Katsoin telkasta mitä borreelia saa aikaseks.Kamalia oireita ja sairauksia seuraa.Olipa kerran punkki sääressä kiinni mut ajossa huomasin ja nipistin poissa.Vähän punanen oli siitä missä se istu mut neljän päivän kuluttua oli hyvä.Onko juuri sinua punkki purru?
Borreelia
3
236
Vastaukset
- kokenut
Punkit saattavat levittää borreliaa ja tbe:tä.Borrelia paranee antibiooteilla.TBE sitä vastoin on vakavampi tartunta,jonka seuraus voi olla aivokalvontulehdus.TBE:tä vastaan voi ottaa
rokotuksen.Kannattaa tarkistaa iho päivittäin.Jos löytää punkin irrota se varovasti jotta saat koko punkin pois.Eikä saa käyttää mitään rasvoja.Silloin punkki tukehtuu ja oksentaa ja virus on juuri oksennuksessa. Minua puree punkki joka vuosi useamman kerran.Asun nimittäin alueella jossa on paljon kauriita ja muita eläimiä joiden kautta punkit leviävät.
Ei muuta kun: lycka till, jos punkki puree. - kokenut
Punkki on purassut minua monta kertaa joka vuosi ja tulee jatkossakin puremaan. Punkki saattaa levittää borreeliaa ja TBE:tä.Borreeliaan puree antibiootit ja TBE:hen auttaa vain rokotus.TBE on vaarallisempi koska se aiheuttaa aivokalvontulehdusta. Parasta tarkistaa iho päivittäin ja irrottaa varovasti mah-
dollinen punkki kokonaisena.Eikä saa käyttää mitään rasvoja kuten ennen suositeltiin.Jos pureman ympärille muodostuu punainen rengas on syytä mennä lääkärille nopsaan. - namisuku
...on, 2 v sitten Virossa. Kahteen paikkaan. Kävin otattamassa pois ja ei siitä sitten sen kummeksi, kiva.
Olin Dobberihakuretkellä ja Terhakat Pojat sainkin, mutta kun menin pissalle sinne "punkki"heinikköön:(
Että ne punkit ON Ällöjä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917385- 373927
- 453490
- 2332683
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402632- 402423
- 1292359
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292249Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202145- 451932