Olin poikaystäväni kanssa läheisissää kosketusissa ja aloin miettiä entä jos sittenki joku pikku vitiö pääsi sisääni..
Osaisiko joku kertoa että milloin suunnilleen alkavat oireet raskaudesta jos on raskaana..ja että kuinka kauan tapahtuman kälkeen ehkäisypillerit pitää ottaa viimeistään et ne tepsii..?
kiitos jo etukäteen...
Luulen että en ole mut haluun vaan tietää...
Entä jos
5
642
Vastaukset
- hattu
Eiköhän EHKÄISY-pillerit pitäisi ottaa etukäteen. Jälkeenpäin ne on sitte katumuspillereitä. Onnea vaan uudelle äiskälle.
- Nirppanokka
olipa tosta nyt taas hirveesti apua..kauheeta näsäviisailua.. enkä mä ole äiti ... eikä musta tulekkaan..
- tyttö89
Nirppanokka kirjoitti:
olipa tosta nyt taas hirveesti apua..kauheeta näsäviisailua.. enkä mä ole äiti ... eikä musta tulekkaan..
olitteks te siis alasi ilman pikkareita ja silleen? vai mitä sä tarkotat? kuinka läheistä toi touhu oli et voi olla raskaana jos jätkäsi ei saanut siemensyöksyä..
äh ei musta sulle mitään apua oo en nääs tiiä asiastan paljonkaan ku en ollu kattomassa...=) mut onnee sulle muuten elämässäs!
- Delfi
olen itse ollut monta kertaa samassa jamassa kuin sinä..
raskauden alku oireista en osaa sanoa koska minulla kuukautiset ovat joka kerta pelkoni jälkeen tullut.. onneksi...
kahdesti olen joutunu hakee katumuspillerit koska kortsu meni Rikki.. :/ viimeistään 72 h aikana pillerit pitäisi ottaa, mutta mitä aikaisemmin niin sitä parempi. itse otin 54 h aikana..ja 22 h aikana..maksaa 13,70€..mutta huomenna minulla on aika terveydenhoitajalle hakee e-pillerit..onneksi..ei tarvii enää pelätä mitään että jos kortsu menis rikki tms. ollaan kumminkin 8 kk seurusteltu ja ollaan 15 vuotiaita..
Toivon parastasi! :) - nainen
" et voi olla raskaana jos jätkäsi ei saanut siemensyöksyä.. "
Itseasiassa vaikkei mies/poika saa varsinaista siemensyöksyä, siittimestä tulee yleensä ns. "touhutippoja" joissa saattaa jo olla siittiöitä mukana.
Siksi suosittelen laittamaan kondomin päälle heti kun olette "läheisessä kosketuksessa".
Missään tapauksessa tyttöjen ei kannata uskoa poikien vakuutteluja että he "vetävät ulos" ennen siemensyöksyä.
Toisaalta raskaaksi tuleminen on sen verran hankala juttu etten usko että olisit tullut raskaaksi. Pitäisi olla juuri oikea aika kuukautiskierrossa.
Tytöt voivat opetella tuntemaan koska kuukautiskierrossa on otollisin hetki tulla raskaaksi. Eli ovulaation aikana. Kun tarkkaan kuuntelee kehoaan, huomaa koska munasolu irtoaa, ja raskaus on mahdollista. Valkovuoto lisääntyy ja masussa tuntuu usein pieni nipisty munasolun irrotessa.
Ovulaation aikana myös seksuaalinen halukkuus lisääntyy, eli silloin tyttö herkimmin menee sänkyyn pojan kanssa.
Lisätietoja ovulaatiosta:
http://home.chello.no/~meikku/Ovulaatiomenetelma.htm
HUOM! Tämä menetelmä ei todellakaan ole varma ehkäisymenetelmä, ja kortsua on ehdottomasti käytettävä myös "varmoina päivinä". Silti on hyvä tietää että milloin on suurin todennäköisyys tulla raskaaksi ja olla silloin erityisen varovainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 805029
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h734668Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112997Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv832917Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232384Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.592025Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska201760- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1131415- 1851318