Sadonkorjuutyö & palkka?

m84 lähdös australiaan

Moi!

Oon harkinnut työskentelyä ulkomailla parin vuoden ajan jossakin hyvin fyysisessä työssä. Paljonko noista sadonkorjuuhommista maksetaan ja paljonko on mahdollisuus tehdä? Mielenkiintoo olis painaa 12-14 tunnin päiviä ja tehdä niska limassa töitä. SIIS TEHDÄ TÖITÄ! :)

Kuulisin todella mielelläni kokemuksia näistä hedelmänpoimintahommista ihmisiltä, jotka ovat itse tehneet samaa.

Kiitos!

8

2837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karua

      mielenkiintoa painaa 12-14h päivässä. Palataan mikä jätkä!

      • m84 australiaan

        Minuta on :)


      • jossuv
        m84 australiaan kirjoitti:

        Minuta on :)

        Minusta myös. Kuvittelen mielessäni että noi Aussin hedelmätyöt on samaa luokkaa kun suomessa heinä työt.
        Ei tuu ainakaan pettymystä työn raskaudesat koska tuskin mikään hedelmätyön on yhtä rankkaa ku heinä työt :P Joo vähä ohi aiheen.

        Lueskelehhan dundereitten sivuja, siellä paljo tietoo 8)

        www.dundernews.com toivottavasti meni oikein.


    • jaagob

      Itse olin ausseissa vuosi sitten omenafarmilla 6 viikkoa töissä. Kausi oli vasta alussa jonka vuoksi päästiin hyviin hommiin. Poimittiin puusta huonot omenanalut pois. Mitään ei tarvinu kantaa ja työ oli tosi kevyttä ja mielekästä verrattuna muihin farmitöihin mitä oli tarjolla. Palkkaa maksettiin 8,5e tunnilta, mikä oli keskivertoa parempi palkka. Kokeiltiin myös mangon poimintaa, mikä osoittautui myöskin aika kevyeksi hommaksi. Palkka samaa luokkaa. Banaanin ja muiden vihanennesten sekä hedelmien poiminnasta emme kuulleet juuri mitään positiivisia kommentteja. Huonommin palkattuja ja fyysisesti paljon raskaampia töitä.

      • maaameee

        minkä nimisessä paikassa ja missä päin maata olit? muistatko?


      • jaagob
        maaameee kirjoitti:

        minkä nimisessä paikassa ja missä päin maata olit? muistatko?

        Joo muistanpa hyvinki. Kaupungin nimi oli Stanthorpe, n.200km Brisbanesta etelään. Pieni n. 10000 asukkaan maalaiskaupunki. Erittäin rento meininki ja farmihommia löyty laidasta laitaan. Toinen paikka oli Mareeba, 70km Cairnsista länteen. Siellä tehtiin viikon mittanen mangonpoiminta rupeama. Palkka sama ku omenahommissa ja työ melko helppoa, kuten taisinki mainita.


      • sonja84
        jaagob kirjoitti:

        Joo muistanpa hyvinki. Kaupungin nimi oli Stanthorpe, n.200km Brisbanesta etelään. Pieni n. 10000 asukkaan maalaiskaupunki. Erittäin rento meininki ja farmihommia löyty laidasta laitaan. Toinen paikka oli Mareeba, 70km Cairnsista länteen. Siellä tehtiin viikon mittanen mangonpoiminta rupeama. Palkka sama ku omenahommissa ja työ melko helppoa, kuten taisinki mainita.

        miten keksit sinne mennä töihin?on ilmeisesti paljon paikkoja mitkä ottaa töihin siel päin?käteisellä vaan maksaa vai?paljonko palkka oli?


      • jaagob
        sonja84 kirjoitti:

        miten keksit sinne mennä töihin?on ilmeisesti paljon paikkoja mitkä ottaa töihin siel päin?käteisellä vaan maksaa vai?paljonko palkka oli?

        Törmättiin reissun alkuvaiheessa pariin kaveriin, jotka suosittelivat kaupunkia(Stanthorpe) ja siellä toimivaa työnvälitysfirmaa. Kyseisessä firmassa oli jo sillon n. viikon mittanen jonotuslista työnhakijoista, mutta fyysisesti pitkinä miehinä päästiin lyhyiden aasialaisten ohi jonossa. Meidän tuleva farmari tarvi siis omenapuiden harvennukseen nimenomaan hieman pidempiä kavereita. Kävi kyllä hyvä tuuri sen suhteen. Cairnsin lähellä Mareebassa, satuttiin lukemaan leirintäalueen ilmoitustaululta mangon poiminnassa. Töitä on jokaisen hostellin ilmoitustaulut pullollaan, tietysti vaatii hieman tuuria olla oikeaan aikaan oikeassa paikassa.

        Palkka maksettiin shekillä viikon välein. Omenan harvennuksessa se oli siis 8,5€ tunnilta, samoin mangojen osalta

        http://jobsearch.gov.au/harvesttrail/#
        Tuolta saa aika hyvän kuvan sadonkorjuu ajoista ja paikoista. Voi hiukan suunnitella reittiä ja aikatauluja jos on kiertämässä maata.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      80
      1615
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      70
      1288
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1218
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      178
      1028
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      148
      998
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      994
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      882
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      844
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      816
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      774
    Aihe