Moikka vaan kaikille :D
Nää kysymykset olis niille pariskunnille joiden lapsettomuuden syy johtuu miehen siittiöistä.
1.Millainen vika siittiöissä?
2.Ikänne?
3.Onko lääkäri tutkinut mistä siittiöiden vika johtuu?
2.Mitä hoitoja olette yrittäneet?monta kertaa?
3.Onko hoidot onnistuneet?
Meillä siis edellä mainittu vika,ja varsinaiset hoidot aloitetaan,kun tulee kutsu julkiselle..
Miehelläni on erittäin vähän siittiöitä,hedelmöityskyky on huomattavasti alentunut :(
:,(
Tatti86
KUN VIKA ON
11
3125
Vastaukset
- iiiiiiiiiiiiii
moi.
1.meillä siis on jonkinlaista vikaa kummassakin mutta siittiöissä vika on niiden pään rakenteessa. Aluksi meille sanottiinkin että siittiöt ok inseminaatio hoitoihin jne, joita muutama tehtiinkin. Rakenne ongelma selvisi vasta icsi hoidoissa, joissa siittiöitä tutkitaan tarkemmin
2.28 v. kummatkin
3.eli pään rakenne ja siittiöitä on hieman vähemmän kun miehillä yleensä. kuitenkin hyvin liikkuvia jne.
4.3 x inseminaatio, 1 x ivf (jossa mitään ei hedelmöittynyt)1 x icsi ( 14 munasolusta vain 2 hedelmöittyi ja munasolujen laatu oli hyvä)
5 ei siis ole. pari siirtoa mutta ei raskautta. Seuraavassa hoidossa joka on icsi käytetetään osaksi lahjoitettuja siittiöitä...näin nähdään onko hedelmöittymistulos parempi...jännää...- pisti silmään tuo..
Kirjoitit :
"Seuraavassa hoidossa joka on icsi käytetetään osaksi lahjoitettuja siittiöitä...näin nähdään onko hedelmöittymistulos parempi...jännää..."
Osaksi lahjoitettuja siittiöitä?
Paljon onnea hoitoihin ja ihanaa kevättä :D
Kiitokset vastauksistasi.
*Aloittaja* - iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
pisti silmään tuo.. kirjoitti:
Kirjoitit :
"Seuraavassa hoidossa joka on icsi käytetetään osaksi lahjoitettuja siittiöitä...näin nähdään onko hedelmöittymistulos parempi...jännää..."
Osaksi lahjoitettuja siittiöitä?
Paljon onnea hoitoihin ja ihanaa kevättä :D
Kiitokset vastauksistasi.
*Aloittaja*niin halusitko kysellä jotain? meillä on tosiaan osaksi lahjoitetut siittiöt käytössä eli kerätyt munasolut pistetään puoliksi ja puolet icsataan omilla ja puolet lahjoitetuilla siittiöillä.
- tarkoittaa?
iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii kirjoitti:
niin halusitko kysellä jotain? meillä on tosiaan osaksi lahjoitetut siittiöt käytössä eli kerätyt munasolut pistetään puoliksi ja puolet icsataan omilla ja puolet lahjoitetuilla siittiöillä.
Pistetään puoliksi?
Olenko vähän tyhmä,en ymmärrä.
*Plikka86*
- mm77
1. puuttuu nopeat ja suoraa etenevät, kaikki siis hitaita. Muistaakseni joku luku oli 8% kun tiukemman kriteerin mukaan pitäs olla väh. 15%.. ph oli normaalia korkeempi.
2. 30 kumpikin.
3. ei tietoa. Yritetään parantaa monivitamiineilla..
4. ei vielä mitään. Olimme muutaman kk erossakin ja mulla parin kk sisään leikkaus, jonka takia hoitoja ollu järkevämpää siirtää.
Mulla lisäks todettu ohuehko limakalvo, ja oon epäilly lievää endoakin, mutta periaatteessa selittämätöntä mistä kaikki johtuu, kun ei noi kumpikaan sitä kai(?) täysin mahdottomakskaan tee. - kyllä kannattaa
1.Meillä miehellä tosi vähän siittiöitä, muistaakseni 700 000, kun olisi pitänyt olla se 20 miljoonaa.
2.minä 26 ja mies 30
3.Vialle ei löytynyt syytä, tutkittiin.
2.Menimme julkisen puolen tutkimusten jälkeen yksityiselle ja suoraan ICSI hoitoon.
3.Tuosta ICSIstä saatiin 9 alkiota, joista tuoresiirreetiin kaksi-->nega. Toisesta PASsista lähti sitten raskaus käyntiin, nyt yhdeksännellä viikolla. Maanantaina käytiin ultrassa, jossa näkyi jo liikkuva "möhkäle", jonka sydän sykki. Keskenmno risk onsiis enää todella vähäinen.
Onnea matkaan.- icsi-lainen
Ihanaa, että onnisutui! Paljon onnea!!!!!!
Meillä lähes sama juttu, miehellä siittiöitä vähän, huonosti liikkuvat ja myös 99% epänormaali pää. Eka ICSI siirettiin 2 alkiota-->nega:( Nyt ensi tiistaina pas siirto, toivotavasti onnistu......
- -m-
1. Niitä ei ole.
2. 29v ja 31v
3. On, miehellä todettiin kivesbiopsiasta otetuissa koepaloista sertoli cell-only syndroma= siittiöitä ei kehity ollenkaan.
4. Luovutetuilla siittiöillä 1xinseminaatio
5. Ei, 1.IVF-hoitoa odotetaan. - ssssss
1. siittiöitä ei ole ollenkaan
2. mies 32, minä 31
3. siittiöt puuttuvat kromosomivirheestä johtuen
4. hoidoissa luovutetut siittiöt, 7 inseminaatiota, ei yhtään plussaa, 1 IFV, jonka tuoresiirrosta syntyi poika. Toista yritetään, eka PAS takana, josta nega, toinen PAS aloitettu-
5. Eli yksi lapsi saatu hoidoilla.- -m-
Saako olla utelias ja kysyä teidän tapauksesta enemmän? Itse kun olemme luovutetuilla lähteneet yrittämään, niin kiinnostaa niiden saatavuus ym. seikat... Eli olette ilmeisesti ensimmäisen lapsen saaneet ennen tätä uutta hedelmöityshoitolakia eli luovuttaja ei ole rekisteröity? Ja saatte nyt käyttää samaa spermaa? Meillä on seuraavaan hoitoon varattu sperma, mutta nyt on klinikalla kova pula luovutetusta spermasta, eivätkä jatkosta osanneet sanoa yhtään mitään. Oli toi laki kyllä niin syvältä. Ei tainnut olla omakohtaista kokemusta niillä jotka siellä päätöksiä tekivät....
- pipo02
1. Hitaasti liikkuvia,siittiötiheys 32milj. ja kokonaism.108milj.elikkä ihan riittämiin mutta normaaleita 5%(lisäksi minulla ovulaatiossa häikkää)
2.minä 24 mies 23
3.ei ole tutkittu
4.eka ivf/icsi juuri takana ja odotetaan pp9
5.minulla luomu poika-02
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374876- 823476
- 302943
- 612905
- 72689
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552260- 371742
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91680- 181671
- 161574