Tälläinen nuori valokuvauksesta kiinnostunut tyttö olisi nyt ostamassa ensimmäistä järjestelmäkameraa, kun kompaktikamera ei enää riitä. Toivon kohtuu helppo käyttöistä kameraa, jolla saa kohtuu hyviä kuvia. Ratsastus- ja cross-harrastuksen takia hevosia ja mopoja tulee paljon kuvailtua, eli liikettä löytyy kuvista. Nikon D40x vaikutti kuulemieni arvostelujen perusteella hyvältä, eikä hintakaan ollut kallis (opiskelija budjettia ajatellen), mutta mitä mieltä te olette? Sopisiko minulle? Mitä kameraa suosittelisitte?
Nikon D40x vai joku muu?
7
1128
Vastaukset
- ottaisin
niin kyllä ottasin ite iha D40:sen, jättäsin sen X-mallin hyllyyn.ei mitään merkittävää eroa kameroissa ja saat D40:sen halvemmalla.
- löytyy lä'hinnä
..pikseleiden määrästä noiden välillä...
Jos 6mpx riittää niin äksätön on ok... jos haluat 10mpx kuvia niin sit äksällinen.
Molempien kameroiden "vika" on tosin se et niissä ei ole rungossa tarkennusmoottoria...
Tatrvitset siis sellaisen opbjektiivin jossa on moottori.
Siinä ns. kittilasissa sellainen onkin, mutta jos haluat ostaa lisää laseja, niin tarvitsee ottaa huomuioon tämä seikka.
- hevoskuvaaja
Nikon D40x oli ensimmäinen digijärkkärini ja olen ollut todella tyytyväinen. En ota kantaa kannattaako ottaa x:llä via ilman, itse otin tuon x mallin :)
Tarkennusmoottorin puuttuminen ei ole suurehko ongelma -> useimmista putkista löytyy tarkennusmoottori.
Olen saanut liikkeen pysäytettyä hyvin, myös ilamn automaattiasetuksia. Itse asiassa automaattiasetukset on paljon hankalampia, koska itse ei voi määrittää tilanteen mukaan mitään.
Voin suositella Nikon D40 ilman x tai x:llä, et heitä rahojasi hukkaan. Mutta ei kannata olettaa että rungon ja yhden objektiivin osto riittä ;D Pidemmän päälle haluat ostaa pidemmän objektiivin, jalustaa jne.- HöpöHessu
"useimmista putkista löytyy tarkennusmoottori. "
Ei tosiaankaan löydy. - Avuton?
HöpöHessu kirjoitti:
Ei tosiaankaan löydy.http://www.cyberphoto.fi/info_fi.php?article=D40x1855
Tuosta tuon 571euron paketin ajattelin ostaa. Mitä muuta suosittelisitte lisäksi ostavan? Kortinlukijan ainakin tilaan samalla. En oikein saanut selvää, että tuleeko mukana laturi? - tutustu ensin sillä kuvaami...
Avuton? kirjoitti:
http://www.cyberphoto.fi/info_fi.php?article=D40x1855
Tuosta tuon 571euron paketin ajattelin ostaa. Mitä muuta suosittelisitte lisäksi ostavan? Kortinlukijan ainakin tilaan samalla. En oikein saanut selvää, että tuleeko mukana laturi?Hei!
Tuosta tuon 571euron paketin ajattelin ostaa. Mitä muuta suosittelisitte lisäksi ostavan? Kortinlukijan ainakin tilaan samalla. En oikein saanut selvää, että tuleeko mukana laturi?
Kyllä siihen laturi PITÄÄ tulla mukana.
Täällä luetellaan yleisimmät vakiovarusteet, mitä kameran mukana tulee:
http://www.nikon.fi/product/fi_FI/products/broad/1115/specifications.html
Kortinlukijaa et välttämättä tarvitse, sillä kuvat voi siirtää tietokoneeseen mm. kameran mukana tulevalla USB kaapelilla, mutta on toki helpompaa kortinlukijan avulla.
Ehdotan että tutustut kameralla kuvaamiseen aluksi ihan tuon paketin varusteilla. Kyllä ne tarpeet ajan myötä ilmaantuu, kun olet perillä mitä ja minkälaisia kohteita eniten kuvaat. Tarpeet ainakin minulla lisääntyvät expotentiaalisesti, rajoitteena vain lompakon ohuus...
Ennemmin suosittelisin, että hankit jonkun kuvankäsittelyohjelman, niin sen avulla voit "kehittää" kameralla ottamasi kuvat. Monasti suoraan kamerasta ladattu kuva (ainakin minulla) vaatii jälkikäsittelyn, varsinkin jos niistä tekee paperivedoksia valokuvausliikkeessä tai omalla printterillä. - katsotaanpa
HöpöHessu kirjoitti:
Ei tosiaankaan löydy.DX laseissa: http://www.nikon.fi/family/fi_FI/categories/broad/20.html
1/13 joka ei ole af-s
Laajakulmat kaikki 6/6
Laajakulmazoomit 2/5
Normaalit 2/2
Normaalizoomit 0/3
Tele 5/5
Telezoomit 1/5
Supertelet 0/13
Microt 2/4
pc 1/1
Yhteensä: 20/57
Useimmista putkista löytyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083286Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391658Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971513- 921409
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121208Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55872