Suosittele aikuisten lautapeliä

manyana

Suosittele hyvää lautapeliä aikuisille. Pitäisi pystyä pelaamaan kahdestaan, vaikeakin saa olla, vaatia logiikkaa, ajattelua jne.

Olen lueskellut noita arvosteluja ja silmiin on pistänyt ainakin nämä: Catanin uudisasukkaat, Carcassonne, Menolippu ja Thurn und Taxis. Onko kokemusta näistä?

21

5378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pishamaani

      Se on hyvä peli. Meni uusivuosi letkeästi sitä pelaten.

    • on siitä kiva,

      että kun se alkaa tuntua liian helpolta, voi ostaa peliä monipuolistavia lisäosia.

      Roborally on oikeasti vaikea peli aloittelijoille, vaikka sääntönivaska ei kovin paksu olekaan. Vaikeaksi sen tekee robottien siirtojen ajatteleminen pelilaudan mekaniikka huomioonottaen. Kahdestaan sitä voi pelata (jopa yksin!) ja parhaimmillaan se on isolla porukalla, sillä silloin meno on kaikkein kaoottisinta ja hauskinta.

    • pelle hermanni

      tässä pieni lista hyvistä lautapeleistä,menolippu Eurooppa,menolippu Usa,Quatro,Pylos,Touche,Taifho,Bombay Bazar,Rokada,Alcatraz,Mulino&Dama,Boggle,Yacata.ei pidä unohtaa vanhoja klassikoita joita löytyy vielä kirpputoreilta.

    • Jarppa´

      Catan on klassikko ja pelinä loistava! Itse viihdyn kerta toisensa jälkeen sen parissa...

      • Mie99

        Puerto Rico on aivan ylivoimaisen hauska lautapeli


      • ollixi

        Jos tykkää, että porukoitten ei tartte istua tuppisuuna, niin catan on hyvä. Peliin kuuluu olennaisena osana vaihtaa kortteja halukkaiden kanssa -vaihdatko lampaan tiileen tai viljaan, myykö kukaan puuta... Peli sopii kaikille 6-vuotiaista alkaen.


      • call of Alpine
        ollixi kirjoitti:

        Jos tykkää, että porukoitten ei tartte istua tuppisuuna, niin catan on hyvä. Peliin kuuluu olennaisena osana vaihtaa kortteja halukkaiden kanssa -vaihdatko lampaan tiileen tai viljaan, myykö kukaan puuta... Peli sopii kaikille 6-vuotiaista alkaen.

        Tykkääkö joku muukin noista peleistä?
        Kyllä minä ainakin pidän, omistan kolne erilaista catan peliä lisäosia
        ota yhteyttä>> [email protected]


    • TuT,Tp

      Sain Thurn und Taxiksen joululahjaksi ja sitä on pelattu paljon.

      Samoin olen tykännyt myöhemmin hankkimastani Taivaan pilarit -pelistä, jonka pelaaminen onnistui mukavasti jo eka kierroksella, vaikka monisivuisten ohjeiden lukeminen pelästytti ennakolta. Sitä voi pelata helpostikin, mutta jos pelaa kunnolla, se on vaativa peli, jossa pitää harkita monia vaihtoehtoja ja mielellään pitää silmällä vastapelaajien toimintaa (siihen en vielä ole itse päässyt).

      Carcassonne oli kiva ja sopivan helppo, kun pelattiin porukalla illanistujaisissa, mutta kaksinpelinä sitä ei ole vielä kokeiltu.

      Muuttuva labyrintti toimii myös aikuisilla.

