C720, -740, -750

ttks

Moi,

Onko kellään kokemusta Olympuksen C-sarjan Ultra Zoom-digikameroista ?
Kiinnostaisi lähinnä tuon "valtavan" zoomin vuoksi. Ajatuksena jopa luopua vanhasta OM-1/OM-4 kalustosta ja optiikasta.

16

8947

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olympus

Itselläni on Olympus C-700 (2,1 megapikseliä) 10x optisella zoomilla.
      Olen tyytyväinen kameraan, c sarjan kameroissa
      on aivan sama tekniikka, eli kuvat ovat lähes
      identtisiä. Tutullani on c-720 3.0 megapikseliä
      ja 8x zoom ja kuvissa ei juuri eroa ole tekniikaltaan.

• Löytyy

Olen kuullut ultrazoomista pelkkää hyvää. Itsellä on vanha C-900 Zoom, jossa on vain 1,3 megapikseliä, mutta olen kameraan enemmän kuin tyytyväinen. Olen napsinut sillä noin 15000 kuvaa, ja jotkut kuvat ovat päätyneet jopa painettuihin julkaisuihin asti. Se on erittäin valovoimainen ja luotettava kamera, mutta normaaleilla paristoilla ei kannata käyttää; kuvaruutun käyttö syö ne parin kuvan jälkeen eli käytä aina akkuja. Olen huomannut että näinkin vanhaa tekniikkaa oleva kamera voi toisinaan tarjota parempia kuvia kuin kalliimmat. Kannankin nykyään mukana 3 kameran settiä, koska kallein ei aina tuo parasta tulosta: Olympus EP-20 (SLR, 5 megapix), Olympus C-900 (1,3 megapix) ja Nikon Coolpix 3100 (3,1 megapix).

• ttks

Kiitti kommenteista. Taitaapi mennä luultavímmin tuo seiskanelikymppinen hankintaan....

• OlymC740

Itselläni on juurikin 740 digi, enkä ole ostostani katunut!

• osta

sais saksasta aika edullisesti, n.350e, halvin tais olla 319e en vaa muista mikä liike enkä jaksa ettii....

• Annika
        OlymC740 kirjoitti:

Itselläni on juurikin 740 digi, enkä ole ostostani katunut!

En ole katunut ostostani.Loistava peli.

• Tme
      • -P-

Muutama tuhat kuvaa tullut otettua ko. laitteella, verkkosivuilla esilla tusinoittain, pari paikallislehdissä julkaistuna, teetettynä valokuviksi satakunta; kaikkien aikojen parhaat lomakuvat (poimittu parin sadan joukosta 3-tusinaa teetettyä). Ominaisuuksista ehkä parasta optinen zooooooom sekä monipuoliset säätömahdolisuudet. Lisäksi pidän erittäin hyvänä ominaisuutena AA-koon akkujen / paristojen käyttömahdolisuutta; mistä vaan R-kiskalta saa toiminta-aikaa lisää juuri niin paljon kuin tarvitsee. Erikoisakut hinnallaan monissa laitteissa eivät houkuta pitämään mukana varasähköä.
        Sumsum melkoisen tyytyväinen ko. kameraan!

• Jolle

Itselläni kyseinen kamera on ollut toukokuun alusta ja olen ERITTÄIN tyytyväinen kameraan, kuvat ovat olleet suorastaan loistavia ja 10x zoom riittää vallan mainiosti jopa lintujen kuvaukseen, vastaa kinokameran opjektiivia 38-380mm ja jos ei ole kuvankäsittely ohjelmaa, niin kamerassahan on vielä 3xdigi zoom, tosin en suosittele sen käyttöä.
      Osta vähintään 2000ma akut niin kestävät pitenpään kun esim. 1800ma akut.

• Jolle

Makro kuvaus onnistuu myös hyvin kun napsauttaa supermakron päälle, niin pääsee 3cm päähän kohteesta, joten kyllä hyönteisistä saa hyviä kuvia.
        Ja kuvat saa myös pakkaamattomina(tiff), joten laatua riittää ja pikseleitä on 3,2milj.

• Parus

Ostin muutama viikko sitten C-750:n ja olen ollut tosi tyytyväinen. Kuvat ovat todella tarkkoja - oikein yllätyin kun teetin ensimmäiset paperikuvat Fotonetin kautta. Hämärässä tarkennus on vähän ongelma, mutten toisaalta osaa verrata muihin malleihin kun tämä on ensimmäinen digikamerani.

• c750

Samaa mieltä! Muutaman viikon käytön jälkeen varsinkin ne lähizoomaukset tuntuvat onnistuvan erinomaisesti.

• Jape

Hei

Näyttää olevan sen verran hyviä kokemuksia ko laitteesta että pitänee hankkia. Huomasin vaan surffatessani että Amerikan puolella C-740 on melkoisesti halvempi (alkaen veroineen n 330 USD)varsinkin on-line putiikeissa kuin täällä Suomessa. Taidan siirtää hankintaa ensi vuoden alkupuolelle ajoittuvaan matkaani asti.

• Annika

Toivottavasti vielä saat 740;:n. Meille sanottiin ostaessa, että niitä ei enää valmisteta.

• hieno kamera

Käyppäs katsomassa Niklas Sjöblomin sivuilta päivän kuvia, olympuksella otettuja, todella upeita. Kuvaajakin on kyllä ammattilaisen oloinen.

• Kilon Pete

Mulla on ollut vuoden verran C730 ja ihan mukava vehjehän se on. Turistitarkoituksessa sillä saa hyviä kuvia, mutta hieman iso se on kanniskella. Urheilukuvia olen ottanu enimmäkseen ja tuollaiseksi pokkariksi sillä ottaa yllättävän hyviä kuvia. Suurimmat haitat ovat sulkimen hitaus ja tietenkin cachen kirjoitus muistikortille jolloin kameralla ei voi tehdä mitään muutaman sekunnin ajan (nämä "piirteet" ovat toki kaikissa digipokkareissa). Myöskin fokusointi ei oikein toimi kunnolla huonossa valaistuksessa (pilvisellä säällä).
      Zoomi on muuten erittäin hyvä kun ottaa huomion putken fyysisen koon.
      Makrokuvaus on myös toimivaa tässä kamerassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      170
      12945
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      154
      5458
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4810
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3689
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2798
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      121
      1969
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      112
      1715
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      366
      1638
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      108
      1538
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1481
    Aihe