halvat puhelut Turkkiin?

Askim

Ostin tänään kultsille suomalaisen liittymän, jonka vien hänelle mukanani Turkkiin. Puhelut ja tekstiviestit sieltä tänne ovat kovin kalliita.
Jos nyt käsitin oikein;
Sms - viestit ovat nyt vain 0,28 senttiä. Puhelut puolestaan ovat edelleenkin kalliita, noin 2,50 euron luokkaa minuutti. Jos taas soitan hänelle, häneltä menee euron vastaanottomaksu.
Jos kultsi soittaa tällä liitymällä Turkissa kavereilleen menee edelleenkin 2,5 euron maksu. Luulin että menee paikallispuhelumaksu, mutta ei.

Kaikki operaattoreiden halvat tarjouspaketit koskevat vain kotimaan liittymiä.

Onko kenelläkään tietoa miten Turkkiin voisi soittaa edullisemmin, esim. skypellä?
Olen kokeillu mese-yhteyttä omalla kännykälläni, mutta kovin on hidasta käyttää.
Nyt pitää vain sitten luottaa kultsiin, että käyttää liitymääni vain sms-viesteihin.

24

4974

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bidrali

      Mies soittaa tällä ohjelmalla Bangladeshiin äidilleen ja muille erittäin edullisesti pitkiä puheluita.

      http://www.voipwise.com/en/index.html

      miehellä tuon ansiosta pienentynyt puhelinlasku 180 eurosta kuuteen euroon!
      En tiedä auttaako teidän tilanteessanne.. koskee lähinnä lankapuhelimia... minulta on turha kysyä tuosta ohjelmasta osaan kyllä asentaa sen ja päivittää mutta en tiedä muuta kun en käytä... vaatii jonkun skypen tai jotain
      kuulokkeet ainakin...

      • Nyt kun katsoin noi hinnat, niin meidänhän kannattaisi myös vaihtaa tohon... Voisi sitten lärpättää ihan ilmaiseksi isovanhempien kanssa ;)
        Vaikkei se mummu mitään oikeen kuulekkaan..huutaa vaan moneen kertaan että kuka siellä? Miten veli voi? Miten sisko voi? Miten isä voi?...jne..Ja aina alkaa itkemään kun puhelua lopetetaan..


      • bidral
        Babylous kirjoitti:

        Nyt kun katsoin noi hinnat, niin meidänhän kannattaisi myös vaihtaa tohon... Voisi sitten lärpättää ihan ilmaiseksi isovanhempien kanssa ;)
        Vaikkei se mummu mitään oikeen kuulekkaan..huutaa vaan moneen kertaan että kuka siellä? Miten veli voi? Miten sisko voi? Miten isä voi?...jne..Ja aina alkaa itkemään kun puhelua lopetetaan..

        Saattaa olla, että tuossa palvelussa on nyt joku häiriö mies ei ainakaan ollut saanut sitä päälle ja oli kysellyt muilta käyttäjiltä niin eivät hekään olleet päässeet soittamaan mutta katastellaan...


      • Sargul
        bidral kirjoitti:

        Saattaa olla, että tuossa palvelussa on nyt joku häiriö mies ei ainakaan ollut saanut sitä päälle ja oli kysellyt muilta käyttäjiltä niin eivät hekään olleet päässeet soittamaan mutta katastellaan...

        Meillä on käytössä Lowratevoip. Saa reksiteröityö itsensä sisälle ja lataa vaik 10 e puheaikaa ja sillä soittelee tosi halvalla ympäri maata ja lankapuhelimiin useimmiten ilmaitteeksi. Kannattaa googlata. Saa suomenkielisenä, helppo asentaa.


      • tuolla

    • ----!!!-----

      >>Nyt pitää vain sitten luottaa kultsiin,
      >>että käyttää liitymääni vain sms-viesteihin.

