Kertokaa nyt jotain ko. mallista. Minkä verran on perää jutuissa kun kone "hajoaa" vanhemmissa malleissa ja miksi ne saa rikki yms. Ja muukin kiinnostaa, huollot ja kulutus. Eikä sit satuja, joita on liikkeellä.
Pyöräkokemusta on -70 luvulta, viimeksi Yamaha...
Vähän kiire tiedoilla, kiitos
Kawasaki VN 1500 Classic -07
12
6552
Vastaukset
- Otava
...ei ihme jos vastaus viipyy
- Kawasaki-kuski
Vanhemmissa Väinöissä oli ongelmaa moottorien kanssa. 2000-luvun mallit on luotettavia. Uudet väinöt on kardaani-vetoisia eli huolettomia. Ei tarvi paljon ketjuja rasvailla. Määräaikaishuolto 6000 kilometrin välein. Lisäksi liikkuvat kohtuullisella määrällä löpöä...5-6 litraa sadalla kilometrillä. Vakaa ajettava, menee kuin kiskoilla. Kannattaa kokeilla...
- Otava
Mukava kuulla tuo kulutusarviokin. Jututin juuri yhtä korjaamopäällikköä ja saman suuntainen oli näkemys. Eräs arvio ongelmiin on myös isomukisen myllyn ajaminen turhan ohuella synt. öljyllä ja kovaa, kuten kaWa kuskeilla oli ennen tapana (itsekin 2tahti 500cc:lla nautistellut). Yamahan XV-1000 oli joskus myös parempi matka-ajossa 20W/50 öljyillä (ei kuluttanut "yhtään").
- ennemmin
Uudempi versio ilman muuta,ei vanhaa wikakasaa...
- väinö 15
Ihme juttuja todellakin liikkuu isojen Kawojen mukana. Itse olen ajellut 4 vuotta vn 15 ja ainoastaan määräaikaishuollot on tehty. Kone on edelleen kunnossa. Kawa ei todellakaan ole mikään wikakasa....
- VN15-96
Mulla on ollut toi Wäiski VN15 classic vuodesta -99. Vuosimalli on -96, eli eka classic. Pyörä on nelivaihteinen kaasarimalli. Siihen oli edellinen omistaja teettänyt jonkin takuumuutoksen, joka poisti jotain paukkumista joko kaasariin- päin tai pakoputkiin päin. Eikä kyseistä ongelmaa ole pyörässäni esiintynyt.
Piruuttani olen joskus pyöräyttänyt konetta pikkasen tappokatkaisija päällä ja sitten tappo pois ja startti, niin johan jysähtää putkissa komeasti. Tosin siinä on riski särkeä vaimennin.
Olen ajanut VN.lläni n. 30tkm. Kaiken kaikkiaan kilsoja on 54tkm. Pyörä on pelannut moitteettomasti, ehkä turhankin eleettömasti. Muuta ei tartte kuin muistaa pestä,tankata ja öljyhuollot aina syksyisin ennen talvitelakkaa.
Kytkin tosin alkoi luistaa 48tkm kohdalla. Uusin sen. Olen lukenut ja kysellyt mm. 1400 intikan omistajilta ja sama ongelma esiintyy niissäkin. Tuo asia on helppo ymmärtää, kun vertaa mp-kytkinten kokoa moottorin vääntöihin ja käytettäviin kierrosalueisiin. Enkä suosittele kytkimellä "roikkumista" esim. risteyksissä, vaan aina vapaalle.
Voihan jollain olla toisenlaisiakin kokemuksia, mutta nämä ovat minun. Ajelen pääsääntöisesti matka-ajoa ja 175 senttisenä istuu pyörä alleni kuin räätälöitynä. Tehoja joskus kaipaisi vähän enemmän, mutta siihen auttaa parhaiten pyörän vaihto.
Mukavia retkiä kaikille! - seurannut
Seurailin tossa miesten prätkäjuttuja sivusta ja kaikkea sitä voi sattua. Mies ajaa 1500 VN:llä ja öljyvalo syttyy palamaan. No, tarkistaa öljyt ja öljyä näytää olevan, joten jatkaa matkaa kotiin asti. Mutta olikin käynyt niin, että öljypumppu oli levähtänyt laakista ja öljyä ei siis mennyt koneeseen ollenkaan, seurauksen tiedätte - entinen moottori. Muille vähän mukavampia ajokokemuksia ja ah ihanaa tuulta/tuoksuja - täyttä nautintoa tiellä...
- VN1500 -07
Kyse on mitä todennäköisimmin ei itse pumpusta vaan siitä, että ko. vuosimallin ja aina vuoteen 2000 tehtyjen Wäinöjen öljypumpun ratas on tehty muovista ja noin 4% pyöristä sitten kokee tuon öljynpaine valon syttymisen kesken ajon ja yleensä kun ei tiedä syytä, niin sitten moottori leikkaa kiinni. Tähän on olemassa korjaussarja eräältä jenkkiharrastajalta, jonka voi laittaa kytkinhuollon yhteydessä tai toki erikseenkin, jolloin huolta ei ole. Tilaus- ja asennusohjeet löytyvät täältä: http://www.vroc.org/faq/jopg/jopg.html
Itse ajan riskillä tosin, koska arpaonni on yleensäkkin niin huono, että tuskin osuu kohdalle..
Hyvä valinta ainakin tällaiselle 192 cm 124 kg kokoselle ajajalle toi Wäinö..
- Kawamiäs
Nyt muutamaa vuotta myöhemmin ja edelleen väinö alla. Luotettavaksi on osoittautunut. Hyvä peli rauhalliseen cruisailuun. Työmatka-ajossa kesäisin.. Odotankin taas kevättä..
- huomaat kohtapuolii
Muutaman vuoden toimiin yleensä, sitten laukeaa heti.
Kavamiäs tulee huommaa tottuuven. - Suzukimiehellä
kausi vaan jatkuu!
- Biker since 1985
Riippuu tietysti Suzukin mallistakin hyvin pitkälti!!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3551436- 741405
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3111184Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461097Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht33925Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231904vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163878Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40845Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20817Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42804