Olen ihmetellyt meidän hamsteriamme, se on adoptiopoika, ensimmäinen omistaja ei jaksanut sitä kuin puolisen vuotta, jonka jälkeen se sai uuden kodin, jossa sille ei aina oltu niin kilttejä, ja vihdoin vuosi sitten minä pelastin hamsterin meille, jossa se on nyt saanut viettää leppoisia eläkepäiviään. Mutta yhtäkkiä tulin ajatelleeksi, että sen täytyy olla todella vanha, minulla se on ollut vuoden, edellisillä omistajilla puolisentoista vuotta ja sitä edellisillä vissiin puoli vuotta - ainakin. varmaksi en tiedä, kun ei ole paapan syntymäpäiväkään tiedossa.. Mutta näiden laskelmien mukaan se olisi jo lähemmäs kolme vuotias, ellei ylikin! Ja edelleen porskuttaa tyytyväisenä. Eilen se sai uuden senioriasunnon, kun vanha häkki oli jo niin rähjäinen. Ostin oikein ison häkin, jossa nyt kelpaa vanheta rauhassa. Mutta kyllä ihmetyttää tuo ikä. Jostain luin, että "hyvin hoidettu hamsteri voi saavuttaa kolmen vuoden iän" Ja tämä hamsteri kun ei aina ole ollut niin hyvin hoidettu...
Hamsterin elinikä
10
949
Vastaukset
- yks vaan
En minäkään ole varma elin iästä niin paljon, mutta siskoni kaverin hamsteri eli vähän päälle neljä vuotta, vaikka omistaja ei aina jaksanutkaan ruokkia ja siivota sen häkkiä. Siis, tälläinenkin on mahdollista.
- Twipsy
Hamsterin elinikä on yleensä 1,5-3 vuotta.
- Sari
Hamsteriasi on hoidettu viimeisen vuodenajan mitä ilmeisimmin erinomaisesti, joten se saattaa hyvinkin elää pitkän elämän! Käsittääkseni nykyään kuitenkin yli 2,5 vuotiaat hamsterit ovat poikkeuksia, mutta ilmeisesti noitakin vanhuksia yhä on olemassa! :)
Aurinkoisen pirteitä eläkepäiviä sinne :) Kuulisin jatkossa mielelläni miten vanhus on jaksellut seniorikämpässään :)- Janine
Meidän Vili on saanut lellintää osakseen oikeen urakalla tämän vuoden aikana. Hih hih! Ja silti ihmettelen miten se näinkin vanhana on vielä noin pirtsakka. Erään kerran karkasi häkistään ja löysin sen päältä täytettävän pesukoneemme rummusta... Toisella kertaa jouduin kutsumaan huoltomiehen, joka porasi keittiön kaapistojemme sokkeliin reijän, jotta sai sinne karanneen Vilimme sieltä pois.. Raavas mies pylly pystyssä keittiön nurkassa kykkien puhelimen kautta selitti minulle miten hän paraikaa porkkanan avulla yritti Vilperttiä houkutella sokkeliin poraamastaan reijästä ulos, samaan aikaan, kun Vili nyhti porkkanaa itselleen, viedäkseen sen sinne uuteen jännään löytämäänsä pesäkoloon.. Sen jälkeen päätin, että tarvitaan uusi häkki, Meidän einstein kun oli oppinut, miten yön pimeydessä pääsee luikahtamaan vanhan häkin löystyneiden lukkojen alta pois, Williin Wapauteen...
- Hamsut rulez!!! =)
Moi! hamsut YLEENSÄ elävät 1,5-3 v, olen itse kuullut kyllä 4-vuotiaasta hamsusta...
Olet aika onnekas ;) - mettle
mun hamsu eli vaan 1,5 vuotta..
- 10vuottakulunu
ensimmäinen kommentti 10 vuotee :DDD hamsu tainnu delaa?????:D
- huhhuhheijaa1
haha :D varmaa monta sukupolvee tullu sille
- Napsuhamsuliini
Minulla oli hamsteri joka eli 3 v. 4 kk. Eli kyllä ja mahdollista että hamsterisi on elänyt jo niin pitkään. Nyt uusi hamsterini on 3 kk vanha ja olisi kiva jos sekin eläisi hyvän, pitkän elämän.
- Utelias_
Vieläkö on hengissä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52742Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv172291Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461875- 321453
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141443- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201063Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948