Veimme autoni Opel Zafira turbo diesel merkkihuoltoon Metro-autoon Tampereen Hatanpäälle, koska auto ei käynnistynyt kunnolla. Korjaamo kertoi mitanneensa hehkutulpat ja että autoon täytyi vaihtaa hehkutulpat. Kolme neljästä tulpasta saatiinkin vaihdettua, mutta neljäs katkesi irroitusyrityksessä. Tämän jälkeen tulppaa oli yritetty porata pois. Porausyrityksen yhteydessä poran terä oli katkennut reikään eikä neljättä hehkutulppaa saatu vaihdettua. Laskua tästä "korjauksesta" oli kertynyt 317,72 euroa.
Olin akillesjännevamman vuoksi sairauslomalla ja vaimoni haki auton Metro-autosta 26.9.07. Hänelle ei oltu kerrottu mitään, että tällainen vahinko oli tapahtunut. Kun kotona luin korjausraportin havaitsin, että yllä oleva tarina oli kirjoitettu korjausraporttiin.
Otin yhteyttä Metro-autoon ja kerroin, mitä oli tapahtunut. Huoltoneuvoja sanoi hyvin ylimielisesti "sellaista sattuu". Hän myös kertoi, että seuraava konsti saada tulppa pois on irroittaa sylinterikansi ja ottaa hehkutulppa pois alakautta. Hän sanoi myös, että koska virhe oli heidän, minulle ei tästä tule kustannuksia. Samaa sanoi korjaamopäällikkökin puhelimessa.
Sylinterikansi otettiin irti, tulppa poistettiin ja moottori kasattiin toisella korjausyrityskerralla. Kun menimme hakemaa autoa, tyrmistykseni oli valtava, kun minua vaadittiin maksamaan kokonaan tuo toinen korjausyrityskerta, hinta 1.502,72.
Auto luovutettiin kunnossa olevana. Heti ensi metreillä huomasin, että autosta olivat tehot kokonaan kateissa. Auto kulki hädin tuskin 120 km/h ja vakionopeudensäätimellä hyytyi yli 10km/h ylämäissä. Tämän oli mekaanikkokin todennut koeajossa, mutta silti auto luovutettiin kunnossa olevana.
Vein auton takaisin Metro-autoon (kolmas kerta siis) ja siellä todettiin ja tunnustettiin, että olivat kasanneet alipaineletkut väärin. Hain taas auton ja se luovutettiin kunnossa olevana.
Kun sitten kotona käynnistin autoa, se ei edelleenkään käynnistynyt kunnolla. Vein auton neljättä korjausyritystä varten Metro-autoon. Kun menin hakemaan autoa, huoltoneuvoja sanoi,että eivät olleet löytäneet vikaa ja eivät itsekään olleet saaneet autoa edes huoltohallissa kunnolla käyntiin. Huoltoneuvoja ehdotti seuraavaksi kokeiltavaksi ruiskun vaihtoa, hinta yli 2.000 euroa. Tähän leikkiin en enää lähtenyt.
Vein auton Tampereella Dieselpoikiin ja siellä auto saatiin oitis kuntoon, hinta 60 euroa.
Tämä asia on nyt Kuluttajavalituslautakunnan tutkittavana.
Edellinen Zafirani paloi v. 2006 Tapaninpäivänä muutama päivä Metro-auton korjaamokäynnin jälkeen.
Älkää hyvät ihmiset viekö autoanne Metro-auto Tampere Hatanpäähän peukaloitavaksi.
Metro-auto Tampere ei osaa korjata
Tapion
1
1246
Vastaukset
- vieläkään kunnossa
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000001639&posting=22000000033136249#22000000033136249, vai muutenko vaan trollailet
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh432947Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta602839- 422323
- 261788
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251689Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa701576- 481566
- 361226
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä771225- 791050