tässä ivf-hoidossa tulee rutkasti poissaoloja töissä, miten kohdallasi on asiaan suhtauduttu? itse olen työpaikassa missä muut ovat n. 20 v vanhempia kuin itse olen.
ivf-kerrotko
10
1845
Vastaukset
- -Henna-
Mä olen hoitoalalla ja "rehellisenä" kerroin esimiehelle alkuvuodesta suunnitelmista, jotka mahd. ajoittuvat huhtikuulle ( nyt siis IVF oli tällä vkolla )jotta siis osasi varautua suunnitelmissaan. Lisäksi pari työtoveria tietää. Hyvin on suhtauduttu, ja en kuulemma ole ensimmäinen :) Ja todella, mielestäni muiden täytyy se hyvin ymmärtääkin! Mutta toisaalta hieman harmittaa sen puolesta että kerroin, koska nyt siis sairaslomapäivät ovat palkattomia, eli olis vaan pitänyt ottaa muutenvaan toimenpiteen vuoksi saikkua, koska sieltä sai kuitenkin sl-todistuksen. En kyl tiiä mitä siitä ois tykätty. Ilmeisesti käytäntö pääsääntöisesti on, että nämä on palkattomia, mutta kait joku työnantaja myös palkallista antaa.
- kun IVF:ään lähdettiin.
Inssit meni vielä jotenkin junaillen. Meillä tulee kanssa palkaton saikku, mutta se on pientä tässä kaikessa. :) Esimies suhtautui tosi hyvin (hoitoalalla olen minäkin), eikä ole ongelmia ilmennyt. Itseelläänkin on kyllä lapsia, joten ymmärtää varmaan että muutkin niitä haluaa.
- .??
Miksi nämä sairaslomapäivät ovat palkatonta? Eikö lääkärin kirjoittama sairasloma ole aina korvattavaa oli syynä mikä tahansa hoito? Erikseen tietty ultraus ym. hoitokerrat, niistä ei tietti sairaslomaa saa...
- on jossakin
.?? kirjoitti:
Miksi nämä sairaslomapäivät ovat palkatonta? Eikö lääkärin kirjoittama sairasloma ole aina korvattavaa oli syynä mikä tahansa hoito? Erikseen tietty ultraus ym. hoitokerrat, niistä ei tietti sairaslomaa saa...
Kelan säännöissä tai laissa tai missä lieneekään, että mitkä sairaspoissaolon syyt on palkallisia. Lapsettomuushoidot ja plastiikkakirurgiset toimenpiteet ei oikeuta palkalliseen sairaslomaan. Tosin jotkut työnantajat maksaa silti palkkaa niistäkin, mutta se on sitten heidän oma valintansa tehdä niin.
- piippa121
älä kerro jos et halua.Mä työpaikassa jossa kaikki mua 20-30v vanhempia ja en oo kertonu koska ei todellakaan hyväksyis ja tajuais.Mä sumplin aina meno että hammaslääkäri tai vaan lääkäri..
- kertoisin
omista asioistani työporukalle...
En todella kerro,ei ole mitään velvollisuutta kertoa missä olen ja mitä teen...Omapahan on elämäni.
En meinaa kertoa.
Eka poissaolo tämän asian takia tulevana tiistaina..enkä sanonut poissaolon syytä.ja jos olisivat kysyneet,olisin sanonut vaan ettei kuulu heille.
*Plikka86*- työpaikalla.
Vaikka olivatkin 20 vuotta vanhempia. Näistä tulikin "hyviä" keskusteluja kahvipöytään aina välillä. Työtoverit tekivät hoitojen ollessa päällä puolestani asioita, joita en itse voinut, nosteluja yms. Esimies oli myös hyvin ymmärtäväinen. Sain aina palkallisen vapaan kun tarvitsin ja jos palkkatoimistosta kyseenalaistettiin lääkärintodistusta, esimies puolusti ja sai puhuttua palkalliseksi.
Mutta kertominen tietysti riippuu itsestä ja siitä kuinka läheinen on esim. työtovereiden kanssa.
- ---
minä olen hoitoalalla työssä, enkä meinaa kertoa kenellekään, paitsi esimiehelle, jos on pakko.Ja kyllähän se hänelle selviää viimeistään lääkärintodistuksesta, jossa on se poissaolon syy koodina.
Mulla matkaa klinikalle sen verran paljon, että kun käyn ultrissa, täytyy olla koko päivä pois. Niinpä täytyy keksiä yllättäviä sairastumisia mm. migreeniä ja mahatautia.
Kai tuo tarinointi vähän aikaa läpi menee, koska mulla muuten tosi vähän poissaoloja vuodessa n. 1-2 päivää. - pakko kertoa
kun mentiin ivf-hoitoihin. Inssit vielä pystyi jotenkuten järjestämään, mutta ivf:ssä tuli sen verran pitkiä poissaoloja että pidin parhaana kertoa syyn poissaoloille. Jos tietäisi päivämäärät viikkoja etukäteen niin mitäs siinä sitten, mutta vaikeuksia toi just se, että toimenpideajat tulee niin lyhyellä, päivän parin varoitusajalla. Meillä työvuorolistat tehdään aina kuukaudeksi etukäteen ja vuoron aikana ei voi poistua ja jättää asiakkaat odottelemaan.
- -janniina-
kerroin ensin parille lähimmälle työkaverille, jotka suhtautuivat asiaan todella ihanasti, empaattisesti ja vaihtoivat kanssani työvuoroa jos piti olla pois töistä.
lopulta pitkän harkinnan jälkeen kerroin työnantajallekin asiasta ja hänkin suhtautui asiaan aivan ihanasti ja kannustavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185171- 472839
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302478Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231819- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101610Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231334Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101298- 961197