Hyviä ruokapaikkoja

kikhy

Edelliseen kysymykseeni sain kiitettävästi vastauksia, kiitos kaikille vastanneille.

Vielä viime hetken galluppi. Suositelkaa hyviä, kohtuuhintaisia ruokapaikkoja Lissabonissa.

16

2293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja kahvila,

      jossa söimme hyvää porsaanleiketta papaijan ja ananaksen (tuoreita tietenkin) kanssa.
      Varoitan siellä toisella puolella sijaisevasta ravintolasta jossa sininisillä kirjaimilla lukee. traditional portugiese (tai jotain sinnepäin). Siellä kannetaan pöytään kaikenlaista kinkkua ja tahnoja, juustoja ja mutistaan että on hause, mutta laskusta löytyvät.
      tilasimme kaksi katkarapumunakasta ja toisessa vain yksi vaivanen rapu. Siinä myös lisätään palvelupalkkio laskuun.
      Hyvä ravintola oli Baixan alueella keskellä kävelykatua myös pöydät. Nimi oli joku D`ouro tai sinnepäin. Talon punaviini oli hyvää, 7,50/plo. Ruoka myös hyvää eikä pahan kallista. sinne jätimme tippiä.

      • Olen kirjoittanut aiheesta Portugalin palstoilla lukemattomia kertoja ja kaikki nämä kirjoitukset löytyvät tämän palstan hakutoiminolla.

        On poikkeus Portugalissa, että pöytään ei pian asiakkaan saavuttua tuoda erilaisia pieniä alkupaloja samoin kuin leipää ja usein myös voita. TÄMÄ TARJOILU EI KOSKAAN OLE "ON HOUSE" ELI ILMAINEN. Tästä tarjoilusta tai jostakin sen osasta voi kieltäytyä, mutta kieltäytymisen on tapahduttava näitä antimia pöytään tuotaessa. Muuten tarjoilu katsotaan hyväksytyksi ja se näkyy laskussa.

        Tässä ei ole mitään epäselvyyttä. Näin käytäntö on ollut viimeiset 15 vuotta, jolta ajalta minä sen tunnen. Käytäntöä on myös Portugalin kuluttajavirasto tutkinut hiljattain ja hyväksynyt sen.

        Pakollisesta palvelupalkkiosta en ole kuullut tähän päivään mennessä. Sinänsä se ei turistialueilla minua ihmetyttäisi, sillä tuiki tärkeän tipin saanti voi niillä olla kovin epävarmaa, pöytäävieraat kun tulevat kovin erilaisista tippauskulttuureista. Johtuuko tietämättömyyteni siitä, että en ruokaile Lissabonissa enkä muuallakaan turistialueilla, jos ei suinkaan ole pakko.

        Portugalissa palvelutippi on pääsääntöisesti 10 prosenttia. Se annetaan mm. myös kampaajalle ja taksinkuljettajalle. Suomalaiselle tippaaminen näyttää olevan vaikeaa.

        Portugalin ja Suomen ravintolakulttuureilla on valtava ero, jota olen selvittänyt moneen otteeseen näillä palstoilla. Portugalin ravintola- ja ruokakulttuuria voi matkailija täysin arvostaa ja siitä nauttia vain, jos on siihen hieman perehtynyt etukäteen. Myös ruokasanaston jonkinmoinen tuntemus portugalin kielellä on erittäin hyödyllistä.


      • zannasku
        masseur kirjoitti:

        Olen kirjoittanut aiheesta Portugalin palstoilla lukemattomia kertoja ja kaikki nämä kirjoitukset löytyvät tämän palstan hakutoiminolla.

        On poikkeus Portugalissa, että pöytään ei pian asiakkaan saavuttua tuoda erilaisia pieniä alkupaloja samoin kuin leipää ja usein myös voita. TÄMÄ TARJOILU EI KOSKAAN OLE "ON HOUSE" ELI ILMAINEN. Tästä tarjoilusta tai jostakin sen osasta voi kieltäytyä, mutta kieltäytymisen on tapahduttava näitä antimia pöytään tuotaessa. Muuten tarjoilu katsotaan hyväksytyksi ja se näkyy laskussa.

        Tässä ei ole mitään epäselvyyttä. Näin käytäntö on ollut viimeiset 15 vuotta, jolta ajalta minä sen tunnen. Käytäntöä on myös Portugalin kuluttajavirasto tutkinut hiljattain ja hyväksynyt sen.

