Jos haen ateriakorvausta takautuvasti niin joudunko lähettää myös niiden vuosien veroilmoitukset joilta haen korvausta?
Ateriakorvaus
4
2746
Vastaukset
- taakseppäin
ja pelkät vuoden koodit riittää.muut tiedot löytyy niiden koneelta
- korvaus
Pelkkä vuosiluku riittää, mutta katso ensin kannattaako laittaa niitä!
Esim,hain 2006 vuodelta ateriakorvausta jälkikäteen
vähän alle 1000€ koska olin osan vuotta työttömänä.
Kappas vain,ne katosivat verotuksessa jonnekin no sainhan niistä 100 ekee takasin,heh...
Se on niin , kun verottaja tekee VIRAN puolesta
620€ vähennyksen , tulonhankkimiskulut.Sen saat vaikka sinulla ei olisikaan ateriakuluja.
Tämä ko.vähennys vähennetään ateriakorvauksista...
Ilmeisesti verottaja tietää etukäteen nämä ateriakorvaukset.
Sitten se tekee uuden verotuksen ja kuinka ollakaan, sinnekin hävisi yli 250 ekee...
Että näin suomessa verotus, älä pety sitte kovasti , kun saat päätöksen ateriakorvauksista...- repomaister
Kuinka pitkältä ajalta voi hakea ateriakorvausta takautuvasti? Eli kuinka monelta vuodelta taaksepäin voi anoa korvausta? Kiitos vastauksista, en itse löytänyt vastausta internetin kätköistä.
Ylempäähän se vissiin selviää... Viiden vuoden ajalta? - Tuunari10
repomaister kirjoitti:
Kuinka pitkältä ajalta voi hakea ateriakorvausta takautuvasti? Eli kuinka monelta vuodelta taaksepäin voi anoa korvausta? Kiitos vastauksista, en itse löytänyt vastausta internetin kätköistä.
Ylempäähän se vissiin selviää... Viiden vuoden ajalta?Viideltä vuodelta,eikä noista muista jutuista kannata välittää. Vuosiluvut vaan ja jos käyt itse verotoimistossa valmiin kaavakkeen täyttö on pikku juttu. Verottajan tekemä 620€:n vähennys ei kohdistu ateriakorvauksiin mitenkään erityisesti. Esim. jos on tehnyt aiemmin matkavähennykset tulonhankkimiskuluihin kuten esim. rakennusalalla kuuluu tehdä on verottaja jo sitä käyttänyt. Aina kannattaa tehdä vähennykset saa miten vähän hyvänsä, mutta miten jollain voi olla vielä hakematta viiden vuoden korvaukset? Laki ateriakorvauksien verovapaudesta on ollut voimassa toistakymmentä vuotta ja silloin niitä haettiin takautuvasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452525Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 100896
- 66878
- 53851
- 46839
- 60832