Minulla on kaksi kuukautta vanha Valtra. Käyttötunteja 500, nyt on ilmennyt ongelma ja haluaisin tietää onko tämä vika harvinainen kuten Valtran huollosta annettiin ymmärtää. Traktorissa on hydraulinen etuakselin jousitus. Etuakselista lähtee taaksepäin eräänlainen haarukka joka on kiinnitetty runkoon kahdella pultilla. Nyt noista pulteista oikeanpuoleinen katkeaa muutaman tunnin kuluttua uuden asentamisen jälkeen, vaikka ajaisi pitkin maantietä. Epäilen pultin olleen löysällä pidemmän aikaa, vaikka 100 tunnin huollossa tuollaiset asiat olisi pitänyt tarkistaa. Veikkaan kiinityspintojen hakkaantuneen epätasaiseksi, siksi uusikaan pultti ei enää kestä. Onko muilla Valtran omistajilla samanlaisia kokemuksia jousitetusta etuakselista?
N 121 Advance
19
8884
Vastaukset
- on kökkötraktori
Artisti maksaa:
http://www.farmit.net/farmit/fi/08_foorumi/04_keskustelut/02_koneet/index.jsp?subject=Post&thread_id=131832644691231754 - sekundaa
Se on Fendtin tekemä akseli ja sama jota käytetään Fendtissä aina 200 heppaan asti eikä silti kestä. Kertoo jotain Fentistä ja siitä mihin suuntaan Agco Valtraa ajaa. Agco tekee saman Valtralle kuin GM teki Saabille, eli tuhoaa.
- ---
Niin, paskahan se Fendt on... Sakut teki portaattomia vaihteistoja Baijerissa 90-luvun lopulla kun muut valmistajat etkä sinäkään ollut niistä edes kuullutkaan... hah...
- merkkiä
noissa ännissä sitä vikaa riittää. Eräskin ännäläinen on vuotanu eestä, takaa ja varmaan sivultakin. Monta päivää korjattu eikä kunnossa. Paskoja ne on... keskosen tuovat markkinoille ja omistajilla maksattaa kehitystyön. Kyllä sen koneen pitää olla töissä eikä pajalla jatkuvasti korjattavana. Siitä ei palkkaa saa kun kone seisoo.
- ..........
Aina voi joku yksilö ola harmi, tietty käyttötapa ja huoltokin vaikuttaa... Perustekniikka noissa niiloissa on koeteltua ja melko varmaa laatua, joten tuskin voi yleistää... Muuten vois joka merkiä lytätä.
- on takuu
.......... kirjoitti:
Aina voi joku yksilö ola harmi, tietty käyttötapa ja huoltokin vaikuttaa... Perustekniikka noissa niiloissa on koeteltua ja melko varmaa laatua, joten tuskin voi yleistää... Muuten vois joka merkiä lytätä.
voimassa.Pankoot vaikka koko etuosan uuden mutta pultin pitää kestää paikoillaan.
- Etuakselin jousitus.
.......... kirjoitti:
Aina voi joku yksilö ola harmi, tietty käyttötapa ja huoltokin vaikuttaa... Perustekniikka noissa niiloissa on koeteltua ja melko varmaa laatua, joten tuskin voi yleistää... Muuten vois joka merkiä lytätä.
Juu, traktori lähtee aamulla merkkikorjaamolle 500 tunnin huoltoon ja samalla korjaavat etuakselin jousituksen.
Käytössäni on 4 Valtraa ja olen ollut niiden käyttövarmuuteen tyytyväinen. Vuonna 1990 vaihdoin eräästä toisesta länsivalmisteisesta traktorista kotimaiseen. Enkä ole katunut päätöstäni. Entisen merkin varaosia joutui odottelemaan pahimmillaan viikonkin ennenkuin lentorahti toi osan jostakin vinkuintiasta tänne suomen kamaralle. Valtraan varaosat ovat löytyneet nopeasti (poikkeus hydrauliikan joystikissa). Lisäksi olen saanut korjauksen ajaksi lainatraktorin korvauksetta käyttöön, yleensä jonkun esittelykoneen. Ensivaikutelma käyttöominaisuuksista N- sarjan traktoriin on ollut positiivinen, ohjaamon melu on alhainen ilmeisesti ohjaamon jousituksen ansiosta, hydrauliikan ohjelmointi on monipuolinen ja helppokäyttöinen. Ajovoimanotto ja turbiinikytkin ovat ilmeisesti vain Valtraan saatavilla, siis molemmat samaan koneeseen. - ihan
Etuakselin jousitus. kirjoitti:
Juu, traktori lähtee aamulla merkkikorjaamolle 500 tunnin huoltoon ja samalla korjaavat etuakselin jousituksen.
Käytössäni on 4 Valtraa ja olen ollut niiden käyttövarmuuteen tyytyväinen. Vuonna 1990 vaihdoin eräästä toisesta länsivalmisteisesta traktorista kotimaiseen. Enkä ole katunut päätöstäni. Entisen merkin varaosia joutui odottelemaan pahimmillaan viikonkin ennenkuin lentorahti toi osan jostakin vinkuintiasta tänne suomen kamaralle. Valtraan varaosat ovat löytyneet nopeasti (poikkeus hydrauliikan joystikissa). Lisäksi olen saanut korjauksen ajaksi lainatraktorin korvauksetta käyttöön, yleensä jonkun esittelykoneen. Ensivaikutelma käyttöominaisuuksista N- sarjan traktoriin on ollut positiivinen, ohjaamon melu on alhainen ilmeisesti ohjaamon jousituksen ansiosta, hydrauliikan ohjelmointi on monipuolinen ja helppokäyttöinen. Ajovoimanotto ja turbiinikytkin ovat ilmeisesti vain Valtraan saatavilla, siis molemmat samaan koneeseen.kopin jousituskin! Kaikkee ne on keksiny! vieläkö pääsis siitä vaihekeppiviidakosta, vioista, polttoaineen "hukasta" ym eroon ni vois olla ihan hyvä traktori.
- keppi
ihan kirjoitti:
kopin jousituskin! Kaikkee ne on keksiny! vieläkö pääsis siitä vaihekeppiviidakosta, vioista, polttoaineen "hukasta" ym eroon ni vois olla ihan hyvä traktori.
Onko yksi keppi sama kuin viidakko? Eikös Advancessa ole vain yksi keppi, loput toimii sähköisesti.
- pomppas
keppi kirjoitti:
Onko yksi keppi sama kuin viidakko? Eikös Advancessa ole vain yksi keppi, loput toimii sähköisesti.
Onko yksi keppi sama kuin viidakko? Eikös Advancessa ole vain yksi keppi, loput toimii sähköisesti.
Sähkönen keppiviidakko? - Näkymätön....
pomppas kirjoitti:
Onko yksi keppi sama kuin viidakko? Eikös Advancessa ole vain yksi keppi, loput toimii sähköisesti.
Sähkönen keppiviidakko?Keppiviidakko..ei ainakaan meidän avancedis oo ku se yks keppi, jos ei sitä suunnanvaihtajaa ratin alla lasketa toiseksi.... no miten kukin ymmärtää....
- ainut oikea vaihteisto!
ihan kirjoitti:
kopin jousituskin! Kaikkee ne on keksiny! vieläkö pääsis siitä vaihekeppiviidakosta, vioista, polttoaineen "hukasta" ym eroon ni vois olla ihan hyvä traktori.
Saahan sitä arvostella mutta totuushan on se että kehitystyön tässävaiheessa valtran "keppiviidakko" on paras mahdollinen heti John Deerin "keppiviidakko" mallin jälkeen. Portaattomilla ja Powersift vaihteistoisilla traktoreilla on kyllä mukava ajella, mutta minne on hävinny se 150 hv jonka valmistaja lupaa traktorin moottorilta? ensimmäiset 50 portaattoman laatikon ja sen vaatimien hydraulipumppujen pyöritykseen. Kaikein parhaiten tässä tehon hukkauksessa on onnistunu CNH. Onko kaikki kohdallaan jos 100 hv vanha Valmetti kyntää nelisiipisellä auralla huomattavasti enemmän 200 litralla polttoainetta kuin 150 hv Hollanti saman valmistajan viisisiipisen auran kanssa? Eroa voi yrittää selittää tehonormin muutoksella, mutta siltikin polttoaineesta saatua energiaa näyttää kummasti katoavan mehumyllylaatikon sisään...
- Kunnossa ?
Etuakselin jousitus. kirjoitti:
Juu, traktori lähtee aamulla merkkikorjaamolle 500 tunnin huoltoon ja samalla korjaavat etuakselin jousituksen.
Käytössäni on 4 Valtraa ja olen ollut niiden käyttövarmuuteen tyytyväinen. Vuonna 1990 vaihdoin eräästä toisesta länsivalmisteisesta traktorista kotimaiseen. Enkä ole katunut päätöstäni. Entisen merkin varaosia joutui odottelemaan pahimmillaan viikonkin ennenkuin lentorahti toi osan jostakin vinkuintiasta tänne suomen kamaralle. Valtraan varaosat ovat löytyneet nopeasti (poikkeus hydrauliikan joystikissa). Lisäksi olen saanut korjauksen ajaksi lainatraktorin korvauksetta käyttöön, yleensä jonkun esittelykoneen. Ensivaikutelma käyttöominaisuuksista N- sarjan traktoriin on ollut positiivinen, ohjaamon melu on alhainen ilmeisesti ohjaamon jousituksen ansiosta, hydrauliikan ohjelmointi on monipuolinen ja helppokäyttöinen. Ajovoimanotto ja turbiinikytkin ovat ilmeisesti vain Valtraan saatavilla, siis molemmat samaan koneeseen.Mitäs ne merkkikorjaamon miehet sille teki, joka pultit pysyy ehjinä ?
- Etuakselin jousitus..
Kunnossa ? kirjoitti:
Mitäs ne merkkikorjaamon miehet sille teki, joka pultit pysyy ehjinä ?
Ei ole vielä kunnossa, on kuulemma niin harvinainen vika ettei varaosia löydy ennenkuin tällä viikolla. Minulla on sellainen käsitys, että rakennemuutos jousitusrakenteessa olisi paikallaan. Mutta eipä hätää, traktorimyyjän lainatraktorilla sovitus työt on saatu tehtyä.
- tiettyhajoo
Onko joku yllätys että saksalaisrauta on lahoa?
- Eetoinen
Minulla N141 Pultit menee poikki. Ei voi käyttää etukuormaajaa . Onko tämä Traktotri?
Onko kellään tietoa miten korjataan.Jos pultti on yhdeltä puolelta kiinni öljypohjassa niin siihen olisi vaihdettava uudemman mallinen öljypohja jossa on korvakkeet kahden puolen puslaa.
- Jkk81
Minullakin n 121 advance ja nuo vaivat alkas 5000 tunnis. Se on liikenteessä tosi varallinen esim kääntöaurojen kans kun katkee. Nakkelee traktoria kuin konsanaan viidenkympin vauhdissa. Onneksi ei kukaan jääny alle. Valtra ei ota osaa millään tavalla vaikka vaarantaa ihmisiä. Eli artisti maksaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802