        Pakollisesta palvelupalkkiosta en ole kuullut tähän päivään mennessä. Sinänsä se ei turistialueilla minua ihmetyttäisi, sillä tuiki tärkeän tipin saanti voi niillä olla kovin epävarmaa, pöytäävieraat kun tulevat kovin erilaisista tippauskulttuureista. Johtuuko tietämättömyyteni siitä, että en ruokaile Lissabonissa enkä muuallakaan turistialueilla, jos ei suinkaan ole pakko.

        Portugalissa palvelutippi on pääsääntöisesti 10 prosenttia. Se annetaan mm. myös kampaajalle ja taksinkuljettajalle. Suomalaiselle tippaaminen näyttää olevan vaikeaa.

        Portugalin ja Suomen ravintolakulttuureilla on valtava ero, jota olen selvittänyt moneen otteeseen näillä palstoilla. Portugalin ravintola- ja ruokakulttuuria voi matkailija täysin arvostaa ja siitä nauttia vain, jos on siihen hieman perehtynyt etukäteen. Myös ruokasanaston jonkinmoinen tuntemus portugalin kielellä on erittäin hyödyllistä.

        Olisiko vinkkiä hyvästä pihvipaikasta (tai useammasta) Lissabonissa? Esimerkiksi sinulta Masseur, kun tunnut tietävän kaupungista paljon. Olemme käyneet Lissabonissa aiemminkin, mutta syötiin enimmäkseen kalaa, mikä varmaan olikin siellä ihan järkevä vaihtoehto. Kriteereitä lähinnä annosten maku ja koko ja kohtuuhinta...


      • zannasku kirjoitti:

        Olisiko vinkkiä hyvästä pihvipaikasta (tai useammasta) Lissabonissa? Esimerkiksi sinulta Masseur, kun tunnut tietävän kaupungista paljon. Olemme käyneet Lissabonissa aiemminkin, mutta syötiin enimmäkseen kalaa, mikä varmaan olikin siellä ihan järkevä vaihtoehto. Kriteereitä lähinnä annosten maku ja koko ja kohtuuhinta...

        Meidän ateriamme Lissabonissa ovat rajoittuneet varsin perinteisiin portugalilaisiin ravintoloihin, joissa sattuneesta emme ole tilanneet pihviä.

        Mieleeni tuli kuitenkin yksi pihvipaikka, jota pääsimme aika lähelle, ei kuitenkaan ihan sisään asti, kun emme halunneet suurta syötävää.

        Tässä nimi ja osoite: Rodizio Grill, Campo Pequeno, 79, 1000-082 Lisboa, muutaman askeleen päässä Campo Pequenon metroasemasta.

        Minulla on sellainen mielikuva, että mikään kovin edullinen paikka ei Portugalin hintatason mukaan ole, mutta mureasta pihvistä saanee täällä kyllä ainakin illallisella maksaa vähintään 15 euroa.

        Campo Pequeno on härkätaisteluareena, joka avattiin kunnostettuna parisen vuotta sitten. Areenalla on pidetään paitsi härkätaisteluita myös konsertteja. Tiloissa on lisäksi ravintoloita ja ostoskeskus. Ympäristössä on paljon pieniä kortteliravintoloita.

        "Rodizio" viittaa brasilialaiseen grilliin ja yllämainitsemassani ravintolassa on tarjolla myös muuta lihaa grillattuna. Portugalissa grillistä käytetään nimitystä churrasqueira.


      • zannasku
        masseur kirjoitti:

        Meidän ateriamme Lissabonissa ovat rajoittuneet varsin perinteisiin portugalilaisiin ravintoloihin, joissa sattuneesta emme ole tilanneet pihviä.

        Mieleeni tuli kuitenkin yksi pihvipaikka, jota pääsimme aika lähelle, ei kuitenkaan ihan sisään asti, kun emme halunneet suurta syötävää.

        Tässä nimi ja osoite: Rodizio Grill, Campo Pequeno, 79, 1000-082 Lisboa, muutaman askeleen päässä Campo Pequenon metroasemasta.

        Minulla on sellainen mielikuva, että mikään kovin edullinen paikka ei Portugalin hintatason mukaan ole, mutta mureasta pihvistä saanee täällä kyllä ainakin illallisella maksaa vähintään 15 euroa.

