Severus=Snivellus=törkeää!

Sylikissa

Elikkä tästä Snape's Worst Memorysta...
Siitä on varmaan paljon ollu täällä jo juttua mutta kun en usein täällä käy niin haluaisin tietää mitä ootte siitä koko jutusta mieltä?

Snapehan on mun ehdoton lempihenkilö Pottereissa (aina ollu) ja mun mielestä mitä James ja kumppanit sille teki oli todella törkeää!
Kiusata nyt ilman syytä yksinäistä ja puolustuskyvytöntä Snapu-raasua..
Mä olin todella pahoillani Snapen puolesta ja todella vihainen Siriukselle ja Jamesille.
Oikein puhkuin raivoa sen kappaleen jälkeen ja mietin miten voisin purkaa sen.
Olihan mun sitten kerrottava koko juttu pikkusiskolle (no ei ihan kokonaan), mutta ei se varmaan täysin tajunnut (se ei oo lukenu vitosta).

Hitsi Snape olis saanu satuttaa Jamesia vähän enemmänkin kuin vain tehä sille poskeen pikku haavan... kiäh kiäh, veri roisku!!!
Sirius ois kanssa ansainnu pikku opetuksen.

Ja sitten vielä Harryn loputon uteliaisuus ja typeryys plus tottelemattomuus. Tyhmäkin sen arvaa että se jäis kiinni. Se oli kyllä hyvä kun Snape heitti sen purkin, ois saanu osua.

Jos mä oisin ollu paikalla sillon, oisin hyökänny hulluna Siriuksen kimppuun ja repiny sen naaman verille. Jamesin oisin jättäny Snapulle. :)

36

2913

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyhmyri

      Kuonka suomentaisit ton Snivellus sanan tai siis että mistä se oikein tulee?Mitä se niinku tarkottaa?

      • Pat Bateman

        Taas tungen nokkani... Kysymys ei ollu esitetty mulle, mutta vastaan huvin ja urheilun vuoks.
        Snivel on sellanen vähän julma sana itkemiselle, se meinaa nyyhkimistä, valittamista, pillittämista jne...
        Mä luulisin että ne Maraudersit on joskus nähny ku Severus itkee, tai ehkä ne on ite jopa aiheuttanu sen, ja ilmeisesti niiden mielestä on hauskaa haukkua jotakuta sen vuoks et se on itkeny niiden edessä... Bastards...
        Saas nähä sitte miten se kääntyy, mä en siihen kohtaa kerkeä ennen Kaparia...


      • Sylikissa

        No sanakirjanhan mukaan snivel on suomeksi ruikuttaja (tai ruikuttaa). James ja kumppanit on varmaan ihan ilkeämielisyyttään keksiny sen sanan ja lisänny siihen Severus-nimen us-päätteen. Näin uusi ja julma haukkumanimi on saatu käyttöön: Snivellus.
        Jos mä suomentaisin sen sanan, siitä tulis varmaan joku tällanen: Ruikuttajus. Julma nimi, kuten yleensä kiusatulle henkilölle annettu nimi on. En tiedä onko siinä sitten jotain perääkin kenties? Ei Snape musta miltään ruikuttajalta vaikuta.


      • Pat Bateman
        Sylikissa kirjoitti:

        No sanakirjanhan mukaan snivel on suomeksi ruikuttaja (tai ruikuttaa). James ja kumppanit on varmaan ihan ilkeämielisyyttään keksiny sen sanan ja lisänny siihen Severus-nimen us-päätteen. Näin uusi ja julma haukkumanimi on saatu käyttöön: Snivellus.
        Jos mä suomentaisin sen sanan, siitä tulis varmaan joku tällanen: Ruikuttajus. Julma nimi, kuten yleensä kiusatulle henkilölle annettu nimi on. En tiedä onko siinä sitten jotain perääkin kenties? Ei Snape musta miltään ruikuttajalta vaikuta.

        Luulis että siitä nimestä tehään kuitenki sellanen et se kuulostaa Severukselta. Siis Snivellus ja Sevrus... sama sointi. Mut Severus ja Ruikuttajus? Öh... Ei?


      • Sylikissa
        Pat Bateman kirjoitti:

        Luulis että siitä nimestä tehään kuitenki sellanen et se kuulostaa Severukselta. Siis Snivellus ja Sevrus... sama sointi. Mut Severus ja Ruikuttajus? Öh... Ei?

