mäyriksen häkki

-iinz

voiko teidän mielestä laittaa mäyriksen häkkiin kun se jää yksin kotiin. kun se rikkoo kaikki paikat niin jos häkki auttais. aattelin vaan et onko se koiran kidutusta jos sen laittaa häkkiin

19

964

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jfbjfbgfg.

      Mun tietääkseni sen saa jättää häkkiin.
      Koska mulla itelläni on semmonen "Mäyräkoirat" kirja ja siinä oli että jos ei halua pitää mäykkyään yöllä vapaana kodissa niin sen voi laittaa häkkiin. Joten miksipä sitä ei sitten vois jättää häkkiin myös sillon kun se jää yksin.. vaikka ei se varmaankaan kovin mukavaa ole olla semmosessa pienessä häkissä.. :/ silti.

    • jytyujndds.

      Mun tietääkseni sen saa jättää häkkiin.
      Koska mulla itelläni on semmonen "Mäyräkoirat" kirja ja siinä oli että jos ei halua pitää mäykkyään yöllä vapaana kodissa niin sen voi laittaa häkkiin. Joten miksipä sitä ei sitten vois jättää häkkiin myös sillon kun se jää yksin.. vaikka ei se varmaankaan kovin mukavaa ole olla semmosessa pienessä häkissä.. :/ silti

      • äskeinen..

        Lähetin saman viestin kaks kertaa >.


      • mäykkyfani o)

        Päivän häkissä on kyllä eläinrääkkäystä !!Pieni huone mäykylle on ehdottomasti inhimillisempää
        jolloin koira pääsee välillä jaloittelemaan ,juomaan tai syömään.Miksi ottaa koiran jos sen elämä on HÄKISSÄ olemista yöt/päivät ????


    • omatila

      Älä laita mäykkyäsi pieneen häkkiin ,kuulostaa kyllä kovin pahalta .Vaihtoehtona voisi olla keittiö tai kodinhoitohuone portilla varustettuna . Mäykyn omaan "huoneeseen" voit siten laittaa koirulin omia leluja,puruluita yms. ajanvietettä ja kaikki "ei syötävät" siirrät muualle ? onnistuisko nuo jutut teillä ?

    • elli3

      Eihän koira mikään "häkkilintu " ole. Ei missään tapauksessa häkkiin. Jokin tilava saunan pesuhuone ok mielellään ikkunallinen.
      Sekä kannattaa jättää leluja ja sallittua puuhaamista yksinolo ajaksi.

    • tizu

      onhan muutamia isoja kenneleitä joissa mäyrisparat elävät boxeissa :( julmuuksien julmuutta minusta , on pentujen ostajia jota ei häkitys haittaa eikä koirien häkkielämä paljon sureta , snif !

    • mielestäni voi

      jos hankit mäykyllesi isoimman häkin, niin mikä ettei. sinne häkkiin vesikippo, puruluita ja esim. vanha pyyhe peitoksi. häkki on hieman jämäkempi tapa opettaa koiralle, ettei sen asia ole tehdä "lukaalista luukkua" yksin ollessaan. jos päädyt häkkiin, niin muista aloittaa häkissä oleskelut ensin lyhyistä ajoista. ja anna koiralle aina jokin pikku-herkku, kun jää yksin ja menee häkkiin. aina, kun olet kotona pidä häkin ovi auki, äläkä anna esim. lasten koskaan mennä sinne, se on koiran oma paikka!!

      • käpynen----)

        Häkkikanaloita en hyväksy, koiran häkkielämästä puhumattakaan !


      • mutta, mutta
        käpynen----) kirjoitti:

        Häkkikanaloita en hyväksy, koiran häkkielämästä puhumattakaan !

        jos se ihana kainaloinen käpynen tunteekin eroahdistusta sen kainalon puuttuessa isännän/emännän työpäivän aikana, ja tuhoaa paikat ikävissään...?? häkki on hiemän ronskimpi keino opettaa koiralle yksinolon sääntöjä (niin kuin jo kirjoitinkin). ei koiran tarvitse siellä koko loppuikäänsä yksinolo aikojaan olla, pian se viisastuu, ja voi loikoilla vaikka olohuoneen sohvalla yksin ollessaan, tietysti tuhoamatta mitään!! nimin. kokemusta löytyy, ja ihan kennel-liiton ohjeen mukaan (uskokaa tai älkää)


    • Tahveli1

      Miettikää itse..Miltä teistä tuntuisi laittaa vaikka pieni lapsi päiväksi häkkiin??Opetetaan, ettei sekoita paikkoja.
      Musta on eläinrääkkäystä pistää pieneen häkkiin. Mitä jos te eläisitte vaikka päivän autossa?Mulla on itsellä mäykky eikä ole koskaan tehny yksin ollessa muuta kuin pieniä pisuja.
      Saa sen muutenkin opetettua.

      • ontuva vertaus

        arvaappa miksi lapset viedään hoitoon työpäivän ajaksi? valitettavasti ainakaan ihan kaikilla ihmisillä ei ole mahdollisuutta hommata karvaiselle kakaralleen (koiralle) päivähoitopaikkaa, joten jo koiran oman terveyden turvaamiseksi on sen elintilaa yksin ollessa rajoitettava.


      • Koiransydän
        ontuva vertaus kirjoitti:

        arvaappa miksi lapset viedään hoitoon työpäivän ajaksi? valitettavasti ainakaan ihan kaikilla ihmisillä ei ole mahdollisuutta hommata karvaiselle kakaralleen (koiralle) päivähoitopaikkaa, joten jo koiran oman terveyden turvaamiseksi on sen elintilaa yksin ollessa rajoitettava.

        En suurin surminkaan ymmärrä ihmisiä, jotka jättävät koiransa yksin koko työpäivän ajaksi ja vieläpä häkkiin suljettuna. Viime mainittu on eläinsuojelulailla kiellettyä, jos sitä tehdään säännöllisesti, ja itse ilmoittaisin eläinsuojeluvalvojalle jokaisesta tapauksesta, jonka kuulen.

        Miksi ottaa koiraa, jos ei pysty järjestämään sille elämisenarvoista elämää? Kyse on pelkästään ihmisen itsekkyydestä, siitä ilosta, jota tunnet kun ystävällinen hännänheiluttaja on aina odottamassa kotona ja palvoo sinua. Yksin ollessaan koiralla ei ole muuta tekemistä kuin nukkua, jolloin se joutuu nukkumaan luonnottomasti vähintään 16 tuntia vuorokaudessa yöunet mukaan luettuna. Tilanne pahenee tästäkin, jos omistajalla on sellaisia vapaa-ajan menoja, joihin koiraa ei voi ottaa mukaan. Yksin asuva koiranomistaja on siis täysin sidottu koiraan vapaa-ajallaan, ja siltikään koiran hyvinvointi ei ole taattu.

        Häkkiin sulkemista ei siis saa missään nimessä ajatella minään muuna kuin väliaikaisena hätäratkaisuna. Koiranhoitoon on saatavissa apua 4H-yhdistykseltä, joka kouluttaa dog-sittereitä. Näitä löytyy tietääkseni lähes kaikilta paikkakunnilta, ja nämä nuoret dog-sitterit ovat tietääkseni käytetyimpiä ja parhaimmillaan juuri koirien käyttämiseksi lenkillä omistajan ollessa työssä. Dog-sittereillä on vakiotaksat, jotka eivät suurta lovea tee koiranomistajan kukkaroon. Toinen vaihtoehto on kysellä naapurustossa, josko löytyisi luotettavaa koiranulkoiluttajaa pientä korvausta vastaan. Luulisi että eläkeläisistäkin voisi tällaisia löytyä. Suomessakin saisivat yleistyä koirien päivähoitopaikat, joita Ruotsissa on tietääkseni jo runsaasti.


      • -iinz
        Koiransydän kirjoitti:

        En suurin surminkaan ymmärrä ihmisiä, jotka jättävät koiransa yksin koko työpäivän ajaksi ja vieläpä häkkiin suljettuna. Viime mainittu on eläinsuojelulailla kiellettyä, jos sitä tehdään säännöllisesti, ja itse ilmoittaisin eläinsuojeluvalvojalle jokaisesta tapauksesta, jonka kuulen.

        Miksi ottaa koiraa, jos ei pysty järjestämään sille elämisenarvoista elämää? Kyse on pelkästään ihmisen itsekkyydestä, siitä ilosta, jota tunnet kun ystävällinen hännänheiluttaja on aina odottamassa kotona ja palvoo sinua. Yksin ollessaan koiralla ei ole muuta tekemistä kuin nukkua, jolloin se joutuu nukkumaan luonnottomasti vähintään 16 tuntia vuorokaudessa yöunet mukaan luettuna. Tilanne pahenee tästäkin, jos omistajalla on sellaisia vapaa-ajan menoja, joihin koiraa ei voi ottaa mukaan. Yksin asuva koiranomistaja on siis täysin sidottu koiraan vapaa-ajallaan, ja siltikään koiran hyvinvointi ei ole taattu.

        Häkkiin sulkemista ei siis saa missään nimessä ajatella minään muuna kuin väliaikaisena hätäratkaisuna. Koiranhoitoon on saatavissa apua 4H-yhdistykseltä, joka kouluttaa dog-sittereitä. Näitä löytyy tietääkseni lähes kaikilta paikkakunnilta, ja nämä nuoret dog-sitterit ovat tietääkseni käytetyimpiä ja parhaimmillaan juuri koirien käyttämiseksi lenkillä omistajan ollessa työssä. Dog-sittereillä on vakiotaksat, jotka eivät suurta lovea tee koiranomistajan kukkaroon. Toinen vaihtoehto on kysellä naapurustossa, josko löytyisi luotettavaa koiranulkoiluttajaa pientä korvausta vastaan. Luulisi että eläkeläisistäkin voisi tällaisia löytyä. Suomessakin saisivat yleistyä koirien päivähoitopaikat, joita Ruotsissa on tietääkseni jo runsaasti.

        en ollu laittamassa sitä häkkiin mutta kun oon vaan kuullu ihmisiltä että ne pitäää omaa koiraansa häkissä niin ajattelin kysyy myitten mielipidettä siihen asiaan.. tiedän kyllä et se on eläin rääkkäystä..:)


      • puhuit.
        Koiransydän kirjoitti:

        En suurin surminkaan ymmärrä ihmisiä, jotka jättävät koiransa yksin koko työpäivän ajaksi ja vieläpä häkkiin suljettuna. Viime mainittu on eläinsuojelulailla kiellettyä, jos sitä tehdään säännöllisesti, ja itse ilmoittaisin eläinsuojeluvalvojalle jokaisesta tapauksesta, jonka kuulen.

        Miksi ottaa koiraa, jos ei pysty järjestämään sille elämisenarvoista elämää? Kyse on pelkästään ihmisen itsekkyydestä, siitä ilosta, jota tunnet kun ystävällinen hännänheiluttaja on aina odottamassa kotona ja palvoo sinua. Yksin ollessaan koiralla ei ole muuta tekemistä kuin nukkua, jolloin se joutuu nukkumaan luonnottomasti vähintään 16 tuntia vuorokaudessa yöunet mukaan luettuna. Tilanne pahenee tästäkin, jos omistajalla on sellaisia vapaa-ajan menoja, joihin koiraa ei voi ottaa mukaan. Yksin asuva koiranomistaja on siis täysin sidottu koiraan vapaa-ajallaan, ja siltikään koiran hyvinvointi ei ole taattu.

        Häkkiin sulkemista ei siis saa missään nimessä ajatella minään muuna kuin väliaikaisena hätäratkaisuna. Koiranhoitoon on saatavissa apua 4H-yhdistykseltä, joka kouluttaa dog-sittereitä. Näitä löytyy tietääkseni lähes kaikilta paikkakunnilta, ja nämä nuoret dog-sitterit ovat tietääkseni käytetyimpiä ja parhaimmillaan juuri koirien käyttämiseksi lenkillä omistajan ollessa työssä. Dog-sittereillä on vakiotaksat, jotka eivät suurta lovea tee koiranomistajan kukkaroon. Toinen vaihtoehto on kysellä naapurustossa, josko löytyisi luotettavaa koiranulkoiluttajaa pientä korvausta vastaan. Luulisi että eläkeläisistäkin voisi tällaisia löytyä. Suomessakin saisivat yleistyä koirien päivähoitopaikat, joita Ruotsissa on tietääkseni jo runsaasti.

        Mulla on ollut kaksi mäykkyä, ja nyt on kamala ikävä. Molemmat saattanut koiraenkeliks. Kateellisena katselen naapurien koiria, sais vielä halata ja pitää hyvänä, ja ennenkaikkea joku olis vielä mun ystävä, paras sellainen.Ehkä oon jäänyt itse sinne häkkiin, enkä haluis olla siellä. Eikä mun mäykytkään, haluittais vaan olla taas vapaana, yhdessä. Ja joskushan se päiväkin koittaa, mutta niin kauan on jokaisen paha olla, koiran tai ihmisen, jos se suljetaan häkkiin. Toivoisin viestin alkuunpanijalle sellasta ajatusta, että miltä itestä tuntuu.


    • mutta...

      rajaa kodista tietty alue koirallesi, koira ei näin ahdistu liiasta tilasta. ja jos koirallasi on tapana tuhota paikkoja - poista tältä rajatulta alueelta kaikki mikä on tuhoamiselta vaarassa ja hommaa aktivointi leluja. Olen itso kokenut ne erittäin hyväksi. minulla on mäykky joka teki kauan tuhoja - puri sängyn jalat, sohvaan reikiä ja kaikkea mitä sen pienessä päässä liikkuikaan. Rajasin sille oman tilan, eteisen käytävä ja keittiö, tilaa noin 15 neliöö - sopivasti meidän makkaralle. Ennen yksin jättämistä käytin koiran pihalla mesuamassa ja oikein kunnolla väsytin - ei enään energiaa sisällä mesuamiseen. Hommasin aktivointi leluja pari ja jätän VAIN NE koiralle kun lähden. tuhoaminen on loppunut!!! Kannattaa oikeasti kokeilla sen häkin sijaan. toki häkin ovi auki koko päivän niin koira voi itsekseen mennä sinne rauhoittumaan.

    • otit

      mäykyn, tai yleensä koiran, ellei se voi olla sun perheenjäsen, vaan tarvii sulkea häkkiin? Mulla on ollut mäykkyjä, oon käynyt töissä, mutta ikinä ei häkki tullut mieleen. Kyllähän pennut tekee pahojaan, mutta sen kai tiesit lemmikin ottaessas. Itse sun tarvii tehdä se, että saat siitä kaverin. Menepä ite sinne häkkiin, mitähän sitten tekisit?

      • Nimetön

        Ihmiset jotka pistävät koiraan häkkiin - pitää kieltää koko koiranpito!
        Häkkiin voi laittaa vaikka Tiimarista ostettu söpä hauva jos haluaa - mutta EI ikinä oikeata koiraa.


      • nimetön 4
        Nimetön kirjoitti:

        Ihmiset jotka pistävät koiraan häkkiin - pitää kieltää koko koiranpito!
        Häkkiin voi laittaa vaikka Tiimarista ostettu söpä hauva jos haluaa - mutta EI ikinä oikeata koiraa.

        Niin aiemmin sanoin jo jtn. siitä "mäyräkoirat" kirjasta jossa luki että koiran voi laittaa yöksi häkkiin, niin onko se sitten ihan pelkkää puppua...? vaikka ihan uus se kirja kyllä on, että ei sen puoleen :/ siis jos te ootte sitä mieltä ettei sitä häkkiin pidä laittaa. vaikka en mäkään siitä häkissä olosta pidä* :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2521
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      197
      1535
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1065
    Aihe