Koiria "hylkiöille"

ymmärrettävästi suomalainen

Toivottavasti tämä ymmärretään ilman vittuilua mutta en ole voinut olla huomaamatta millaisia ihmisiä laumanvartijoiden kanssa elää. Hekin jotka eivät ole suoranaisesti ottaneet koiraa egonjatkeeksi ovat niitä joilla ei itsetunto ole niin huipussaan, ehkä koulukiusattuja tai ainakin rumia ihmisiä. Katsokaapa ympärillenne, varmasti suututte tästä viestistä mutta jos aukaisette silmät niin huomaatte saman

26

4907

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaa.

      Voipi olla. Tässä tälläinen laumisten omistaja: perheenäiti (lapsia ei ole huostaanotettu), vakituinen kokopäivätyö ja sivutoiminen opiskelija, ei koulukiusattu eikä kiusaaja, keskikokoinen-ja näköinen, asuntovelkainen, ei mieliala-eikä muutakaan lääkitystä, muitakin harrastuksia laumisten lisäksi... Eli mielestäni olen aika tavalla ihan tavallinen suomalainen ihminen.

      Tunnen aika paljon laumisten omistajia. Heiltä löytyy missitasoista kauneutta, menestystä työ-ja liike-elämässä, varakkuutta ja joiltakin itseluottamusta ihan vaikka jakoon asti.

    • perheenäippä

      joka omistaa espanjanmastiffin ja toinen on tulossa. (hui kamalaa) Juu ja seropikoiriakin löytyy 2. Niin ja muitakin eläimiä löytyy: kanoja, rottia, gerbiilejä, undulaatteja, kaneja,hamsuja, pupuja, kissoja ja löytyy vielä muutama akaattikotilokin...Lapsia on 2 ja miehen edellisestä liitosta 2. Olemme hyvin toimeentulevia, asumme maalaistalossa järven rannalla. Niin ja voisitko uskoa?? Olemme vielä ihan hyvännäköisiäkin...Tyttäreni (14v) toimii näytösmallinakin...että näin.

      • enää

        ilmoitus pankkitilin saldosta.


      • tälläisiä hylkiöitä
        enää kirjoitti:

        ilmoitus pankkitilin saldosta.

        olemme me hyvin toimeentulevat perheelliset laumiksien omistajat :)


    • toe

      En nyt kävisi yleistämään ,omalla siskollani on laumanvartija.Eikä hän tietääkseni ole mikään hylkiö.Normaalilla itsetunnolla varustettu kansalainen.Koira on perheenjäsen missä muutkin lauman jäsenet.

    • katso mihin

      yhteiskuntaluokkaan ihminen kuuluu että pärjää koirien kanssa.Tiesitkö muuten että esim maailman parhaat hevoskuiskaajat ovat yleensä ihmisiä joilla on yleensä vaikeuksia ollut ns "normaalissa" elämässä,sekä yleensä he eivät tule toimeen muiden ihmisten kanssa,mutta heillä käsittämätön taito tulla toimeen eläinten kanssa.

      • kaukkari

        varmaan vainuaa paljonko on isännän/emännän tilillä rahaa.


    • pakkovastatatähän

      Onhan tuo osakseen totta, kun katselee kadulla millaisilla ihmisillä koiria on. He eivät selkästi hallitse isoja koiriaan ja joidenkin egoa todella tuntuu hivelevän kun koira rähisee vastaantulijoille.

      Minä ilmeisesti lukeudun näihin "hylkiöihin" jotka haluavat ison koiran.
      En oikein osaa selittää miksi, niin vain on näppylät olleet lapsesta saakka.
      Ihan kai kuten joku tykkää pienistä söpöistä lapsen kasvon omaavista fifeistä?
      Minä RAKASTAN isoja näyttäviä koiria ja seuraava koiranikin tulee olemaan iso sanoi kuka mitä tahansa.

      No miksi luen itseni "hylkijöiksi"?
      Koulukiusattu? ikävä kyllä. Itsetunto? mikä se on? ;) Hirveän rumana en sentään itseäni pidä, mutta mä mikään prinsessakaan ole. ;)
      En pidä ihmisistä. Yritän aina tehdä itsestäni joka paikassa "seinäruusun" taidan pelätä ihmisiä&tilanteita vanhojen ikävien kokemuksieni vuoksi, omistan pahan sosiaalistentilanteiden kammon.