        Campo Pequeno on härkätaisteluareena, joka avattiin kunnostettuna parisen vuotta sitten. Areenalla on pidetään paitsi härkätaisteluita myös konsertteja. Tiloissa on lisäksi ravintoloita ja ostoskeskus. Ympäristössä on paljon pieniä kortteliravintoloita.

        "Rodizio" viittaa brasilialaiseen grilliin ja yllämainitsemassani ravintolassa on tarjolla myös muuta lihaa grillattuna. Portugalissa grillistä käytetään nimitystä churrasqueira.

        Kiitos vastauksesta. Kuulostaa käymisen arvoiselta paikalta muutenkin tuo Campo Pequeno. Viime kesän reissu oli ensimmäinen Lissaboniin ja tuli lähinnä kierrettyä Alfama, Bairro Alto, Rossio -seutuja ja varmaan myös maksettua turistilisää ravintoloissa. Suosimme kuitenkin perinteisiä portugalalilaisia ravintoloita, jos sellaisia kohdalle osui ja ruoka oli hyvää lähes kaikkialla (mitä nyt ne muutamat paikat, kun väsyneenä pakko mennä lähimpään turistirysään. Ja kyllä sitä joskus voi hyvässä ravintolassa maksaa enemmänkin, kun muuten Lissabonissa hintataso sen verran kohtuullinen.


      • arcoiris2
        masseur kirjoitti:

        Olen kirjoittanut aiheesta Portugalin palstoilla lukemattomia kertoja ja kaikki nämä kirjoitukset löytyvät tämän palstan hakutoiminolla.

        On poikkeus Portugalissa, että pöytään ei pian asiakkaan saavuttua tuoda erilaisia pieniä alkupaloja samoin kuin leipää ja usein myös voita. TÄMÄ TARJOILU EI KOSKAAN OLE "ON HOUSE" ELI ILMAINEN. Tästä tarjoilusta tai jostakin sen osasta voi kieltäytyä, mutta kieltäytymisen on tapahduttava näitä antimia pöytään tuotaessa. Muuten tarjoilu katsotaan hyväksytyksi ja se näkyy laskussa.

        Tässä ei ole mitään epäselvyyttä. Näin käytäntö on ollut viimeiset 15 vuotta, jolta ajalta minä sen tunnen. Käytäntöä on myös Portugalin kuluttajavirasto tutkinut hiljattain ja hyväksynyt sen.

        Pakollisesta palvelupalkkiosta en ole kuullut tähän päivään mennessä. Sinänsä se ei turistialueilla minua ihmetyttäisi, sillä tuiki tärkeän tipin saanti voi niillä olla kovin epävarmaa, pöytäävieraat kun tulevat kovin erilaisista tippauskulttuureista. Johtuuko tietämättömyyteni siitä, että en ruokaile Lissabonissa enkä muuallakaan turistialueilla, jos ei suinkaan ole pakko.

        Portugalissa palvelutippi on pääsääntöisesti 10 prosenttia. Se annetaan mm. myös kampaajalle ja taksinkuljettajalle. Suomalaiselle tippaaminen näyttää olevan vaikeaa.

        Portugalin ja Suomen ravintolakulttuureilla on valtava ero, jota olen selvittänyt moneen otteeseen näillä palstoilla. Portugalin ravintola- ja ruokakulttuuria voi matkailija täysin arvostaa ja siitä nauttia vain, jos on siihen hieman perehtynyt etukäteen. Myös ruokasanaston jonkinmoinen tuntemus portugalin kielellä on erittäin hyödyllistä.

        kiitos taas tästä, nämä on aina niin hyviä, miksi ihmiset ei ota mistään selvää ennen matkaansa, sitten itketään kun tulee yllärinä nämä kate yms maksut...olen Madeiralla saanut monet äimistymään informoimalla heitä tästä...jossain paikoissa nämä pikku alkupalat voivat olla jopa varsin hintaviakin, mutta todellakin jollei niitä halua niin avaa suunsa ja sanoo että hei, viekää pois...
        tippikulttuuri on suomalaisille todella hankalaa, mutta ehkä mekin vielä opimme senkin taidon. periaatteessa Portugalissa tippi sisältyy jo ruan hintaan ja niihin katemaksuihin, mutta jos koette saaneenne hyvää palvelua...en ole montaa kertaa saanut huonoa, eli 99 % tapauksista olen tipannut, antakaa 5-10% laskun loppusummasta...tai esim jos taksi masaa 3,90 niin voi olla reilu ja antaa vitosen...pienen matkan ja pienen rahan takia taksikuski menettää paikkansa pitkässä taksien jonossa ja saa odottaa seuraavaa muutaman euron lenkkiä kenties tunteja


