Oleskelu maassa...

JustMe

Eli siis, kun Usassa saa oleskella 90 vuorokautta ilman viisumia, niin onko tuo aika per matka vai vuosi?
Olen ymmärtänyt että se on per matka..jos näin on, niin onko siinä joku tietty aika että saa matkustaa maahan uudelleen ja oleskella jälleen tuon 90 vuorokautta?

Olen hyvin kiitollinen jos autatte tietämätöntä.
Kiitos! :)

14

1886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JustMe

      hups, blondi lähetti sen uudelleen.. :/ Ensin se ei muka lähettänyt sitä ja kun yritin myöhemmin uudelleen niin se oli siellä toisen kerran! Voi voi..

      • on tosiaan

        tökkinyt, näyttää siltä että viesti ei mene perille mutta näkyykin sitten piiiiitkän ajan päästä tms. Tuplapostituksia tulee ihan siksi paljon. Sori, en osaa kysymykseesi vastata. Löytyisiköhän tieto USAn suurlähetystön sivuilta?


    • tiedan taman

      Se on per matka.

      Vuodessa voi olla muutamia noin pitkia matkoja yleensa, mutta kannattaa olla todisteet vakituisesta tyo- ja asuinpaikasta Suomessa, ja paluulipusta jos monta kertaa koittaa. Maahantullessa jos viranomaisesta vaikuttaa etta on jotain vilunkia usean matkan jalkeen, voi han kaannyttaa rajalta jos vaan huvittaa etka voi valittaa mihinkaan kuin R-kioskin myyjalle tai lahetystoon - sama asia. Kaymalla Kanadassa tai Meksikossa ei voi aloittaa uutta 90 vrk-aikaa alusta.

      On tietenkin tapauksia jotka ovat vaarinkayttaneet tata hommaa ja paasseet ilman ongelmia. Varsinkin ennen 9/11 oli ihmisia jotka olivat jopa 10 vuotta maassa ja kavivat euroopassa jopa lomalla joka vuosi. Ei onnistu enaa yleensa.

      VWP on tarkoitettu normaaliin lomalla kayntiin, kaikki muu on saantojen vastaista.

      En ole lakimies enka asiantuntija.

      • matkailija x

        Olimme viimeksi elokuussa Yhdysvalloissa ja nyt muutama viikko sitten. Virkailija katsoi viime kesän leimaa ja kysyi olemmeko olleet aiemmin Yhdysvalloissa ja milloin viimeksi. Lisäksi hän kysyi viime matkan syytä ja pituutta. Vastauksiksi riitti "viime kesänä, pari viikkoa, loma".

        Voivat ottaa tarkempaan syyniin maahantulossa, jos jatkuvasti on pitkillä lomilla Yhdysvalloissa.

        Varminta tietoa saa suurlähetystä.


      • matkailija x kirjoitti:

        Olimme viimeksi elokuussa Yhdysvalloissa ja nyt muutama viikko sitten. Virkailija katsoi viime kesän leimaa ja kysyi olemmeko olleet aiemmin Yhdysvalloissa ja milloin viimeksi. Lisäksi hän kysyi viime matkan syytä ja pituutta. Vastauksiksi riitti "viime kesänä, pari viikkoa, loma".

        Voivat ottaa tarkempaan syyniin maahantulossa, jos jatkuvasti on pitkillä lomilla Yhdysvalloissa.

        Varminta tietoa saa suurlähetystä.

        90 päivää saa olla puolen vuoden aikana, tai sit se oli niin että sit kun 90 päivää olit ollu usassa, piti taas odottaa puoli vuotta. Varma tieto löytyisi tosiaan usan suurlähetystön sivuilta, jotka just nyt ei toimi.


      • tiedan taman
        matkailija x kirjoitti:

        Olimme viimeksi elokuussa Yhdysvalloissa ja nyt muutama viikko sitten. Virkailija katsoi viime kesän leimaa ja kysyi olemmeko olleet aiemmin Yhdysvalloissa ja milloin viimeksi. Lisäksi hän kysyi viime matkan syytä ja pituutta. Vastauksiksi riitti "viime kesänä, pari viikkoa, loma".

        Voivat ottaa tarkempaan syyniin maahantulossa, jos jatkuvasti on pitkillä lomilla Yhdysvalloissa.

        Varminta tietoa saa suurlähetystä.

        Kuten sanoin aikaisemmassa viestissa, se rajoitus on matkakohtainen mutta jos kovin usein kay voi tulla ongelmia. Ei ole tasmallista kriteeria etta kuinka monta kertaa vuodessa, mutta olen kuullut nyrkkisaannon etta jos on vahintaan puolet vuodesta ulkona niin sitten kay, ainakin jos on todisteet vakituisesta elamisesta Suomessa. Loppujen lopuksi se on kiinni virkailijasta. Mutta matkakohtainen on tuo 90 vrk.


    • ota opiksi
      • JustMe

        Lukiko mielestäsi kyseisessä paikassa, että onko kyseessä yhden matkan pituus vaiko sitten koko vuodessa..?
        Olen kyllä asiaan yrittänyt etsiä vastausta muualta.. Joka paikassa lukee ainoastaan tuo 90 vuorokautta..

        Siksi siis kysyin!!!


      • Eikös tää suomi24 sitten ole "netissä"? Väitätkö, että tuolta sivulta löytyi vastaus viestiketjussa esitettyn kysymykseen? Mun mielestä tää on nimenomaan paikka, missä kysellään ja vastaillaan.


    • Laiska lukija
    • 90 ja 90 paivaa

      Heip. Matkakohtaista oli ainakin minun kokemukseni mukaan. Olin ensin 90 paivaa syksylla, sitten Suomessa kuukauden ja matkustin jalleen USA:an. Sain 90 paivaa jalleen vw:ini.

      • että siellä voi

        Lueskelin aikoinani pitkiä viestiketjuja naimisiin.infossa näistä sinnepäin avioituvista, ja eiköhän se mennyt niin, että hyvinkin tarkkaan sai just sen alle ½ vuotta vuodesta olla.

        Itseäni taas kiinnostaa kuinka kauan saa putkeen olla, jos tekee etätyötä siellä..... On niin kuin työpaikka takataskussa meni minne vaan.


      • että siellä voi kirjoitti:

        Lueskelin aikoinani pitkiä viestiketjuja naimisiin.infossa näistä sinnepäin avioituvista, ja eiköhän se mennyt niin, että hyvinkin tarkkaan sai just sen alle ½ vuotta vuodesta olla.

        Itseäni taas kiinnostaa kuinka kauan saa putkeen olla, jos tekee etätyötä siellä..... On niin kuin työpaikka takataskussa meni minne vaan.

        90 päivää putkeen.


      • etta...
        että siellä voi kirjoitti:

        Lueskelin aikoinani pitkiä viestiketjuja naimisiin.infossa näistä sinnepäin avioituvista, ja eiköhän se mennyt niin, että hyvinkin tarkkaan sai just sen alle ½ vuotta vuodesta olla.

        Itseäni taas kiinnostaa kuinka kauan saa putkeen olla, jos tekee etätyötä siellä..... On niin kuin työpaikka takataskussa meni minne vaan.

        Tokan kerran tullessa oli haat edessa ja sitten green cardin haku, joten mulla tuo 90 paivaa ylittyi siina ja sen jalkeen ei olekaan tarvinnut vw:lla kulkea. Luulen etteivat valttamatta hyvalla katso jos alvariinsa kulkee edestakaisin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      338
      3418
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      227
      2098
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1662
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1517
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1376
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      288
      1271
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1111
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1111
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1097
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      150
      933
    Aihe