      • ripley.

        heip!

        miten olette lopettaneet thurn und taxis-pelin? meillä oli hieman erimielisyyksiä tuosta seiskasta. minun mielestäni säännöissä on mainittu, että peli loppuu silloin heti, jos kierroksen viimeinen pelaaja, siis pelin aloittajasta oikealla puolella istuva pelaaja,lopettaa pelin. me teimme kuitenkin siten, että pelasimme vielä sen jälkeen yhden kokonaisen kierroksen, kun kierroksen viimeinen pelaaja oli saanut itselleen parhaimman vankkurikortin, joka vaatii seitsemän reittikorttia. jos viitsit kertoa teidän/sinun tulkintasi asiasta, niin kiitos! mielestäni kyseisen pelin säännöt olivat välillä hieman monimutkaisesti ja tulkinnanvaraisesti laadittu. mukava peli kieltämättä, pe:na taas varmaan pelaillaan. mukavia pelihetkiä, moikka!

        mikko


    • kokemukseni perusteella

      Mainitsemasi Catanin uudisasukkaat, Carcassonne, Menolippu ja Thurn und Taxis ovat kaikki oikein hyviä lautapelejä, tosin mielestäni parhaimmillaan 3-4 pelaajalla ja kahdestaan ehkä vähän tylsiä. Näitä voi kaikkia pelata leppoisasti tai sitten "totisemmin".

      Muita hyviä pelejä on ainakin Taivaan pilarit ja Wikinger (meillä saksan kielinen, en tiedä onko jo ilmestynyt suomeksi). Lisäksi Samurai ja Aavikon karavaanit ovat myöskin ihan ok.

      Vanhoista klassikoista mielestäni Scotland Yard on varsinkin kahdestaan tosi jännittävä!

      • Scotland Yardia

        pelata tehokkaasti kaksistaan, paitsi tietysti useampia agentteja ohjastamalla? Vakoojan piirittäminen voi olla hiukka hankalaa yhdellä agentilla...


      • parhaimmillaan kaksistaan
        Scotland Yardia kirjoitti:

        pelata tehokkaasti kaksistaan, paitsi tietysti useampia agentteja ohjastamalla? Vakoojan piirittäminen voi olla hiukka hankalaa yhdellä agentilla...

        Me ollaan pelattu Scotland Yardia kahdestaan niin, että toinen on vakooja ja toinen pelaa kaikilla agenteilla. Toimii mun mielestä tosi hyvin, kunhan pitää huolta ettei agenttien kulkuvälinelaput mene sekaisin.

        Yleensä meillä ainakin on joka tapauksessa käynyt pelissä niin, että kun sitä pelaa porukalla niin aina on joku "pomo" joka sanoo muille agenteille mihin kannattaa mennä, varsinkin jos mukana on kokemattomia pelaajia.

        Tämä on tietty mielipidekysymys, mutta me pelaamme lähes aina mieheni kanssa Scotland Yardia kahdestaan ja mielestäni se on tosi jännää niin, kun molemmat saa pähkiä ihan tosissaan liikkumisia!


    • fun again
    • Backgammon-fani
    • tail

      except;

    • Suosittelisin Arkham Horroria, aivan loistava ja mielenkiintoinen, myös lisäosat hyviä, ainakin ne mitä olen toistaiseksi kokeillut. Haittapuolena se että pelin alussa on aikamoiset pakansekoitussulkeiset vaan kun siihen tottuu niin peli itsessään on mitä hauskin.

      Sitten tietty Carcassonne, hyvä peli, paitsi että viimeisin lisäosa Katapultti oli ainakin itselleni aikamoinen pettymys. Muuten hyvä, tosin en ymmärrä että mistä aikaraja 45-60 min tulee, lisäosia jos on vähänkään kannattaa sellaiseen 2-4 tunnin sessioon varautua.

      Catania vasta kokeilin, lupaavalta vaikutti, en uskalla kertakokemuksen perusteella vielä suositella.

    • month

      segment; pill propecia; tamoxifen tablets; valtrex; buy ambien; buy zithromax; accutane recall;

    • wrorgpdo
    • kbzsmaogab
    • Pelihylly täynnä

      Rummikub, Touche ja jos kirjaimilla tykkää leikkiä niin tietysti Scrabble.

    • KYLLÄ

      7 wonders on korttipelaajien unelma

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1857
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 73
      1436
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      95
      1344
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe