Vinot silmälasit

vinovinovino

Olen väännellyt vaikka mille mallille silmälasejani ja aina ne on vinossa. Siis toinen linssi on lähempänä silmää kuin toinen. Mistä pitäisi vääntää ja minne päin. Aisoja vai nenätukija ?

9

6084

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fsdfsd

Mene optikolle väännättämään. Ei maksa mitään.

• väännä

itse, ettet hajota lasejasi. Käväise optikolla, niin asia korjautuu.

• vinovinovino

Oon tilannu lasit netistä. kyllä näitä kärsii ite väännellä, kun vain tietäs mistä olis parasta vääntää. Ei nää nii vähästä rikki mee.
        Ei kehtais optikolle viedä, kun huomaavat tietty että nää on "nettilasit"

• opt
        vinovinovino kirjoitti:

Oon tilannu lasit netistä. kyllä näitä kärsii ite väännellä, kun vain tietäs mistä olis parasta vääntää. Ei nää nii vähästä rikki mee.
        Ei kehtais optikolle viedä, kun huomaavat tietty että nää on "nettilasit"

optikon luo ja huollatat lasit, ne ottaa siitä maksun - tunnusta rehellisesti että olet ostanut netistä lasit - jos kerran niin olet mennyt tekemään. Tiesit kai etukäteen, ettei niitä olekaan voitu taivutella kasvojesi mukaan - sen palvelun saat aina optikkoliikkeestä ja ilmaiseksi siinä vaiheessa jos ostat sieltä lasit.

• vinovinovino
        opt kirjoitti:

optikon luo ja huollatat lasit, ne ottaa siitä maksun - tunnusta rehellisesti että olet ostanut netistä lasit - jos kerran niin olet mennyt tekemään. Tiesit kai etukäteen, ettei niitä olekaan voitu taivutella kasvojesi mukaan - sen palvelun saat aina optikkoliikkeestä ja ilmaiseksi siinä vaiheessa jos ostat sieltä lasit.

olen joutunut monet silmälasit "säätämään" itse, vaikka ovat optikon jäljiltä olleet. kyllä tämä tästä, kun näihin vain tottuu...no väännämpäs vielä vähän tuota toista sankaa... noin.. nyt tuntuu hyvältä.. suotta näitä optikolle kiikuttais.. vielä vähäsen kun väännän.. noin.. hyvä... ihmeen pehmyttä metallia....

• Jukka

Kokeilepa tätä;

Aseta lasit pöydälle tai jollekin muulle tasaiselle pinnalle, ja vääntele niitä niin kauan, kunnes ne näyttävät symmetrisiltä. Kummankin sangan pää koskettaa pöydän pintaa kun kumpikin linssin kehys koskettaa pöydän pintaa, sangat näyttävät yhtä pitkiltä ja ne ovat samassa kulmassa kehyksiin nähden jne.

Nyt ollaan ns. nollatilassa. Tästä eteenpäin on vähän vaikea neuvoa, koska jokaisen silmälasien käyttäjän kasvot ovat ainutlaatuiset, ja ne voivat olla yllättävänkin epäsymmetriset omalla ihmeellisellä tavallaan. Mutta tuolla nollatilalla saavutetaan edes se, että lasit pysyvät mahdollisimman suorina ja niille tulee tehtyä vain välttämättömät säädöt.

Jos näin ei menetellä vaan väännellään vaan päämäärättömästi, voi lopulta käydä niin että lasit kyllä sopivat päähän, mutta ne ovat aivan mutkalla. Ja näyttävät siltä, kuin niiden käyttäjä olisi tarkoituksella väännellyt ne ihan solmuun.

• taivutellen

voi hyvä teen-sen-itse-ihminen!!! ;) jokainen tekee omaisuudellaan mitä haluaa- eli taivuttele vaan rauhassa edelleenkin. muista kuitenkin, että se joka rikkoo se maksaa- sitte ku kehykset on entiset itse taivuttelun seurauksena ei kannata itkeä niiden särkymistä- netistähän saa uudet halvalla :) ... olen 50 vee enkä vielä ole törmännyt asiaan hyvä, kestävä ja halpa.... oletko sinä?

• 10+7

Veikkaisin näin näkemättä, että se puoli, joka on kauempana simästä, kaipaisi vähän enemmän aisan taivutusta korvan taakse, tai vastaavasti vastakkainen puoli vähän suoristusta. Onko sinulla vielä tallella edelliset silmälasisi tai useammatkin ehkä? Jos ne ovat olleet sopivat, katselepa niitä: onko toinen sanka vähän lyhyemmän näköinen kuin toinen, ylempänä kuin toinen tai muuta vastaavaa? Taivuttele sitten uudet lasit samalla tavalla.

Minulla myös on epäsymmetriset kasvot ja sen huomaa aina, kun ostaa uudet silmälasit. Toinen korva on myös aavistuksen korkeammallla ja lähempänä kasvoja kuin toinen, sen puolen sanka on siis vähän lyhyempi ja korvan päästä korkeammalla kuin toinen. Monet lasit olen netistä ostanut ja aina on taivuttelukin onnistunut laseja rikkomatta. Lämmitä sangat ennen taivutusta lämpimällä vedellä, ei kuitenkaan kiehuvan kuumalla, niin onnistuu paremmin.

Voit tietysti käydä siellä optikollakin, niin kuin moni on täällä neuvonut. Tarjoudut maksamaan palvelusta ja voi olla, että saatkin ilmaiseksi!

• 10+7

No joo, nyt vasta huomasin, että kysymys koski vuonna 2008 ostettuja laseja... eiköhän nuo ole jo väännelty ihan sopiviksi... ;))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2749
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      12
      2537
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      37
      2258
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1861
    5. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1535
    6. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      35
      1528
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1463
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1353
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      24
      1148
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      23