      • arcoiris2
        arcoiris2 kirjoitti:

        kiitos taas tästä, nämä on aina niin hyviä, miksi ihmiset ei ota mistään selvää ennen matkaansa, sitten itketään kun tulee yllärinä nämä kate yms maksut...olen Madeiralla saanut monet äimistymään informoimalla heitä tästä...jossain paikoissa nämä pikku alkupalat voivat olla jopa varsin hintaviakin, mutta todellakin jollei niitä halua niin avaa suunsa ja sanoo että hei, viekää pois...
        tippikulttuuri on suomalaisille todella hankalaa, mutta ehkä mekin vielä opimme senkin taidon. periaatteessa Portugalissa tippi sisältyy jo ruan hintaan ja niihin katemaksuihin, mutta jos koette saaneenne hyvää palvelua...en ole montaa kertaa saanut huonoa, eli 99 % tapauksista olen tipannut, antakaa 5-10% laskun loppusummasta...tai esim jos taksi masaa 3,90 niin voi olla reilu ja antaa vitosen...pienen matkan ja pienen rahan takia taksikuski menettää paikkansa pitkässä taksien jonossa ja saa odottaa seuraavaa muutaman euron lenkkiä kenties tunteja

        pahus kun nämä pomppii mihin sattuu...vastasin masseurin infopakettiin ja nyt tämä töjöttää tässä...no ei voi mitään mokkula vissiinkin pätkii taas oikein täysillä


      • Maan tapa
        arcoiris2 kirjoitti:

        kiitos taas tästä, nämä on aina niin hyviä, miksi ihmiset ei ota mistään selvää ennen matkaansa, sitten itketään kun tulee yllärinä nämä kate yms maksut...olen Madeiralla saanut monet äimistymään informoimalla heitä tästä...jossain paikoissa nämä pikku alkupalat voivat olla jopa varsin hintaviakin, mutta todellakin jollei niitä halua niin avaa suunsa ja sanoo että hei, viekää pois...
        tippikulttuuri on suomalaisille todella hankalaa, mutta ehkä mekin vielä opimme senkin taidon. periaatteessa Portugalissa tippi sisältyy jo ruan hintaan ja niihin katemaksuihin, mutta jos koette saaneenne hyvää palvelua...en ole montaa kertaa saanut huonoa, eli 99 % tapauksista olen tipannut, antakaa 5-10% laskun loppusummasta...tai esim jos taksi masaa 3,90 niin voi olla reilu ja antaa vitosen...pienen matkan ja pienen rahan takia taksikuski menettää paikkansa pitkässä taksien jonossa ja saa odottaa seuraavaa muutaman euron lenkkiä kenties tunteja

        "kiitos taas tästä, nämä on aina niin hyviä, miksi ihmiset ei ota mistään selvää ennen matkaansa, sitten itketään kun tulee yllärinä nämä kate yms maksut..."

        Aivan. Niin kuin Suomessa poliitikkojen vaalitukiskandaalissa todettiin jo pitkään olleen "maan tapa" lobbajien tukea poliitikkoja tauluja ostelemalla ym. vippaskonsteilla Portugalissa tuo ravintoloissa tapahtuva huijaaminen "pikku alkupaloja" tilaamatta pöytään tuomalla on vastaava maan tapa. Osoittaa melkoista vaaleanpunaisten lasien valikoivaa käyttöä kääntää turistin perehtymättömyyden syyksi, kun tulee huijatuksi. Kyseessähän on samanlainen kierous kuin joissain saksalaisissa strippipaikoissa, joissa tytölle tarjottu pikkuinen "shampanja" osoittautuu tuhannen euron hintaiseksi.