        Se on haukkumanimi. Eihän se enkukskaan kuulosta Severukselta. Snivellus. Siinä on vaan se us-loppu. Miks sen suomeks pitäs olla erilailla? Onko suomessa s:llä alkavaa samantapasta sanaa? Snivel nyt kuitenkin on suomeksi ruikuttaa.


      • Pat Bateman
        Sylikissa kirjoitti:

        Se on haukkumanimi. Eihän se enkukskaan kuulosta Severukselta. Snivellus. Siinä on vaan se us-loppu. Miks sen suomeks pitäs olla erilailla? Onko suomessa s:llä alkavaa samantapasta sanaa? Snivel nyt kuitenkin on suomeksi ruikuttaa.

        Jaa että yksinomaan ruikuttaa? Entä niisukttaa, pillittää, nyyhkiä? Ja kyllähän sen mun käsittääkseni tarkottaa sellasia krokotiilin kyyneliä... En oo varma, mun sanakirja on vieläki lainassa.
        Mut eihän kaikki tartte kääntää kirjaimellisesti! Käännöksestä tulee liian tarkka ja kuiva.
        Enpä tiedä... Surkimus? Tosin kukaan ei tajuis et se yrittää olla haukkumanimi...

        Ai ei rimmaa? Snivelluksessaki on S, e ja se us pääte. Kyllä se mun mielestä kuulostaa Severukselta.
        Noh, ehkä mä vaan odotan suomennosta ja toivon ettei se ole Ruikuttajus....


    • Yesterday

      Turpiin vaan mokomille kiusaajille! HAH HAH HAA! *mielipuolista naurua* ja mitä se Harryki oli kuvitellu sen faijasta? Joku pyhimys vai? MUAHHA HHAHAH HHAA!
      Olen samaa mieltä, Snape on paras hahmo. HArry on välillä aika törkeä pikku ipana! Urkkia nyt toisen yksityistä elämää...

      Kalkarosparka.

    • Pat Bateman

      Mulla oli sama juttu, tosi inhottavasti vääns vatsassa ku luin sen kappaleen... Ja se Snivellus sai mut tosiaan vähän kiehumaan, ehkä koska mä tiedän miltä se tuntuu ku haukutaan tolla tavalla...
      Mut Severusko muka puolustuskyvytön? Hah! Älä koskaan sano noin... Jos se olis saanu sen sauvan esiin nopeemmin, olis James saanu kärsiä. Kyse oli huonosta onnesta(jota mä uskon Severuksela olleen läpi elämän)... Tosin se ainkai sai viillettyä sen posken auki...

      Heh, tosiaan miellytti se kohta missa Sev heitti Harryn huoneen poikki, olis vaan hauska tietää mitä se´tekis ku se tosiaan suttuu... Nyt vois sanoa et se oli lähinnä kyrpiintyny... Vois olla pelottava näky jos se tosiaan menettäis malttinsa... HAluisin kans tietää mikä sen oikee pahin muisto on...

      Hemmetti mua suututti se et Harry meni tunkee nenänsä toisen ihmisen ajatusseulaan... Siis anteeks, ymmärrän et se houkutus oli suuri, mut luulis nyt et se ees Snapen seulasta älyäis pysyä kaukana... Muutenkaan mä en siedä ihmisiä jotka menee lukemaan toisten päiväkirjoja, ja ajatusseulan voi hyvin rinnastaa päivikiseen...
      Mut ihan hyvä ettei se osunu Harryyn, se olis varmaan erotettu siitä hyvästä...

      • Sylikissa

        Mä tarkotin sitä, että Sev oli SILLON puolustuskyvytön kun sillä EI ollu sauvaa. Totta kai se muuten osaa huolehtia itsestään. Se oli vaan niin epäreilu tilanne: 2 yhtä vastaan.


      • Pat Bateman
        Sylikissa kirjoitti:

        Mä tarkotin sitä, että Sev oli SILLON puolustuskyvytön kun sillä EI ollu sauvaa. Totta kai se muuten osaa huolehtia itsestään. Se oli vaan niin epäreilu tilanne: 2 yhtä vastaan.

        Niinhän se oli epäreilua... mutta kyllähän sillä OLI sauva, se vaan oli liian hidas... Mut mun mielestä James olis voinu jättää sen homman yhteen loitsuun, ei sen olis tarttenu jatkaa..


    • Athena

      KJÄH KJÄH KJÄH... Tunnen itseni hyvinkin ilkeäksi, mutta ei se mitään. Kyllä te Severus fanit saatte vielä suuren palan purtavaksi, sanon minä, vaikkette te sitä uskokkaan... No, mitäs tästä riitelemään. Musta James oli just paras tyyppi. Ja tarpeeks 'paha poikakin' mun makuun...

    • *minnie*

      et kai sä nyt ota tätä hieman liian vakavasti? hei haloo, sehän on vain kirja!

    • *Ginnie*

      Muakin kävi sääliksi Kalkaros, vaikkei kyseinen herra kuulukaan lempihahmoihini.
      Voin melkein kuvitella sen nöyryytyksen tuskan.
      Mutta silti
      En reagoinnut noin voimakkaasti.
      Ja kuitenkin se on VAAN kirja loppujen lopuksi.

      Sylikissa~~~~>???
      En tiedä miksi reagoit noin mutta onkohan se ihan normaalia?

      • Sylikissa

        Ensiksikin: Potterit on mun lempikirjoja (toiset on TSH:t). Mulle ne on TOSI tärkeitä.
        Toiseksi: Pottereissa Snape on mun lempihenkilö. Se-on-paras. Hyvin tärkeä mulle.
        Kolmanneksi: mä reagoin aika voimakkaasti asioihin jotka on mulle tärkeitä. Ehkei kaikki tee niin, mutta mä oon hyvin tunteellinen ihminen.
        Neljänneksi: älä sano että Potterit on VAAN kirjoja. Mulle ainakin ne on paljon enemmän. Ehkei kaikki tätä voi ymmärtää, mutta toivon että ainakin jotkut voivat.

        PS. Vaikka ne oiskin VAAN kirjoja niin kirjat on mulle hyvin, hyvin tärkeitä. Yleensä mielikuvitus ja luovuus on mulle tärkeempiä kun ehkä tää arkinen, normaali, tavallinen elämä. Ei millään pahalla :)
        Sitä paitsi tiedän miltä tuntuu olla kiusattu.


      • *Ginnie*
        Sylikissa kirjoitti:

        Ensiksikin: Potterit on mun lempikirjoja (toiset on TSH:t). Mulle ne on TOSI tärkeitä.
        Toiseksi: Pottereissa Snape on mun lempihenkilö. Se-on-paras. Hyvin tärkeä mulle.
        Kolmanneksi: mä reagoin aika voimakkaasti asioihin jotka on mulle tärkeitä. Ehkei kaikki tee niin, mutta mä oon hyvin tunteellinen ihminen.
        Neljänneksi: älä sano että Potterit on VAAN kirjoja. Mulle ainakin ne on paljon enemmän. Ehkei kaikki tätä voi ymmärtää, mutta toivon että ainakin jotkut voivat.

        PS. Vaikka ne oiskin VAAN kirjoja niin kirjat on mulle hyvin, hyvin tärkeitä. Yleensä mielikuvitus ja luovuus on mulle tärkeempiä kun ehkä tää arkinen, normaali, tavallinen elämä. Ei millään pahalla :)
        Sitä paitsi tiedän miltä tuntuu olla kiusattu.

        Joo kyllä mä tajuun mitä tarkotat.
        Musta on silti aikas huvittavaa tollaset reagtiot, sori vaan.Ei pahalla.
        Musta se tappelutilanne oli siltikin melko voisko sanoa leikkisä?
        Tai siis tuskin se mitäään vakavampaa kuitenkaan oli.
        Vain jotain tyhmiä koulupoikien temppuja.


    • Siriar

      Severus on munkin lempihahmo, now and forever. Siis en oo itse lukenut kyseistä kohtaa, mutta erittäin hyvän spoilerin sain (kiitos tälle ihmiselle, joka suomensi sen minulle!).

      Mutta siis. Yksinäinen se on varmaan ollu, mut puolustuskyvytön... no way. Siis jos Severus ois saanu ensin taikasauvansa verille, niin James ei ois selvinny pelkällä naarmulla ja Sirius ois toimitettu tulitikkuaskissa sairaalasiipeen... Severuksella oli vaan huonoa tuuria, niin kun on aina ollu...

      No mä kun en lukenut sitä kirjasta silleen kunnolla, niin ei mua raivostuttanu, mulla oli tyhjä olo. Surullinen. Myötätuntonen. Mä oisin halunnu olla siellä sen kanssa. Ihan tosi. (Minäkö muka hullu o.O?)

      Ja niille, jotka toitottaa täällä suureen ääneen että "haloo, se on vaan kirja"; toisille se on enemmän kuin pelkkiä sanoja paperilla. Hyvä kirja herättää ihmisissä tunteita.

      Ja ne ihmiset, joista välittää.

      • Sylikissa

        Hyvä että sä oot samaa mieltä mun kanssa. En tarkottanu että Sev ois puolustuskyvytön, no way!
        Tarkotin, että se oli puolustuskyvytön sillon kun sillä ei ollu taikasauvaa ja tilanne oli mitä oli: kaksi yhtä vastaan.
        Kiitos, että puolustat mua. Se ei oo VAAN kirja. :)

        PS. Ja Severus on paras.


      • Siriar
        Sylikissa kirjoitti:

        Hyvä että sä oot samaa mieltä mun kanssa. En tarkottanu että Sev ois puolustuskyvytön, no way!
        Tarkotin, että se oli puolustuskyvytön sillon kun sillä ei ollu taikasauvaa ja tilanne oli mitä oli: kaksi yhtä vastaan.
        Kiitos, että puolustat mua. Se ei oo VAAN kirja. :)

        PS. Ja Severus on paras.

        Siitä onkin kauan kun joku on sanonu että mä puhun järkeä... Hyvä kun löytyy joku samanmielinen tältä planeetalta ^^

        Niin, ei se oo vaan kirja. Se on enemmän, se on... toinen maailma, johon on hyvä upota kaiken tämän jästimäisen kertakäyttökulttuurin keskellä.

        No tottakai Severus on paras. Kaikki jotka on eri mieltä, tarttee vahvaa älynteroituslientä. No ei, jokaisella saa olla oma mielipide. (Mutta mun on se oikea mielipide ^^) Yks syy miks Severus on paras on se, et kaikki vihaa sitä. (Mulla ja sillä on yhteisiä luonteenpiirteitä. Ja se on HYVÄ asia!)

        PS. Oisko mitenkään mahdollista, et viittisit alkaa mailailemaan tai jotain?


      • Sylikissa
        Siriar kirjoitti:

        Siitä onkin kauan kun joku on sanonu että mä puhun järkeä... Hyvä kun löytyy joku samanmielinen tältä planeetalta ^^

        Niin, ei se oo vaan kirja. Se on enemmän, se on... toinen maailma, johon on hyvä upota kaiken tämän jästimäisen kertakäyttökulttuurin keskellä.

        No tottakai Severus on paras. Kaikki jotka on eri mieltä, tarttee vahvaa älynteroituslientä. No ei, jokaisella saa olla oma mielipide. (Mutta mun on se oikea mielipide ^^) Yks syy miks Severus on paras on se, et kaikki vihaa sitä. (Mulla ja sillä on yhteisiä luonteenpiirteitä. Ja se on HYVÄ asia!)

        PS. Oisko mitenkään mahdollista, et viittisit alkaa mailailemaan tai jotain?

        Sukulaissielu...? Totta, Potterit on toinen maailma vaikka se onkin niin lähellä tätä maailmaa. Sen takia ne onkin niin hyviä! Eihän sitä tiedä (mistä muka tietäis?) vaikka se velhomaailma oliskin olemassa?! Toivon sitä hartaasti.

        Oon samaa mieltä sun kanssa! Severus on yksinkertasesti vaan paras. Siinä on särmää jota mun lempparihenkilöissä pitää aina olla. Eikä sille rankasematta v*****lla!
        Sillä on luonteenpiirteitä joita mä ihailen ja joita varmasti mullakin on enemmän kuin yks. Tästä aiheesta vois vaikka mailailla enemmänkin.

        Eli Siriar, jos tahdot mailailla mun kanssa, pistä postia tulemaan osoitteeseen: [email protected].
        :))


      • lily
        Sylikissa kirjoitti:

        Hyvä että sä oot samaa mieltä mun kanssa. En tarkottanu että Sev ois puolustuskyvytön, no way!
        Tarkotin, että se oli puolustuskyvytön sillon kun sillä ei ollu taikasauvaa ja tilanne oli mitä oli: kaksi yhtä vastaan.
        Kiitos, että puolustat mua. Se ei oo VAAN kirja. :)

        PS. Ja Severus on paras.

        nii, james ja kumppanit oli kumminkin aika teinejä silloin... mun mielestä on törkeetä tai paremminkin lapsellisen naurettavaa että kalkaros vuosikymmeniä kaiken jälkeen kostaa harrylle jotain kiusaamista ja kaiken lisäksi rohkasee malfoyta tekeen harrylle samaa mitä james teki sille.. isien pahat teot kostetaan niitten pojille tai jotain, mut onko se nyt oikein puolestaan.


      • lily
        lily kirjoitti:

        nii, james ja kumppanit oli kumminkin aika teinejä silloin... mun mielestä on törkeetä tai paremminkin lapsellisen naurettavaa että kalkaros vuosikymmeniä kaiken jälkeen kostaa harrylle jotain kiusaamista ja kaiken lisäksi rohkasee malfoyta tekeen harrylle samaa mitä james teki sille.. isien pahat teot kostetaan niitten pojille tai jotain, mut onko se nyt oikein puolestaan.

        ...kyllä severus munkin myötätuntopointsit keräsi, kaikesta huolimatta. Varsinkin kun tiedettiin jo niistä sen varhaisemman lapsuuden muistoista... poikaparka.


      • Yesterday
        lily kirjoitti:

        nii, james ja kumppanit oli kumminkin aika teinejä silloin... mun mielestä on törkeetä tai paremminkin lapsellisen naurettavaa että kalkaros vuosikymmeniä kaiken jälkeen kostaa harrylle jotain kiusaamista ja kaiken lisäksi rohkasee malfoyta tekeen harrylle samaa mitä james teki sille.. isien pahat teot kostetaan niitten pojille tai jotain, mut onko se nyt oikein puolestaan.

        ...mutta eihän me tiedetä kuinka PALJON loppujen lopuksi sellainen kiusaaminen ja muu saattoi SATTUA Severukseen. Monien kiusaamisesta koituneet haavat eivät koskaan parane, ja ehkä Sev ei vaan voi mitään sille, että se ei pidä Harrysta, se näkee siinä ehkä Jamesin.


      • Yesterday
        Yesterday kirjoitti:

        ...mutta eihän me tiedetä kuinka PALJON loppujen lopuksi sellainen kiusaaminen ja muu saattoi SATTUA Severukseen. Monien kiusaamisesta koituneet haavat eivät koskaan parane, ja ehkä Sev ei vaan voi mitään sille, että se ei pidä Harrysta, se näkee siinä ehkä Jamesin.

        ...eihän Severus vain kiusaa Harrya. Hän jopa pelastanut Harryn.


      • Siriar
        lily kirjoitti:

        nii, james ja kumppanit oli kumminkin aika teinejä silloin... mun mielestä on törkeetä tai paremminkin lapsellisen naurettavaa että kalkaros vuosikymmeniä kaiken jälkeen kostaa harrylle jotain kiusaamista ja kaiken lisäksi rohkasee malfoyta tekeen harrylle samaa mitä james teki sille.. isien pahat teot kostetaan niitten pojille tai jotain, mut onko se nyt oikein puolestaan.

