vertailua

vma

Moikka moi..

Te usassa matkailleet tai siellä asuneet.. Olen lukenut paljon aiheesta mutta nyt haluaisin kuulla teiltä mielipiteitä ja kokemuksia..

Minua kiinnostaa
-Miami beach
-New york
-Los angeles
-San Francisco

Mikä on teidän suosikki paikka näistä ja miksi?
Mikä tekee omasta suosikista paremman kuin muista?
Millaisia paikkoja ovat ylipäätään?
Kokemuksia/kohtaloita/kommelluksia?

Ja sitten lisää..
onko kukaan teistä muuttanut jonnekkin näistä?

Kertokaa! :)

4

700

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • USA'n maaseudulla asuva

      Vietin kaksi yötä kerran New Yorkissa - ja se oli ihan tarpeeksi. Oli kiva käydä kattoos kuuluisia paikkoja ja rakennuksia ja nähdä muutenkin ensimmäistä kertaa elämässäni oikean suurkaupungin. Parhaiten mieleen kuitenkin (valitettavasti) jäi kaduilla kävelevien ihmisten tuima ilme ja valtavan kova kiire. Ellen itse väistänyt vastaan käveleviä ihmisiä, he kävelivät suoraan kohti ja tönivät rankasti - anteeksi pyytämättä.
      Tämä oli mun kokemukseni. Ei tarvi mennä takaisin koskaan.

    • älä viitsi

      että joku tähän vastaa. Jos vastaat minulle mikä on euroopan 8 parasta kaupunkia, parhaimmat nähtävyydet ja miksi muuttaisit tai asuisit siellä ja missä kaupungiosassa niin minä vastaan sinun kysymykseen. Muuten en kuule viitsi.

      • vma

        Huomaatko? Vastaus tuokin oli! :D
        Jos olet tosikko ja/tai sinulla on huono päivä, miksi pitää täällä käydä sitä purkamassa??


    • matkailija x

      Los Angelesissa olen ollut vain kerran muutaman päivän, muissa kaupungeissa useamman kerran.

      Los Angelesissa kaupunginosien välilä pääsi liikkumaan oikeastaan vain autolla (voi olla, että nyttemmin julkinen liikenne on parantunut, joku toinen voi tietää asiasta enemmän). Ilmakin oli näkyvästi saasteista. Muutama rantakaupunginosa jäi mieleeni mukavana, mutta muuten ei kaupunki päässyt suosikkieni joukkoon.


      San Franciscossa viehättää kaupunginosien keskinäinen erilaisuus ja eri kaupunginosien kulttuurit. Kannattaa pyöriä siis muuallakin kuin Union Squaren ja Fisherman's Wharfin tuntumassa. Napa Valleyn ja Sonoman viinitiloille kannattaa turistin tehdä myös päiväretki autolla. San Franciscossa on hyvä julkinen liikenne, eikä turisti tarvitse siellä autoa. Maasto on mäkistä ja meren vaikutuksesta viileämpää kuin parinkymmenen kilometrin päässä sisämaassa.

      Miamissa on rantoja, merta ja rento tunnelma, latinokulttuuri tuo lisänsä kaupunkikuvaan ja ruokakulttuuriin. South Beachin kunnostetut art deco-hotellit ovat viehättäviä. Täältäkin kannattaa tehdä parin päivän auroretki Key Westiin.

      Suosikkini on kuitenkin New York, joka kerta löydän sieltä uutta. Kulttuuri- ja viihdetarjonta on lyömätontä, keskikaupungin ruuhka, kiire, valot on joka reissulla koettava, mutta silti enemmän vetoaa varsinkin eteläisten kaupunginosien rauhallisempi rauhallisempi tunnelma, asuinkadut, putiikit, kulmabaarit jne. ovat mahtavia. Brooklynin puolella on myös monta kiinnostavaa paikkaa. Kaupungin keuhkot ovat Keskuspuiston lisäksi monet muut mukavat puistot.

      Kaupungissa on toimiva julkinen liikenne ja suuressa osasa ruutukaava, joten liikkuminen ja suunnistaminen on helppoa ensikertalaisellekin, 20.000 ravintolaa, kaikkin makuihin löytyy ravintoloita eri hintaluokissa...

      Äsken kävin taas ja pian haluaisin takaisin.

      Yhdysvaltoihin muuttamisesta on ollut useampi keskustelu tälläkin palstalla, katso nekin, sinne ei niin vain muutetakaan, säännöt ja byrokratia ovat tiukat. Muuttoa johonkin maahan ei mielestäni muutenkaan kannata suunnitella käymättä siellä ensin ja täytyy muistaa, että arki on arkea muuallakin, pikku loma ei vielä kerro kaikkea ko. paikasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      203
      2412
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      62
      2308
    3. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      71
      2053
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      311
      1891
    5. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      147
      1495
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1404
    7. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      37
      1245
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1176
    9. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1166
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1112
    Aihe