      En osaa vastata kysymykseen otatko koiran egon jatkeeksi. Se on totta että haluan koiran jolla on kokoa joka riittää pitämään ihmiset kaukana näköä ja voimaa joka tarvittaessa pystyyn minua suojelemaan ja jotta voin lenkkeillä rauhassa pimeillä kaduilla haluan myös ennenkaikkea ystävän joka on aina kanssani. Koira on ainut eläin jonka kanssa voi luoda niin upean siteen, se vetää mielestäni kovasti vertoja ihmissuhteille ja on omilta osiltaan jopa parempi.
      Mutta on mun koira/t egonjatkeita tai ei ni ainakin huolehdin niistä kuin omista lapsistani (uskallan jopa sanoa että koirani käyttäytyy paremmin kuin monet ihmislapset!) on yhteiskuntakelposia ja hallitsen koiran, ihan suoraan voin sanoa että mun koira on onnellinen ja sillä on asiat paremmin kuin monella muulla koiralla.

      En suuttunut viestistäsi enkä myöskään voi puhua kuin omasta puolestani..

      • hyligö

        Täällä toinen hylkiö. Koulukiusattu myös, huono itsetunto ja ruma tyttökin vielä. Joka tapauksessa itse rakastan myös suuria koiria yli kaiken! En pidä lauhkeista luonteista koiralla vaan pidän luonteesta joka egonjatkeeksi mielletään. Saan tyydytystä siitä kun koira murisee ja haukkuu kotini ohi kulkevalle ohikulkijalle. Ei siksi että se olisi niin siistiä vaan siksi että tuntuu mahtavalta olla niin etuoikeutetussa asemassa että on ystävä joka antaisi henkensä sun puolesta. Ja katsoa kun koira kertoo että tänne ei ole tulemista, turvaa minun elämääni. Itsekkin pidän koirastani erittäin hyvää huolta ja sen kanssa voi huoletta kulkea missä vain, se puolustaa mutta ei ole mikään rähjä, toimii kun on tarve.


        Minusta se että jollain on perhe ja lapsia ei muuten tarkoita että menisi hyvin tai että se olisi mikään vakuus tai saavutus elämässä ;-)


      • ja lapsi/lapset
        hyligö kirjoitti:

        Täällä toinen hylkiö. Koulukiusattu myös, huono itsetunto ja ruma tyttökin vielä. Joka tapauksessa itse rakastan myös suuria koiria yli kaiken! En pidä lauhkeista luonteista koiralla vaan pidän luonteesta joka egonjatkeeksi mielletään. Saan tyydytystä siitä kun koira murisee ja haukkuu kotini ohi kulkevalle ohikulkijalle. Ei siksi että se olisi niin siistiä vaan siksi että tuntuu mahtavalta olla niin etuoikeutetussa asemassa että on ystävä joka antaisi henkensä sun puolesta. Ja katsoa kun koira kertoo että tänne ei ole tulemista, turvaa minun elämääni. Itsekkin pidän koirastani erittäin hyvää huolta ja sen kanssa voi huoletta kulkea missä vain, se puolustaa mutta ei ole mikään rähjä, toimii kun on tarve.


        Minusta se että jollain on perhe ja lapsia ei muuten tarkoita että menisi hyvin tai että se olisi mikään vakuus tai saavutus elämässä ;-)

        ovat vain todiste siitä, että on edes kerran saanut elämässään. mitään muuta se ei todista!


      • lapsia saadaan
        ja lapsi/lapset kirjoitti:

        ovat vain todiste siitä, että on edes kerran saanut elämässään. mitään muuta se ei todista!

        ilman että pitää tehdä sitä... Tästäkin huomaa sen että täällä kirjottelee lapset jotka ei tiedä koirista saati lapsen teosta yhtään mitään!!! Joten voisitteko pysyä siellä hamsteri-osastolla ja keskittyä niihin?


      • hyligö kirjoitti:

        Täällä toinen hylkiö. Koulukiusattu myös, huono itsetunto ja ruma tyttökin vielä. Joka tapauksessa itse rakastan myös suuria koiria yli kaiken! En pidä lauhkeista luonteista koiralla vaan pidän luonteesta joka egonjatkeeksi mielletään. Saan tyydytystä siitä kun koira murisee ja haukkuu kotini ohi kulkevalle ohikulkijalle. Ei siksi että se olisi niin siistiä vaan siksi että tuntuu mahtavalta olla niin etuoikeutetussa asemassa että on ystävä joka antaisi henkensä sun puolesta. Ja katsoa kun koira kertoo että tänne ei ole tulemista, turvaa minun elämääni. Itsekkin pidän koirastani erittäin hyvää huolta ja sen kanssa voi huoletta kulkea missä vain, se puolustaa mutta ei ole mikään rähjä, toimii kun on tarve.


