VN 900 kokemuksia

Riittääkö tehot

Kertokaa kokemuksia VN 900:sta, mitä olette pitäneet pyörästä.

Erityisesti kiinnostaa koneen vääntö ja tehot suhteessa esim. VN 800, VN1500, VS1400, XVS1100?

Millaisia päivämatkoja pyörällä jaksaa/pystyy ajamaan 'mukavasti'?

Minkälainen suositeltava matkanopeus käytännössä?

Kulutus ei ole niin tärkeää harrastuksessa, mutta mitä vie maantieajossa 80-90km/h, entä 110-120km/h?

Onko tyyppivikoja vielä ilmennyt?

38

15549

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vääntö

      Moips!Pääsin jo kokeilee uutta vn 900:sta,n 140km.Entinen pyörä 650 drag-star.Ainakin paljon
      enempi vääntöä sitä kautta ajaminen ihan eriluokkaa.Ei harmita kun vaihdoin.Olis mukava kokeilla jotain 1400-1600 millasia olisivat ajaa.T.P

      • 3700

        Kustomit tehdään juuri vääntäviksi.Vieläpä alakierroksilla.VN 900 on onnistunut tässä,78Nm/3700rpm.Vastaavasti huipputehoja ei paljoa.Kuitenkin 50hv on riittävä(?)Mukava ajaa kun ei tarvi vinguttaa moottoria.Eikä vaihtaa vaihteita yhtenään.
        Joku Hyosung Aquila GV 650 on toista maata.Vääntöä löytyy,mutta vasta 7200rpm kierroksilla.Tehojakin on kuin jossain gt-pyörässä...9250 kierroksilla.Mutta tuntuuko ajo sitten enää saundikkaalta kruisailulta?


    • mielip..

      Kokemuksesta ja kokeilemisesta voin suositella ennemmin 800cc intruuderia,tehot samat,suzuki varmaa laatua,kardaani,jokin vain tossa kawassa tökkii,tosin hyvillä varusteilla ja maulla rakennettu peli näyttää fyysisesti hiukan suzukia isommalta.Ota suzuki,et pety...

      • Nimetön

        varmaan suiza.


      • Riittääkö tehot

        Kun vertaa vn 800 ja vn 900:sta niin vääntöä on tullut 20 nm lisä eli merkittävästi.

        Mutta täytyy tutustua suzukin 800:n, mitä ovat saaneet koneesta irti.

        Olen joskus harkinnut vn 800:sta, koeajon jälkeen en ollut innoissani. Etenkin, jos verrataan vn 15, vs 1400.

        Siksi perään vertailukohta etenkin noihin isompiin ja painavempiin 1100-1500, miltä tuntuu uusi 900 noihin verrattuna?

        Koeajan kyllä pyörän heti, kun tilaisuus koittaa...


    • Ninja man

      Mutta mun mielestä tuo VN900 on kokoluokassaan suvereenisti parhaimman näkönen custom.

    • riittää tehot

      Tosin sisäänajo vasta menossa, mutta sen verran on tullut tyypiteltyä jo, että voin kertoa tehojen riittävän leppoisaan kruisailuun. Kiihtyy isoimmalla ylämäkeen viidenkympin vauhdistakin. 80-100 km/h on mitä nautittavin matkavauhti. Taittuu nätisti mutkiin, astinlaudoista ei ole ollut haittaa. Kulutus jotain 5 l/100 km. Paikallaan liikuteltaessa keveys suorastaan hämmästyttää, ainakin edellisen 50 kiloa painavamman möhkön jälkeen.

    • Kentsu´

      Sama juttu mullakin. Sain pyörän viime perjantaina, ja se on kanssa sisäänajossa. Harkitsin customiin vaihtoa kolmisen vuotta ja tein päätöksen ja kaupat tammikuussa. Rupesi rivinelikot jo maistumaan puulta joten halusin twinin. Täytyy sanoa että tykkään VN 900:sta aivan pirusti enkä kadu pätkääkään. Koneessa on selvää voiman tunnetta ja vääntöä aivan riittävästi. Olen samaa mieltä että pyörä on parhaimmillaan 80 - 100 km/h nopeudessa ja mutkateillä tosi kiva kurvailtava. Ja pisteenä i:n päälle: tosi hyvännäköinen sinisenä ja näyttävän näköinen(otin lisäksi siihen Kawan oman selkänojan, pleksin ja kaatumaraudat).

      • 3700

        Tuo "kevennetty" custom viehättää minua.Laitan kohta tilaukseen.Olen varmaan katellu liikaa Nota Max-kanavan Teutuleja :D


      • Kentsu´
        3700 kirjoitti:

        Tuo "kevennetty" custom viehättää minua.Laitan kohta tilaukseen.Olen varmaan katellu liikaa Nota Max-kanavan Teutuleja :D

        Minäkin meinasin ensin hommata tuon Customin mutta päädyinkin sitten Classiciin. Ei muuta kuin menet kaupoille vaan.


      • Hyvää ja huonoa
        3700 kirjoitti:

        Tuo "kevennetty" custom viehättää minua.Laitan kohta tilaukseen.Olen varmaan katellu liikaa Nota Max-kanavan Teutuleja :D

        Pidän itse enemmän classicin olemuksesta.
        Customissa on kuitenkin puolensa.

        Itseäni mietityttää ne pinnavanteet, kuinka usein pitää pinnoja säädellä?

        Entä ne astinlaudat, raapiko ne kuinka herkästi tietä eli onko customissa isompi kallistusvara?


      • Kentsu´
        Hyvää ja huonoa kirjoitti:

        Pidän itse enemmän classicin olemuksesta.
        Customissa on kuitenkin puolensa.

        Itseäni mietityttää ne pinnavanteet, kuinka usein pitää pinnoja säädellä?

        Entä ne astinlaudat, raapiko ne kuinka herkästi tietä eli onko customissa isompi kallistusvara?

        En ole kuullut että nykypyörien pinnavanteiden kanssa olisi ongelmia. Ovat varmaan melko huolettomia. Toistahan se oli joskus 70-luvun alussa vielä. Customissa on varmaan enemmän kallistusvaraa, mutta ei mulla ainakaan Classicin kanssa ole ollut mitään ongelmaa. Hyvin taipuu mutkiin ilman että astinlaudat raapisi tietä.


      • KAVA MIES
        Kentsu´ kirjoitti:

        En ole kuullut että nykypyörien pinnavanteiden kanssa olisi ongelmia. Ovat varmaan melko huolettomia. Toistahan se oli joskus 70-luvun alussa vielä. Customissa on varmaan enemmän kallistusvaraa, mutta ei mulla ainakaan Classicin kanssa ole ollut mitään ongelmaa. Hyvin taipuu mutkiin ilman että astinlaudat raapisi tietä.

        PARI KESÄÄ AJELTU KOLMAS HYVÄLLÄ ALULLA.TOSI MUKAVA VEHE!


      • 3700
        KAVA MIES kirjoitti:

        PARI KESÄÄ AJELTU KOLMAS HYVÄLLÄ ALULLA.TOSI MUKAVA VEHE!

        Osottautui vaikeaksi väinön saatavuus.Jotenkin myyjät ovat uupuneen oloisia.Kaikki tuntuu kestävän/pysähtyneen.Nyttenkin sanottiin liikkeestä että toimitus menee yli Juhannuksen.Lupasi kysellä uudestaan mutta tietty tällä viikolla myyjä ei voi millään kysyä.Kysyy ensi viikolla sitten....niin...jos muistaa.Ja soittaa minulle sitten kun/jos muistaa.Tässä täytyy olla aktiivinen,jotta saa edes jonkun pärrän.En tiennyt että tämä on näin vaikeaa :D


      • tuo...
        3700 kirjoitti:

        Osottautui vaikeaksi väinön saatavuus.Jotenkin myyjät ovat uupuneen oloisia.Kaikki tuntuu kestävän/pysähtyneen.Nyttenkin sanottiin liikkeestä että toimitus menee yli Juhannuksen.Lupasi kysellä uudestaan mutta tietty tällä viikolla myyjä ei voi millään kysyä.Kysyy ensi viikolla sitten....niin...jos muistaa.Ja soittaa minulle sitten kun/jos muistaa.Tässä täytyy olla aktiivinen,jotta saa edes jonkun pärrän.En tiennyt että tämä on näin vaikeaa :D

        Luulisi, että haluaisivat myydä minkä kerkeevät ! Sehän on niiden leipä...


      • Jos ei ala löytymään
        3700 kirjoitti:

        Osottautui vaikeaksi väinön saatavuus.Jotenkin myyjät ovat uupuneen oloisia.Kaikki tuntuu kestävän/pysähtyneen.Nyttenkin sanottiin liikkeestä että toimitus menee yli Juhannuksen.Lupasi kysellä uudestaan mutta tietty tällä viikolla myyjä ei voi millään kysyä.Kysyy ensi viikolla sitten....niin...jos muistaa.Ja soittaa minulle sitten kun/jos muistaa.Tässä täytyy olla aktiivinen,jotta saa edes jonkun pärrän.En tiennyt että tämä on näin vaikeaa :D

        Kyllä vn vielä pitäisi löytyä hyvin tälle vuodelle.

        Suomessa on kuitenkin kawa liikkeitä kymmeniä.
        Vaihda liikettä, jos ei ala pyörää löytymään.
        Ei ole asikkaan ongelma, jos myyjä on ylityöllistetty ja leipääntynyt työhönsä.

        Ehkä mp liikkeillä menee nyt liian lujaa, kun ostajia riitää. On tainnut unohtua 90-luvun hiljaisemmat ajat...


      • Maalliset
        3700 kirjoitti:

        Osottautui vaikeaksi väinön saatavuus.Jotenkin myyjät ovat uupuneen oloisia.Kaikki tuntuu kestävän/pysähtyneen.Nyttenkin sanottiin liikkeestä että toimitus menee yli Juhannuksen.Lupasi kysellä uudestaan mutta tietty tällä viikolla myyjä ei voi millään kysyä.Kysyy ensi viikolla sitten....niin...jos muistaa.Ja soittaa minulle sitten kun/jos muistaa.Tässä täytyy olla aktiivinen,jotta saa edes jonkun pärrän.En tiennyt että tämä on näin vaikeaa :D

        Ainakin vaasassa ja pietarsaaressa ilmoitetaan olevan myynnissä. Itse ostin 2 kk sitten Raisiosta. Ja on ollu kyyti makeeta.


    • Nimetön

      Olen ajellut 2007vm. VN 900 customilla jo 5500km tykästyin pyörän tyyliin ja ajo asentoon, minulle sopiva(186cm) pitkälle.
      Itselläni pisin matka päivässä on n.450 km ja lähes yhtä soittoa. Matkanopeus on minulla 90-110km/h ei se pahalle kovempikaan vauhti tunnu.

      • VN ostamassa

        Hyvä kuulla, että tuollaiset 450km päivämatkatkin sujuu.

        Customeita, kun monet matkapyöriin tottuneet tahtovat arvostella matkan tekoon kelpaamattomiksi. Taitaa olla asenne kysymys ;)


    • 3700

      No niin.Löytyihän yksi vn tämänkin ukon alle.Ensitöikseen pitää kiinnittää ajovalo jotenkin paremmin kiinni.Ajoin viime yönä ja hulluksi siinä tulee.Valot tärrää niin että silmiin koskee.Ihmeellisellä kumiprikkasysteemillä kiinni.
      Lisäksi 40km ajon jälkeen alkoi moottorin yläosasta kuulua kirkasta vikinää.Pitää kysellä liikkeestä,mistä ääni voisi tulla.Painoin kytkintä pohjaan josko ääni katoaisi,mutta ei.Ikään kuin joku pultti pomppisi jossain irti,muttei tule kolostaan poiskaan.Voiko yksi kannen pulteista olla löysä.No joo.Alussa aina jotain ihmeteltävää.

      • Kentsu´

        Mulla on nyt n. 600 km mittarissa. Minäkin ihmettelin samaa ääntä. Kuuluu ainoastaan kun pyörä seisoo paikallaan ja epäsäännöllisesti, esim liikennevaloissa. Tutkiskelin asiaa himassa ja totesin että koneesta se ei kuulu. Sammutin koneen. Liikautin pikkasen stongaa ja huomasin että ääni kuuluu ohjausakselista, ikäänkuin se olisi jotenkin kuiva. Täytyy mainita takuuhuollossa asiasta. Tuskin mitään vakavaa. Mutta kaiken kaikkiaan mahtava pyörä ajaa ja komee!!


      • 3700
        Kentsu´ kirjoitti:

        Mulla on nyt n. 600 km mittarissa. Minäkin ihmettelin samaa ääntä. Kuuluu ainoastaan kun pyörä seisoo paikallaan ja epäsäännöllisesti, esim liikennevaloissa. Tutkiskelin asiaa himassa ja totesin että koneesta se ei kuulu. Sammutin koneen. Liikautin pikkasen stongaa ja huomasin että ääni kuuluu ohjausakselista, ikäänkuin se olisi jotenkin kuiva. Täytyy mainita takuuhuollossa asiasta. Tuskin mitään vakavaa. Mutta kaiken kaikkiaan mahtava pyörä ajaa ja komee!!

        Liikkeessä eivät osanneet neuvoa.Aattelin tankata 98 oktaanista jonkin aikaa.Vaihdoin varmuuden vuoksi moottoriöljyt.Öljyn seassa oli runsaasti metallihippuja.Kuuluu varmaan nekin asiaan.
        Etulyhdyn kiinnityksen holkit olivat liian pitkiä.Siksi lyhty heilui.Tulipa sitten sekin kuntoon.


    • Maalliset

      Matkat eivät ole päivässä olleet vielä 200km pidempiä.Ne on menneet hyvin.Ajettuna 2000km. Kulutus on ollut alle 5l/100km Matkanopeus 80-100 on hyvä ja nautittava. Kanttaamaan pystyy hyvin. Olo on makee ja pyörä on komee. Suosittelen.

    • Tervas

      On pelittänyt jo 5400km

    • Maalliset

      Nyt 7000 km ajettuna tällä pyörällä. Kokemukset ovat vain positiivisia. Tässä pyörässä ei ole ollut mitään vastoinkäymisiä. Toivoa vaan sopii ettei tulekkaan. Ajoin tossa kyytiläisen kanssa reilun 1000 km retken, kuorma oli muutenkin matkassa. Huoletonta kyytiä ja pyörä kulki vahvasti. Vauhtiakin vehkeestä löytyy. Olen ollut vaan niin pahuksen tyytyväinen. Sopii vaan toivoa ettei niitä vikoja lainkaan alkaisikaan tulla.

      • makee

        Tuli myös itselleni vaihdettua uusi vn 900 Aivan loistava peli. reilu 500km mittarissa ja ei moitteen sanaa.

        Titääkös kukaan, järjestetäänkö näille jotain kokoontumis ajoja suomessa.?


      • Maalliset
        makee kirjoitti:

        Tuli myös itselleni vaihdettua uusi vn 900 Aivan loistava peli. reilu 500km mittarissa ja ei moitteen sanaa.

        Titääkös kukaan, järjestetäänkö näille jotain kokoontumis ajoja suomessa.?

        Hieno kuulla tyytyväisistä väinön omistajasta.
        Mulla 7500km takana moitteetonta ajoa. Keskustelin eilen yhden saman vempeleen omistajan kanssa ja oli myös posiitiivisella mielellä. Tänään taas pysähtyesäni kahville tapasin kaveri joka oli aikeissa myös samaan vehkeeseen. No suosittelin avoimesti. On se vaan niin kivaa. Niistä kokoontumisajoista en tiedä tokkopa niitä väinölle pelkästään on räätälöity. Kiinnostaisi kyllä jos on. Nautinnollisia metrejä.


      • 09 classic
        Maalliset kirjoitti:

        Hieno kuulla tyytyväisistä väinön omistajasta.
        Mulla 7500km takana moitteetonta ajoa. Keskustelin eilen yhden saman vempeleen omistajan kanssa ja oli myös posiitiivisella mielellä. Tänään taas pysähtyesäni kahville tapasin kaveri joka oli aikeissa myös samaan vehkeeseen. No suosittelin avoimesti. On se vaan niin kivaa. Niistä kokoontumisajoista en tiedä tokkopa niitä väinölle pelkästään on räätälöity. Kiinnostaisi kyllä jos on. Nautinnollisia metrejä.

        Nyt 26000 km takana, ilman minkäänlaisia vikoja.


      • ostoaikeissa
        09 classic kirjoitti:

        Nyt 26000 km takana, ilman minkäänlaisia vikoja.

        Millainen on matkudtajan kannalta? Mietityttää kun kattoo kuvia, niin näyttää matkustajan satula kovin pieneltä


      • ei laardille .
        ostoaikeissa kirjoitti:

        Millainen on matkudtajan kannalta? Mietityttää kun kattoo kuvia, niin näyttää matkustajan satula kovin pieneltä

        Classic mallissa se on iso ja sopii 2päällä ajeluun.
        Customissa pieni ja epämukava.

        Tietysti laardiperseelle kaikki on liian pientä.


      • menok

        hieno peli,olen ajellut 25 000 km -08
        lapin reisu meni hienosti " 14 h yhtämatkaa " melkein 1000 km
        suosittelen.
        v -63 aloittanut , ja toisenkerran -08 vielä pyörii.


    • Skoterman

      Joko joku on ajellu Väinöllä 900, yli 50 000km ja kommentteja kiitos.

      • Kawasakimies2

        45000 km tuli tollaisella ajettua, ei pienintäkään moitteen sanaa. Kaikki toimi hienosti ja kulutus oli hämmästyttävän pieni, siinä 4,3 ltr / 100km.


    • Sv650vaihturi

      Noh kertokaapas enemmän ajaneet et onko teho/ vääntö ollut riittävää? Vai onko tullut vaihto isompaan mieleen? Kovasti Kawasakia tekis mieli mut naapuri ja työkaverit sanoo järjestään et isompi pitää olla. Koeajoin 900 Kawasakia 20kilsan matkan keväällä ja tuntui tosi hyvältä mut mut.....

      • Jutustelija1

        Itse jos ostaisin customin niin se olisi voimakkainta mitä olisi tarjolla. Kawasaki VN 1500 ja Suzukin Intruder 1400 oli sitä 80-luvulla.

        Vähäisemmän osto on kuin ajaisi lasten muovisella lelulla ja pärisisi samalla...


      • Jutustelija1
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Itse jos ostaisin customin niin se olisi voimakkainta mitä olisi tarjolla. Kawasaki VN 1500 ja Suzukin Intruder 1400 oli sitä 80-luvulla.

        Vähäisemmän osto on kuin ajaisi lasten muovisella lelulla ja pärisisi samalla...

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fr/

        Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

        http://mattiviikate.blogspot.fr/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

        http://mattiviikate.blogspot.fr/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html


    • Classic1100

      Pyörien hinnat niin alhaalla et parempi satsata kerralla isoon. Paitsi jos ajat pelkästään yksin ja kylillä niin sit riittää 250kuutiookin.
      Mulla xvs 1100 ja haluaisin isomman luokkaa 1300-1500.
      Ajan liki päivittäin kesällä työmatkaa 120 km päivässä motaria pitkin. Siellä pitää pyörän olla vakaa ja vääntävä laite.

    • isoooo

      Ihan suht ok pyörä mutta isompi on parempi , muutenkin nuo "pikkucustomit" on pois muodista ne kun vaan jää isompien varjoon ja sitte hatuttaa ,varsinkin jos vastaavia kommentteja jo kuulunu lähipiiristä niin etsisin isomman samointein , customin kuuluu olla iso , muut mp-mallit sitte arvostellaan eri kriteerein.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1625
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1265
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      91
      1170
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1096
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1092
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      980
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      877
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      761
    Aihe