    • Juhhh:)

      Olen täysin samaa mieltä

    • arcoiris2

      voi sentään...kyllä sitä nyt ollaan muutaman euron katemaksusta nokka nirpallaan...ei ole mikään tuhannen euron ylläri...suomessa sillä rahalla ei saa efes yhtä olutta minkä 2 hengen katemaksuun sisältyvät alkupalat maksaa....en voi olla nauramatta ääneen, kun viinaan ollaan valmiita sijoittamaan mitä vaan mutta noihin maksuihin kaatuu koko maailma ja aletaan huutaa ja räyhätä...minua ei koskaan kukaan ole niillä huijannut, eikä niitä pakottanut syömään, ihan vapaaehtoisesti olen ne ottanut ja mielelläni maistellut jotakin ruokaa odotellessa...joissain paikoissa on jopa ollut ihan ilmaiset alkupalatkin...ja niin ettei itse ruoka ollut sen kalliimpaa kuin muissakaan vastaavissa paikoissa...päätin jo etten enää vaivaudu kirjoittamaan, mutta ärsyynnyin niin näistä minä en tiedä mistään mitään, enkä vaivaudu asiaa selvittämäänkään, mutta mäkätän ja valitan kumminkin-kirjoituksista. Olen matkustellut koko ikäni ja näitä katemaksuja on ollut ainakin Italiassa, Espanjassa, Kreikassa ja Portugalissa. Suomessahan ne onkin kaikkine tippeineen maan tavan mukaisesti piilotettu järkyttävän hintaisten annosten hintaan...no voi tuliko tämäkin jollekin yllärinä...no nyt tämä sitten loppuu...on hyödytöntä kirjoittaa ihmisille joita kiinnostaa vain oma mielipiteensä, josta pidetään tiukemmin kiinni kuin terrieri sukasta. Minäkin pidän omistani kiinni, mutta jos joku osaa esittää tarpeeksi vakuuttavat perustelut saatan myös muuttaa mielipidettäni...tähän asiaan niitä ei ole tullut...musta tuntuu ei piisaa. Hyvästi, marinoitukaa vain omissa liemissänne.

      • Näin se

        arcoiris2 kirjoitti:

        "jossain paikoissa nämä pikku alkupalat voivat olla jopa varsin hintaviakin, mutta todellakin jollei niitä halua niin avaa suunsa ja sanoo että hei, viekää pois..."

        "voi sentään...kyllä sitä nyt ollaan muutaman euron katemaksusta nokka nirpallaan.."

        Kiero systeemihän tuollainen alkupalojen kantaminen pyytämättä on. Siinä käytetään hyväksi muualta tulleiden matkailijoiden kohteliaisuutta ja ystävällisyyttä, esim. suomalaisen on vaikea kieltäytyä noista, koska olemme hyvätapaisia ja tottuneet rehellisyyteen.

        Kertoo muuten paljon portugalilaisten luonteesta, että sallivat tuollaisen huijauskäytännön ihan yleisesti. Jos kansa olisi rehtiä ja suoraselkäistä, asia olisi tehty laittomaksi jo aikaa sitten. Suomessa nousee aina kova haloo kaikenmaailman piilomaksuista, minkä vuoksi meillä ei tuollaisia pysty oikein mistään palveluista perimään, aina jos joku yrittäjä koittaa, niin lööpit kirkuu ja netin foorumit paljastavat koijariyrittäjän, joka joutuu heti ruotuun. Toki suomalaisissakin ketkunsa on, mutta etelän maiden ihmisillä olisi paljon opittavaa suomalaisesta suoraselkäisyydestä ja rehtiydestä.


    • Suomessa kallista?

      "Suomessahan ne onkin kaikkine tippeineen maan tavan mukaisesti piilotettu järkyttävän hintaisten annosten hintaan."

      Suomessa ei kyllä kuseteta, vaan ruoka tai muutkin asiat maksaa sen mitä hinnastossa lukee.

      Eikä Suomessa ole lainkaan kallista, esim. maan kattavassa kiinalaisravintolaverkostossa saa ison, maittavan lounaan yleensä noin seitsemällä eurolla arkisin, monissa on viikonloppuisin puffet lounaita kympillä, jolloin saa syödä monta ruokalajia niin paljon kuin jaksaa.

      Hyviä pizzerioita on myös ja niissä saa lounasaikaan monesti hyvän ruoan juomineen 7 eurolla, jopa pihviruoan jollain 10-12 eurolla.

      Kun on reissannut Etelä-Karjalan suunnalla monesti, niin sieltä löytyy lounaspaikkoja jopa vitosella, hyvää kotiruokaa.

      Portugalin hintatasohan on noin 30% alhaisempi kuin Suomen, mutta katemaksut haukkaa sen kyllä kevyesti ja huijaustahan se on, vaikka sitten Italiassa ja Kreikassa harrastettaisiinkin samaa, etelän eläväthän onkin tunnetusti lipeviä ketkuja.