        Minusta se että jollain on perhe ja lapsia ei muuten tarkoita että menisi hyvin tai että se olisi mikään vakuus tai saavutus elämässä ;-)

        Tämäntyyppisen viestin lähettäjän selviytyminen koiransa -tai oman elämänsä kanssa- pitemmän päälle. Jos siis joku ottaa vaativan koirarodun vain piiloutuakseen itse koiran selän ja uhon taakse...

        Kyllähän siis minunkin koirani joskus murisevat ja haukkuvat ohikulkijoille, mutta minua semmoinen ei kyllä tyydytä lainkaan, moinen aikaansaa vain ja ainoastaan häpeän tunnetta.

        Kyllä kuule hyligö rakas sinun olisi varmaankin löydettävä itsesi ihan omana itsenäsi ja meidän muiden kanssa tasavertaisena ihmisyksilönä. Ja pystyttävä kohtaamaan tämä maailma ihan omana itsenäsi: ison koiran taakse piiloutuminen nykyaikaisessa yhteiskunnassa on todella makaaberi ajatus. Sama tilanne, kuin kristinuskovainen olisi aikoinaan yrittänyt piiloutua keskiaikaisilta inkvisiittoreilta tunnustamalla vuolaasti kaikki heikkoutensa.

        Jos koirasi "toimii kun on tarve", kuten sanoit, niin kuka taikka mikä sen tarpeen koirallesi julki tuo? Yleensä koiran kyseesssä ollen se on koiran emäntä tai isäntä, mutta kukahan tämän sinun koirasi isäntä onkaan?


      • talking talking
        tiinamuori kirjoitti:

        Tämäntyyppisen viestin lähettäjän selviytyminen koiransa -tai oman elämänsä kanssa- pitemmän päälle. Jos siis joku ottaa vaativan koirarodun vain piiloutuakseen itse koiran selän ja uhon taakse...

        Kyllähän siis minunkin koirani joskus murisevat ja haukkuvat ohikulkijoille, mutta minua semmoinen ei kyllä tyydytä lainkaan, moinen aikaansaa vain ja ainoastaan häpeän tunnetta.

        Kyllä kuule hyligö rakas sinun olisi varmaankin löydettävä itsesi ihan omana itsenäsi ja meidän muiden kanssa tasavertaisena ihmisyksilönä. Ja pystyttävä kohtaamaan tämä maailma ihan omana itsenäsi: ison koiran taakse piiloutuminen nykyaikaisessa yhteiskunnassa on todella makaaberi ajatus. Sama tilanne, kuin kristinuskovainen olisi aikoinaan yrittänyt piiloutua keskiaikaisilta inkvisiittoreilta tunnustamalla vuolaasti kaikki heikkoutensa.

        Jos koirasi "toimii kun on tarve", kuten sanoit, niin kuka taikka mikä sen tarpeen koirallesi julki tuo? Yleensä koiran kyseesssä ollen se on koiran emäntä tai isäntä, mutta kukahan tämän sinun koirasi isäntä onkaan?

        virkkuukerho oli toisella foorumilla?


      • talking talking kirjoitti:

        virkkuukerho oli toisella foorumilla?

        Ensimmäistä kertaa aikoihin sain äspostiini tiedon, että joku on jatkanut keskusteluketjua! Innoissani sitten heti ryhdyin linkkiä tarkistamaan. Mutta ei täällää sitten mitään varsinaista mielipidettä ollutkaan, joku englanninkielinen ei vain kuulemma löydä virkkuukerhoa... Sori, en tiedä kyllä minäkään missä on, mutta eikös nykyään melkein mitä vaan löydy googlettamalla?

        terkuin muoriska nimimerkillä "onnea etsintään"


    • egonjatke?

      Niin noh, mie en oo koulukiusattu, ehkä enempi mennyt siellä kiusaajan roolissa.. Sosiaalinen en ole, pidän eläimiä luotettavampana kuin ihmisiä.

      Mä olen pienestä asti rakastanut isoja koiria, mutta se "näyttämisen" halu tulee kyllä enempikin siitä että MUN koira osaa käyttäytyä, se EI rähise ja murise muille ilman syytä.. siitä tulee se suurin nautinto kun pienten koirien omistajat ovat tuskissaan niiden räksyttävien piskiensä kanssa ja oma koira kulkee nätisti vierellä ja tyytyy vain laiskasti vilkaisemaan pieneen koiraan..
      Siinä sen näkee, kenen koira on opetettu yhteiskunta kelpoiseksi. =D

      Eli koirat on hallinnassa, inhoan isoja/pieniä koiria jotka riehuvat ja räyhäävät samalla tavalla kuin omistajansa. =)

    • maariaTM

      itse olen vain niin ihastunut näiden luonteenpiirteisiin, joten en voisi kuvitellakaan ottavani jotain pystykorvaa.. tottakai saa kuulla kommenttia koiran koosta tms..mutta olkoon se heidän ongelmansa.

      hah! minäpä en ole ruma, enkä koulukiusattu, vaan ihan sosiaalinen tapaus :)

      mutta jos ajattelet noin, niin silloinhan kaikki chinhuan omistajat ovat älyttöämän itsevarmoja, kauniita ja kiusaavia ihmisiä... =D

      luoja,luoja miten sitä jaksetaan..

    • nappi1

      ainakaan ole koira mikään egon jatke tai itsetunnon kohottaja vaan perheen jäsen siinä missä muutkin.. ei minun miehenikään ole mikään turva jonka seläntaakse piiloudun joten ei sitä ole koirakaan. en ole koulukiusattu enkä nyt niin hirveän rumakaan joten kyllä tuo sinun mielipide minusta ainakin vähän ontuu. toki jokainen saa olla mitä mieltä haluaa mutta se mielipide ei välttämättä ole aina oikea tai ei ainakaan meidän tapauksessa ole. ei kannattaisi aina yleistää jos tietää yhden ihmisen jolle koira on jonkun asian pönkittäjä.. että näin..

    • ruma ihminen

      Jep, rumia ollaan ja onnellisia!
      Mikään ei voi voittaa tunnetta, kun oma rakas koira istuu sohvalla minun päällä ja kuolaa ja karvoo ja ja.. Voi että se on ihana!

      Minun onneni omani.

    • OLET TYPERÄ

      IHMETTENPÄS VAAN MITEN JOTKU ON VOINUT NÄINKIN ÄLYTTÖMÄÄN VIESTIIN EDES VASTATA.KEHTAATKIN TÄLLÄSIÄ KIRJOTELLA.VOI JUMALAUTA.

      • NIINPÄS

        EDELLINEN VIESTI ON TARKOITETTU KETJUN ALOTTAJALLE.


    • keu-keu

      Kissa nostaa muuten itsetuntoa paremmin: miten joku niin täydellinen voi rakastaa mua ehdoitta! (No on siinä ehto:ruokia hänelle!)

    • Ishäntä

      Kun itte oon iso ja komia ni silloon pitää sen koiran olla samanmoinen. Jos iso mies kulukoo rotan kokoosen koiran kansa miltä se näyttääpi, no homppelihommalta. Meillä rotaki on isompia ko joku siuhauhua.
      pienet koirat sopii mummoolle ja ihimisille mutta ei miehille.
      Kävin eilen sopimasa keenimanipulaatiosta johna tehään tanskadogin ja norsulauman ristehys. jo tuloo kokoo ja komeutta.
      Naapurin renkipoika oli vissiin kerran asialla ko tua meirän putikkanarttu teki puolentusinaa pentua ja jokaasella oli hörökorvat ja siniiset silimät. On meineen pahansisusia pentuja.

      • Liisukka ja laumis

        Meillä ainakin perhesuhteet paranivat huomattavasti sekä petipuuhat saivat uutta puhtia hankittuamme laumanvartijan.


      • tyyliä

        :):)


    • Mitä ihmettä päässäsi liikkuu.
      Mitä tekemistä on ihmisen näöllä jos hän ottaa
      itselleen koiran.

      ps.oletko itse kaunotar

    • että saat ihmiset takajaloi...

      eihän kukaan halua olla ruma...
      aika kummallinen tuo sinun väitteesi silti.
      mihin mahdat sen perustaa???
      olen itse ollut n.10 vuotta laumiksen omistaja tosin
      en osaa kehua näköäni.........
      ei taida pohjalla olla muuta kuin henk`koht. kateus?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6183
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2576
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2083
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1827
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe