Kawasaki VN 1500 Classic -07

Otava

Kertokaa nyt jotain ko. mallista. Minkä verran on perää jutuissa kun kone "hajoaa" vanhemmissa malleissa ja miksi ne saa rikki yms. Ja muukin kiinnostaa, huollot ja kulutus. Eikä sit satuja, joita on liikkeellä.
Pyöräkokemusta on -70 luvulta, viimeksi Yamaha...

Vähän kiire tiedoilla, kiitos

12

6031

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Otava

      ...ei ihme jos vastaus viipyy

    • Kawasaki-kuski

      Vanhemmissa Väinöissä oli ongelmaa moottorien kanssa. 2000-luvun mallit on luotettavia. Uudet väinöt on kardaani-vetoisia eli huolettomia. Ei tarvi paljon ketjuja rasvailla. Määräaikaishuolto 6000 kilometrin välein. Lisäksi liikkuvat kohtuullisella määrällä löpöä...5-6 litraa sadalla kilometrillä. Vakaa ajettava, menee kuin kiskoilla. Kannattaa kokeilla...

      • Otava

        Mukava kuulla tuo kulutusarviokin. Jututin juuri yhtä korjaamopäällikköä ja saman suuntainen oli näkemys. Eräs arvio ongelmiin on myös isomukisen myllyn ajaminen turhan ohuella synt. öljyllä ja kovaa, kuten kaWa kuskeilla oli ennen tapana (itsekin 2tahti 500cc:lla nautistellut). Yamahan XV-1000 oli joskus myös parempi matka-ajossa 20W/50 öljyillä (ei kuluttanut "yhtään").


    • ennemmin

      Uudempi versio ilman muuta,ei vanhaa wikakasaa...

      • väinö 15

        Ihme juttuja todellakin liikkuu isojen Kawojen mukana. Itse olen ajellut 4 vuotta vn 15 ja ainoastaan määräaikaishuollot on tehty. Kone on edelleen kunnossa. Kawa ei todellakaan ole mikään wikakasa....


    • VN15-96

      Mulla on ollut toi Wäiski VN15 classic vuodesta -99. Vuosimalli on -96, eli eka classic. Pyörä on nelivaihteinen kaasarimalli. Siihen oli edellinen omistaja teettänyt jonkin takuumuutoksen, joka poisti jotain paukkumista joko kaasariin- päin tai pakoputkiin päin. Eikä kyseistä ongelmaa ole pyörässäni esiintynyt.
      Piruuttani olen joskus pyöräyttänyt konetta pikkasen tappokatkaisija päällä ja sitten tappo pois ja startti, niin johan jysähtää putkissa komeasti. Tosin siinä on riski särkeä vaimennin.
      Olen ajanut VN.lläni n. 30tkm. Kaiken kaikkiaan kilsoja on 54tkm. Pyörä on pelannut moitteettomasti, ehkä turhankin eleettömasti. Muuta ei tartte kuin muistaa pestä,tankata ja öljyhuollot aina syksyisin ennen talvitelakkaa.
      Kytkin tosin alkoi luistaa 48tkm kohdalla. Uusin sen. Olen lukenut ja kysellyt mm. 1400 intikan omistajilta ja sama ongelma esiintyy niissäkin. Tuo asia on helppo ymmärtää, kun vertaa mp-kytkinten kokoa moottorin vääntöihin ja käytettäviin kierrosalueisiin. Enkä suosittele kytkimellä "roikkumista" esim. risteyksissä, vaan aina vapaalle.
      Voihan jollain olla toisenlaisiakin kokemuksia, mutta nämä ovat minun. Ajelen pääsääntöisesti matka-ajoa ja 175 senttisenä istuu pyörä alleni kuin räätälöitynä. Tehoja joskus kaipaisi vähän enemmän, mutta siihen auttaa parhaiten pyörän vaihto.
      Mukavia retkiä kaikille!

    • seurannut

      Seurailin tossa miesten prätkäjuttuja sivusta ja kaikkea sitä voi sattua. Mies ajaa 1500 VN:llä ja öljyvalo syttyy palamaan. No, tarkistaa öljyt ja öljyä näytää olevan, joten jatkaa matkaa kotiin asti. Mutta olikin käynyt niin, että öljypumppu oli levähtänyt laakista ja öljyä ei siis mennyt koneeseen ollenkaan, seurauksen tiedätte - entinen moottori. Muille vähän mukavampia ajokokemuksia ja ah ihanaa tuulta/tuoksuja - täyttä nautintoa tiellä...

      • VN1500 -07

        Kyse on mitä todennäköisimmin ei itse pumpusta vaan siitä, että ko. vuosimallin ja aina vuoteen 2000 tehtyjen Wäinöjen öljypumpun ratas on tehty muovista ja noin 4% pyöristä sitten kokee tuon öljynpaine valon syttymisen kesken ajon ja yleensä kun ei tiedä syytä, niin sitten moottori leikkaa kiinni. Tähän on olemassa korjaussarja eräältä jenkkiharrastajalta, jonka voi laittaa kytkinhuollon yhteydessä tai toki erikseenkin, jolloin huolta ei ole. Tilaus- ja asennusohjeet löytyvät täältä: http://www.vroc.org/faq/jopg/jopg.html
        Itse ajan riskillä tosin, koska arpaonni on yleensäkkin niin huono, että tuskin osuu kohdalle..

        Hyvä valinta ainakin tällaiselle 192 cm 124 kg kokoselle ajajalle toi Wäinö..


    • Kawamiäs

      Nyt muutamaa vuotta myöhemmin ja edelleen väinö alla. Luotettavaksi on osoittautunut. Hyvä peli rauhalliseen cruisailuun. Työmatka-ajossa kesäisin.. Odotankin taas kevättä..

      • huomaat kohtapuolii

        Muutaman vuoden toimiin yleensä, sitten laukeaa heti.

        Kavamiäs tulee huommaa tottuuven.


      • Suzukimiehellä

        kausi vaan jatkuu!


    • Biker since 1985

      Riippuu tietysti Suzukin mallistakin hyvin pitkälti!!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8584
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2323
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe