Heips

Nuori tyttönen

Moi

Ensin hieman tautoista: eli itse olen 18-vuotias ja mieheni on 33-vuotias, eli ikäeroa on aikas paljon. Asuttu kaksi vuotta yhdessä.

Olemme puhuneet kihloihin menemisestä, mutta minua jännittää asia aivan kamalasti. Haluaisin mieheni kanssa kihloihin, kun nyt ollaan asuttu yhdessä jo kohta kaksi vuotta.
Kuitenkin se tilanne on vain niin jännittävä: miten pitäisi suhtautua? (iloinen tietenkin olisin) mitä sanoisin? (muutakun tadon) halaisinko sen jälkeen vai mitä?

Jos jollain olisi hyviä vinkkejä/kokemuksia, niin niitä ottaisin ilolla vastaan.

13

1342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohjeet

      Mies: "Rakastan sinua niin paljon, että haluaisin elää loppuelämäni sinun kanssasi. Menetkö kanssani naimisiin?"
      Sinä: "Kyllä kultaseni!" (moiskautat pusun ja halaat miestä)

      tai

      Mies: "Armaani, tykkään susta. Mennäänkö teinikihloihin?"
      Sinä: "Joo." (pusuttelette ja halaatte)

      Minusta olet selvästi liian nuori menemään kihloihin, kun joudut kyselemään tuollaista asiaa täällä. Jos ei osaa tai uskalla näyttää hyvää mieltään, liikutustaan tai hellyyden tunteitaan ellei ole valmiiksi miettinyt asiaa, niin aika heikolta vaikuttaa...

      • nuori tyttönen

        Niin totta tuokin, olen hieman sitäkin vaihtoehtoa miettinyt että odottaisin vielä tovin..

        Kiitos kun vaivauduit vastaamaan =)


    • ole vielä valmis

      jos päällimmäisenä on mielessä mitä sanoa ja tehdä kosimistilanteessa. Ehkä kannattaisi vielä odottaa. Olet kuitenkin vasta 18, mihin on kiire?

    • juttu...

      mutta rakkaus ei katso ikää. Toisaalta ihmisten henkinen kypsyystaso vaihtelee aika paljon ja usein 16- ja 18-vuotiaana "minäkin" saattaa muuttua roimasti toisenlaiseksi. Viittaan tällä siihen, kun kerroit jo kaksi vuotta asuneesi yhdessä hänen kanssaan, ehkäpä olit jopa nuorempi kuin 16 tutustuessasi miesystävääsi? Myös tuo kirjoituksesi, "ikäeroa on aikas paljon", viittaa siihen, että ehkäpä epäilet enemmän tai vähemmän alitajuisesti suhteenne tulevaisuutta ikäeronne takia. Voisiko se, että mietit miten käyttäytyä ulkoisesti kosimistilanteessa, viestiä siitä, ettet oikein tiedä, mitä sisimmässäsi tilanteesta ajattelisit? Yhdessäoloaika ei ole peruste sille, että nyt voitaisiin mennä kihloihin, rakkauden pitää olla perusteena ensisijainen, muistapa se.

      Jos kaikki tuntuu kuitenkin selvältä, niin mikäpä siinä:)Eihän kihloihin menokaan tarkoita, että heti pitää varata kirkko, voihan ja pitääkin ajatukseen totuttautua rauhassa. Eikä se silti tarkoita, etteikö kihloihin olisi menty häät mielessä. Oma mieheni ja minä sovimme kihloihin mennessämme, että katsotaanpa tämä kaikki sählinki ensin alta pois...(minun pitäisi aloittaa opiskelut,hänen uusi työnsä, muuttaakin pitäisi ja rahaakin säästellä häämatkaa varten jne.)

      Kunhan rakastatte toisianne, tuollaisella reagoinnin pohdinnalla ei ole väliä, reaktiot tulevat sitten itsestään kosimistilanteessa. Äläkä tunne syyllisyyttä siitä, jollet nyt pomppaa ilosta, kunhan sisimmässäsi tunnet niin. Ylianalysointi on monelle tuttua, ei pelkästään "teiniä", niin kuin monet täällä väittävät. Me olimme myös puhuneet etukäteen kosimisesta eikä se tilanne silloin tule niin yllättävänä tunteenpurkauksena kuin hollywood-leffoissa. Siinä ei ole mtn epänormaalia:)

      Vaikka aloitin tämän sepustuksen skeptisesti, niin halusin vain osoittaa erilaisia näkökohtia, jotta voisit varmistua meneväsi oikeista perusteista kihloihin. Kaikkea hyvää teille:)

      • hukassa..

        "Toisaalta ihmisten henkinen kypsyystaso vaihtelee aika paljon ja usein 16- ja 18-vuotiaana "minäkin" saattaa muuttua roimasti toisenlaiseksi."

        Tässä oikea fakta: Ihmisen henkinen kypsyystaso alkaa vasta kunnolla kehittymään 18-vuotiaasta eteenpäin. Kukaan ei ole vielä 18-vuotiaana kunnolla henkisesti kehittynyt.

        "Yhdessäoloaika ei ole peruste sille, että nyt voitaisiin mennä kihloihin, rakkauden pitää olla perusteena ensisijainen, muistapa se."

        Ja tähän vielä lisäystä ja korjausta. Edelleenkin kihloihin ei mennä vaan siinä olotilassa ollaan kosimisen jälkeen. Pelkkä rakkaus ei ole selite olla kihloissa, vaan silloin täytyy todellakin olla valmis vaikka samantien valmis naimisiin ja tietenkin olemaan henkilön kanssa loppuelämä yhdessä.


        "Eihän kihloihin menokaan tarkoita, että heti pitää varata kirkko, voihan ja pitääkin ajatukseen totuttautua rauhassa. Eikä se silti tarkoita, etteikö kihloihin olisi menty häät mielessä."

        No sitähän se juuri tarkoittaa, ettei enää pidä totuttautua ajatukseen! Eli olet valmis vaikka heti astelemaan alttarille, eikä sitten joskus..

        "Oma mieheni ja minä sovimme kihloihin mennessämme, että katsotaanpa tämä kaikki sählinki ensin alta pois...(minun pitäisi aloittaa opiskelut,hänen uusi työnsä, muuttaakin pitäisi ja rahaakin säästellä häämatkaa varten jne.)"

        Eli olitte toisinsanoen teinikihloissa. Se siitä järkevyydestä sitten.


    • Mimmu

      Ihan ensimmäiseksi pistää miettimään, että onko mies joka yli kolmekymppisenä aloittaa "parisuhteen" 16-vuotiaan kanssa, ihan terve...?

    • Mimmu

      Ihan ensimmäisenä pistää miettimään, että onko reilu kolmekymppinen mies joka aloittaa "parisuhteen" 16-vuotiaan kanssa, ihan terve...

      • Mimmu

        Yhteydet näköjään vähän tökkii ja tuli tuplana, sorppa vaan.


      • toinen nuorikko
        Mimmu kirjoitti:

        Yhteydet näköjään vähän tökkii ja tuli tuplana, sorppa vaan.

        Eli moi Nuori tyttönen, itsellä on yllättävän samantyyppinen tilanne päällä. Itse olen 18 ja mies täytti just 34. Oli 33 kun tavattiin. seurusteltu puoli vuotta ja asuttu 1½ viikkoa yhdessä, tosin : D. Kihlautumisesta kiinnostunut on ollut lähinnä minä meistä kahdesta, ja sitä odotellaankin sitten siihen asti kun molemmat on täysin valmiita ja halukkaita sen askeleen ottamiseen.

        Aina välillä mieskin intoutuu unelmoimaan tulevaisuudesta ja se itsessään on kovin yhdistävää ja ihanaa.

        Joku epäili että Nuoren tyttösen miehen toiminta olisi jotakuinkin epäilyttävää ikäeron vuoksi, mutta ei se aina kyllä niin mene. Se on varmaan sitä elämän monimuotoisuutta.

        Kyllähän tuo ikäero tuo omat säväyksensä ja ongelmansa suhteeseen, mutta niinhän kaikissa suhteissa on niitä ruusunpiikkejä.

        Miettikää toki kaikki ennenkuin kihloihin ängette, oletteko valmiita sun muuta.

        Kaikkea hyvää Nuorelle tyttöselle ja miekkosellesi :-)


      • naiiveja..
        toinen nuorikko kirjoitti:

        Eli moi Nuori tyttönen, itsellä on yllättävän samantyyppinen tilanne päällä. Itse olen 18 ja mies täytti just 34. Oli 33 kun tavattiin. seurusteltu puoli vuotta ja asuttu 1½ viikkoa yhdessä, tosin : D. Kihlautumisesta kiinnostunut on ollut lähinnä minä meistä kahdesta, ja sitä odotellaankin sitten siihen asti kun molemmat on täysin valmiita ja halukkaita sen askeleen ottamiseen.

        Aina välillä mieskin intoutuu unelmoimaan tulevaisuudesta ja se itsessään on kovin yhdistävää ja ihanaa.

        Joku epäili että Nuoren tyttösen miehen toiminta olisi jotakuinkin epäilyttävää ikäeron vuoksi, mutta ei se aina kyllä niin mene. Se on varmaan sitä elämän monimuotoisuutta.

        Kyllähän tuo ikäero tuo omat säväyksensä ja ongelmansa suhteeseen, mutta niinhän kaikissa suhteissa on niitä ruusunpiikkejä.

        Miettikää toki kaikki ennenkuin kihloihin ängette, oletteko valmiita sun muuta.

        Kaikkea hyvää Nuorelle tyttöselle ja miekkosellesi :-)

        "Joku epäili että Nuoren tyttösen miehen toiminta olisi jotakuinkin epäilyttävää ikäeron vuoksi, mutta ei se aina kyllä niin mene. Se on varmaan sitä elämän monimuotoisuutta."

        Taidat pitää itseäsi todella kypsän aikuisen tasolla jo 18veenä. Kuulostat kuitenkin henkiseltätasolta vieläkin siltä 16-vuotiaalta naiivilta tyttöseltä, joka ei tajua vielä elämästä ja sen asioista mitään. Tämän "nuoren tyttösen" mies kuulostaa todellakin ennemminkin pedofiilimaiselta ja epäkypsältä, kuin miltään normaalilta aikuiselta mieheltä! Tajuat kai, että 16-vuotias on vielä alaikäinen. Ja sinä, olet vielä mieleltäsi alaikäinen, etkä valmis vakavaan parisuhteeseen.

        "Kyllähän tuo ikäero tuo omat säväyksensä ja ongelmansa suhteeseen, mutta niinhän kaikissa suhteissa on niitä ruusunpiikkejä."

        Joo, mietippä sinä kuule vuosia eteenpäin kun miehesi alkaa lähestyä keski-ikää ja sinä olet vielä nuori aikuinen nainen parhaassa iässä. Miehesi alkaa muituttamaan enemmän isältäsi kuin hehkeältä mieheltä.

        "Miettikää toki kaikki ennenkuin kihloihin ängette, oletteko valmiita sun muuta."

        Toinen juttu mitä kaikki ihmiset eivät täällä tajua..kihloihin EI MENNÄ, vaan kihloissa OLLAAN kosinnan jälkeen. Sinun täytyy siis olla valmis astelemaan alttarille vaikka samantien, koska se on lupaus avioliitosta ja sinun oltava satavarma.


    • Aino_30

      Rakkaus ei kysy ikää, mutta 30 aloittaa suhteen juuri "laillisuuden" saavuttaneen kanssa, ei hyvä merkki.

      Suosittelen vahvasti pohtimaan asiaa vielä uudelleen. Jos kyseessä on ensimmäinen vakava suhteesi, erityisesti tässä tapauksessa.

      Kihlasormusten keräily ei välttämättä anna hienoa kuvaa kenestäkään sille ihmiselle, joka onkin sitten Se Oikea.

      • trioiuyreoy

        entä, kun sinä olet 25?

        jos mies haluaakin ottaa taas alle kakskymppisen naisen?

        samaa mieltä, että jos yli 30 -kymppinen tarkoituksella etsiin 15 - 16 vuotiasta, niin ei hyvältä näytä. Sinun kannattaisi selvittää hänen motiivinsa moiseen...


    • siltäettä

      et ole valmis kihloihin ts avioon jos tuollaista pitää kysellä.. haloo?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1224
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1036
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      57
      753
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      720
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      624
    9. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      618
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe