Vaaditaanko korikuormatodistuksen kirjoittavalta yritykseltä että sen pitää olla koritehdas? (Eli paperi jossa mainitaan kuormansidontapisteet ja väliseinä hyväksytyiksi.) Saanko ostaa sen ihan mistä vaan korjaamolta? Mistä olette itse hakeneet pääkaupunkiseudulla?
korikuormatodistus
6
3016
Vastaukset
- Auton itse tuonut
Vakilla tekivät tarvittavan todistuksen.
- nimim. epätietoinen
Entä onko jollain tietoa miten vyökapellitrailerin suhteen on? Siinä kun tuo todistus on vielä tärkeämpi kuin kovaseinäisessä laitteessa, koska jotkut poliisit eivät ole vielä tulleet pois 1970-luvulta ja pitävät kapellia aina vain sadesuojana. Todellisuudessa ehjä vyökapelli pesee kestävyydessä hatarammat kaapit 6-0. Sellainen pitäisi saada. Jollain varmaan on oikeaakin tietoa?
- Diesel-fani
Todistus pitää olla seuraavista:
-Etuseinän lujuus (Autot ja puoliperävaunut)
-Kuormakorin kiinnitys
-Sidontapisteiden lujuus(Jos sellaiset vaaditaan)
AKE:lta taitaa olla ohjeet, että todistuksen kirjoittajan pitäisi olla kuormakorivalmistaja jolla on ammattitaito näiden tarkistamiseen. Tuskinpa kuitenkaan katsastajalla on kanttia hylätä todistusta jonka on kirjoittanut henkilö joka selvästi pystyy osoittamaan hallitsevansa lakivaatimukset ja on suorittanut lujuustarkastelun sekä tuntee auton valmistajien ohjeet vaikkei kuormakorivalnistaja olisikaan.
Eipä nuo AKE:n ohjeet ole lakeja vaan vain ohjeistusta. - poliiseista
Itse kuljetus yrittäjänä ja kone insinöörinä, (minulle aina matematiika ja fysiika ollut helppoa ja itsestään selvää), olen tavannut niin monta muuten fiksun tuntuista tyyppiä kuljettajissani jotka ei pitkäpinnaisesta opetuksesta ja varmasti todetusta halusta hoitaa työnsä moitteettimasti ole millään tajunneet näitä asiassa vaikuttavia voimia.
Ovat jatkuvasti rikkoneet sidonta välineitä liialla kiristämisellä ja silti kuorma kaatuu (umpikorin sisällä).
Näitä luonnostaan fysiikkaa ymmärtämättömiä pitää normaalin järjen perusteella olla yhtä paljon poliisissa kun kuljettajissa.
Tuon todistuksen kirjoittamisesta itse maahantuomassani saksalais kärryssä katsastus insinööri kysyi koulutustani.
Kuulemma koneinsinööri kelpaa, puutarhuri ei olisi kelvannut.
Suomen kuljetustoimintaa rahastavan proteksionismin vuoksi, piti lisäksi todistaa paljon muutakin joista osaan pykälissä oli määrätty nimen omaan valmistajan todistus, mukana ullut saksalaisen viranomaisen TYV ei kelvannut.
Minun ei lopuksi tarvinnut todistaa mitään. Saksalainen valmistaja teki seitsemän sivuisen todistuksen, jossa minun kielitaitoni mukaan todistettu erikseen kaikki mahdollinen, kuulemma Ruotsin mallin mukaan tehty. - Diesel-fani
poliiseista kirjoitti:
Itse kuljetus yrittäjänä ja kone insinöörinä, (minulle aina matematiika ja fysiika ollut helppoa ja itsestään selvää), olen tavannut niin monta muuten fiksun tuntuista tyyppiä kuljettajissani jotka ei pitkäpinnaisesta opetuksesta ja varmasti todetusta halusta hoitaa työnsä moitteettimasti ole millään tajunneet näitä asiassa vaikuttavia voimia.
Ovat jatkuvasti rikkoneet sidonta välineitä liialla kiristämisellä ja silti kuorma kaatuu (umpikorin sisällä).
Näitä luonnostaan fysiikkaa ymmärtämättömiä pitää normaalin järjen perusteella olla yhtä paljon poliisissa kun kuljettajissa.
Tuon todistuksen kirjoittamisesta itse maahantuomassani saksalais kärryssä katsastus insinööri kysyi koulutustani.
Kuulemma koneinsinööri kelpaa, puutarhuri ei olisi kelvannut.
Suomen kuljetustoimintaa rahastavan proteksionismin vuoksi, piti lisäksi todistaa paljon muutakin joista osaan pykälissä oli määrätty nimen omaan valmistajan todistus, mukana ullut saksalaisen viranomaisen TYV ei kelvannut.
Minun ei lopuksi tarvinnut todistaa mitään. Saksalainen valmistaja teki seitsemän sivuisen todistuksen, jossa minun kielitaitoni mukaan todistettu erikseen kaikki mahdollinen, kuulemma Ruotsin mallin mukaan tehty.Joo ja on paljon inssejäkin jotka ei ymmärrä, mutta inssit nyt yleensä ovat hieman tekniikkaan ja mekaniikkaan suuntautuneita.
- Diesel-fani
Minä jonkin verran kirjoittelen näitä todistuksia, mutta eipä nuo väilseinä autot luonani yleensä käy. Yleensä väliseinä on muutamalla popparilla kiinni ja sitten pitäisi kirjoittaa todistus. En kuitenkaan sellaisiin nimeäni kirjoittele joten ovat tainneet löytää jostain paikan jossa sellaisiinkin kirjoitetaan. Jarrusovitukset on toinen asia jotka merkittävästi harvenee, kun niiden suorittamisessa ei tee mitään vilppejä. Haluan kuitenkin tehdä työni niin ettei niistä huonoa omatuntoa tule. Toisaaltan toivoisin, että maalaijärjen käyttö olisi katsastusviranomaisille edelleen sallittua. Nykyään liikaa keskitytään siihen, että paperit näyttää hyvältä ja liikenneturvallisuus sekä ajoneuvon todellinen kunto unohdetaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643315Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433127- 432508
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1132435- 311933
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271830- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851435- 391300
- 821169