Linssi joutunut "silmän taakse"?

-rr-

Aamulla laittaessani piilolinssiä silmään tapahtui kummallisesti, linssi oli jo silmässä kun tökkäsin kai väärin ja yht'äkkiä linssiä ei löydy mistään. Se ei tuntunut tippuneen mihinkään, enkä löytänyt sitä laajoista etsintäjoukoista huolimatta... Epäilin, että mahtoikohan joutua luomen alle, ja isäni oli sen näkevinään, mutta pois ei lähtenyt. Menin kuitenkin kouluun normaalisti, iltapäivällä linssiä ei näkynyt enää koko silmässä.

Silmässä ei tunnu mitenkään erikoiselta, mutta päässä jomottaa hieman, en tiedä liittyykö asiaan. Kuuma kysymys onkin, missä linssi... Jos teillä on joskus jäänyt linssi "silmän taakse", tunteeko sen? Itelle aivan uusi kokemus. Miten linssin saisi pois, vai tuleeko se itsestään ja minkä ajan kuluessa? Onko tämä kovin vaarallista?

Ylipäätänsä kertomuksen perusteella uskotteko sen olevan silmässäni... Vaikee varmaan tietty sanoa kun en tiedä itsekään. Koitin laittaa piilarinestettä ja aamulla isä sitä sorkkikin, mutta ei ole auttanut.

2

1051

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silmän "takana" a...

ei se linssi ihan siellä silmän takana asti voi olla, mutta mahdollisesti yläluomen alla aika kaukana. se voi olla siellä, vaikkei miltään tuntuisikaan. käväisepä huomenna piilarioptikkosi luona näyttämässä sitä. hän voi kurkata mikroskoopilla sinne, että näkyykö mitään. varmaankin pääset ihan ilman ajanvarausta...

• kävi kerran

Mulla kävi kerran samalla tavalla, linssi katosi silmään mystisesti. Etsin lattioilta ja vaikka mistä kun ei silmässä mitään tuntunut. Saman päivän aikaan piilolinssi kuitenkin itsekseen valui jostain ja alkoi kaihertamaan silmässä. Linssi oli mytyssä kaksinkerroin ja nappasin sen pois silmästä. Outo juttu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2351
    2. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2260
    3. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      52
      2247
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1527
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1512
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      30
      1446
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      36
      1402
    8. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1161
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1136
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      26
      1126
    Aihe