      :D

      Elämä on laiffii

      • Askim

        Päätin luottaa kultsiin, jos laskut ylittyy roimasti niin sitten saa välittömästi monoa. Pieni hinta sille että käyttäisi täällä hyväkseen kun on liian myöhäistä.
        Kultsi tulee kesällä suomeen, sillä ehdolla, että puhelinlasku on normaali ja tällöin on oma liittymä jo käytössä


      • -----!!!!-------
        Askim kirjoitti:

        Päätin luottaa kultsiin, jos laskut ylittyy roimasti niin sitten saa välittömästi monoa. Pieni hinta sille että käyttäisi täällä hyväkseen kun on liian myöhäistä.
        Kultsi tulee kesällä suomeen, sillä ehdolla, että puhelinlasku on normaali ja tällöin on oma liittymä jo käytössä

        Kannattaa nyt silti ottaa huomioon sellainenkin marginaalinen mahdollisuus että jätkä luukuttaa liittymällä tuhansien tai kymmenien tuhansien laskun ja sanoo sitten vaan sulle bye bye. Puhelimella voi jopa ostaa tavaraa netistä ja vaikka mitä muuta. Siinähän sitten makselet ex-kultasi laskuja.

        Vai luotatko siihenkin että olet jannun ainoa suomalainen/länsimainen heila? Eikä kierrossa ole ketään muuta. Että olet se viimeinen oljenkorsi, josta on pakko pitää kiinni, heh


      • Askim
        -----!!!!------- kirjoitti:

        Kannattaa nyt silti ottaa huomioon sellainenkin marginaalinen mahdollisuus että jätkä luukuttaa liittymällä tuhansien tai kymmenien tuhansien laskun ja sanoo sitten vaan sulle bye bye. Puhelimella voi jopa ostaa tavaraa netistä ja vaikka mitä muuta. Siinähän sitten makselet ex-kultasi laskuja.

        Vai luotatko siihenkin että olet jannun ainoa suomalainen/länsimainen heila? Eikä kierrossa ole ketään muuta. Että olet se viimeinen oljenkorsi, josta on pakko pitää kiinni, heh

        Liittymästa saa puhelinerittelyt saldorajoituksen.
        Kukaan hyväksikäyttäjä ei voi vastustaa ilmaisia puheluja. Jos kultsi siis soittelee muille, näen sen heti puhelinerittelystä. Parempi niin kuin että tulee tänne ja kämppä on tyhjänä, kun käännän selkäni. Ja sitäpaitsi pitäähän sitä jossain vaiheessa kultsiin luottaa, ilman luottamusta ei ole suhdetta.


    • Jos käytössä on tietokone puolin ja toisin, niin voit soittaa ihan ilmaiseksi mesellä..(Lähes kaikissa internet-kahviloissakin on kyllä ne webcamit ja luurit).

      Jos vain sinulla on tietokone käytössäsi, niin soita InternetCalls:in kautta. Saat ladattua ohjelman ilmaiseksi netistä ja on mielestäni halvempi kuin esim. skype.
      Lankapuhelimeen soitettaessa 0,020 €/min
      Kännykkään soitetaessa 0,150 €/min

      En kyllä tiedä että onko tuo nyt sitten halpaa vai ei? Mutta meillä käytetään tuota kun soitetaan isovanhemmille..

      • Cubio,,

        yhtiön sivuilta näet hinnaston, lisäksi loved ones puhelut ovat esullisempia, kun rekisteröit loved ones numerot mihin haluat halvemmalla hinnalla soittaa. Ja tuo oli kyllä kans ihan hyvä kommentti, että siellä turkissakin varmaan niitä nettikahviloita on joka nurkalla ja koneissa ohjelmat ja luurit valmiina. Veikkn että tunti netti kkahvilassa maksaa jotain 3-4 euroa?


    • Thaimaahan

      Thaimaassa on onneksi tietokoneita ja Skype toimii. Turkista en tiedä.

      99599 oli joskus 0,04 €/min pvm/mpm Thaimaahan.

    • sopimus...

      ...että jos liittymä on nimissäsi, olet liittymän tilaaja. "Tilaaja vastaa liittymän käytöstä aiheutuneista kuluista."

      Eli jos sun kultsi "lainaa" puhelinta kavereilleen, olet maksumies.

      Tuttavalle syntyi 6 000 €:n lasku, kun puhelin hävisi päiväksi kiihkeän kuuman tulisessa Espanjassa. Hän sai sovittua Soneran kanssa maksuohjelman eli kerralla ei tarvitse maksaa.

      • saldo.

        oletko kuullut


    • kokenut

      SALDORAJA EI TOIMI ULKOMAILLA!!!!!!

    • halvemmalla

      jos annat tyhjätaskullesi rahat alanyalaiseen liittymään.Tosin silloin et voi vahtia hänen soitteluitaan.

    • Luluti

      Moi!

      Mä soittelen tämmösellä ku hotcom. Se on ihan älyn halpa. Se toimii lataamalla itse niinku krediittejä (nettipankilla), eli siinä ei ole laskua. Mulla maksaa puhelut omasta matkapuhelimestani siskon matkapuhelimeen nykiin soittaessa 1,2senttiä/minuutti!!!
      ja kun soitan Kreikkaan lankapuhelimeen maksan myös 1,2senttiä, matkapuhelimeen se on vissii 13senttii. Eilen latasin sinne 10€ ja soitin siskolle, puhelunvälittäjä sanoi että "sinulla on vielä 13tuntia 48minuuttia jäljellä puheaikaa"... Siis kymmenellä eurolla voin puhua lähes 14 tuntii jenkkeihin.

      Mut siis suosittelen.

      • ja kuka uskoo

        Kotimaassakin maksaa 6,9 senttiä ja sä puhut ulkomaille 1,2 sentillä.


      • Tähän tapaan
        ja kuka uskoo kirjoitti:

        Kotimaassakin maksaa 6,9 senttiä ja sä puhut ulkomaille 1,2 sentillä.

        Hei seurustellaanko?Ai sopii,no hyvä.Maksaisitko puhelinmaksuni ja elättäisitkö minut siinä sivussa?Ai kuinka kivaa,käänny myös uskontooni joka muuten on se ainoa ja oikea ja lapsemme tulevat olemaan myöskin muslimeita.Tuo nyt vielä tänne turkkiin sellainen suomalainen puhelinkortti,kytkyluuri olis kiva vaikka sellainen N95 ja laskuthan tuleekin sitten suoraan sinulle ettei minun tarvitse ostaa postimerkkiä sen sinulle lähettämistä varten.Ai kuinka meillä on kiva suhde,olenkin kertonut jo vanhemmilleni ja suvulle tulevista häistämme joten otahan housut pois.


      • luluti1
        ja kuka uskoo kirjoitti:

        Kotimaassakin maksaa 6,9 senttiä ja sä puhut ulkomaille 1,2 sentillä.

        siis olitkohan sä ihan tosissas? Ihan totta se on. Ei mulla oo mitään syytä valehdella. Kävisit itse tarkastamassa. Täältä löydät: hotcom.com

        Siis se toimii niin, että eka soitetaan semmoseen access-numeroon, joka sit yhdistää sut ulkomaille. Eli soitto tähän access-numeroon maksaa sen normaalin liittymän puhelumaksun verran (MINULLE, JOLLA ON SEMMONEN PAKETTILIITTYMÄ, TÄMÄ PUHELU ON SIIS TEORIASSA ILMAINEN, TAI SIIS SISÄLTYY SIIHEN PAKETTIHINTAAN), sit se puhelu jonka ne yhdistää sieltä sinne vaikka nykiin maksaa sen 1,2 senttiä. Eli toisin sanoen minulle puhelu maksaa siis 1,2 senttiä ;)

        Sen lisäks ne on reaaliaikasia, eli jos puhun siskolleni vaan puol minsaa, ni se maksais tällä liittymällä vaan 0,6senttiä... Kun vanhalla liittymällä 30 sekunnin puhelu maksais sen 50senttii...

