Mitä 3 vuotta työkokemusta omaava ammattitaitoinen kirvesmies voi laskuttaa toiminimen kautta talonrakennustehtävistä? Ikää 27.
Kirvesmiehen tuntilaskutus?
20
12358
Vastaukset
- Jää käteen
siitä mitä laskutat. Kannattaa muistaa että liikevaihto ei ole palkkaa.
- mitä jää käteen
Esimerkiksi
Laskutus asiakkaalle/h: 30€
Arvonlisävero 22%: 6,6€
Yhteensä: 36,60€/h
30:1,75 = 17,14
Lopputuloksena 17,14€/h.
Nettohinnasta jää siis 57% käteen. Tästä tietysti maksettava henkilökohtainen ansiotulovero. - työkaluja
mitä jää käteen kirjoitti:
Esimerkiksi
Lopputuloksena 17,14€/h.
Nettohinnasta jää siis 57% käteen. Tästä tietysti maksettava henkilökohtainen ansiotulovero.ja koneita on ostettava ja uusittava sekä auto-kirjanpito-työmatka-työvaate ja puhelin kuluja joihin uppoaa yllättävän paljon.
- tmi kirvesmies
työkaluja kirjoitti:
ja koneita on ostettava ja uusittava sekä auto-kirjanpito-työmatka-työvaate ja puhelin kuluja joihin uppoaa yllättävän paljon.
Siis mitä mulle jää bruttopalkaksi jos laskutan asiakkaalta 30€/h alv? Muita kuluja ei oteta huomioon.
- kaikki pimeenä
tmi kirvesmies kirjoitti:
Siis mitä mulle jää bruttopalkaksi jos laskutan asiakkaalta 30€/h alv? Muita kuluja ei oteta huomioon.
Siis putaanakäteen
- tmi kirvesmies
kaikki pimeenä kirjoitti:
Siis putaanakäteen
Tarkoitin lähinnä ostoja. Kaikki pakolliset maksut hoidettuani paljonko tuosta 30 eurosta jää bruttopalkkaa?
- takoojärkee
Tarkoitin lähinnä ostoja. Kaikki pakolliset maksut hoidettuani paljonko tuosta 30 eurosta jää bruttopalkkaa?
Etkö bönttö tiedä ostojasi....?? Täällä vaikea sitä ennustaa kristallipalloton kun oon
- tmi kirvesmies
takoojärkee kirjoitti:
Etkö bönttö tiedä ostojasi....?? Täällä vaikea sitä ennustaa kristallipalloton kun oon
Siis mitä minulle jää käteen 30 eurosta/h kun ei ole ostoja vaan pelkät pakolliset lakisääteiset eläke-, tyött.vak- ja muut maksut. Mitään muita kuluja ei oteta huomioon. Kuinka vaikeaa tämän käsittäminen on sinulle?
- kohta 3
Siis mitä minulle jää käteen 30 eurosta/h kun ei ole ostoja vaan pelkät pakolliset lakisääteiset eläke-, tyött.vak- ja muut maksut. Mitään muita kuluja ei oteta huomioon. Kuinka vaikeaa tämän käsittäminen on sinulle?
Lopputuloksena 17,14€/h.
Nettohinnasta jää siis 57% käteen. Tästä tietysti maksettava henkilökohtainen ansiotulovero. - Onpas
kohta 3 kirjoitti:
Lopputuloksena 17,14€/h.
Nettohinnasta jää siis 57% käteen. Tästä tietysti maksettava henkilökohtainen ansiotulovero.siinä tietäjä. No ei se nyt ihan noi mene.
- Voisitko esittää omat
Onpas kirjoitti:
siinä tietäjä. No ei se nyt ihan noi mene.
perustelut, saatanan lankkunaama ennen kuin alat avautuun, homo!
- Muurari 11
Kirjanpito/hallintokuluista,ja yritysmuodosta riippuen- toiminimimies saa 16,00€ brutto, jos laskutus alv 0% 30,00€.
Tuosta tietysti henk.koht verot pois.
Eli huonommin pärjää kuin verokirjalla.
Kolmasosa alvittomasta hinnasta käteen, jos niin halutaan sanoa-on lähellä. Mutta sehän täällä jo kerrottiinki. - ajattelee ensimmäiseen
Muurari 11 kirjoitti:
Kirjanpito/hallintokuluista,ja yritysmuodosta riippuen- toiminimimies saa 16,00€ brutto, jos laskutus alv 0% 30,00€.
Tuosta tietysti henk.koht verot pois.
Eli huonommin pärjää kuin verokirjalla.
Kolmasosa alvittomasta hinnasta käteen, jos niin halutaan sanoa-on lähellä. Mutta sehän täällä jo kerrottiinki.konkkaan asti että liikevaihto on palkkaa. Usein tulee maksettua myös liian pienet sairaus-eläke-tapaturma-ja vastuuvakuutukset mitä katuu sitten kun jotain sattuu.
- sadasda
mitä jää käteen kirjoitti:
Esimerkiksi
Lopputuloksena 17,14€/h.
Nettohinnasta jää siis 57% käteen. Tästä tietysti maksettava henkilökohtainen ansiotulovero.voisitko tarkentaa laskukaavaasi, mikä on tuo jakokerroin 1.75???
- Muurari11
sadasda kirjoitti:
voisitko tarkentaa laskukaavaasi, mikä on tuo jakokerroin 1.75???
Kerroin 1,7-1,75 riippuen hallinto-yms.kuluista,eli riippuen kuinka raskas koneisto yhtiössä on, ja montako kynänlykkääjää tarttee elättää.
Eli voittoa tehdäkseen, täytyy yrityksen laskutuksen olla riittävän korkea suhteessa maksettuihin palkkoihin mm.
Elikkä olkoon palkka mitä tahansa, niin kustannukset huomioiden pitää kertoimen olla yli 1,57:n, muuten tulee vain persnettoa.
Osakeyhtiöt on sitten asia erikseen, niissä on taas omat kieroilumahdollisuutensa, mutta tyhmä kun olen, niin en osaa asiaan vastata niiltä osin. - ei ihan noinkaan
Muurari11 kirjoitti:
Kerroin 1,7-1,75 riippuen hallinto-yms.kuluista,eli riippuen kuinka raskas koneisto yhtiössä on, ja montako kynänlykkääjää tarttee elättää.
Eli voittoa tehdäkseen, täytyy yrityksen laskutuksen olla riittävän korkea suhteessa maksettuihin palkkoihin mm.
Elikkä olkoon palkka mitä tahansa, niin kustannukset huomioiden pitää kertoimen olla yli 1,57:n, muuten tulee vain persnettoa.
Osakeyhtiöt on sitten asia erikseen, niissä on taas omat kieroilumahdollisuutensa, mutta tyhmä kun olen, niin en osaa asiaan vastata niiltä osin.No itseasiassa tuo kerroin, joka sinänsä on ihan oikea, ei yrityksen voittoihin kyllä vaikuta mitenkään. Kerroin tarkoittaa työnantajan todellisia kustannuksia työntekistä. Eli työntekijän saama bruttoansia työnantajan maksamat sosiaalimaksut(työeläkevakuutus,vakuutukset jne)
10e/h bruttoa saavan tekijä maksaa siis firmalle 17.5e/h ja tämän päälle ei enää mitään piilokuluja tule.
Firman veloituksista puhuttaessa nyrkkisääntönä voidaan pitää, että firman täytyy pyöriäkseen veloittaa 3x todelliset työntekijän kustannukset, jotta menestyisi. Kolmasosa jätkälle, toinen firmalle ja kolmas poistoihin, investointeihin jne. - Muurari11
ei ihan noinkaan kirjoitti:
No itseasiassa tuo kerroin, joka sinänsä on ihan oikea, ei yrityksen voittoihin kyllä vaikuta mitenkään. Kerroin tarkoittaa työnantajan todellisia kustannuksia työntekistä. Eli työntekijän saama bruttoansia työnantajan maksamat sosiaalimaksut(työeläkevakuutus,vakuutukset jne)
10e/h bruttoa saavan tekijä maksaa siis firmalle 17.5e/h ja tämän päälle ei enää mitään piilokuluja tule.
Firman veloituksista puhuttaessa nyrkkisääntönä voidaan pitää, että firman täytyy pyöriäkseen veloittaa 3x todelliset työntekijän kustannukset, jotta menestyisi. Kolmasosa jätkälle, toinen firmalle ja kolmas poistoihin, investointeihin jne.Näin on.Ehkä muotoilin asian väärin. Tarkoitin vain, että vähempää se ei voi olla, muutoin syödään tuloksesta tai sitten jostain muusta.
3x todelliset työntekijäkulut nostaa hinnan kyllä aika kovaksi. - -ö-
ei ihan noinkaan kirjoitti:
No itseasiassa tuo kerroin, joka sinänsä on ihan oikea, ei yrityksen voittoihin kyllä vaikuta mitenkään. Kerroin tarkoittaa työnantajan todellisia kustannuksia työntekistä. Eli työntekijän saama bruttoansia työnantajan maksamat sosiaalimaksut(työeläkevakuutus,vakuutukset jne)
Firman veloituksista puhuttaessa nyrkkisääntönä voidaan pitää, että firman täytyy pyöriäkseen veloittaa 3x todelliset työntekijän kustannukset, jotta menestyisi. Kolmasosa jätkälle, toinen firmalle ja kolmas poistoihin, investointeihin jne.Tuohon vielä lomarahat ym muut korvaukset, työasut ja vakuutukset päälle. Eiköniin. Eli se kolmekertaa työntekijä kustannus on vähimmäismäärä.
- tmi kirvesmies
-ö- kirjoitti:
Tuohon vielä lomarahat ym muut korvaukset, työasut ja vakuutukset päälle. Eiköniin. Eli se kolmekertaa työntekijä kustannus on vähimmäismäärä.
Kyseessä ei ole työsuhde vaan palveluiden myyminen.
- kerroin 1,75
-ö- kirjoitti:
Tuohon vielä lomarahat ym muut korvaukset, työasut ja vakuutukset päälle. Eiköniin. Eli se kolmekertaa työntekijä kustannus on vähimmäismäärä.
Sisältää lomarahan ja vakuutuksen. Kaikki muut kulut tulee siihen päälle. Kannattaa ottaa hyvä kirjanpitäjä niin ei tule myöhemmin yllätyksiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645582Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204167Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1512159
- 171886
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231689- 951367
- 711148
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o72945