        ...oli James ja co. sillon teinejä tai ei. Siis kyl viistoistavuotiaalla nyt joku järki sentään pitäis olla. Ja sit James ja ne sai aina kaiken anteeks, niitten juoksentelut ihmissuden kanssa ja mitä lie muuta... Ne siinä lapsellisia on eikä Severus, vaikka "kostaakin" sen Harrylle. Ei se sentään oo yrittäny tappaa Harrya, vaikka vihaakin sitä, toisin kuin esim. Sirius yritti tappaa Sevin.
        Eikä ne haavat parane, mitkä kiusaamisesta tulee. Ei ikinä. Ja Harry on melkein just niinku isänsä, ja ku Sevi näkee Jamesin uudelleen Harryn hahmossa niin tottakai vanhat haavat voi aueta. Kyllä mä tiedän.
        Ja Harrylle tekee hyvää olla epäsuosiossa jonkun silmissä, niin se ei tuu samanlaiseksi p*skiaiseksi ku isänsä oli kouluaikoina. Mut miettikää sitäkin, et Harry vihaa kaikkii jotka ei pidä hänestä ittestään, ja luulee niitä heti ekoina murhaajiks ym. Itsekeskeinen?
        Sitäpaitsi Sevi pelasti Harryn hengen sillon ekaluokalla eikä herra Täydellinen varmaan mitenkään kiittäny sitä, ku Sevi ei oo samassa Potterien ihailijakerhossa ku suurin osa koulua.


      • Sylikissa
        lily kirjoitti:

        nii, james ja kumppanit oli kumminkin aika teinejä silloin... mun mielestä on törkeetä tai paremminkin lapsellisen naurettavaa että kalkaros vuosikymmeniä kaiken jälkeen kostaa harrylle jotain kiusaamista ja kaiken lisäksi rohkasee malfoyta tekeen harrylle samaa mitä james teki sille.. isien pahat teot kostetaan niitten pojille tai jotain, mut onko se nyt oikein puolestaan.

        Noh...ensiksikin kiusaaminen ei unohdu ikinä. Siitä jää ikuiset arvet vaikka se ois ollu "pelkkää" nimittelyä. Sevrun tapauksessa se oli paljon paljon pahempaa. Julkinen nöyryytys. Varmaan pahempaa kuin vaikka hakkaaminen. Kaikki ilkkuvat ja vihaavat ja pitävät luuserina. Kiusattu ei voi koskaan erilaisena kuulua joukkoon. Aina kun kulkee jossain, joku on ilkkumassa. Varmaan mukavaa, joo! Sitä paitsi 15-vuotiailla pitäisi olla sen verran järkeä päässä ettei mene ketään kiusaamaan. Liian teinejä? Pikemminkin kusipäitä. Ja niitä riittää...
        Snape varmaan vihasi Jamesia enemmän kuin mitään, ja vihdoin kun James oli kuollut niin eikös hänen poikansa Harry tule Tylypahkaan ja ole ihan kuin isänsä, ulkonäöltään ja käytökseltään. En siis ihmettele yhtään että Snape vihaa myös Harrya. Ja silti Snape pelasti Harryn hengen, varoittipa vielä Siriusta (jota varmasti vihasi eniten Jamesin jälkeen), opetti Harrylle Occlumencya, etsi Harrya ja kumppaneita jotka tyhminä menivät metsään jossa kuhisi jättiläisiä, vihaisia kentaureja ja vaikka mitä muuta! Saatoin unohtaa jotain listasta ja silti siinä on ihan tarpeeksi asioita joista luulisi ansaitsevan kiitosta. Mutta ei, Harry ei ainakaan koskaan Ylimielisenä kiitä ihmisiä jotka näyttävät niin paljon Voldemortin kannattajilta. Kaiken lisäksi epäilee koko ajan.
        Shame on you, you idiot boy!


      • Athena
        lily kirjoitti:

        nii, james ja kumppanit oli kumminkin aika teinejä silloin... mun mielestä on törkeetä tai paremminkin lapsellisen naurettavaa että kalkaros vuosikymmeniä kaiken jälkeen kostaa harrylle jotain kiusaamista ja kaiken lisäksi rohkasee malfoyta tekeen harrylle samaa mitä james teki sille.. isien pahat teot kostetaan niitten pojille tai jotain, mut onko se nyt oikein puolestaan.

        olen erittäin samaa mieltä kanssasi, joten se mitä sanoit, on älykästä. Tämä osoittaa tietysti pitäväni itseäni älykkäänä, mutta niinhän lähes kaikki pitävät. Severuskin varmaan piti itseään älykkäänä koko ikänsä. Jännää vain että se alentui jamesin tasolle kostaessaan harrylle. Se on minusta typerää käytöstä aikuiselta mieheltä. olet ehdottoman oikeassa!


    • Tralla-la

      ...että jos fanit saisivat kaikki toiveensa läpi olisi lopputulos sellaista paskaa, ettei sitä voisi lukea.

