Matkailu avartaa

Kai de Puu

Aiemminkin olen hämmästellyt ja saan tilaisuuden hämmästellä edelleen avoimin mielin matkaillessa saamista elämyksistä ja uusista ihmissuhteista tullutta uutta iloa elämään.
Matkustavaiset näyttävät olevan usein jo valmiiksi mieleltään avoimia katselemaan, kuuntelemaan, kertomaan ja keskustelemaan.
Matka sujuu usein liiankin nopeasti leppoisasti jutellen ennestään ventovieraiden ihmisten kanssa.
Usein vaihdetaan yhteystietoja ja keskustelua jatketaan kirjeitse, sähköpostissa ja soitellaan ja tapaamisiakin suunnitellaan ja tietysti tavataan.
Ihmetellen olen seurannut täällä käytävää keskustelua, josta ei hyvällä tahdollakaan löydy "hyvän keskustelun" elementtejä.
Asiaa enemmän jahkaillaan nikkejä ja ollaan törmäyskursseilla.
Ensimmäisessä avaamassani keskustelussa suunnittelin matkaavani talveksi etelään. Nyt alkaisi olla jälleen korkea aika tehdä suunnitelma, jos aikoo muuttolintujen matkassa lähteä. Tauon aikana olen saanut keskustella eräitten palstalaistenkin kanssa. Olen ihmeissäni sen keskustelun hedelmällisyydestä. Kannustuksenne
palaamaan on teidän syytänne.
Rakentavaan keskusteluun tarvitaan avointa ja ennakkoluulotonta mieltä !

3

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saskia

tilaisuus viettää muutamia viikkoja ulkomailla tänäkesänä ja vaikka aluksi harasinkin vastaan ja syytin vanhuutta, väsymystä ja ties mitä, niin kuitenkin kaikki meni mukavasti ja olin hirveän virkeä kotiin tullessa.
      Nyt suunnittelemme jo uutta matkaa. Tälläkertaa vain viikoksi etelään.
      Kaikki mitä edellä kerroit, Kai de Puu, on ihan paikkansapitävää.
      Minnepäin aiot suunnistaa?

• 1234

kirjoittaa mukavastikin kun vain haluat.

• Kai de Puu

Minussa lienee hieman Ibsenin Peer Gynthiä. Olemme tämän näytelmähenkilön kanssa jonkinlaisia sukulaissieluja. Ratkaisut syntyvät usein hetken mielijohteesta ja silloin seikkailu alkaa. Keskustelimme (olin häjypoika) kevättalvella aiheesta. Nyt on aikomus tehdä totta, mutta en ole innostunut suunnittelemaan.
        Eräs merkittävä projekti kuluneena kesänä pyörähti käyntiin kun muistin kevättalvella tulleeni maininneeksi jostain rakennuksen korjauksesta maalauksineen. Lomapassimatkallani lähetin tekstarin, jossa kysyin tilannetta. Seuraavana aamuna haalarit päälle ja sitä on jatkunut kuukauden päivät ja lopusta ei ole tietoakaan - jatkuneeko loppuiän vai onko jo päättymässä. Aika näyttää.
        Moni asia on saanut yllättävän käänteen ja usein hyvään asiaa kovin suunnittelematta. Kaikille se ei sovi. Jos joku lukee sepustustani ja hänellä on joku ehdotus tai idea niin siitä vaan.
        Kenties voimme tehdä jotain asialle.
        Peer tapasi nuoruudenrakastettunsa maailman meriltä palatessaan haaksirikon jälkeen.
        Sielussani soi Griegin musiikki näytelmään ja erityisesti Solveigin laulu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6114
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4802
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      98
      3055
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      29
      2873
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2125
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1516
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1077
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      86
      1039
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      126
      981
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe