suunnittelen whippetin hankkimista:), mutta olisin kiinnostunut vanhemmista koirista esim. vuoden ikäisistä ja sitä vanhemmista. jos vaikka jollain kasvattajalla on jäänyt joku vipukka vaille kotia värivirheen ym. takia. Itse en ole erityisen kiinostunut näyttelyistä, vaan haluaisin kivan seuralaisen, jonka kanssa ulkoilla ja harrastaa. Tietysti olen myös kiinostunut yksityisten ihmisten koirista, jos joku joutuu luopumaan allergian ym vuoksi.
Minulla on paljon aiempaa kokemusta koirista, ja omistan myös kissan, eli koiran pitäisi olla "kissaystävällinen", ei välttämättä tottunut kissoihin, muttei mikään kissan vihaajakaan..
En tiedä onko Suomessa sitä ongelmaa, että entiset ratajuoksukoirat joutuvat lopetettaviksi, kun ne eivät enää menesty kilpailuissa(taitaa olla lähinnä englanninvinttikoirien ogelma, ja on yleisempää ulkomailla..) mutta tälläisistä tapauksista olisin myös kiinnostunut.
Elikkä jos joku osaa neuvoa, mistä voisin kysellä kotia etsivistä vipukoista, niin olisin oikein kiitollinen!
aikuinen whippet
3
511
Vastaukset
- Salukinomistaja
entiset juoksukoirat joudu lopetettavaksi, koska juoksukilpailut eivät ole bisnestä, kuten jossain muualla. Suomessa siis juoksukilpailukoiratkin ovat lemmikkejä.
- jpn
Kuule,en usko että suomessa yksikään luopuu koirastaan pärjäämisen takia,ja toinen seikka värivirheelisiä ei ole ! Mutta suosittelen kyllä lämpimästi vinttikoira harrastusta,itselläkin kolme koiraa ja kaikki juoksioita,vielä kahdeksan ikäisenä jaksaa olla kuin nuorena on ne ihania koiria! T.jpn
- afgaani
mennä kennelliiton sivujen kautta asianomaisen rotujä'rjestön sivuille. Sieltä varmaan löytyv't kasvattajat, jollain taatusti on vanhempia koiria jotka ovat joko jääneet jostain pentueesta tai palautuneet syystä tai toisesta edellisiltä omistajilta. Itse löysin oman kullanmurunu juuri näin, enkä ole päivääkään katunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455060Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131594Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481239Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101189- 131123
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171007Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3895Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57779Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27753