        Vaikee selittää, mut jos kovasti kiinnostaa, ni käyppä pälli tarkastaa itse. Lukea näemmä osaat.


      • rakastunut turkkilaiseen mi...
        Tähän tapaan kirjoitti:

        Hei seurustellaanko?Ai sopii,no hyvä.Maksaisitko puhelinmaksuni ja elättäisitkö minut siinä sivussa?Ai kuinka kivaa,käänny myös uskontooni joka muuten on se ainoa ja oikea ja lapsemme tulevat olemaan myöskin muslimeita.Tuo nyt vielä tänne turkkiin sellainen suomalainen puhelinkortti,kytkyluuri olis kiva vaikka sellainen N95 ja laskuthan tuleekin sitten suoraan sinulle ettei minun tarvitse ostaa postimerkkiä sen sinulle lähettämistä varten.Ai kuinka meillä on kiva suhde,olenkin kertonut jo vanhemmilleni ja suvulle tulevista häistämme joten otahan housut pois.

        Ihan älytöntä!
        Tuollaisia hyväksikäyttäjiä löytyy Suomestakin niin, että miksi kukaan jaksaisi lähteä niitä ulkomailta hakemaan!? Käsittämättöntä, että Suomessa, jossa esim. perheväkivalta on suuri ongelma, on varaa mollata ulkomaalaisia miehiä tai kulttuuria. Ei täällä Suomessakaan naisilla välttämättä niin hyvin mene.
        Itse tulin juuri Turkista ja siellä ollessani sain kokea paikallisten vieraanvaraisuuden, se oli suorastaan hämmentävää. Perhe, jonka luona asuin on islaminuskoinen ja he viettivät Ramadaa, mutta kukaan ei kertaakaan yrittänyt käännyttää tms. minua. Sain olla aivan rauhassa evankelisluterilainen. Myöskään minuun ei kohdistettu minkäänlaisia vaatimuksia rahan tai seksin suhteen, miltään tasolta. Ja tämä on enemmän kuin voin monista suomalaisista miehistä sanoa, tai heidän perheistään.


      • özlem
        Tähän tapaan kirjoitti:

        Hei seurustellaanko?Ai sopii,no hyvä.Maksaisitko puhelinmaksuni ja elättäisitkö minut siinä sivussa?Ai kuinka kivaa,käänny myös uskontooni joka muuten on se ainoa ja oikea ja lapsemme tulevat olemaan myöskin muslimeita.Tuo nyt vielä tänne turkkiin sellainen suomalainen puhelinkortti,kytkyluuri olis kiva vaikka sellainen N95 ja laskuthan tuleekin sitten suoraan sinulle ettei minun tarvitse ostaa postimerkkiä sen sinulle lähettämistä varten.Ai kuinka meillä on kiva suhde,olenkin kertonut jo vanhemmilleni ja suvulle tulevista häistämme joten otahan housut pois.

        Fakta on että joillekin voi käydä paskasti mutta itse olen turkkilaisen kanssa kihloissa ja ihan itse elätämme itsemme. ei minun tarvitse huolehtia hänen laskuistaan eikä hänen minun. tarpeetonta tuollainen pään aukominen.


    • korpppppujauho

      Ihan ilmaiseksi voi jutustella, lähettää videota ja kuvia yms mitä vaan..

      live messenger tai yahoo messenger ladatkaa toinen noista.

      ei maksa mitään. vaimo jutustelee kotimaahansa tuntitolkulla ja webbikameralla kuvataan muksua isovanhemmlle.

      tietty jos väkisten pitää päästä soittamaan kännykkään niin asia on eri.sitten pitänee jotain oikein maksaakin

    • voi eiei

      Oletko aikaasti noin tyhmä.Voi hyvin kuvitella miten turkinpojat nauraa takapäin näille ääliöille.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5259
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4715
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3006
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1757
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe