Millaisilla arvosanoilla te ihmiset olette kouluihin hakeneet? Alkaa tuntumaan, että tuollaiset keskivertopaperit ei riitä mihinkään. Viime vuonna tuoreena ylioppilaana tuli koekutsut, ja pienestä jäi. Tänä vuonna ei edes kutsuja! Uudetko aina etusijalle? Kauhiat olisi opiskeluhalut, mutta kohta ei enää ole. Hermot tässä menee.
Argh
6
744
Vastaukset
- 123456
Itse olen hakenut merkonomin papereilla (ka 4,0) ja aina olen päässyt reippaasti pääsykokeisiin, ja nyt itse kouluunkin :) Hain siis ammattikorkeaan..
- Tiitu
Mä hain viime ja tänä vuonna lukion papereilla ja pääsykokeisiin pääsin molemmilla kerroilla ja tällä kerralla pääsin myös sisään, ihme kyllä..keskiarvoni päättötodistuksessa on suunnilleen kasipuoli ja yo-papereissa se on c:n luokkaa, ett ei mitkään huippuarvosanat...mä hain muuten sosiaali- ja terveysalalle opiskelemaan, ett en sitt tiiä, miten muilla aloilla. Ei kannata menettää hermojasi, nyt on voinut olla vaan hirveästi hakijoita ja taso korkealla. Tsemppiä seuraavaan kertaan:)
- Roope
mihin amk:iin ja mille linjalle olet hakenut? Kannattaisiko kokeilla jotain hieman vähemmän suosittua koulua jos mahdollista?
- riikka
Hain viime kevään ja tämän kevään haussa ja pääsin molemmilla kerroilla. Kummallakaan kerralla en mennyt, koska kumpikin ns. varmistusta että pääsen opiskelemaan edes liki haluamaani alaa.
Lukion päästötodistus on 7,6 ja yotodistus L,E,C,B ja A. Minun onneni kuitenkin on että ne tärkeimmät ovat nuo L, E ja C. Eli juuri reaali, äidinkieli ja a-kieli.
Ja hain suosittuihin amk:ihin viime keväänä opiskelemaan liiketaloutta ja tänä keväänä tekniikkaa (sinne tosin kutsutaan kaikki, mutta en tarvinnut silti montaa pistettä pääsykokeesta). Työkokemuspisteitä sain 1 kummassakin haussa. - Lukitar
Kirjoitin tänä keväänä E:n paperit, lukion päättötodistuksen keskiarvo oli 8,25 pintaan. En päässyt minäkään pääsykokeisiin, mut se taitaa johtua siitä, että hain kaikkille suosituimmille linjoille Turun AMK:uun..
- dog
onko sulla työkokemusta? sitä tarvitaan, pelkät paperit ei riitä. ole vuosi töissä ja hae ens keväänä, niin paremmat mahdollisuudet on! :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52752Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062581Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182297Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461875Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141453- 321453
- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201063Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948