      Suomalaiset ihmiset ovat pääosin mukavaa väkeä, kaltaisesi oman pesän likaajat ja muiden kansallisuuksien nuoleskelijat vailla kansallista itsekunnioitusta ovat onneksi vähemmistönä. Onhan suomalaiset todettu kansainvälisissä tutkimuksissa usein maailman onnellisimmiksi.

      Huvittavinta on se, että suomalainen haukkuu suomalaista kansanluonnetta, siis itseään.

    • Helpompi löytää

      Suomesta on helpompi löytää edullisia ruokapaikkoja, esim. juuri kiinalaiset ravintolat ja pizzeriat, joissa toki on laadullista vaihtelua, mutta sitä vartenhan on netti, josta voi katsella asiakkaiden kokemuksia.

      Suomessa syö lounaan helposti 6-10 eurolla, myös viikonloppuisin, toki saa maksaa ruoasta vaikka yli 20 euroa, jos ei välitä hinnasta.

      Portugalissa edullinen ruokailu on samaa hintatasoa kuin Suomessakin, säästöä syntyy sitten jonkin verran kalliimmissa ruokapaikoissa, mutta Lissabonissa löytyy todella kalliitakin paikkoja. Ja kannattaa varoa sitä ulkomaalaisen huijaamista.

    • Shop-A-holic

      Paikalliset ketjuruokalat olivat ihan hyviä. Ketjuruokaloita oli kaikenlaisia. Oli argentiinalaista, japanilaista, intialaista, keittoja, salaatteja, italialaisia. Edullisiakin olivat.

      Varoituksen sana. Älä ainakaan syö täällä Pasteleria D Joao 1:

      http://urly.fi/6ow

      Hintataso oli edullinen, mutta pihvi huonoin ikinä koskaan syömistäni. Täynnä rustoja, jänteitä yms. Alkupaloja tuotiin pöytään niin kauan kunnes kielsi. Oliivit pieniä ja pahan makusia, leipa kuivaa, tahnat persiestä. Pizza oli tuunattu eines, eikä se punkkukaan ollut hääviä.

    • voi teitä!

      Höps teitä! Portugalissa alkupalat on hinnoiteltu menussa. Niistä voi tietenkin kieltäytyä eli esim kasvissyöjän ei tarvitse maksaa niitä kinkkusiivuja joita pöytään tuodaan JOS sanoo tarjoilijalle "no thank you". Ne napostelualkupalat tuodaan pöytään myös portugalilaisille (jotka niitä myös nauttivat), eli älkää nostako itseänne tärkeiksi, joille inha portugalilainen tuo pyytämättä alkupaloja. Ymmärtäkää nyt, että ne ovat osa paikallista ruokakulttuuria, eivät huijausta.

      Ja onhan Suomessakin monessa paikassa ihan kauhea "ilmainen" alkusalaattipöytä kiinankaalihakkeluksineen ja purkkioliiivirenkaineen. Ovat tietenkin ns. ilmaisia eli hinta on laskettu jo menuun painettuun hintaan ja koitappa sanoa S-ketjun lounassyöttölässä ettet ota salaattialkupalaa joten tahdot aletta. Niin ne siellä suomalaisia huijaavat!

      • Shop-A-holic

        Kenellä on ja kenellä ei. Yo. paikassa tuotiin pyytämättä pöytään ensiksi mausteella tuunattuja oliivieja, sitten sämpylät, sitten voi ja tahna-nappeja, sen jälkeen juustolautanen. Olin sen verran nälissään että palautin vain juustolautasen, vaikka tiedostin alusta asti mikä on pelin henki.

        Menussa kolmannella sivulla luki muutamalla kielellä että alkupalat joista ei kieltäydy on maksettava, mutta alkupalojen hintoja menussa ei esitetty. Laskulla alkupalat oli kuitenkin hinnoiteltu kohtuullisesti, jotain 50 snt per lautanen per ukko. Oliivit, sämpylät, tonnikalatahna tulivat maksamaan siis 1,50 e/nuppi.

        Parista huijarista huolimatta lissabonilaisista jäi rehellinen ja avulias vaikutelma. Luonteensa puolesta helpompia kuin espanjalaiset (vaikka espanjassa alkupalat ei maksa mitään).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4223
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3824
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2631
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1615
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe