apua

kestoiluun

minä olin ennen lapsen syntymää henkeen ja vereen kestoilija-ajatuksella liikkeellä ja haluasin olla edelleen, mutta jokin tässä nytten tökkii...varmaan oma osaamattomuus.

vauva on nyt 6vkon ikäinen ja kestoja käytetty todella vähän.neuloin villavaippahousuja hahtuvasta 7kpl ja ne falskaavat käytössä. en tiedä olenko osannut käyttöönottaa niitä oikein. pesin ne marseille saippualla ja sitten lanolinitin ne villa-aineella...kuinka te pesettä villahousut marseille-saippualla?paljon hankausta vai kevyt pesu niihin?
käytettävät harsot ovat käytön jälkeen ihan litimärkiä myös kuoren kanssa käytettynä, takapuolta myöten? hikoileeko takamus vauvalla kn käytän bummis super wisper wrappiä ja äitiyspakkauksen kuoria vai onko kaikki vaan pissaa?
harso tuntuu pukea vauvalle niin erilaiselta kuin vaippavaippa, tuntuu kuin olisivat pieniä. mulla on mams- harsoja ja sit kaupan pikku-piia harsoja.harsot lisäksi tuntuvat haisevan hyvästi pissille käytön jälkeen...
mulla ei ole mitään lisäimuja käytössä.kangaskaupasta vissiin saa kangasta mistä ommella näitä imuja?

auttakaa minua ja pitäkää minut kestojen maailmassa neuvoillanne...
mitä minä teen väärin...
kertokaa myös kuinka te teette kestojen kanssa...

1

601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähän kestoillut

      Olen vasta itsekin muutaman kuukauden kestoillut enkä osaa tuohon vaippafalskaukseen juurikaan neuvoa... Mutta imujen osalta voin lämpimästi suositella bambu- ja hamppuimuja, eli esim. tilaa nettikaupasta vaikka bambuhamppufleeceä ja teet siitä taittoimuja, imevät tosi hyvin pissan :) Lisäksi siihen voi laittaa jonkun kuivaliinakankaan ettei vauvan peppu ole märkä. Paljon hyvää tietoutta löytyy kestovaippayhdistyksen ja kestovaippainfon sivuilta, lisäksi olen materiaaleja tutkinut ihan noiden kestovaippoja myyvien nettisivustojen kautta (kuinka monta kerrosta mitäkin materiaalia jne). Toivottavasti kestoilusi jatkuu :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      122
      1241
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      919
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      835
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      621
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      600
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      567
    7. 52
      541
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      508
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      491
    10. Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!

      Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte
      Maailman menoa
      238
      461
    Aihe