ymmärretä tutkiakaan riittävästi. Monella on tietämättään tartunta.

• ap85

B-hepatiitti tarttuu tosi huonost syljestä!Et paska mäihä sulla käyny jos kerta sen sitä kautta oot saanu..

• pussatessa.

Minulta kerran viiksikarva kumin puhkaisi...

• ketjun aloittaja

Palaan vielä tähän vanhaan ketjuun.

Verikokeita otettiin sitten puolisen tusinaa, ja selvisi että hepatiittitartunta aiheutti minulle luontaisen immuniteetin. En ole kantaja, joten en voi tartuttaa muitakaan.

Loppu viimeksi kaikki päättyi hyvin. En silti suosittele tätä tapaa saada immuniteetti, ottakaa vaan rokotus rokotus vaikka kumia käyttäisittekin.

Nyt ovat sitten seuraavalle matkalle hoidettu mpr, lavantauti, japanin aivokuume, polio, jäykkäkouristus, keltakuume ja hepatiitti A B.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      87
      1704
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1212
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1113
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      67
      896
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      861
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      808
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      721
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      712
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      661
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      653
    Aihe