      • Sylikissa

        Mitäs sä tolla tarkotat? En mä sitä toivo että sitä koko juttua ei ois tapahtunu, eihän se mun päätettävissä oo.
        Olen vain iloinen että sain tietää Severuksen ja muiden menneisyydestä lisää. Satun nyt vaan olemaan Sevrun puolella.


      • Mr Flibble

        Raah! Totta, totta! Osa haluis muuttaa pahat hahmoit pikku raukoiks jotka vaan tarttee kunnon halin ja sillä ne paranee ja osa taas haluu tyhmiä sukulaissuhteita hahmojen välille ja... Kaikkea paskaa...


    • *Ginnie*

      Kirjan pitääkin herättää tunteita ja olla sellanen että siihen kykenee samastumaan, mutta siltikin se on VAAN kirja.
      Niitä henkilöitä ei oikeesti oo.
      Mutta kyllähän mullekin Potterit on enemmän kuin kirjoja. :)

      Niinku joku jo sano niin mulle tuli myös sellanen myötätuntonen olo kun luin sen kohdan.

    • snivella

      mulla ookkin hieno nimimerkki :D? se tulee vaan siitä kun snape on niin lutunen, enkä halunnu niin tavallista nimeä kuitenkaan. se oli ihan törkee kohta, mutta en ois uskonu et se on sen pahin muisto. ei varmaan ollutkaan...

      • Lady DieNo

        Jos Rowling kirjottaa että se on sen pahin muisto niin se se on.


      • Pat Bateman
        Lady DieNo kirjoitti:

        Jos Rowling kirjottaa että se on sen pahin muisto niin se se on.

        No, kirjathan on kirjotettu Harryn näkökulmasta, joten Severuksen mielipidettä asiaan ei tiedetä... Ite oon sitä mieltä että Harry luulee sen olevan Snapen pahin muisto, koska Severus laitto sen aina 'piiloon' ettei Harry näkis sitä... Mut luulis että se on kokenu nii paljon muuta että kyllä niitä rajumpiaki on... Toisaalta, jos Seerus tosiaan on oikeesti paha, ni sillon voi olla että ne kuolonsyöjä jutut ei sitä paljoa hetkauttanu, ja jos se on sellanen henkiö jolle on erittäin tärkeetä ettei sille ryppyillä ja ettei sen auktoriteettiä uhata olis ihan mahollista että muisto jossa sitä nöyryytetään noin rajusti on ehkä pahimmasta päästä... Mut ite mä olisin nimenny sen kappaleen 'Snape's most humiliating memory'.

        Noh, ehkä me saadaan vastaus ku tiedetään varmasti mikä Sev on miehiään...


    • Severus- fani<33

      Must se oli niikun NIIN törkeet!! Miks niiden piti mennä kiusaa sitä, sehän ei ollu tehny mitään niille, luki vaan ihan rauhassa....


      I hate James

      • Jyrki Viertola

        Ihan oikein kun kiusasivat sitä rasvatukka-näppynaamaa. Olisivat saaneet antaa kunnolla sille runtua. Tuollaisia kakkapäitä on nähty ennenkin ja ne saa aina olla kiusattavana ja se on niille oikein. Mulla oli koulussa samanlainen ruikuttaja ja sitä kiusattiin ihan koko ajan. Oppi vähitellen tavoille.
        Nyt mun työkaveri, yks Andreas Öhman on samanlainen ruikuttaja ja sitä kiusataan töissä. Ei ole raukka vielä oppinut tavoille.


    • Tukioppilas

      Ei kaikki oikeestikkaa oo kavereita keskenää. Ja kun ottaa huomioon että oikeessa elämässä tapahtuu päivittäin tuollasta ja vielä pahempaa, nii eikö ois oiken päivitellä ja puuttua siihen, kuin miettiä kuinka hirveetä se on kirjassa? En huluu kettuilla tai mitää. tykkään pottereista ite hirveesti ja kunnioitan kirjoittajan näkemystä hahmojen suhteista. Myötäillen aikaisempaa kommentoijaa, potterit ois täyttä p*askaa jos kaikkien lukioiden toiveet hyväksyttäisiin. :))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2936
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2692
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2168
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1757
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe